Esport / Izdvojeno

Pandži prva F1 sRHR pobjeda na kaotičnom Spa

Piše: Dejan Fabris

Prije 3 godina, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 8 minuta

Velika Nagrada Belgije

Ferrari drugu utrku zaredom dokazuje da je u jako dobroj formi te da suvereno vlada konstruktorskim dijelom prvenstva PS4 Divizije 1.

Stefano Pandža iz Ferrarija ostvario je prvu pobjedu u premijernoj sezoni PS4 Divizije 1 F1 sRHR-a i osvojio Veliku Nagradu Belgije. Drugi je na cilj stigao Ivan Drk (Williams), dok je treći bio Mihovil Bubnjar (McLaren).

Spa-Francorchamps je nakon svih očekivanja, najava, čak i etiketa o mogućem raspletu prvenstva prve sezone, jednim dijelom i razočarao. Razočarao jer izgleda da je teška i izazovna staza ipak bila preveliki zalogaj te se pokazala kao selektivna za F1 sRHR vozače u svim kategorijama natjecanja.

Naime, u sve tri natjecateljske PS4 Divizije, kao i u PC natjecanju, od okupnog broja startova VN Belgije, utrku je uspijelo završiti manje od 50% natjecatelja: redovito ispod 10!

Najzanimljivije je dakako bilo u PS4 Diviziji 1.

KVALIFIKACIJE


Sve je krenulo “loše” već u kvalifikacijama.

Odmah pri dolasku u bokseve, vozače je dočekalo neugodno iznenađenje u obliku kiše. Već se tada dalo naslutiti da bi čitav event mogao biti kaotičan.

Najbolje je startno vrijeme na mokrom asfaltu Spa još jednom postavio Frane Erjavac iz Racing Pointa, koji je tako dokazao da se i na kišnim uvjetima snalazi daleko najbolje. No, Erjavac je u toku kvalifikacija nesmotreno zaradio kaznu od 5 mjesta te je tako utrku morao startati sa šestog mjesta. Drugo najbrže vrijeme iza Erjavca je postigao Stefano Pandža (Ferrari), dok je treći bio Emanuel Đuranec (Toro Rosso).

Dakako, zbog kišnih uvjeta na stazi, svi su svoje najbrže krugove odvozili na wet smjesama guma.

Rezultati kvalifikacija za VN Belgije PS4 Divizije 1:

VozačMomčadSmjesa gumeVrijeme
1Frane ErjavacRacing Point(W)1:58.301
2Stefano PandžaFerrari(W)+ 0.839
3Emanuel ĐuranecToro Rosso(W)+ 1.152
4Vito BrkićToro Rosso(W)+ 1.893
5Ivan DrkWilliams(W)+ 1.939
6Mihovil BubnjarMcLaren(W)+ 2.624
7Mauro ĆaletaHaas(W)+ 2.746
8Tomislav PleićMcLaren(W)+ 3.468
9Mihael JurinecHaas(W)+ 3.784
10Adnan MešićAlfa Romeo(W)+ 3.916
11Dejan FabrisRenault(W)+ 4.273
12Dario FotakFerrari(W)+ 4.742
13Vedran VincetićRed Bull(W)+ 5.433
14Darijo MrgudićMercedes(W)+ 5.875
15Alen ProtićRed BullNo Time
16Dario BalentWilliamsNo Time
17Alen DraganRenaultNo Time
(W) – wet

UTRKA


Iako su kvalifikacije odrađene po mokrom, sama je utrka krenula po suhom vremenu, a to je značilo da su apsolutno svi na gridu mogli birati na kojoj će smjesi guma startati. Većina se vozača odlučila za soft gume, petorica su stavili medium, dok je samo jedan vozač svoju sreću iskušao na hard gumama.

Prvo iskušenje nakon starta, Eau Rouge, svi prolaze neoštećeni, a do kraja prvog kruga najveći je uspon ostvario M. Bubnjar (McLaren) koji je svoje mjesto iz kvalifikacija popravio za čak tri pozicije te je na ulasku u drugi krug zauzimao drugo mjesto odmah iza S. Pandže (Ferrari). Na trećem je mjestu u tom trenutku bio E. Đuranec (Toro Rosso), a treba napomenuti da je u gornjem trojcu jedino Pandža bio na medium gumama.

Prvi od mnogobrojnih sigurnosnih automobila na stazu izlazi već u trećem krugu, nakon što je Eau Rouge uzeo svoju prvu žrtvu, Adnana Mešića (Alfa Romeo), čije hard gume ipak nisu izdržale tamošnje zakone fizike. U tom je trenutku poredak prve trojke bio: Pandža – Bubnjar – Đuranec.

Sigurnosno vozilo na stazi ostaje do 6. kruga kada se utrka nastavlja, no ista nije trajala dugo jer već u slijedećem krugu SC izlazi još jednom nakon odustajanja Daria Balenta (Williams).

Utrka se i drugi puta nastavlja u 10. krugu, ali odmah po restartu dolazi do novog sudara između drugog u ukupnom poretku Daria Fotaka (Ferrari) i Tomislava Pleića (McLaren). Navedeni se dvojac našao u klinču te nakon međusobnog dodira i izlijetanja izvan staze, obojica odustaju, a što je ukupan broj aktivnih vozača nakon 9 odvoženih krugova svelo na samo dvanaest, odnosno broj odustajanja se u tom trenutku popeo na već pet.

I kao da sve ovo nije bilo dosta, u 11. krugu dolaze novi problemi u obliku kiše. Da stvar bude još i gora, kišu koja se pojavila nitko nije očekivao jer ista nije bila najavljena na prognozama koju vozači redovito dobivaju prije svakog eventa.

Takvi su uvjeti izgleda najviše iznenadili trojac Brkić – Jurinec – Mrgudić koji svi odustaju iz utrke kada među njima dolazi do velikog sudara. U tim trenucima ostajemo na samo devet vozača u utrci, a tek se vozio 11. krug.

Grid je desetkovan!

Utrka se nastavlja u 12. krugu sa poretkom na čelu: Pandža – Bubnjar – Đuranec, a odmah je iza njih bio Racing Point vodećeg u ukupnom poretku F. Erjavca. U tim su trenucima svi još uvijek bili na gumama za suho, osim Vedrana Vincetića (Red Bull) koji je na 9. mjestu, ne imavši ništa za izgubiti, riskirao i već krug ranije stavio intermediate gume, a sa nadom u konkretniju kišu i ciljem da stekne prednost pred konkurencijom.

Od vodećih se na prvo redovito zaustavljanje i promjenu guma odlučuju M. Bubnjar i F. Erjavac. Bubnjar mijenja na gume za mokro, dok Erjavac smatra da će lagana kiša koja cijelo vrijeme pada stati te riskira sa gumama za suho. U slijedećem 14. krugu i ostatak ekipe obavlja prva zaustavljanja u boksevima, no zanimljivo je kako su svi kišu protumačili na svoj način, tako da se polovica ostatka vozača odlučila za intermediate gume, a druga je polovica i dalje vjerovala slick gumama.

No, ta je druga polovica ipak bila u krivu jer su se uvjeti na stazi pogoršavali. Intermediate gume su sve više i više radile razliku i pola ostatka grida je u tim trenucima bilo u problemima. Na koncu su i svi ostali, vidjevši da vožnja po mokrom na krivim gumama nema smisla, skrenuli u boks po adekvatnije gume, tako da je konačno u 17. krugu poredak prve trojke bio Pandža – Drk – Bubnjar.

Takav se poredak, bez ikakvih promjena, održavao sve do 20. kruga kada je kiša odjednom popustila, staza se brzo počela sušiti i intermediate gume na bolidima više nisu radile kako je bilo predviđeno. Situaciju je, samo tri kruga prije kraja utrke, prvi iskoristio S. Pandža koji je na čelu držao veliku prednost pred drugim I. Drkom te praktički imao besplatno zaustavljanje u boksu. Pandža je promjenio na soft komponentu, a odmah iza njega to je odradio i ostatak ekipe osim D. Fabrisa (Renault) koji je odlučio ostati na intermediate gumama i do kraja utrke izgubio dvije pozicije.

Tako je, na punoj preokreta Velikoj Nagradi Belgije, do svoje prve pobjede u F1 sRHR-u, sa uvjerljivom prednošću, stigao Stefano Pandža (Ferrari), ispred Ivana Drka (Williams) i Mihovila Bubnjara (McLaren).

Vodeći u ukupnom poretku F. Erjavac je završio na 4. mjestu i još se malo približio ukupnom osvajanju PS4 prvenstva Divizije 1.

U osmoj je utrci sezone prve bodove osvojio Alen Dragan (Renault) te tako postao i zadnji vozač u PS4 Diviziji 1 koji je osvojio barem 1 bod u sezoni. Isto je tako momčad Renaulta po prvi puta u Belgiji završila sa oba bolida u bodovima.

Najbrži je krug utrke još jednom odvozio Frane Erjavac (Racing point) sa vremenom 1:45.141 te si tako priskrbio dodatan bod u utrci za naslov.

Konačni poredak VN Belgije PS4 Divizije 1:

VozačMomčadVrijeme
1Stefano PandžaFerrari47:26.764
2Ivan DrkWilliams+ 28.179
3Mihovil BubnjarMcLaren+ 32.737
4Frane ErjavacRacing Point+ 45.986
5Mauro ĆaletaHaas+ 57.781
6Emanuel ĐuranecToro Rosso+ 1:09.892
7Dejan FabrisRenault+ 1:27.408
8Alen DraganRenault+ 1:33.438
9Vedran VincetićRed Bull+ 1 krug
10Vito BrkićToro RossoDNF
11Mihael JurinecHaasDNF
12Darijo MrgudićMercedesDNF
13Tomislav PleićMcLarenDNF
14Dario FotakFerrariDNF
15Dario BalentWilliamsDNF
16Adnan MešićAlfa RomeoDNF
17Alen ProtićRed BullDNF

Snimku utrke PS4 D1 možete pogledati na F1 sRHR YouTube kanalu:


U subotu u utrci PS4 Divizije 2 svoju je prvu pobjedu u F1 sRHR-u uzeo Stipe Vuković (Alfa Romeo), ispred još jednom drugog Brune Radića iz Ferrarija te trećeg Rudolfa Krešića (Toro Rosso) koji se prvi puta popeo na postolje.

U poretku vozača i dalje uvjerljivo vodi B. Radić (Ferrari), ispred Z. Kalamira (Williams) te S. Vukovića (Alfa Romeo).

PS4 Divizija 3 je u nedjelju također donijela prvu pobjedu u F1 sRHR-u i to Borni Antić-Veselu iz Haasa, ispred ovog puta drugog Ariana Mladenića (Racing Point) i ponovno trećeg Florijana Levaka (Red Bull).

U PS4 D3 se A. Mladenić (Racing Point) uspio odvojiti od F. Levaka (Red Bull) na 4 boda, a M. Radić (Toro Rosso) na trećem mjestu sada zaostaje 19 bodova.

I obje gornje utrke pogledajte na F1 sRHR YouTube kanalu:

https://www.youtube.com/channel/UCeQhJfm536MmNHgOd22OcXw

Već nas za tri dana očekuju novi okršaji u F1 simRacing Hrvatska zajednici na legendarnoj Monzi gdje će se voziti utrke za Veliku Nagradu Italije, a na kojima bismo mogli dobiti i konačne odgovore oko pobjednika u sve tri natjecateljske Divizije.

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni