Kolovođa

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 4 godina 4 min 10 komentara

Za mnoge bi činjenica da netko može voditi u svakom krugu utrke u kojoj je ušao, a nikad ne pobijediti mogla zazvučati čudno, no njemu je to u opisu posla. Taj posao je vozač Safety Cara, a ime vozača je Bernd Maylander. Za mnoge poprilično nepoznat, ali ipak osoba koja je na specifičan način obilježila ovaj sport tijekom posljednjih 20 godina, a kombinacija Maylander-srebrni Mercedes-Benz je možda i najdugovječnija u F1. Čovjek koji je uvijek tu kad se dogodi neki krš na stazi ili kad je staza toliko natopljena da se jedino čamcem može ići, sudjelovao je i svjedočio mnogim slavnim i ponekim kontroverznim događajima u modernoj F1.

Bernd Maylander i Charlie Whiting na Velikoj Nagradi Španjolske 2009.

Rođen 1971. u Waiblingenu, u blizini Stuttgarta, prvi kontakt s motorsportom doživljava na Velikoj Nagradi Njemačke 1977. kad je Niki Lauda pobjedio na toj utrci, ali se tek 10 godina kasnije uključuje u aktivni motorsport nakon što je posjetio 24 sata Nurburgringa. Za razliku od većine mladih vozača, svoj put ne počinje u kartingu, iako je odradio pokoju karting utrku, nego u utrkama sportskih automobila, a prije nego što se počeo baviti motorsportom, bio je solidni tenisač i tko zna što bi bilo da nije otišao na 24 sata Nurburgringa. Početkom 90ih nastupa u Formuli Ford i manjim utrkama sportskih automobila, ali zamalo odustaje zbog velikih troškova. No na jednom od tih prvenstava završava treći te se događa nagli skok njegove karijere. 1994. osvaja njemački Porsche Carrera Cup, a krajem 1994. potpisuje za Mercedes-Benz i nastupa na DTMu, a kasnije i na FIA GT prvenstvu isto za volanom Mercedes-Benza, a najvećim uspjehom smatra pobjedu na 24 sata Nurburgringa 2000. godine, kad postaje i službeni vozač Safety Cara u F1.

Iako 2000. godine postaje službeni vozač Safety Cara za F1, to mu nije bio prvi kontakt s takvom vrstom posla. Njegov “debi” za upravljačem Safety Cara se dogodio godinu ranije na Velikoj Nagradi San Marina, a iste godine je bio službeni Safety Car vozač u F3000 seriji. Tijekom 20 godina rada za FIAu kao službeni Safety Car vozač, proveo je u “vodstvu” preko 700 krugova, što je više od pojedinih prvaka Formule 1. Unatoč tome što je bio vozač Safety Cara, sve do kraja 2004. godine je paralelno nastupao u DTMu. Tijekom svoje duge karijere u ovom poslu, samo 4 puta nije bio za volanom Safety Cara, 3 puta tijekom 2000. godine zbog problema sa stopalom i jednom 2008. kad je imao manju operaciju pluća i svaki ga je put mijenjao Marcel Fassler. Svakako najzaposleniji je bio na Velikoj Nagradi Australije 2006. godine kad je samo Fernando Alonso, ujedno i pobjednik utrke, bio u vodstvu više od Maylandera. Isto tako, poprilično zaposlen je bio i na Velikoj Nagradi Japana 2007. kad je zbog velike kiše bio na stazi gotovo 20 krugova, na Velikoj Nagradi Koreje 2010. je bio 26 krugova na stazi, a poprilično zaposlen je bio i na Velikoj Nagradi Kanade 2011. kad je isto vodio F1 grid punih 28 krugova.

Bernd Maylander 2002. godine u DTM prvenstvu

Danas, osim što vozi Safety Car, povremeno nastupa u DTMu i raznim utrkama GT3 prvenstva, a podosta često ga se može vidjeti za volanom Mercedes-Benza 300 SL Gullwinga ili Mercedes-Benza SS iz 1929. godine u raznim klasičnim relijima, kao što je Mille Miglia. Za njega najdraži Safety Car automobil koji je vozio je bio Mercedes-Benz CL 55 AMG iz 2000. godine zbog iznimne udobnosti, a i dandanas voli odraditi nekoliko brzinskih krugova u Mercedes-Benzu CLK 63 AMG. Isto tako, najdraža mu je staza Suzuka u Japanu, a zbog sveukupnog doživljaja voli Singapur i Montreal. O iskustvima vozača F1 s njim kaže da Lewis Hamilton mu uvijek prigovara da je prespor pa ne može valjano održati temperatutu guma, a Sebastian Vettel da je prebrz pa ne može sačuvati gorivo kako treba, ali tvrdi da ga svejedno iznimno poštuje svaki vozač na F1 gridu.

Bernd Maylander za volanom Mercedes-Benza SLS AMG

Iako možda nije toliko poznat i cijenjen od velikog dijela fanova Formule 1, svakako zaslužuje veliki respekt jer biti 20 godina u vrhunskom sportu i organizaciji kao što je Formula 1 je svakako veliki uspjeh i to na iznimno odgovornoj poziciji kao što je vozač Safety Cara koja zahtjeva iznimno vozačko umijeće, veliku odgovornost i stalnu koncentraciju, a Bernd Maylander već 20 godina to i dokazuje. Možda nije ovo put i pozicija u Formuli 1 o kojoj sanja neki prosječni F1 fan kao ja, ali iskreno, da mi netko ponudi poziciju vozača Safety Cara, prihvatio bih bez razmišljanja takvu ponudu, a vjerujem i mnogi fanovi F1.


Odgovor

10 komentara

  1. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Baš me zanima koliko zapravo truda zapravo ulaže u posao. Vjerujem da se mora dosta naprezati vozeći te krugove.



    4
    -2

    6
    • Jenson Button
      Lotus Prikaži

      Ali stvarno, sa autom koji nije ni blizu F1, u uvjetima koji su, najčešće, daleko od idealnih, mora trpjeti prodike Lewisa kojemu “uvik ništo fali”, i voziti najbrže što može.



      14
      13

      1
  2. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    Fuji 2007 safety car je doslovno poklonio pobjedu Hamiltonu jer se vozilo 20 krugova pod SC ,a Valencia mi također dolazi na pamet kada je Hamilton pretekao SC bez ikakve kazne .
    Mislim da je SC bio podosta sretan za Lewisa. I barcelona 2017. također, SC je poništio prednost Vettela pa je Lewis lagano pobjedio .



    6
    -4

    10
  3. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    kako ga je netko instalirao na ovo dream job mjesto. jadan vozi mečku povremeno a lova sjedaaaa



    6
    5

    1
  4. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Ma ja bih volio biti i ovaj suvozač kraj njega :)



    6
    5

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.