Prvo da se osvrnem na naslovnu fotografiju – postoji li legendarnija fotka postolja? Da dva svjetska prvaka na ramenima podignu momka koji je tek maloprije pobijedio, i to nakon žestoke borbe s jednim od prvaka koji ga je podignuo, Alonsom. Ako vam na pamet pada neka bolja/legendarnija fotografija postolja, slobodno nabacite komentar ispod članka.
VN Španjolske 2012. bila je prva europska utrka u sezoni, a uslijedila je nakon sezonskih testova u Mugellu. Slobodni treninzi bili su u najmanju ruku čudni i bilo je teško predvidjeti bilo što.Na vrhu poretka izmijenili su se Ferrari, McLaren i Red Bull, a jako blizu su bili još Lotus, Williams i Sauber. Alonso je pokazao da za njega funkcioniraju poboljšanja koja je momčad donijela u Mugello, dok je Massa nastavio po starom, pa i gore možda.
Iako smo u prve četiri utrke imali četiri različita pobjednika iz četiri različite momčadi, po pitanju pole positiona je bilo ponešto drugačije. Hamilton je imao dva, dok je u ostalim kvalifikacijama bio vrlo blizu. Ipak, treće mjesto mu je bio najbolji plasman i držao je drugo mjesto u poretku vozača. U kvalifikacijama za VN Španjolske bila je treća prilika da osvoji pole position.
Prva kvalifikacijska runda donijela je ispadanje uobičajenih kandidata, ali i iznenađenje u vidu Bruna Senne. Williams je pokazao dobre performanse na Catalunyi i njegovo ispadanje nije bilo očekivano. Još manje očekivano je bilo da će u sljedećoj rundi otpasti Button i Webber, koji su za manje od jedne desetinke bili sporiji od Kobayashija, zadnjeg koji je prošao u finalnu kvalifikacijsku rundu. Pridružili su im se još vozači Force Indije i Toro Rossa, dok je najsporiji bio Massa. Samo za usporedbu, najbolje Alonsovo vrijeme bilo je 1.1 sekundu brže od najboljeg Massinog. To je samo potvrdilo Brazilčevu katastrofalnu formu. S druge strane, Maldonado je zabilježio najbolje vrijeme u Q2 te nagovijestio da svoj Williams može pozicionirati vrlo visoko
Q3 pokazao je upravo to, a u borbu se priključio i Fernando Alonso, pokazavši da unaprjeđenja koja je Ferrari donio za F2012 ipak funkcioniraju. Dok su njih dvojica bili vrlo blizu, Hamilton je bio puno brži te odvozio 1:21.7, što je bilo više od pola sekunde brže od bilo koga i dovoljno za treći pole position sezone. Vrijeme u Q3 nisu postavili Vettel i Schumacher zbog čuvanja guma, dok Kobayashi uopće nije izašao na stazu zbog problema s bolidom.
Ubrzo nakon kvalifikacija suci su kaznili Lewisa Hamiltona zbog toga što s bolidom nije došao nazad u boks nakon brzog kruga, već se zaustavio na stazi. Prema pravilniku bolid se mora vratiti vlastitim pogonom u boks te u rezervoaru imati barem jednu litru goriva koju FIA analizira. Time je Britanac bačen za začelje poretka, a Maldonado je promaknut na pole position, prvi za Williams nakon VN Brazila 2010. kada je Hulkenberg bio najbrži. Alonso je time zaradio drugu startnu poziciju, najbolji rezultat sezone te odlična pozicija za napad na čelo poretka.
Najveći pobjednik starta bio je Alonso, koji se probio ispred Maldonada te preuzeo prvu poziciju, a isto je Španjolac napravio i godinu prije, no tada je zaradio čak tri pozicije. Najveći gubitnik bio je Mark Webber koji je s 11. mjesta pao na 15. Najveća žrtva ispao je Perez, koji je u kontaktu s Grosjeanom zaradio probušenu gumu. Alonso je postavio dobar tempo, no Maldonado se nije dao, već je bio vrlo blizu Španjolcu. Vrlo rano se počelo s ulascima u boks jer je mekana mješavina guma vrlo malo držala, pa su tako oba Red Bulla u 7. i 8. krugu obavili promjenu na tvrđu komponentu.
Na krilima svježih guma našao se Schumacher, koji je u 13. krugu pokušao preteći Sennu na kraju startno ciljnog pravca, no došlo je do kontakta te su obojica bili primorani odustati. Moram prokomentirati ovu situaciju – Schumacher je bio na svježim gumama, dok je Senna bio na potrošenim i vidno sporiji. Na kočenju za prvi zavoj Brazilac se prvo pomaka u desno pa počeo vraćati u lijevo, no prekasno i Schumacher ga je pogodio u stražnji kraj. Upravo je te sezone odlučeno da pri pretjecanju nema višestrukih mijenjanja smjerova, već kad odaberete hoćete li lijevo ili desno, nema više pomicanja, pogotovo u zoni kočenja. Pogodite što – Schumacher je dobio kaznu od pet mjesta za sljedeću veliku nagradu. Kontradiktornost na najjače!
U istom krugu izvješene su žute zastave, no Massa i Vettel nisu dovoljno usporili, pa su obojica dobili kazne prolaska kroz boks. Drugi krug zaustavljanja u boksevima započeo je u 23. krugu. U 25. Williams povlači ključnu odluku, zovu Maldonada na promjenu guma te kako bi tako napravio undercut. Alonso je na stazi ostao još dva kruga, na kratko je zapeo iza Charlesa Pica u Marussiji koji mu se kasno maknuo te je nakon promjene guma izgubio čelnu poziciju od Maldonada.
Španjolac je do kraja utrke napadao, no nije uspijevao pronaći način kako preteći Maldonada kojem se čudio cijeli svijet. Venecuelanac je svoj Williams doveo do pobjede, prve nakon VN Brazila 2004. kada je slavio njegov susjed iz Kolumbije, Juan Pablo Montoya. Fernando Alonso morao se zadovoljiti drugim mjestom, dok je treći najbolji bio Kimi Raikkonen, što mu je bilo drugo uzastopno postolje. Do odličnog petog mjesta stigao je Kobayashi, a šesti najbrži završio je Vettel nakon pretjecanja Hamiltona, Buttona i Rosberga u kasnom stadiju utrke.
Slavlje na postolju bilo je ogromno, opisano je u početku ovog teksta, mislim da više od toga ne trebate. Zapitajte se kako biste se vi osjećali da vas Alonso i Raikkonen podignu na svoja ramena nakon što ste pobijedili prvi put u F1.
1. Maldonado Williams-Renault 1h39:09.145 2. Alonso Ferrari + 3.195 3. Raikkonen Lotus-Renault + 3.884 4. Grosjean Lotus-Renault + 14.799 5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:14.641 6. Vettel Red Bull-Renault + 1:17.576 7. Rosberg Mercedes + 1:27.919 8. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:28.100 9. Button McLaren-Mercedes + 1:25.200 10. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1 krug 11. Webber Red Bull-Renault + 1 krug 12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 krug 13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 krug 14. Di Resta Force India-Mercedes + 1 krug 15. Massa Ferrari + 1 krug 16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 krug 17. Petrov Caterham-Renault + 1 krug 18. Glock Marussia-Cosworth + 2 kruga 19. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 kruga Najbrži krug: Grosjean, 1:26.250 Nisu završili: Vozač Ekipa Krug Perez Sauber-Ferrari 38 Pic Marussia-Cosworth 36 Karthikeyan HRT-Cosworth 23 Senna Williams-Renault 13 Schumacher Mercedes 13 Poredak u prvenstvu nakon 5 utrka: 1. Vettel 61 1. Red Bull-Renault 109 2. Alonso 61 2. McLaren-Mercedes 98 3. Hamilton 53 3. Lotus-Renault 84 4. Raikkonen 49 4. Ferrari 63 5. Webber 48 5. Williams-Renault 43 6. Button 45 6. Mercedes 43 7. Rosberg 41 7. Sauber-Ferrari 41 8. Grosjean 35 8. Force India-Mercedes 18 9. Maldonado 29 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Perez 22 11. Kobayashi 19 12. Di Resta 15 13. Senna 14 14. Vergne 4 15. Hulkenberg 3 16. Schumacher 2 17. Massa 2 18. Ricciardo 2
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kakav miks osjecaja je uslijedio nakon VN Spanjolske 2012. Vidno razocaran Ferrarijevom “masterclass” strategijom, gledao sam u Maldonada s divljenjem na najvisoj stepenici. Par minuta nakon problem s KERS-om i Williamsova garaza u plamenu. Napetost, sreca, razocaranje i strah, a na kraju ipak ispunjenost. To su bili dani ?.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
sudije debili, pokazali su to po hiljaditi put…
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovo je definitivno napoznatija (mislim da se legendarna ne komparira), ali Massin plač 2008, lewis u mexicu lani, schu i barrichiello 2002 u austriji…
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da,slika je ikonska zbilja
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
“Kontradiktornost na najjače! “….slažem se….
3
0