Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Ponovno proživljavanje sezone 2012: 5/20 – sukob dvije vatre

Piše: Marko Rakić

Prije 3 godina, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 6 minuta

Prvo da se osvrnem na naslovnu fotografiju – postoji li legendarnija fotka postolja? Da dva svjetska prvaka na ramenima podignu momka koji je tek maloprije pobijedio, i to nakon žestoke borbe s jednim od prvaka koji ga je podignuo, Alonsom. Ako vam na pamet pada neka bolja/legendarnija fotografija postolja, slobodno nabacite komentar ispod članka.

VN Španjolske 2012. bila je prva europska utrka u sezoni, a uslijedila je nakon sezonskih testova u Mugellu. Slobodni treninzi bili su u najmanju ruku čudni i bilo je teško predvidjeti bilo što.Na vrhu poretka izmijenili su se Ferrari, McLaren i Red Bull, a jako blizu su bili još Lotus, Williams i Sauber. Alonso je pokazao da za njega funkcioniraju poboljšanja koja je momčad donijela u Mugello, dok je Massa nastavio po starom, pa i gore možda.

Iako smo u prve četiri utrke imali četiri različita pobjednika iz četiri različite momčadi, po pitanju pole positiona je bilo ponešto drugačije. Hamilton je imao dva, dok je u ostalim kvalifikacijama bio vrlo blizu. Ipak, treće mjesto mu je bio najbolji plasman i držao je drugo mjesto u poretku vozača. U kvalifikacijama za VN Španjolske bila je treća prilika da osvoji pole position.

Prva kvalifikacijska runda donijela je ispadanje uobičajenih kandidata, ali i iznenađenje u vidu Bruna Senne. Williams je pokazao dobre performanse na Catalunyi i njegovo ispadanje nije bilo očekivano. Još manje očekivano je bilo da će u sljedećoj rundi otpasti Button i Webber, koji su za manje od jedne desetinke bili sporiji od Kobayashija, zadnjeg koji je prošao u finalnu kvalifikacijsku rundu. Pridružili su im se još vozači Force Indije i Toro Rossa, dok je najsporiji bio Massa. Samo za usporedbu, najbolje Alonsovo vrijeme bilo je 1.1 sekundu brže od najboljeg Massinog. To je samo potvrdilo Brazilčevu katastrofalnu formu. S druge strane, Maldonado je zabilježio najbolje vrijeme u Q2 te nagovijestio da svoj Williams može pozicionirati vrlo visoko

Q3 pokazao je upravo to, a u borbu se priključio i Fernando Alonso, pokazavši da unaprjeđenja koja je Ferrari donio za F2012 ipak funkcioniraju. Dok su njih dvojica bili vrlo blizu, Hamilton je bio puno brži te odvozio 1:21.7, što je bilo više od pola sekunde brže od bilo koga i dovoljno za treći pole position sezone. Vrijeme u Q3 nisu postavili Vettel i Schumacher zbog čuvanja guma, dok Kobayashi uopće nije izašao na stazu zbog problema s bolidom.

Ubrzo nakon kvalifikacija suci su kaznili Lewisa Hamiltona zbog toga što s bolidom nije došao nazad u boks nakon brzog kruga, već se zaustavio na stazi. Prema pravilniku bolid se mora vratiti vlastitim pogonom u boks te u rezervoaru imati barem jednu litru goriva koju FIA analizira. Time je Britanac bačen za začelje poretka, a Maldonado je promaknut na pole position, prvi za Williams nakon VN Brazila 2010. kada je Hulkenberg bio najbrži. Alonso je time zaradio drugu startnu poziciju, najbolji rezultat sezone te odlična pozicija za napad na čelo poretka.

Najveći pobjednik starta bio je Alonso, koji se probio ispred Maldonada te preuzeo prvu poziciju, a isto je Španjolac napravio i godinu prije, no tada je zaradio čak tri pozicije. Najveći gubitnik bio je Mark Webber koji je s 11. mjesta pao na 15. Najveća žrtva ispao je Perez, koji je u kontaktu s Grosjeanom zaradio probušenu gumu. Alonso je postavio dobar tempo, no Maldonado se nije dao, već je bio vrlo blizu Španjolcu. Vrlo rano se počelo s ulascima u boks jer je mekana mješavina guma vrlo malo držala, pa su tako oba Red Bulla u 7. i 8. krugu obavili promjenu na tvrđu komponentu.

Na krilima svježih guma našao se Schumacher, koji je u 13. krugu pokušao preteći Sennu na kraju startno ciljnog pravca, no došlo je do kontakta te su obojica bili primorani odustati. Moram prokomentirati ovu situaciju – Schumacher je bio na svježim gumama, dok je Senna bio na potrošenim i vidno sporiji. Na kočenju za prvi zavoj Brazilac se prvo pomaka u desno pa počeo vraćati u lijevo, no prekasno i Schumacher ga je pogodio u stražnji kraj. Upravo je te sezone odlučeno da pri pretjecanju nema višestrukih mijenjanja smjerova, već kad odaberete hoćete li lijevo ili desno, nema više pomicanja, pogotovo u zoni kočenja. Pogodite što – Schumacher je dobio kaznu od pet mjesta za sljedeću veliku nagradu. Kontradiktornost na najjače!

U istom krugu izvješene su žute zastave, no Massa i Vettel nisu dovoljno usporili, pa su obojica dobili kazne prolaska kroz boks. Drugi krug zaustavljanja u boksevima započeo je u 23. krugu. U 25. Williams povlači ključnu odluku, zovu Maldonada na promjenu guma te kako bi tako napravio undercut. Alonso je na stazi ostao još dva kruga, na kratko je zapeo iza Charlesa Pica u Marussiji koji mu se kasno maknuo te je nakon promjene guma izgubio čelnu poziciju od Maldonada.

Španjolac je do kraja utrke napadao, no nije uspijevao pronaći način kako preteći Maldonada kojem se čudio cijeli svijet. Venecuelanac je svoj Williams doveo do pobjede, prve nakon VN Brazila 2004. kada je slavio njegov susjed iz Kolumbije, Juan Pablo Montoya. Fernando Alonso morao se zadovoljiti drugim mjestom, dok je treći najbolji bio Kimi Raikkonen, što mu je bilo drugo uzastopno postolje. Do odličnog petog mjesta stigao je Kobayashi, a šesti najbrži završio je Vettel nakon pretjecanja Hamiltona, Buttona i Rosberga u kasnom stadiju utrke.

Slavlje na postolju bilo je ogromno, opisano je u početku ovog teksta, mislim da više od toga ne trebate. Zapitajte se kako biste se vi osjećali da vas Alonso i Raikkonen podignu na svoja ramena nakon što ste pobijedili prvi put u F1.

1.  Maldonado     Williams-Renault           1h39:09.145
 2.  Alonso        Ferrari                    +     3.195
 3.  Raikkonen     Lotus-Renault              +     3.884
 4.  Grosjean      Lotus-Renault              +    14.799
 5.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:14.641
 6.  Vettel        Red Bull-Renault           +  1:17.576
 7.  Rosberg       Mercedes                   +  1:27.919
 8.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +  1:28.100
 9.  Button        McLaren-Mercedes           +  1:25.200
10.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    1 krug
11.  Webber        Red Bull-Renault           +    1 krug
12.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    1 krug
13.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +    1 krug
14.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    1 krug
15.  Massa         Ferrari                    +    1 krug
16.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    1 krug
17.  Petrov        Caterham-Renault           +    1 krug
18.  Glock         Marussia-Cosworth          +   2 kruga
19.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +   3 kruga

Najbrži krug: Grosjean, 1:26.250

Nisu završili:

Vozač         Ekipa                        Krug
Perez         Sauber-Ferrari               38
Pic           Marussia-Cosworth            36
Karthikeyan   HRT-Cosworth                 23
Senna         Williams-Renault             13
Schumacher    Mercedes                     13

Poredak u prvenstvu nakon 5 utrka:                

 1.  Vettel        61        1.  Red Bull-Renault          109
 2.  Alonso        61        2.  McLaren-Mercedes           98
 3.  Hamilton      53        3.  Lotus-Renault              84
 4.  Raikkonen     49        4.  Ferrari                    63
 5.  Webber        48        5.  Williams-Renault           43
 6.  Button        45        6.  Mercedes                   43
 7.  Rosberg       41        7.  Sauber-Ferrari             41
 8.  Grosjean      35        8.  Force India-Mercedes       18
 9.  Maldonado     29        9.  Toro Rosso-Ferrari          6
10.  Perez         22
11.  Kobayashi     19
12.  Di Resta      15
13.  Senna         14
14.  Vergne         4
15.  Hulkenberg     3
16.  Schumacher     2
17.  Massa          2
18.  Ricciardo      2

Komentiraj

5 komentara

  1. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Kakav miks osjecaja je uslijedio nakon VN Spanjolske 2012. Vidno razocaran Ferrarijevom “masterclass” strategijom, gledao sam u Maldonada s divljenjem na najvisoj stepenici. Par minuta nakon problem s KERS-om i Williamsova garaza u plamenu. Napetost, sreca, razocaranje i strah, a na kraju ipak ispunjenost. To su bili dani ?.



    9

    0
  2. Nelson Piquet
    Grah0 Donator Prikaži

    sudije debili, pokazali su to po hiljaditi put…



    6

    0
  3. Jenson Button
    Lotus Prikaži

    Ovo je definitivno napoznatija (mislim da se legendarna ne komparira), ali Massin plač 2008, lewis u mexicu lani, schu i barrichiello 2002 u austriji…



    1

    1
  4. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    Da,slika je ikonska zbilja



    2

    0
  5. F1puls
    ivanh Prikaži

    “Kontradiktornost na najjače! “….slažem se….



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni