F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Veliki bolidi malih momčadi

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

U Formuli 1 se jako teško događaju nekakva čuda i bajke u kojima puno slabija momčad osvaja naslov jer je to sport u kojem najviše do izražaja dolaze imovinske, tehnološke i kapacitetne razlike između konkurenata. Unatoč tome, događalo se ponekad da se neke momčadi ipak približe vrhu ili ga čak i dosegnu te na taj način privuku simpatije fanova Formule 1 i bar nakratko nam stvore dojam da su čuda ipak moguće te da David ipak može pobijediti Golijata.

10. Ligier JS43 (1996.)

Posljednji bolid legendarne francuske momčadi je bio evolucija bolida iz prethodne sezone i to poprilično uspješna. Redovito je bio među boljim bolidima sredine ljestvice, razvoj bolida i motora je bio konstantan i relativno uspješan, unatoč problemima s kočnicama koje je imao sve do kraja sezone. Njegov najslavniji trenutak se dogodio na Velikoj Nagradi Monaka kad je Olivier Panis za volanom ovog bolida uspio zadržati Davida Coultharda u McLarenu i pobijediti u kaotičnoj utrci u kojoj su samo 3 vozača završila utrku, a ta pobjeda mu je ujedno bila i jedina pobjeda u karijeri te do danas posljednja pobjeda nekog francuskog vozača. Tijekom sezone je bolid još 4 puta završio u bodovima te je Ligier sezonu završio na 6. mjestu sa 15 bodova.

9. Toro Rosso STR3 (2008.)

Prvi i donedavno jedini Toro Rosso koji je osvojio neki podij svoj trkači debi doživljava tek na 6. utrci sezone, na Velikoj Nagradi Monaka, budući da je momčad u prvih 5 utrka koristila dorađeni STR2 iz 2007. godine. Bolid momčadi-nasljednice legendarnog Minardija je bio iznimno kompetitivan u odnosu na prijašnji, a vrhunac doživljava na Velikoj Nagradi Italije kad je Sebastian Vettel šokirao svijet Formule 1 pole positionom u kišnim kvalifikacijama te postao najmlađi osvajač pole positiona u povijesti Formule 1, a taj šok je bio još veći kad je Vettel uspio dominantno pobijediti u kišnim uvjetima tako donio prvi veliki uspjeh maloj, simpatičnoj momčadi iz Faenze. Tijekom sezone je bolid osvojio 37 bodova od 39 što ih je momčad tijekom cijele sezone osvojila, što je bilo dovoljno za 6. mjesto, čime su prvi i posljednji put završili sezonu ispred matične momčadi, Red Bulla.

8. Stewart SF3 (1999.)

Nakon dvije iznimno teške sezone s tek povremenim bljeskovima kao što je 2. mjesto Rubensa Barrichella u Monaku 1997. godine, momčad bivšeg svjetskog prvaka Jackiea Stewarta i njegovog sina Paula je složila iznimno konkurentan bolid koji je uz iznimno snažan ali i pomalo nepouzdan motor donio momčadi iznimno dobre rezultate, a vrhunac se dogodio kad je Johnny Herbert pobijedio, a Rubens Barrichello ostvario 3. mjesto na kaotičnoj Velikoj Nagradi Europe na Nurburgringu, a tijekom sezone je Rubens dodao još dva podija i pole position na Velikoj Nagradi Francuske, a čak bi momčad imala više uspjeha da je motor bi ponešto pouzdaniji(npr. Rubens je odustao iz vodstva na Velikoj Nagradi Brazila zbog kvara na motoru i tako dalje).

7. BMW-Sauber F1.08 (2008.)

Zasigurno najuspješniji bolid BMW-Sauber alijanse od samog početka sezone je bio iznimno konkurentan, a nerijetko su Heidfeld i Kubica bili na podiju, a Kubica je te sezone osvojio svoj prvi pole na Velikoj Nagradi Bahreina te kasnije prvu i jedinu pobjedu u karijeri na Velikoj Nagradi Kanade, a pobjedu je dodatno začinio Nick Heidfeld 2. mjestom te ta pobjeda ostaje jedina pobjeda momčadi iz Švicarske dosad. Možda bi bolid bio i uspješniji da momčad se nije odlučila posvetiti bolidu za sljedeću sezonu koja je donijela nova aerodinamička pravila zbog čega je bolji rezultat izostao. Svejedno, momčad je završila sezonu na trećem mjestu s dodatnih 9 podija tijekom sezone uz navedeni 1-2 u Kanadi, a upravo ovaj bolid je istaknuo Roberta Kubicu kao nadolazeću veliku zvijezdu ovoga sporta koja nažalost nije uspjela skroz zasijati.

6. Lotus E20 (2012.)

Prvi bolid momčadi nakon što ju je Genii Capital otkupio od Renaulta bio je uspješniji od svoja 3 prethodnika i prvi koji je donio momčadi pobjedu još od Velike Nagrade Japana 2008. godine. Bolid se pokazao iznimno sposoban u rukama povratnika u F1 Kimija Raikkonena i mladog Romaina Grosjeana unatoč problemima s pasivnim DRSom, tijekom sezone je momčad ostvarila 10 podija, od toga i 1 pobjedu koju je Kimi Raikkonen momčadi donio na Velikoj Nagradi Abu Dhabija. Uspjeh momčadi bi možda bio i veći da Romain Grosjean nije bio sklon raznim incidentima zbog čega je nakon jednog od njih kažnjen propuštanjem jedne utrke pa ga je zamijenio Jerome d’Ambrosio. Momčad je sezonu završila na 4. mjestu s 303 boda, iza Red Bulla, Ferrarija i McLarena.

5. Lotus E21 (2013.)

Lotusov bolid za 2013. jedini je od svih bolida na gridu imao “stepenasti” nos zbog čega je momčad primila dosta kritika na račun izgleda bolida. Unatoč tome, bolid je bio iznimno konkurentan, ponovno ostvarivši pobjedu i to na prvoj utrci sezone u Australiji, te po pitanju podija i bodova čak malo uspješniji od prethodnika(14 naprema 10 te 315 naspram 303). Momčad je sezonu ponovno završila na 4. mjestu, što je izniman rezultat s obzirom na financije momčadi u usporedbi s Red Bullom, Ferrarijem ili Mercedes-Benzom. Možda bi sezona bila i malo uspješnija da Kimi Raikkonen nije napustio momčad 2 utrke prije kraja sezone te je umjesto njega morao uskočiti Heikki Kovalainen, koji se baš i nije proslavio.

4. Jordan 198 (1998.)

Nakon lošeg početka sezone, tijekom kojeg se momčad mučila s podupravljanjem bolida i slabijim Mugen-Honda motorom, momčad se sredinom sezone probudila i riješila probleme s kojima se mučila te je bolid postao iznimno brz, upravljiv i prijetnja iz prikrajka velikim momčadima te sezone. Vrhunac te sezone je pobjeda Damona Hilla na Velikoj Nagradi Belgije, prva pobjeda momčadi uopće i posljednja u karijeri za Damona. Veselje je upotpunio Ralf Schumacher 2. mjestom. Tijekom sezone Ralf Schumacher je nadodao još jedan podij, ovaj put treće mjesto na Velikoj Nagradi Italije, kada su po prvi put podij dijelili braća(njegov stariji brat Michael je pobijedio na toj utrci). Momčad je sezonu završila na 4. mjestu, sa samo 4 boda iza trećeplasiranog Williamsa, tadašnjeg branitelja naslova.

3. Jordan 199 (1999.)

Najuspješniji bolid u povijesti Jordana predstavljao je vrhunac simpatične i vesele irske momčadi. Iako nitko nije momčadi predviđao borbu za vrh, Heinz-Harald Frentzen je s dvije pobjede, 4 dodatna podija i još mnogim sjajnim vožnjama držao priključak za vodećima i neočekivano gurnuo Jordan u borbu za naslov prvaka. Uz Heinza-Haralda u formi života, Jordan i Mugen-Honda su napravili vraški posao kojim su Jordan 199 učinili ne samo konkurentnim, nego i veliki dio sezone ga držali u borbi za naslov. Nažalost za njega i momčad, odustajanjem na Velikoj Nagradi Europe snovi o naslovu su se srušili, ali bez obzira na to, momčad je postigla izniman uspjeh. Sezonu je momčad završila na 3. mjestu, baš kao i Frentzen na ljestvici vozača te sezone i momčad se nadala većim uspjesima u narednim godinama, ali nažalost za momčad, ova sezona je bila njihov vrhunac.

2. Ligier JS11 (1979.-1980.)

Najuspješniji i najkompetitivniji bolid u povijesti Ligiera pune se dvije sezone sa stalnim nadogradnjama borio za naslov prvaka, a Jacques Laffite je bio u životnoj formi. Prvi ground-effect bolid u povijesti momčadi, konkurentnost, osim Laffiteu, momčad može zahvaliti i konzistentnošću Depaillera i Pironija. Najveći problem bolida je što je toliko uspješno proizvodio downforce da aluminijska šasija jednostavno nije mogla to podnijeti, a i kasniji problemi s ovjesom i puknućima guma jednostavno su okončali njihove šanse za naslov. Iako u oba slučaja nije uspio jer su konkurenti u vidu Ferrarija 1979. te Williamsa 1980. bili jednostavno prejaki, Ligier je pokazao da se pametnim rješenjima i znanjem može nositi s jačim i bogatijim momčadima. Momčad je 1979. godinu završila na 3. mjestu, a 1980. na 2. mjestu, što su ujedno bili i najbolji rezultati simpatične francuske momčadi.

1. Brawn BGP 001 (2009.)

Jedini bolid na ovoj listi koji je uspio doći do naslova prvaka i to u jedinoj sezoni u kojoj je nastupio. Momčad Brawn GP nastala je samo koji tjedan prije početka sezone na ostacima Honde i bila je vječno dekintirana, ali svejedno je bolid momčadi bio uvjerljiv te je na 6 od prvih 7 utrka sezone odnio pobjedu te još dodatne dvije do kraja sezone, što je uz dodatnih 7 podija bilo dovoljno za osvajanje oba naslova, unatoč lošijem drugom dijelu sezone zbog već rečenog manjka novca. O tome koliko je momčad bila financijski slaba govori činjenica da je tijekom sezone momčad napravila samo 3 bolida, a dok je većina momčadi napravila u prosjeku 3 puta veći broj bolida, ali to nije spriječilo momčad da postigne ovakav uspjeh. Tajna uspjeha je bila u kontroverznom dvostrukom difuzoru koji je donio neviđenu prednost momčadi na početku sezone koja je bila dovoljna da donese momčadi i vozaču Jensonu Buttonu naslov i da nam pokaže da su bajke ipak moguće u Formuli 1.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
49 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

16 komentara

  1. Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

    VJM09 ili VJM10 ništa jel, nisam zadovoljan, ali svakako dobra lista. Ili je mozda minimalno 1 pobjeda uvjet za biti na listi.
    Pobjednik je bio očigledan.


    0

    4
  2. Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

    Sve pohvale prije svega za ideju, pa onda za ovaj zanimljiv i poucan tekst. Meni nedostaju “privatnici” na gridu.



    8

    1
    • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

      Prvo, što inače smeta ljudima kod mojega ( virtualnog, alive, itd. ) ponašanja je brutalna samouvjerena iskrenostm bez uvijanja i podmuklih podmisli ( ili što već ). To već zna i Ante Vetma – naučio je da kod rasprava o Fernandu Alonsu; moja je zadnja. :rofl:

      Ante Maras. Ti si car. Ti si F1 duh ovog groznog razdbolja bez F1 na TV ekranima – sa ovom izjavom ne umanjujem vrijednost drugih novinara f1pulsa. OK?

      Ovaj tvoj članak, tj. kolumna je tako sažeta, jednostavna, uspješna i sve govori kroz samu sebe….. fantastično. :thumbs:
      Tako jednostavno, a tako sve bitno napisano ( rečeno ). Ekipa već spominje “izostavljeni” Sauber C31 – meni prelijep
      bolid, vozači Kamui i Sergio, Peter Sauber u svome pure racer-blood elementu….. ali evo objasnio si nam zašto ovaj i slični bolidi nisu navedeni…..

      Nisam znao da je Ligier JS11 bio toliko dobar. I taj ground effect: karikiram; pa nije nitko Colin Chapmanu došao i dao par milja $ ili funti…. i rekao: ajde stari brkonjo, napravi / načini nešto što će vladati i dominirati…. Nego je Colin Chapman, kao prava iskusnjara došao na ideju da stavi te famozne “suknjice”, i da od Lotusa, pa eto recimo do Ligiera JS11 dođemo do moćne i opasne stvari GROUND EFFECT. I upravo je taj Patrick Depallier dobro vozio taj Ligier,a li ga je snašla zla kob u Alfa Romeo, baš zbog tih “suknjica”…… odoh u krivi sokak….. :rofl:
      No kada sam već kod Ligiera, da povežem sa Mugen Hondom i taj fakat PREDOBAR Jordan iz 1999. ( meni osobno jedna od dražih F1 sezona – ona prava herojska i moćni HHF u elementu,….. čarobno i bajkovito ). Odmah da ovdje ubacim tu genioznu upornost PRAVIH F1 racera….. u ovome slučaju inžinjera. Za motor MUGEN Honda se baš i nije otimalo – ponešto je bio dobar u Footworku / Arrowsu, u Lotusu 1994. katastrofalan, ali nakon što se u Ligieru MORAO koristiti od 1995., zbog Briatoreovog preuzimanja…… u Ligier JS43 je bio fantastičan, pa i u Ligier JS45 dok Olivier Panis nije nastradao na VN Kanadi ( 1997. ) – da momčad, je već bila u Prostovu vlasništvu, ali bolid je nosio oznaku Ligier JS45..

      Da. Znam. Ovo što slijedi, je moja pretpostavka ( i pritajena želja ): ……navedena F1 prošlost je pokazatelj F1 budućnosti….. jasno je da novac ODRŽAVA F1, ali je NOVAC ne može stvoriti, kao što su navedenih deset primjera u ovoj kolumni STVORENI od strane mehaničara, vozača, inžinjera, managera,…… Novac je bitan, ali nije ključan!

      Zato neka se PRAVE F1 ekipe odvoje od ove F1 i neka stvore svoje prventsvo, gdje će se raceri ( mehaničari, vozači, inžinjeri, manageri,…. ) utrkivati i natjecati, a ne gdje će Mr. Mateschitz i slični stvarati bilijune na svojim računima….. hoćemo F1 utrkivanje,a ne mlaćanje novaca……

      Sve u svemu, da ne duljim…. ovo je BAŠ srž F1 i takvu je trebamo….. herojsku.

      I jedan prijedlog za Ante Marasa,…… ako već nije napisano o toj F1 momčadi…… trebalo bi nešto napisati i o momčadi Ken Tyrrella, jer oni ne pripadaju u ovu grupu malih momčadi, ali “nisu tako veliki” kao McLaren, Williams, Ferrari, Lotus, Mercedes,…… Mislim da Chapmanovo razdoblje Lotusa, i Tyrrell kao F1 ekipe zaslužuju svoje kolumne?



      6

      1
  3. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Najdraži mi BMW Sauber iz 2008. Šteta što su odustali nakon pobjede u Kanadi te godine od sezone te se posvetili slijedećoj. Tko zna što bi bilo do kraja sezone da su nastavili razvijati taj bolid iz 2008.



    3

    0
  4. Kimi Raikkonen zoka Prikaži

    Alonso bi sa Lotusom 2012/13 uzeo titulu



    10

    5
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      Bez sumnje.. Pogotovo 2013…



      7

      0
      • Kimi Raikkonen 7 Pitstop Prikaži

        Nije je uzeo sa Ferrarijem koji je bio bolji bolid, ali sa Lotusom bi je uzeo. Stvarno se svašta ovdje može pročitati…



        4

        1
        • Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

          Ferrarijev bolid 2012 je bio grob na kotačima.
          Samo što su svi oko Ferrarija radili greške. A Alonso vrijedno skupljao bodove.
          McL na pola sezone krenuo u slobodni pad koji je trajao do prošle godine.
          RB se polako dizao kroz sezonu.
          Da je Grosjean malo bio pametniji na startu u Belgiji vjer bi i Alonso imao 3 naslova, koliko i Vettel.



          4

          2
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Ferrarijev bolid 2012 je bio grob na kotačima.

          Nije. U anketi provedenoj na polovici sezone (na tadašnjem portalu) 2012. godine je na pitanje “Koja ekipa trenutno ima najbrži bolid” pobijedio Ferrari. Tko ima vremena, nek malo progugla pa će sigurno pronaći, ne vjerujem da se brisalo.

          Znam zato jer sam tad stavio anketu znajući da će se za par godina povijest ići prekrajati i stvarati mitovi o “crvenoj kanti” :) Naravno, tad se glasovalo prema netom završenim utrkama i nije se znalo da Ferrari neće te godine uzeti naslov pa nisu bili potrebni nikakvi alibiji.



          4

          2
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          2012 je najbolji bolid bio McLaren.. Pa RB pa onda Lotus i Ferrari recimo da su isti bili..



          1

          1
  5. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Ovaj Brawn iz 09.mi bio pljuska za 15godišnje iskustvo praćenja F1. Taman velika honda se povukla a ovi s asom iz rukava u prvom startnom redu u Australiji?! Bio sam si glup dok nismo dokučili štos..Al kapa dole za rezu



    4

    0
  6. Honda zekohonda Donator Prikaži

    pohvale za članak.
    jedino mi bmw sauber ne spada u kategoriju ‘mala momčad’ kad su bili onda tvornička momčad bmw–a.



    2

    3