F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Jordan: Počeci

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nostalgija

Nakon zavidnih uspjeha u nižim trkaćim kategorijama, Eddie Jordan nije odolio zovu Formule 1 te je 1991. njegova momčad Jordan GP debitirala u prvenstvu Formule 1. Njihov prvi bolid se zvao Jordan 191 iako je u planu prvotno bio naziv Jordan 911, ali zbog pravnih problema s Porscheom su na kraju odustali od tog imena, a bolid je bio pogonjen Fordovim HB4 V8 motorom. Za upravljačem su se nalazili iskusni Andrea de Cesaris i tadašnja mlada nada Bertrand Gachot. Čim je bolid debitirao iznenadio je mnoge iznimno dobrim performansama i oduševio svojom ljepotom. Na prve bodove nije trebalo dugo čekati i na Velikoj Nagradi Kanade iste godine su Andrea de Cesaris 4. i Bertrand Gachot 5. mjestom donijeli prve bodove za irsku momčad. Momčad je dalje nastavljala oduševljavati izvrsnim nastupima marljivim skupljanjem bodova.

Ali, uoči Velike Nagrade Belgije ostali su bez Bertranda Gachota koji je završio u zatvoru zbog napada na taksista u Londonu. Tada uskaču Willi Weber i Mercedes koji je platio 150 000 $ Jordanu da u momčad stave Michaela Schumachera, mladog, talentiranog Nijemca koji je u to vrijeme nastupao za Mercedes-Sauber u WSC seriji. Unatoč tome da nikad nije vozio na Spa Francorchampsu (iako je rekao da je), oduševio je sve iznimnom brzinom te se u svom debiju kvalificirao na izvrsnom 7. mjestu, 4 mjesta ispred puno iskusnijeg momčadskog kolege de Cesarisa i mnogih drugih u puno boljim bolidima od njegovog. Iako je odustao ubrzo nakon starta zbog problema s kvačilom, uspio je privući pažnju Benettona te je nastupio za Benetton već na sljedećoj utrci. Iako je Eddie Jordan tužio Benetton zbog toga što je Eddie s Michaelom sklopio usmeni dogovor, nije imao šanse i njegova tužba je odbačena i tad je stvoren termin “Pirana klub” koji objašnjava kako velike momčadi bešćutno otimaju od malih talentirane vozače. Inače, tijekom te utrke je Andrea de Cesaris bio na drugom mjestu te čak se približavao vodećem Senni ali mu je motor otkazao 3 kruga prije kraja utrke.

Michael Schumacher za upravljačem Jordana 191 na Velikoj Nagradi Belgije 1991.

Na sljedećoj utrci za Jordan je nastupio Roberto Moreno, kojeg je upravo Schumacher zamijenio u Benettonu, ali i on je zamijenjen Alessandrom Zanardijem tri utrke prije kraja sezone. Iako nakon Velike Nagrade Njemačke momčad nije uspjela osvojiti boda do kraja sezone, momčad je sezonu završila na izvrsnom 5. mjestu s 13 bodova.

Nažalost, sljedeća sezona je bila daleko od idealne i završila je fijaskom. De Cesaris i Zanardi su zamijenjeni Mauriciom Gugelminom i Stefanom Modenom, a zbog velikih dugova, Fordov V8 su morali zamijeniti besplatnim Yamaha-Judd V12 motorom, što je bio problem jer je momčad konstruirala bolid da u njega stane Fordov V8 motor. Rezultati su bili katastrofalni. Bolid se mučio sa slabim motorom koji je često otkazivao poslušnost, ponajviše zbog pregrijavanja, toliko da je momčad tijekom sezone čak 6 dvostrukih odustajanja te su na samo jednoj utrci oba bolida stigla do cilja i to na Velikoj Nagradi Belgije. Jedini bod u cijeloj sezoni momčadi je donio Stefano Modena na posljednjoj utrci sezone u Adelaideu.

Jordan 192

Za 1993. godinu Jordan ponovno mijenja dobavljača motora, ovoga puta dobavljač motora je Hart, a umjesto Modene i Gugelmina novi vozači za Jordan su debitant Rubens Barrichello i Ivan Capelli iz kaotičnog Ferrarija. Nažalost Capelli više nije bio onaj stari te ga je nakon Velike Nagrade Brazila zamijenio veteran Thierry Boutsen, ali on se umirovio nakon Velike Nagrade Belgije. Zamijenio ga je na Velikoj Nagradi Italije debitant Marco Apicella, a njegov nastup u F1 je trajao sve do prvog zavoja kad je oštetio nosač upravljača u velikom sudaru u prvom zavoju. Na sljedećoj utrci ga je zamijenio Emanuelle Naspetti, a njega je na zadnje dvije utrke zamijenio Eddie Irvine koji je 6. mjestom u F1 debiju na Velikoj Nagradi Japana oduševio mnoge, a razljutio Sennu koji ga je nakon utrke napao jer se Eddie vratio u krug vodećih tako što je prestigao Sennu. Iako je momčad završila sezonu na 10. mjestu s 3 boda, koja su im donijeli Irvine već spomenutim 6. mjestom u Japanu i Barrichello 5. mjestom na istoj utrci, bolid je bio brži te se često nalazio u borbi za bodove koje je često prekidao brz, ali nepouzdan Hartov motor. Svakako najupečatljiviji nastup je bio na Velikoj Nagradi Europe na Donington Parku kad je Rubens Barrichello u prvom krugu nakon starta s 12. mjesta do kraja 1. kruga dospio do 4. pozicije te tijekom utrke bio u Top 3, ali taj njegov nastup završava 6 krugova prije kraja zbog problema s pritiskom goriva i biva zasjenjen još boljim nastupom velikog Ayrtona Senne, o čijem je nastupu već napisano dovoljno.

Thierry Boutsen za upravljačem Jordana 193

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: CrashOverride.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
35 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

18 komentara

  1. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Još jednom, hvala Ante Maras. Perfektno! :thumbs:

    Jesi li siguran da je Judd dorađivao F1 motor Yamahe?

    Fordov V8 su morali zamijeniti besplatnim Yamaha-Judd V12 motorom,

    Kako je Ferrari 1992. na neki način, loše utjecao na Ivana Capelli-ija….. tako je i Jordan 192 vrlo loše uticao na Stefana Modenu, a mislim i na Mauricia Gugelmina…… :thumbsd:

    Za 1993. godinu Jordan ponovno mijenja dobavljača motora, ovoga puta dobavljač motora je Hart, a umjesto Modene i Gugelmina novi vozači za Jordan su debitant Rubens Barrichello i Ivan Capelli iz kaotičnog Ferrarija. Nažalost Capelli više nije bio onaj stari



    1

    0
    • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

      Istina je da je Yamaha sa Juddom radio motore tijekom 90ih budući da je Judd prestao samostalno raditi motore 1991. , a Juddovi motori koje su Brabham i Andrea Moda koristili 1992. su bili motori iz 1991. koje je Dallara koristila. A Modena je obećavao, jer osvojiti 3. mjesto u slabom Brabhamu u Monaku 1989. i kvalificirati se drugi u Monaku 1991. može samo talentiran vozač.



      4

      0
  2. Jenson Button Lotus Prikaži

    Uvijek najljepši bolidi na gridu…



    1

    0
  3. Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

    Nedostaju mi Jordan i Minardi, ali Tyrell, Forti, Simtek, Ligier/Prost, cak i BAR Supertec ako nista zbog lude livereje:) Znam da je Jordan= Racing Point, Tyrell=BAR=Mercedes, ne trebam podsjecanje :P

    Jordan bio i ostao legenda…



    1

    0
  4. Jordan definitivno moraš volit, pogotovo zmijski žuto-crni sa Mugen-Honda motorom, ali počeci su mi jaki, u tri godine promijenili tri motora i 45 vozača :D



    4

    0
  5. 1999 frentzen u borbi za naslov prvaka, jordan završava 3. u konstruktorskom :s



    2

    0
  6. Svakako najupečatljiviji nastup je bio na Velikoj Nagradi Europe na Donington Parku kad je Rubens Barrichello u prvom krugu nakon starta s 12. mjesta do kraja 1. kruga dospio do 4. pozicije te tijekom utrke bio u Top 3

    hallelujah :s

    napkon da se neko i ovo siti napisat :s



    2

    0