F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ponovno proživljavanje sezone 2012: 2/20 – Učitelj na djelu i novak na brušenju

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Malezija je uvijek glasila kao jedna od fizički najzahtjevnijih staza u kalendaru, ponajviše zbog visoke vlažnosti i temperature tijekom sva tri dana. 2012. nije bila niti blizu tome, pogotovo u nedjelju na dan utrke kad se dogodio prolom oblaka. Kako se bližio trkaći vikend, tako se u četvrtak ponovno započelo s upitima oko legalnosti Mercedesovog stražnjeg krila. FIA je odbila sve optužbe i dala Mercedesu zeleno svjetlo. Glasine koje su se motale po gridu bile su da bi Ferrari mogao zamijeniti Massu sa svojim vozačem iz akademije, Sergiom Perezom, no to se nije dogodilo ni te sezone niti ikad poslije. Poglavito su krenule glasine zbog Massinog lošeg starta u sezonu gdje je završio van bodova, ali su u Ferrariju rekli da nešto nije bilo u redu sa šasijom te je Brazilac dobio novu za VN Malezije.

Fernando Alonso i Nico Rosberg

Na prvom slobodnom treningu prvi nastup na nekom trkaćem vikendu ostvario je Valtteri Bottas u Williamsu, a mijenjao je Bruna Sennu. Sunčano je bila na oba treninga u petak, Lewis Hamilton je cijelo vrijeme bio najbrži te tako pokazao da je McLaren konkurentan i na trajnoj trkaćoj stazi. Mercedes je u kvalifikacijama opet pokazao da je druga najbrža momčad, Ferrari je i dalje bio u problemima, dok Red Bull nije uznapredovao od Australije.

U subotu se prognoza bitno promijenila, počelo je kišiti te se takvo vrlo promjenjivo vrijeme nastavilo do kraja trkaćeg vikenda. Ovaj put je najbrži bio Nico Rosberg, a slijedili su ga Red Bullovi vozači Vettel i Webber. Dva sata su preostala do kvalifikacija, a vrijeme se počelo popravljati, postalo je ubrzo i vruće te se temperatura zraka popela na 32 stupnja. Sve je bilo spremno za čiste kvalifikacije u kojima ustvari nećemo vidjeti ništa bitno drugačije od onoga u Australiji.

HRT se uspio kvalificirati za utrku po prvi put u 2012.

U Q1 se fenjerašima ovaj put pridružio Jean Eric Vergne, što mu je bilo prvo ispadanje u početnoj rundi kvalifikacija. Ferrarijevi vozači su se mučili već na samom početku, pa su morali uzeti mekšu mješavinu guma kako bi bili sigurni da će proći u Q2. U odnosu na Australiju, HRT se s oba vozača uspio kvalificirati za utrku pa smo tako na dan utrke imali kompletan grid. U sljedećoj rundi je skoro došlo do Schumacherovog ispadanja, što bi definitivno bilo iznenađenje s obzirom na brzinu Mercedesa, no ipak se izvukao pred sam kraj te izbacio Maldonada.

Treća kvalifikacijska runda donijela je poneko iznenađenje, no ono najbtinije, prvi startni red ponovno su zauzeli vozači McLarena. Lewis je ponovno bio brži za nešto više od desetinke, dok je Button uspio biti samo 2 stotinke brži od odličnog Schumachera koji je zauzeo treće mjesto. Kimi Raikkonen je nakon razočarenja u Australiji odradio dobre kvalifikacije te osvojio peto mjesto. Finac je nažalost imao kaznu od 5 mjesta zbog promjene vozača, pa je tako startao s desete pozicije.

Vrijeme na dan utrke nije obećavalo, kiša je neumorno padala, srećom slabijim intenzitetom pa održavanje nije bilo upitno. Gotovo svi vozači startali su na intermedia gumama, tek nekolicina na gumama za mokro. Start utrke protekao je mirno, no već u četvrtom zavoju došlo je do kontakta između Schumachera i Grosjeana gdje su se obojica izvrtili pa su još neki vozači otišli široko ili izvan staze. Kiša je počela jačati, u sedmom krugu je zbog toga izašao sigurnosni automobil, da bi samo dva kruga kasnije utrka bila prekinuta zbog prevelikih oborina. Nakon što su svi parkirali na startno ciljnoj ravnini, iznenađenje je bio Karthikeyanov HRT na desetom mjestu. Indijac je startao na gumama za mokro te je time profitirao u odnosu na ostale vozače.

Nakon cca 45 minuta utrka je nastavljena pod sigurnosnim automobilom, da bi nakon četiri kruga otišao sa staze. Za to vrijeme su se svi vozači vratili na intermedia gume jer su se uvjeti na stazi poboljšavali. Hamilton je ponovno bio gubitnik u seriji zaustavljanja u boksevima, pa se tako ispred njega probio Alonso koji se ubrzo filtrirao kao vodeći čovjek utrke nakon što je pretekao Sergija Pereza. Takav poredak prve trojice se zadržao do kraja utrke, no zato se iza njihovih leđa događala prava “fešta” dvoboja. Button se zabio u Karthikeyana čime je oštetio prednje krilo, izgubivši time priliku za postolje, Massa se naganjao s raznim vozačima, Rosberg je nakon bokseva počeo gubiti pozicije jer su mu se gume pregrijavale.

Perez u lovu na Alonsa

U 31. krugu ponovno je počelo kišiti, no nije bilo jako kao nalet od prije sat vremena, pa se staza počela sušiti vrlo brzo jer je kiša potrajala tek par krugova. U 37. krugu potez povlači Toro Rosso povlačenje Ricciarda u boks po gume za suho. Kad je postavio vrijeme brže od ostalih tri sekunde, ostale momčadi su počele reagirati i u roku 3-4 kruga svi su bili na gumama za suho. Tada je počeo Perezov lov na Alonsa, a kojeg je vrlo brzo sustigao jer je Sauberov tempo na suhom bio veoma dobar. U 50. krugu dogodila se Perezova pogreška u 14. zavoju gdje je otišao preširoko, tu je izgubio oko pet sekundi i sve nade u borbu za pobjedu su otišle. Pred kraj utrke Karthikeyan je ponovno sudjelovao u sudaru, ovaj put s Vettelom kojem je probušio gumu, pa je aktualni prvak pao s četvrte na 11. poziciju. U isto vrijeme Maldonada je zadesio kvar na motoru, što je proguralo Schumachera na deseto mjesto što je bio prvi bod za Mercedes te sezone.

Poslije utrke stvorila se kontroverza oko situacije s Perezom. Mnogi su smatrali da je radio poruka “budi pažljiv, treba nam ova pozicija” bila šifrirana poruka da ne napada Alonsa budući da je Sauber uzimao motore od Ferrarija. Bilo kako bilo, Perez nije prešao Alonsa koji je izborio sjajnu pobjedu u osrednjem bolidu.

     VOZAČ         MOMČAD                     VRIJEME  
 1.  Alonso        Ferrari                    2h44:51.812
 2.  Perez         Sauber-Ferrari             +     2.263
 3.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +    14.591
 4.  Webber        Red Bull-Renault           +    17.688
 5.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    29.456
 6.  Senna         Williams-Renault           +    37.667
 7.  Di Resta      Force India-Mercedes       +    44.412
 8.  Vergne        Toro Rosso-Ferrari         +    46.985
 9.  Hulkenberg    Force India-Mercedes       +    47.892
10.  Schumacher    Mercedes                   +    49.996
11.  Vettel        Red Bull-Renault           +  1:15.527
12.  Ricciardo     Toro Rosso-Ferrari         +  1:16.826
13.  Rosberg       Mercedes                   +  1:18.593
14.  Button        McLaren-Mercedes           +  1:19.719
15.  Massa         Ferrari                    +  1:37.319
16.  Petrov        Caterham-Renault           +    1 krug
17.  Glock         Marussia-Cosworth          +    1 krug
18.  Kovalainen    Caterham-Renault           +    1 krug
19.  Maldonado     Williams-Renault           +   2 kruga
20.  Pic           Marussia-Cosworth          +   2 kruga
21.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +   2 kruga
22.  De la Rosa    HRT-Cosworth               +   2 kruga
DNF  Kobayashi     Sauber-Ferrari             47 krugova
DNF  Grosjean      Lotus-Renault               4 kruga
 VOZAČI                      MOMČADI             
 1.  Alonso        35        1.  McLaren-Mercedes         55
 2.  Hamilton      30        2.  Red Bull-Renault         42
 3.  Button        25        3.  Ferrari                  35
 4.  Webber        24        4.  Sauber-Ferrari           30
 5.  Perez         22        5.  Lotus-Renault            16
 6.  Vettel        18        6.  Force India-Mercedes      9
 7.  Raikkonen     16        7.  Williams-Renault          8
 8.  Senna          8        8.  Toro Rosso-Ferrari        6
 9.  Kobayashi      8        9.  Mercedes                  1
10.  Di Resta       7       
11.  Vergne         4       
12.  Hulkenberg     2       
13.  Ricciardo      2       
14.  Schumacher     1       

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: CrashOverride.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1182 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

27 komentara

  1. Sebastian Vettel SebastianFerrari Prikaži

    Odličan tekst,
    ” Finac je nažalost imao kaznu od 5 mjesta zbog promjene vozača”
    valjda mjenjača.



    6

    0
  2. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Ferrari se muci proci u Q2, Alonso dan kasnije vodeci u prvenstvu. Iskreno, te sezone da je i Karthikeyan izborio pobjedu ne bih se cudio 😀. Sto se tice Malezije, meni osobno najdraza staza, a ova iz 2012. najbolja utrka. Naravno, pohvale za ovaj serijal. Jedva sam cekao nesto ovakvo!



    12

    0
  3. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Kud nisam najaktivnije pratio ovu sezonu , kud je proslo dosta vremena od tada pa se ne sjecam.
    Ali vidim da je od pocetka sezone uvijek nesto bilo upitno na Mercedesovom bolidu i prolazilo je kod FIA-a.
    Pa me zanima , s obzirom da Mercedes nije bio ni blizu dominantan kao prethodnih sezona , dali se i tada vrištalo po svim portalima od strane fanova drugih ekipa protiv Mercedesa?
    Ili se to dogada samo ekipama koje su u tom trenutku premocne ?



    9

    1
    • Bunilo se i onda dosta na Mercedes , no normalno je da ako je netko daleko od pobjeda i naslova nije pod tolikim povecalom kao kada je neka momcad na vrhu a konstantno pliva u mutnom. No nikad se nije dizala tolika prasina ono neke ekipe koja bi upisala 3 pobjede u sezoni kao oko Ferrarija lani. Iszo tako nikad prije nije Fia tako glupo objasnila i zavrsila istragu kao oko te ekipe koja je imala lani 3 pobjede. U svakom sportu postoje privilegirani i to je tako. Mozemo to pratiti ili odustati.



      3

      1
    • Kimi Raikkonen zoka Prikaži

      Imas na sk1 svaki dan po jednu utrku iz 2012


      0

      0
  4. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Čovječe kakva utrka !!!!!
    Alonso sa kršom osvojio Maleziju,nešto nevjerojatno i za povijest !
    Perez odličan također, ma nemam riječi.
    Šteta što sada nije 2012 pa da se nastavi u relanom vremenu ova sezona pa da uživamo maksimalno u njoj



    4

    0
    • Jos da nije u belgiji imao grosjean blackout bila bi i bolja Alonsova najbolja sezona u karijeri po meni i nazalost u belgiji i japanu je sve oslo u vjetar.



      9

      0
      • Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

        Pa da, recimo da je Alonso Belgiju završio bilo gdje u bodovima, bio bi prvak te sezone.
        Stvarno ogromna šteta,ali šta je tu je .



        8

        2
        • Kevin Magnussen 20 Grah0 Donator Prikaži

          Šta da Vettelu Narain nije gumu probio? Da nije dobio idiotsku kaznu u Španiji? Da mu nije crkao alternator u Valenciji i Monzi, da nije dobio kaznu na Hockenheimu?



          3

          2
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        Šta bi bilo kad bi bilo. Imao je i Vettel problema te sezone pa nitko ne govori, a ustvari najviše je Hamilton stradao jer je “prosuo” dvije čiste pobjede, Singapur i Abu Dhabi. Tako da kad bi gledali što bi bilo kad bi bilo prije bi Hamilton bio u borbi s Vettelom za naslov negoli Alonso.



        5

        2
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          @Marko
          Mislim da je uglavnom tako.. Uvijek se gledaju nedace onog koji je bio🥈i onda se pisu bajke oko toga..
          Inace, gledam cijelu sezonu, svaki dan jedna utrka ujutro dok djeca ne ustanu 😁
          Kad sam vidio da pises serijal, nisam htio citat dok nisam pogledo utrku jer se dosta toga zaboravilo pa sam cak sa uzbudjenjem gledo neke dvoboje jer sam zaboravio kako si zavrsili..



          2

          2
        • Jedno je kad ti crkne auto ili kad se sam vozac slupa i to je kriv vozac i ekipa koja nije napravila pouzdan bolid. A sasvim druga stvar je kad ti dvojica svojom nepaznjom prosuju 43 boda prednosti. Isto tako nije isto bilo voziti taj red bull i mclaren koji su od pocetka bili konkurenti i ferrari koji je isoadao u q2. Najbolji je primjer broj bodova Mase do singapura i Alonsa sto je te sezone radio Alonso i kakav bolid drzao u igri do kraja. Isto tako da je Ham dobio npr singapur ili abu dhabi Vettel ne bi bio prvak niti bi Ham sa te dvije pobjede bio u igri jer je zavrsio 91 bod iza prvaka tako da ta tvrdnja nema smisla. Ta odustajanja na te dvije staze je najvise iskoristio upravo Vettel. 😉



          5

          0
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          @Alonso1983
          Sve je to isto
          Matematika se ne bi slozila da nije isto..
          Izgubio ti 25 bodova jer ti je krepo motor ili te netko naguzi i odustanes..
          Sve to ide u istu racunicu na kraj sezone..

          A da je Alonso odradio hebenu sezonu, neam uopce dileme..



          4

          1
  5. “sjajna” pobjeda, a Perez u Sauberu ga nije smjel napadati…
    baš je sjajna.



    3

    11
    • To ti dode kao propustanje mercedesa od strane FI u direktnom dvoboju na stazi npr u monacu. I jos onda izjava ja sam Mercedesov vozac. Davno sam rekao, sve ostale male ekipe sluze velikima za podilazenje samim sebima kada je to potrebno. I svaka od top 3 ekipe ima bar jednu takvu ekipu koja ce se bacit na glavu ako treba za prvu ekipu.



      4

      0
      • Fernando Alonso Lovro Andraka urednik Prikaži

        Usporedba ove situacije s Oconovim propuštanjem Hamiltona u Monaku je u potpunosti promašena. Poruka “budi pažljiv, treba nam ova pozicija” zvuči kao sasvim logična poruka koju ćeš javiti svome vozaču ako radiš u maloj momčadi poput Saubera kojoj jedno drugo mjesto može donijeti nekoliko pozicija u konačnom poretku i hrpu dodatnih milijuna. Također je sasvim logično javiti takvo nešto mladom i poprilično neiskusnom vozaču u ovakvim promjenjivim uvjetima jer se i iskusnijima lako dogodi greška koja te može koštati plasmana, pogotovo ako maksimalno pritišću kao što je Perez radio ne bi li sustigao Alonsa. Ne vidim po čemu je verzija s teorijom zavjere o namjernoj grešci realnija od one u kojoj je Perez napravio malu vozačku grešku.

        Inače meni jedna od dražih Alonsovih pobjeda, s osmog mjesta do pobjede u ovako teškim uvjetima :thumbs: Nakon 2011. nisam očekivao ništa od Alonsa, nakon Australije i kvala u Maleziji sam očekivao još manje, tako da mi je ova pobjeda bila jedno od ugodnijih iznenađenja :)



        6

        0
    • Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

      ma to je “urbana legenda”.. to su samo antialonsovci izmislili tu priču da okaljaju maestralnu pobjedu Grande Fernanda u lošem Ferrariju . ;)



      7

      2
    • Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

      Ne slazem se.
      Perez bi ga pretekao sigurno, da nije napravio pogrešku ili da njegov pit stop nije kasnio jedan krug.
      Sauber je taj dan bio najbrži bolid.
      Pretekao je oba Ferrarija u Monzi a i mislim da je u Kanadi.
      Tako da tvoja tvrdnja nije točna.



      2

      2