F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Jesmo li nakon Senne i Prosta uistinu imali pravo rivalstvo?

Antonio Lončarević

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

O brazilsko-francuskoj kombinaciji ispričano je mnoštvo priča, legendi i mitova. I ja sam o toj temi već pisao i ne bih želio opet otvarati Pandorinu kutiju, niti se baviti vječnim pitanjima. Međutim, u jednoj stvari ćemo se svi složiti – njihovo rivalstvo je najveće u povijesti Formule 1. A usudio bih se reći i jedno od najvećih u povijesti svih sportova. Glavni razlog za to je, svakako, činjenica da se radi o dvojici najboljih vozača svoje ere. Dodamo li tome još i činjenicu da su bili timski kolege, da su postojale jake tenzije između njih dvojice (koje su često prerastale u kontroverze) i da su karakterno, ali i stilom vožnje, bili totalna suprotnost jedan drugome – nije teško zaključiti zašto je rivalstvo Senne i Prosta dosegnulo tako velike razmjere.

Prošlo je i više od 25 godina od njihovog vremena, vidjeli smo puno vrhunskih vozača, novih prvaka, srušenih rekorda – i zle krvi. Neka su rivalstva zaživjela jačim intenzitetom, neka slabijim, a bilo je i onih koja nisu nikada zaživjela na pravi način. Bilo je onih benignih rivalstava, uvjetovanih prvenstveno sportskim uspjesima dva vozača, dok je bilo i onih koja su često prelazila granice fair playa i zalazila u neprijateljsku sferu. No, je li ijedno od tih suparništva dosegnulo razinu onog najvećeg? Jesmo li nakon Senne i Prosta ponovno imali slučaj dva vozača, koji su u svakom segmentu predodređeni da budu suparnici? Idemo se prisjetiti nekih od najvećih iz novije ere Formule 1.

Senna vs Schumacher

Odlaskom Prosta u mirovinu po završetku 1993. godine, Ayrton Senna je ostao bez svog vječnog nemesisa. Ivan Drago njegovom Rockyu – Alain Prost je bio jedini vozač koji je Brazilcu mogao stati na put i pomrsiti mu račune. Međutim, znate kako to ide u sportu. U datom trenutku nam se čini da više nikada nećemo vidjeti takvu razinu talenta, ali vrlo brzo se pojavi neki novi klinac, koji već u ranoj fazi karijere digne javnost na noge. To je bio Michael Schumacher. Kontroverzan, drzak, beskrupulozan – ali nevjerojatnog potencijala – veoma brzo je postalo izvjesno da bi mladi Nijemac trebao biti netko tko će obilježiti nadolazeću eru. U sezonama 1992. i 1993. Schumacher se sjajno predstavio, ostvarivši prve pobjede karijere i dajući do znanja da se već može nositi s onima najvećima. Stoga je hype oko nadolazeće 1994. sezone bio opravdan. Očekivao se epski sraz – sadašnjost protiv budućnosti, iskustvo protiv mladalačke gordosti. Nažalost, umjesto potencijalno najvećeg rivalstva, sve je ostalo na onome ”moglo je biti”. Sennina prerana smrt označila je kraj suparništva, prije nego je ono uopće i zaživjelo na pravi način. No, dan danas, često se povlače paralele između Senne i Schumachera. Uspoređuju se njihove karijere, vode se žustre rasprave, što najbolje govori o tome koliko je ovo ”izgubljeno rivalstvo” moglo postati veliko.

Schumacher vs Hill

Unatoč Senninoj tragediji, u 1994. nismo ostali uskraćeni za neizvjesnu i kontroverznu bitku za naslov. Uloga prvog vozača pripala je Damonu Hillu. Englez je često bio na udaru kritika i činilo se da malo tko vjeruje u Hilla i njegove sposobnosti. Možda je takav dojam bio i podebljan činjenicom da je Hill već zakoračio u svoje tridesete kada je debitirao u Formuli 1. Pritom, nije odavao dojam nekog bogomdanog talenta. Broj 0 na njegovom bolidu najbolje je oslikavao mišljenje koje je o njemu prevladavalo u javnosti, ali sin legendarnog prvaka Grahama Hilla je kasnije ušutkao kritičare i pokazao da se može nositi s teretom koji mu je, iznenadno, pao na pleća. Međutim, treba ipak naglasiti i da prvi dio sezone nije izgledao tako obećavajuće za Engleza. Sve do utrke u Silverstoneu, izgledalo je da Schumacher ide ka uvjerljivoj tituli.

U Silverstoneu je Schumacher zbog ignoriranja kazne diskvalificiran s utrke. To je Hillu omogućilo da uhvati priključak u borbi za naslov. No, prava drama počinje tek u Belgiji. Iako je Schumacher na kišnom Spa Francorchampsu ostvario uvjerljivu pobjedu, ponovno je diskvalificiran, ovaj put zbog ilegalnosti na bolidu. Problematičan je bio drveni klizni blok ispod Benettona 194, koji je imao prorez duži od dopuštenih 1mm, a to im je donosilo aerodinamičku prednost. Vadili su se da je takav prorez nastao kao rezultat ranijeg Schumacherovog izvrtanja, ali FIA to nije uvažila i Nijemac opet ostaje bez bodova. Naravno, pobjedu opet odnosi Hill. Još je dvije utrke Schumacher propustio, kao rezultat kazne u Silverstoneu, na obje utrke pobjedu odnosi Hill.

Englez je na najbolji mogući način iskoristio Schumacherovo odsustvo i uključio se u igru za naslov. Možda i najbolju utrku karijere odvozio je u Japanu, pobijedivši u teškim kišnim uvjetima, ispred Schumachera. Utrka odluke pala je na zadnju u kalendaru – Adelaide. Nijemac je imao samo bod prednosti u odnosu na Hilla, no u Adelaideu smo gledali jednu od najkontroverznijih utrka Schumacherove karijere. U 36. krugu Schumacher se zabija u Hilla i izbacuje oba vozača iz utrke. To je značilo samo jedno – Schumacher je prvak. Puno se prašine diglo, no slučaj je okarakteriziran kao trkaći incident. Iduće 1995. opet su njih dvojica bili glavni akteri borbe za titulu, ali ovaj put Schumacher bez većih problema izlazi kao pobjednik. Konačno se i Hillu sreća osmjehnula 1996. kada osvaja svoju prvu i jedinu titulu. Nakon toga, Hill odlazi iz Williamsa i više nije dolazio blizu tituli. Ovo je rivalstvo potencijalno moglo biti i veće, obzirom na kontroverze iz 1994. godine. No, rivalstvo nije u tolikoj mjeri eskaliralo, ponajviše zbog činjenice da je Damon Hill bio skroman i miran tip, koji nije volio verbalne sukobe čak ni onda kada je imao povoda. A uz to, bio je već i u ozbiljnim godinama.

Schumacher vs Villeneuve

Nisam bio siguran zaslužuje li se Villeneuve naći na ovoj listi, obzirom da je sve svoje uspjehe ostvario u prve dvije sezone karijere. Ipak, samo iz jednog praktičnog razloga uvrstio sam ga tu – naravno, riječ je o 1997. sezoni. Ako je ranije i postojala neka sumnja da se Schumacher namjerno zabio u Hilla u Adelaideu, tri godine kasnije u Jerezu nitko više nije sumnjao. U gotovo identičnoj završnici sezone, Schumacher se zabija u Villeneuvea pokušavajući ga izbaciti iz utrke i osigurati naslov. Međutim, ovaj put mu to nije pošlo za rukom. Iz utrke je izbacio samo sebe, a Kanađanin završava utrku i postaje prvak. No, za razliku od Hilla, Villeneuve nije bio tako miran i skroman tip, pa je svaku priliku koristio da blati Nijemca i kritizira njegovo nesportsko ponašanje. Nažalost, Villeneuveova se karijera nakon 1997. strmoglavila do kraja, pa je ovo rivalstvo u velikoj mjeri ostalo nedorečeno. Obojica su posjedovali taj kontroverzni faktor, ali s obzirom na Schumacherove uspjehe, odnosno Villeneuveove neuspjehe, teško je govoriti o nekom velikom rivalstvu.

Schumacher vs Hakkinen

U totalnoj opreci sa ”slučajem Villeneuve”, rivalstvo s Hakkinenom je bilo sasvim drugačije prirode. U pogledu rezultata, uspjeha, talenta i brzine, Hakkinen i Schumacher su bili najbolji vozači svoje ere. Međutim, povijest ovog rivalstva datira još iz Formule 3. Točnije, iz 1990. godine na Macau, kada su se sudarili u borbi za prvo mjesto. Ta je utrka najavila veliko rivalstvo dva vršnjaka, ali na prave borbe čekalo se sve do 1998. godine, kada je McLaren konačno isporučio Fincu bolid za pobjede. Tih godina gledali smo sjajne okršaje Hakkinena i Schumachera. To je naravno rezultiralo i jakim tenzijama među McLarenovim i Ferrarijevim navijačima. Hakkinen je uspješniji bio 1998. i 1999. godine, osvojivši dvije titule. Onda je uslijedila Ferrarijeva dominacija, Mika je pružao dobar otpor, ali po završetku 2001. odlazi u mirovinu. Jedan je od rijetkih vozača kojeg je Schumacher iznimno poštovao i s kojim nije imao veće incidente. Ovo rivalstvo ostaje zapamćeno kao jedno od najboljih – ali i najčišćih – uz izrazito prijateljske elemente. Rivalstvo za primjer, baš onako kako treba biti, ali poneka iskra bi možda priču činila još boljom.

Schumacher vs Alonso

Posljednji iz serijala o Schumacheru, ali ne i manje vrijedan. Nakon dominacije Ferrarija i Michaelove sedme titule, bilo je jasno da, prije ili kasnije, toj dominaciji mora doći kraj. Sve do 2005. Schumacher nije imao dostojnu konkurenciju na gridu; iznimka je 2003. godina, kada su Montoya i Raikkonen stavili izazove pred Nijemca. No, Schumacherove dvije posljednje sezone u Ferrariju protekle su u znaku Fernanda Alonsa. Istina, u 2005. je Ferrari zaostajao u odnosu na McLaren i Renault, pa Schumacher i nije bio u utrci za titulu. Ali 2006. je bila možda i jedna od najboljih sezona F1 u posljednjih 20 godina i pružila nam je sjajnu borbu za naslov između veterana – sedmerostrukog prvaka Schumachera i aktualnog prvaka – mladog Fernanda Alonsa. Španjolac je još i u ranijim sezonama u Renaultu dao naznake da bi mogao prekinuti Schumacherov nestvarni niz titula. Ali, 2006. je definitivno jedna od onih sezona kojih se svi rado prisjećamo. U rolerkosteru uspona i padova, Alonso na kraju izlazi kao pobjednik, nakon Schumacherovih pehova u posljednje dvije utrke sezone, nakon kojih odlazi u mirovinu. Rivalstvo bi zasigurno poprimilo i mnogo veće razmjere da je duže potrajalo. Ovako se sve svodi na tu jednu, ali kakvu sezonu!

Alonso vs Raikkonen

Kimi Raikkonen, uz svu brzinu i talent, nikada nije bio netko tko se isticao pretjerano kompetitivnim pristupom ovom sportu. Štoviše, djeluje kako Finac mari samo za sami čin vožnje, a brojke i rezultati su mu u sasvim drugom planu. Stoga ne čudi podatak da Raikkonen nije razvio nikakvo furiozno rivalstvo, iako se u nekoliko navrata miješao u borbu za naslov. Ipak, činjenica da su Alonso i Raikkonen dva najbolja vozača svoje generacije, te da su vodili neke epske borbe, među navijačima je razvila određenu vrstu rivalstva. Najbolji takav primjer je 2005. koja je pružila sjajnu bitku McLarena i Renaulta. Raikkonenov McLaren MP4/20 pokazao se jako brzim – ali i nepouzdanim. Brojne kvarove iskoristio je Alonso i osvojio svoju prvu titulu. No, već dvije godine kasnije, svjedočili smo fantastičnom troboju za titulu između Alonsa, Hamiltona i Raikkonena. Premda se očekivao samo dvoboj prve dvojice – Kimi iskorištava nered u McLarenovom taboru i ratove McLarenovog dvojca i uzima im titulu ispred nosa. Sudbina je još jednom spojila Alonsa i Raikkonena, kao timske kolege 2014. u Ferrariju. Bila je to sramotna sezona za tim iz Maranella, ali i za Raikkonena, koji je na kontu imao tri puta manje bodova od Alonsa. Ali bilo je jasno da to više nije isti Raikkonen kakvog smo nekad gledali. Dok je Alonso ozbiljno shvatio zadatak i požrtvovno izvlačio maksimum, Kimi nije ni pokušavao, svjestan da je sezona totalni promašaj.

Alonso vs Hamilton

Da nam je netko po završetku 2007. rekao da njih dvojicu više nikada nećemo vidjeti u izravnoj borbi za titulu, vjerojatno bi se samo grohotom nasmijali. Zaista, sve je mirisalo na jedno od najvećih rivalstava u novijoj povijesti Formule 1. Te bih godine smio staviti poveći ulog novca na okladu da će Alonso i Hamilton obilježiti nadolazeću eru. Umjesto toga, sve je ostalo na toj čudnoj, kontroverznoj, ali epskoj 2007. godini. Kada je Ron Dennis upario aktualnog prvaka Alonsa s mladim Hamiltonom, svi su očekivali laganu šetnju Španjolca do nove titule, dok bi mladi Britanac učio od njega. O kako smo se samo prevarili. Već od prve utrke, Hamilton pokazuje zube i daje do znanja da se neće podređivati Alonsu, probudivši kod Alonsa i neku vrstu straha. Nešto što nikad prije, a ni kasnije, nismo vidjeli kod Španjolca. Zategnuti odnosi su kulminirali u kvalifikacijama u Mađarskoj kada Alonso u boksu blokira Hamiltona, zbog čega Britanac nije stigao odvoziti brzi krug. Alonso je za taj nesportski potez ”nagrađen” kaznom od pet mjesta na startu, a Hamilton osvaja nedjeljnu utrku.

No, rat njih dvojice nije bio jedini problem za McLaren. Naime, tada je izbila i ona afera ”Spygate” u kojoj je svoje prste imao i Alonso. Sve se to jako negativno odrazilo na momčad, a pred kraj sezone smo imali situaciju da niti vlastita momčad ne želi Alonsa za prvaka. Hamilton pred kraj sezone plaća danak neiskustvu i pokazuje da ipak još nije spreman za titulu. A Alonso, vođen sujetnim superegom, propušta priliku da to iskoristi. U moru intriga, kao profiter izlazi Raikkonen i osvaja titulu koju nitko nije očekivao. Međutim, već spomenuti Spygate uvjetovao je odlazak Alonsa iz McLarena, a skupa s McLarenom, i njegova karijera je otišla nizvodno. Premda se dvije sezone u Ferrariju borio za naslov, ostao je praznih ruku. Pomalo je i nevjerojatno da je vozač njegove klase veći dio karijere proveo u nekonkurentnim bolidima, ali ako se nekog može okriviti za to – to je onda Alonso. A mi možemo samo žaliti jer njihovo rivalstvo nije dobilo i sequel, jer je posjedovalo sve elemente pravog suparništva.

Vettel vs Webber

Razdoblje od 2010. do 2013. proteklo je u dominaciji Red Bulla. Svjedočili smo i zategnutim odnosima Vettela i njegovog timskog kolege Marka Webbera. Ali Australac je tituli blizu bio jedino 2010., dok su ostale godine bile u znaku Sebastiana Vettela. Vidjeli smo nekoliko ozbiljnih okršaja, kao onaj u Turskoj 2010., ali rivalstvo je eskaliralo 2013. u Maleziji, u čuvenom ”Multi 21”, kada Nijemac krši timsku odredbu i prestiže Webbera. Premda je rivalstvo bilo prilično živahno, razlika u kvaliteti i uspjesima je debelo na strani Vettela.

Vettel vs Alonso

Alonso, s druge strane, nije imao pravo da se umiješa u borbu za naslov, no unatoč tome, bio je jako, jako blizu. I to ne jednom, nego u dva navrata. Ferrari je bio znatno sporiji u odnosu na Red Bull (mada je 2010. bio pouzdaniji). No, Alonso se sjajnim vožnjama doveo nadomak titulama, samo da bi u zadnjim utrkama nes(p)retno sve palo u vodu. Svi se i dan danas još pitamo: kako je dovraga moguće zaglaviti 39 krugova iza Petrova, i to u trenutku kada vam o tome ovisi titula. Okršaji Vettela i Alonsa, iako su obilježili jedan znatan period, ipak nisu dosegnuli onu najveću razinu.

Hamilton vs Rosberg

Rivalstvo koje je obilježilo doba Mercedesove hibridne dominacije. Pogledamo li pozadinu priče, vidjet ćemo da priča o Hamiltonu i Rosbergu ima sve elemente suparništva – prijatelji iz djetinjstva, a kasnije veliki suparnici koji se u najjačoj momčadi prvenstva bore za titulu. Kao pobjednik ove franšize na kraju ipak izlazi Hamilton, ali svi ćemo se složiti da Nijemac finskih korijena nije bio nimalo bezazlen protivnik, a to je već pokazao u prvoj zajedničkoj sezoni. Vidjeli smo klasičnu borbu za naslov timskih kolega, fantastične bitke za pobjedu, kao ona u Bahreinu, ali i incidente, kao onaj u Belgiji, kada Hamilton odustaje nakon kontakta sa Rosbergom. Velik dio sezone se činilo da je Rosberg bliže tituli, ali pred kraj sezone, Hamilton ipak hvata konce i na kraju osvaja titulu. Pogled na bodovnu razliku daje iluziju da je Hamilton lagano pobijedio, ali svatko tko je gledao tu sezonu zna koliko se Britanac morao namučiti.

Lewis Hamilton, Nico Rosberg.

Iduća 2015. je bila znatno lakša sa Hamiltona. Iako je Rosberg pružao dobar otpor, niti u jednom trenutku nije izgledalo da bi mogao zaprijetiti Hamiltonu. Ali sezona koja ostaje zapamćena kao vrhunac njihovog rivalstva je 2016. kada konačno Rosberg osvaja tako očekivani naslov. Opet smo gledali pravu dramu u redovima Mercedesa. Sezonu je bolje otvorio Rosberg, no sve do kraja imali smo neizvjesne obrate. Njihovi odnosi su bili zategnutiji nego ikada, a eskaliralo je u Barceloni, kada dolazi do incidenta koji oba Mercedesa izbacuje iz utrke. No, trenutak koji je vjerojatno presudio u borbi za naslov dogodio se u Maleziji, kada Hamiltonu pri vodstvu otkazuje motor. U zadnju utrku sezone, u Abu Dhabi, Hamilton dolazi sa 12 bodova zaostatka za Rosbergom. Rosbergu je bio dovoljan i podij da osigura naslov. Hamilton, svjestan da više ništa ne može napraviti, odlučuje odigrati i posljednju kartu – odnosno, usporavati kolonu dok ne navuče dovoljan broj automobila iza Rosberga, u nadi da će neki od njih (khm… Verstappen, khm..) napasti Rosberga i eventualno ga izbaciti iz utrke. Ali to se nije dogodilo i Rosberg osvaja naslov, nakon kojeg šokira javnost odlukom o mirovini. Šteta, jer je Nico bio netko tko je dosadnu eru činio zanimljivom, a tek dolaskom Bottasa smo vidjeli koliko nam Nico ustvari nedostaje.

Ovo rivalstvo je dosegnulo možda i najveće razmjere od svih ranije spomenutih, te posjeduje najviše onih elemenata kakve smo vidjeli kod Senne i Prosta. Okršaji na stazi, kontroverzni događaji, borbe za titulu, neprijateljski stav – sve smo vidjeli. Međutim, dok su kod Senne i Prosta razlike u kvaliteti bile minimalne (ako ih je uopće bilo), mislim da je slučaj Rosberga i Hamiltona nešto drugačiji. Ma koliko Nico bio sjajan i tvrd protivnik, usporedimo li njegove uspjehe sa Hamiltonovim, prilično je jasno tko je u ovoj priči ostavio veći trag.

Hamilton vs Vettel

Prve asocijacije na modernu F1 su njih dvojica – s razlogom. Hamilton i Vettel su dva najuspješnija vozača dekade. Stoga je pomalo i neobično da smo na prve prave bitke za titulu čekali sve do 2017. godine. Pogledamo li njihovu povijest, jasno je i zašto. Period Vettelove dominacije poklopio se sa ne tako uspješnim periodom Hamiltonove karijere (iznimka je 2010. godina kada je Hamilton bio u igri za naslov). A kada je Hamilton konačno postao vozač kakvog danas poznajemo, Vettel je tada u Ferrariju bio daleko od realnih pretenzija na titulu. Sve do te 2017. kada se Nijemac, pomalo neočekivano, našao u situaciji da zaprijeti Hamiltonu. Iako je Mercedes imao nešto bolji bolid nego Ferrari, Vettelove sjajne vožnje dovele su do situacije da pred utrku u Singapuru zaostaje samo tri boda za Hamiltonom. No, upravo u Singapuru desio se incident sa Verstappenom i Raikkonenom, koji Vettela izbacuje iz utrke i koji, ruku na srce, ide na dušu Vettelu. A posljednji plamen nade se ugasio nakon kvara na motoru u Japanu. Iako nije uspio, malo tko može prigovoriti Vettelu nakon sjajne sezone, u ne tako sjajnom Ferrariju.

Međutim, iduće 2018. imali smo situaciju da je Ferrari konačno razvio konkurentan bolid, početkom sezone čak i bolji od Mercedesa. Vettel je tu prednost sjajno iskoristio i vodio je u prvenstvu sve do utrke u Njemačkoj. A kada je izgledalo da će tu prednost još povećati, izlijeće sa staze u Hockenheimu, a pobjedu nasljeđuje upravo Hamilton. Tada je sve krenulo nizbrdo za Vettela. Do kraja sezone više nije uspio uhvatiti pravi kontinuitet, a Hamilton u modificiranom Mercedesu prebacuje u brzinu više i na kraju smo dobili reprizu prethodne sezone. Te dvije sezone su vrhunac njihovog rivalstva – i premda su pružile dobru borbu, ostaje dojam da je njihovo rivalstvo više uvjetovano pojedinačnim uspjesima nego izravnim borbama na stazi. U 2019. smo dašak rivalstva vidjeli u Kanadi, ali Vettel te godine nije mogao ozbiljno zaprijetiti Hamiltonu. Umjesto toga, razvila se neka vrsta unutarmomčadskog sraza sa Leclercom, koji bi trebao kulminirati ove godine, u Vettelovoj posljednjoj sezoni za Ferrari.

Verstappen vs Leclerc

Rivalstvo koje tek treba zaživjeti u svom punom sjaju, a prve klice smo vidjeli prošle sezone u Austriji, u sjajnoj borbi za prvo mjesto. Iako ne možemo sa sigurnošću reći (povijest nas je previše puta demantirala), ali s razlogom se na ova dva mlada vozača gleda kao budućnost Formule 1. Već sada imaju sve elemente dva velika rivala. Nema razloga da ih ne smatramo dvojcem koji će obilježiti nadolazeću eru ovog sporta, te ako sve bude išlo po planu, potencijalno je riječ o najvećem rivalstvu još od Senne i Prosta. Pa tko zna, možda čak i veće.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: PharaohAthem.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Antonio Lončarević
Pulsmedia autor
20 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

29 komentara

  1. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Schumi – Hakkinen
    Bez kontroverzi, bez problema, veliki respekt između njih i jedna lijepa priča.



    15

    1
  2. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …nismo…F1 nije ni približno onakva kakva je bila…iako je ‘big money’ oduvijek bio potreban za F1, nekad se utrkivalo i za prestiž…a danas …multinacionalne korporacije gledaju kako zaraditi…i samo je pobjednik bitan…možda bi netko objektivniji mogao i odrediti kada je novac postao važniji od sporta, ja ovako (f1 pratim aktivno od ranih 90-tih) mislim da je prekretnica bila schumacherov lom noge ’99-te….ne da imam nešto protiv michaela i da osporavam išta od njegove karijere ali nekako mi je ‘gorak okus u ustima’ ostao nakon te sezone…merc je s lewisom i nicom pokušao producirati rivalstvo ali ne mogu se oteti dojmu da nico nije baš htio napustiti f1 nakon 2016 svojom voljom…



    1

    6
  3. Ferrari AMG Prikaži

    Hamilton – Rosberg

    Dva super vozaca, isti bolid.



    13

    3
  4. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Schumi i Hakkinen – kako pravo rivalstvo i treba da izgleda
    Premda ima u listi za svakoga nesto..
    Kod ovog zadnjeg se slazem sa autorom, moglo bi bit prljavo..



    8

    1
  5. Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

    1. Najblize Senni i Prostu su Alonso i Hamilton iz 2007.

    2. Sta je autor mislio reci ovime:

    Nisam bio siguran zaslužuje li se Villeneuve naći na ovoj listi, obzirom da je sve svoje uspjehe ostvario u prve dvije sezone karijere.



    3

    3
    • Vjerojatno da je Villeneuve bio dobar samo u godinama kada je Williams bio mjerilo, a i tada samo ako su uvjeti bili idealni



      1

      2
      • Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

        Sto onda Webber nije sporan po tom principu?

        Podsjetit cu, nije zgorega, Villeneuve je samo 2 sezone imao pobjednicki bolid i uzeo je jednu titulu. Od te dvije sezone u jednoj je bio rookie.

        Kasnije su ga odluke koje su se ispostavile losim ukopale, ali i u onim konzervama od bolida BAR je imao itekako dobrih voznji…ako nista dovukao ih je do 2 podija. To je nesto sto vecina nabrojanih nije uspjela.



        3

        0
        • F1puls Portal Antonio Lončarević novinar Prikaži

          Prekratko je trajalo, odnosno, svodi se na godinu 1997. Dok je Schumacher prozivljavao najbolje godine karijere, JV je prozivljavao one najgore. Stoga je tu tesko govorit o nekom velikom rivalstvu, nije nista osobno protiv Villeneuva



          2

          1
        • Formula 1 villeneuve7 Prikaži

          da je Jacques prihvatio poziv Neweya u McLaren za sezonu 1999, mogli smo gledati jako zanimljivo rivalstvo Schumacher – Hakkinen – Villeneuve. Bilo bi svega, pogotovo nakon sudara u Jerezu 1997.



          1

          0
  6. Rivalstvo da, ali ne vozača u istom timu. To je strogo zabranjeno i svatki normalan šef bi to srezao u korijenu.



    1

    3
  7. Bilo je rivalstava koja nazalost nisu potrajala jer bi uglavnom neka momcad napravila dominantan bolid i eto to traje vec 10 godina. Mozda da su neke momcadi ala McLaren i Ferrari isporucili bolje bolide bi imali rivalstvo u rangu senne i prosta. Vozaca definitivno nije falilo ali je falilo konkurentnih bolida. Sto se tice ovoga oko Alonsa “Svi se i dan danas još pitamo: kako je dovraga moguće zaglaviti 39 krugova iza Petrova, i to u trenutku kada vam o tome ovisi titula” je lako objasniti onome tko zna sto se dogodilo. Ferrari je bio brzi bolid u jednom krugu svakako no na pravcu za tu utrku nije bio brzi. Renault je u abu dhabiju testirao famozni s duct za vecu brzinu na pravcu . Ferrari je pokrivanjem webberove greske i ulaska u boks kiksao i bacio Alonsa iza Petrova a nakon toga je sve dalje povjest. Jednostavno receno Alonso bi se po zavojima problizio a na pravcu nije imao brzinu renaulta i doslovno nije imao prilike za napad. Da je imao i najmanju priliku bi sigurno probao. Tu je najveca greska Ferrarija koji ga je postavio u tu situaciju. A posto je Petrov kod SC odradio zaustavljanje je isao na gume do kraja utrke. Nije se jednom dogodilo da netko tko je brzi ne moze proci nekog ispred sebw jer je taj netko brzi na pravcu a to su nerijetko znali raditi Mercedesi dok je jos schumaher vozio za njih kao i bivsa Force indija.



    9

    3
  8. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    senna i prost je bilo prije mojeg vremena, za mene su to
    šumi i mika te lujo i seb. prirodni konkurenti i rivali. po godištu i zrelosti vozačkoj. alonso mi nije imao rivala, njegova zrelost je stigla poslije šumija a za luju i seba je veteran iako se fajtao s njima ofc. kimi nemože stati u istu rečenicu sa riječi rival. za njega je drink i sladoled. :) ostali su imali prekratke bljeskove da bi bili rivali nekome :) tak ja to doživljavam



    1

    2
  9. Što je bilo bilo je & bila su to neka druga vremena. A spomenuto rivalstvo i ostaje bez imalo sumnje najveće ikad.

    A veselimo se novome rivalstvu koje tek treba pokazati svoju veličinu – Verstappen vs Leclerc :cheer:



    2

    1
  10. Sebastian Vettel Icestorm Prikaži

    Ferrari je bio znatno sporiji u odnosu na Red Bull (mada je 2010. bio pouzdaniji). No, Alonso se sjajnim vožnjama doveo nadomak titulama, samo da bi u zadnjim utrkama nes(p)retno sve palo u vodu.

    Aha, kako da ne.
    Netko tko piše na ovom portalu ne bi trebao iznositi neistinite stvari, jer je to u najmanju ruku smješno.

    Oba puta kad je Alonso bio u prilici za titulu uz Vettela, Ferrari je bio skoro jednako dobar kao Red Bull.
    2011. i 2013. se može reći da je bio sporiji, ali ne znatno. Znatno su sporiji bolidi sredine poretka, ne bolid koji završava na 2. ili 3. mjestu.



    6

    10
    • Fernando Alonso Mr.Spaceguy Prikaži

      Skoro jednako dobri malo morgen. Ferrari može biti sretan što je uopće bio u borbi za naslov i 2010 i 2012, i to isključivo zbog nepouzdanosti RBR bolida.

      2011 i 2013 neznatno sporiji kažeš? Ma da, šta je imati kombinirano 29 pole positiona i 26 pobjeda naspram 0 pole positiona i jedne pobjede. Neznatna prednost kako ti kažeš :rofl:



      16

      4
      • Sebastian Vettel Icestorm Prikaži

        Ajd ti lijepo u prvi razred učiti čitati s razumjevanjem.
        Citiraj mi gdje sam ja rekao da je Ferrari 2011. i 2013. bio neznatno sporiji?
        Za tvoju informaciju, između znatno i neznatno postoji i sredina.
        Eto, danas si naučio nešto novo. ;)



        3

        12
        • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

          Icestorm u pravu si, sad sam pročitao 2 puta tvoj prvi komentar, stvarno nisi napisao da je ferrari 2011. i 2013. bio neznatno sporiji, nego da nije bio znatno sporiji… razlika nebo i zemlja između te 2 rečenice :D



          7

          0
    • Pogledaj ta prvenstva gdje je bio webber a gdje massa. Pogledaj brob pobjeda i bodova na kraju obje te sezone za momcadi. I pogledaj druge djelove sezone kad bi RB poslozio kockice. Ferrari nije bio losiji u te dvije godine u prvim polovicama prvenstva ali nakon odredenog dijela sezone bi ih Rb poceo gazit u rzvoju. Uz to Alonso bi pobjedio npr po kisi ili u nekoj kaozicnoj utrci ili kao u soanjolskoj gdje je startao ako se ne varam iz 6 reda. Rb je u obje te sezone barem zadnju trecinu prvenstva razvalio ferrari po pitanju perfomansi. Isto tako je u par navrata rb krepucno na p1 pozicijama pa bi to odrzalo Alonsove nade zivima inace bi sve bilo puno prije gotovo.



      4

      0
  11. James Hunt Luca Badoer Prikaži

    Grozni vs Magnussen definitivno



    3

    0
  12. Williams Nigel Prikaži

    odlicno napisano tu su svi rivali od 94 do danas meni osobno hil i šumahe su imali mržnju nastazi i zvan nje.hkinen i šumi nisu imalii mrznju ni udese,, s vileneuveom trajalo kratko, o meni si zaboravio napisatimozda inajzesce rivalstvo šumaher imontoya koliko samo duelasu imalii nterlagos 2001ausria 2001,sepang 2002 nugbugring 2003,monza 2003 monako 2004 ,imola 2004,,,to je bilo dlicno rivalstvo, mozda inajbolje


    0

    0
  13. Williams Nigel Prikaži

    da ijasam islio da ce aonsoi hamilton se boriti dugo ugo,i onda otisao alonso,,,hamilton osvojio naso i mclaren nestao,,,,,,,2007 dlicna sezona


    0

    0
  14. Williams Nigel Prikaži

    šumaher vs m,ontoya najbolje rivalstvo,


    0

    0