F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ponovno proživljavanje sezone 2012: 0/20 – zagrijavanje

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

2011. je nekako sporo prolazila, ponajviše zbog manjka borbe za pobjede te dominacije Vettela i Red Bulla. Kažem namjerno Vettela jer Webber nije odavao dojam da je to bolid koji redovno može pobjeđivati (samo jedna pobjeda i dva druga mjesta u cijeloj sezoni). Bottas me u 2018. podsjetio na Webbera u 2011., tu se vidi razlika koju su Vettel/Hamilton radili. Nadolazeća sezona očekivana je s nestrpljenjem, postat će najduža u povijesti sporta s 20 utrka, a u kalendar se ponovno vratila dugo očekivana VN SAD-a.

Za 2012. bile su poznate neke promjene u tehničkom i sportskom pravilniku zbog kojih se vjerovalo da će Red Bull biti uzdrman. Prva i osnovna stvar bila je otklanjanje blown difuzora, odnosno završetak ispušnih cijevi morao je biti vidljiv na gornjem dijelu bolida. Druga i vidljivija promjena bila je ona na nosu bolida, gdje je tehničkim pravilnikom bilo određeno da vrh nosa ne smije biti udaljen više od 55cm od tla. To je rezultiralo izrazito nepopularnim stepenastim nosevima na bolidima koji su se povlačili kroz 2012. i 2013. U sportskom pravilniku istaknule su se dvije poveće promjene – vraćena su unutarsezonska testiranja i Pirelli je promijenio razinu tvrdoće između komponenti guma. Prema Pirelliju, najtvrđa smjesa bila je samo 30% tvrđa od najmekše komponente, dok je ta razlika 2011. iznosila čak 70%.

Od vozačkih promjena najveća je povratak Kimija Raikkonena nakon dvije godine izbivanja iz sporta. Finac je izabrao momčad Lotusa kao destinaciju za povratak, a ispostavit će se da je dobro odlučio. Također se vratio i Nico Hulkenberg nakon jedne godine odsustva, u Toro Rosso je došla kompletno nova postava (Ricciardo/Vergne), dok je Petrov zamijenio Trullija (koji je otišao u mirovinu) u Caterhamu.

Tri predsezonska testiranja bila su pred nama –  jedno na legendarnom Jerezu te dva na Circuit de Catalunyi.

U Jerez nije došla Marussia, nekoliko je momčadi došlo nepotpuno spremno, dok je Mercedes nastupao sa starim bolidom koji je imao neke izmjene. Red Bull je čekao nekakav dio za bolid kako bi mogli započeti testiranja, McLaren se također vukao po garaži dok nisu sve uštimali, a najspremniji su se pokazali u Sauberu i Force Indiji, obje momčadi s preko 100 krugova. Već sljedeći dan je bio puno bolji s više odvoženih krugova i nekim početnim informacija. Sljedeća dva dana Hispania Racing Team nije nastupio, dok je Mercedes otišao zadnji dan. Zaključak testa bio je Ferrari u problemima, Mercedes kasni s bolidom, Red Bull i McLaren vjerojatno u vrhu, ostalo nepoznanica.

Na test u Barcelonu Mercedes je napokon stigao s novim W03 koji je odmah zainteresirao ostale momčadi. Prvi dan nastupile su sve momčadi osim HRT-a, a jedini tim koji je nastupao s prošlogodišnjim bolidom bila je Marussia. Sva četiri dana imali smo drugu momčad na vrhu poretka, redom Red Bull, Force Indiju, Williams i Sauber. Najveće razočarenje testiranja bio je Lotus koji je odradio samo 7 krugova zbog velikih problema sa šasijom.

Treći i posljednji predsezonski test održao se dva tjedna prije početka sezone. HRT ponovno nije prisustvovao testiranjima, pridružila im se Marussia, dok je Lotus s druge strane oduševio. U Enstoneu su imali pune ruke posla i trebalo je koliko toliko nadoknaditi propuštena testiranja. Grosjean je tako dva dana uzastopno bio najbrži, no to je bilo manje bitno. Konkurenti su primijetili dosta dobar ritam njihovog E20 u dužim stintovima, a kojim su obojica vozača bila zadovoljna. Zaključak testiranja bio je da bi McLaren trebao imati malu prednost nad Red Bullom.

4. ožujka završila su predsezonska testiranja te je preostalo samo 13 dana do prvog slobodnog treninga za VN Australije. Sve momčadi osim Marussije i HRT-a su izgledale spremno, na papiru je sezona obećavala jako puno – 6 svjetskih prvaka na gridu, svi u momčadima koje su nakon testiranja pokazale dobre performanse i pokoju inovaciju. Bilo je samo pitanje tko je preko zime napravio najbolji posao. Za dva tjedna u Australiji dogodilo se puno više nego što smo očekivali.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: PharaohAthem.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1177 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

13 komentara

  1. Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

    Uf, jedva črkam nastavak. Bila je to sezona iz snova za ljubitelje F1!



    9

    0
  2. Kimi Raikkonen zoka Prikaži

    Ovo me podsjeti na apex pricu sto ste imali na forumu, a nije izasla do kraja… Mozemo li ocekivati zavrsetak price nekad u skorije vrjeme?



    6

    0
  3. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Danas bi bili oduševljeni i sa 1/4 onoga što se događalo u toj sezoni.



    12

    1
  4. Fernando Alonso junior Prikaži

    Dovoljno je reci da je Maldonado pobjedio te sezone.

    Nakon 10 utrka odnosno pola sezone:
    Alonso 154 boda
    Massa 23 boda



    15

    0
    • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

      Kad ubrojiš u računicu mađarsku s kojom kreće ljetna stanka, razlika je još strašnija, 164 naprema 25.



      10

      0
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Ali zanimljivo je da je od te Mađarske pa do kraja sezone bilo “samo” 114 : 97 za Ferdu, sa naznakom da je 2x otpao na startu, a Felipe nije imao nijedno odustajanje. S druge strane (što je sasvim Ok), imali smo namjernu kaznu za Felipea za grid u Austinu, a i u Brazilu je pomagao koliko je mogao.



        6

        0
        • Fernando Alonso Alonso king Prikaži

          Meni je interesantno koliko je impresivan drugi dio sezone imao Fernando, a ipak bas u njemu izgubio naslov. Od 9 utrka cak je 7 puta bio na postolju, a ove dvije utrke su upravo ta dva nesretna odustajanja. Nazalost, nijedno od tih 7 postolja nisu bila pobjede. S druge strane Vettel je takoder uzeo 7 postolja od kojih su cak 4 bile pobjede. Nevjerojatno kakav sou su pruzila njih dvojica u samom finisu sezone.



          11

          0
        • Fernando Alonso junior Prikaži

          Istina, Massa se jako popravio u drugom dijelu i napokon se borio s istim bolidima kao i Alonso.
          Sigurno je bilo frustrirajuce nakon 2 odustajanja borit se za naslov, a kad znas da ti je podium najvece dostignuce do kraja sezone i svaku utrku je cilj zavrsiti sto blize Red Bullu ili Mclarenu ako se ne pokvari.


          0

          0
  5. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Odlična sezona ,baš volim što ćemo ju ponovno proživjeti na ovom portalu kroz slijedećih 20-tak dana .



    8

    0
  6. Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

    Odlicna sezona i rijetko odvratni bolidi.



    1

    0