F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Duhan u F1: Top 10

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Ako je netko prvi započeo sa sponzoriranjem momčadi F1 i F1 općenito, to su svakako duhanske kompanije i brendovi, a njihovo pojavljivanje na bolidima F1 datira još od davne 1968. te suradnje Gold Leafa i momčadi Lotusa. Otada pa sve do konačne zabrane 2007. godine (iako na neki specifičan način pojedini uspijevaju izbjeći te zabrane) duhanski brendovi i kompanije su bili sastavni dio F1 i svojim bojama stvorile uspomene na staru F1 te počesto stvorile neke od najljepših bolida svih vremena.

10. Barclay

Relativno nepoznat bivši proizvođač cigareta iz SAD-a svoj F1 debi doživljava 1984. kad počinju sponzorirati Arrows i takva suradnja je trajala do kraja 1986. kad počinju sponzorirati Williams početkom 1987. i ta suradnja traje sve do kraja 1990. godine. Još su sponzorirali Jordan od 1992. do 1993. kad se povlače iz F1. Barclay kao proizvođač cigareta opstaje sve do 2006. kad ga BAT prodaje R.J. Reynoldsu koji mu mijenja ime u Kent.

Jerry Lewis-Evans

9. Gitanes/Gauloises

Poznat i dugotrajan proizvođač cigareta i njegova sestrinska kompanija Gauloises (u prijevodu “galska žena”) svojim djelovanjem i sponzorstvom od samog početka vezani su isključivo za francuske momčadi Ligier i nasljednika Prost GP, a to partnerstvo je trajalo od 1976. do 1995. za Gitanes i od 1996. do kraja 2001. za Gauloises. Bolidi su bili prepoznatljive plave boje koja je prepoznatljiva boja brenda, a ujedno i francuska nacionalna trkaća boja.

MPW57
ozz13x

8. Lucky Strike

Iako puno poznatiji po vlasništvu BARa, malo je poznato da je BAT (British American Tobacco) ušao u F1 već 1972. sponzoriravši južnoafričku momčad Scuderia Scribante, ali bez pretjeranog uspjeha. U F1 se vraćaju kad BAT otkupi Tyrrell 1997. te ga preimenuje u već spomenuti BAR. Iako bez pretjeranog uspjeha (osim 2. mjesta u ukupnom poretku, ali bez pobjede), momčad je u svojim redovima imala Buttona i Villeneuvea. BAT kao vlasnik momčadi odlazi krajem 2005., ali sve do kraja 2006. ostaju preko Lucky Strikea kao sponzori Honde, kojoj su i prodali momčad krajem 2005. godine. Inače BAR je htio 1999. nastupiti sa dva potpuno različito obojena bolida (jedan sa sponzorskim obilježjima Lucky Strikea, drugi u bojama duhanskog brenda 555, isto u vlasništvu BATa), ali FIA nije to odobrila pa su te sezone imali podijeljenu livreju sa sponzorstvima oba duhanska brenda.

Paul Lannuier

7. Camel

Američki proizvođač cigareta svoje kratko, ali uspješno razdoblje u Formuli 1 započinje 1987. godine kad postaju glavni sponzor Lotusove F1 momčadi nakon što je F1 napustio njihov prijašnji sponzor, također proizvođač cigareta John Player Special. Ubrzo u većoj ili manjoj mjeri sponzoriraju respektabilan broj F1 momčadi, od Minardija, Laroussea i Tyrrella, pa sve do Williamsa i Benettona, čiji je glavni sponzor od 1991. pa do kraja 1993., a prije toga je Camel sponzorirao Benetton od 1988. do kraja 1989. godine. Po isteku sponzorskih ugovora sa Benettonom i Williamsom na kraju 1993. godine, Camel napušta F1.

Paul Lannuier

6. Rothmans/Winfield

Nakon poprilično uspješne suradnje s Porscheom tijekom 80ih godina i dijela 90ih, 1994. počinju suradnju s Williamsom koje je unatoč kratkom roku trajanja (do kraja 1997.) bilo iznimno uspješno, ali već u startu obilježeno tragedijom budući da Senna pogiba za volanom Williamsa FW16 u Rothmansovim bojama na VN San Marina. Na kraju 1997. umjesto Rothmansa novi sponzor Williamsa postaje sestrinska kompanija Winfield, još kraće suradnje i lošijih rezultata te se povlače iz F1 krajem 1999. godine.

Rick Dikeman
Morio

5. Benson & Hedges

Nadasve šareno i u mnogim elementima rock ‘n roll partnerstvo s Jordanom ovaj duhanski brend započinje 1996. godine. Ova suradnja koja je trajala sve do 2005. unijela je boje i živosti u F1 kraja 90ih i početka 21. stoljeća. Nadalje, osim po prepoznatljivoj žutoj boji, Jordanovi bolidi su na nosu imali iscrtane zmije, pčele i ose što je dodatno doprinijelo živopisnosti momčadi. Iako suradnja možda nije donijela naslove i velike uspjehe, 4 pobjede i solidan broj podija dokazuju da ipak suradnja nije bila promašaj, a žuti Jordani svojom pojavom su ostavili trag u srcima mnogih F1 fanova.

Paul Lannuier

4. Mild Seven/Mevius

Japanski duhanski brend, koji 2012. godine zbog boljeg tržišnog proboja mijenja ime u Mevius, svoju uključenost u F1 započinje kao glavni sponzor Benettona 1994. godine, a iste godine postaje jedan od Tyrrellovih sponzora budući da je Ukyu Katayami, tada vozaču Tyrrella, Mild Seven bio sponzor. Nakon što je Renault kupio Benettona, sponzorstvo se nastavilo i s novim vlasnikom momčadi sve do kraja 2006. kad zbog zabrana reklamiranja duhanskih proizvoda Mild Seven napušta F1. Osim već spomenutih Benettona i Tyrella, Mild Seven je zbog Ukya Katayame bio sponzor i Minardiju 1997. godine.

Ryosuke Yagi

3. West

Njemački brend cigareta svoje prvo pojavljivanje u F1 započinje 1986. kad postaju glavni sponzori momčadi Zakspeed, no nakon povlačenja momčadi iz F1 nakon 1989., ne pojavljuju se sve dok 1997. ne sklapaju sponzorski ugovor s McLarenom nakon što je McLaren završio svoju suradnju s Marlborom. To partnestvo je bilo iznimno plodonosno i uspješno, a bolidi su često bili među najljepšima na gridu, a jedan od razloga je svakako srebrno-crna kombinacija boja Westa kao sponzora, a ta suradnja traje sve do 2005. kad se West povlači iz sporta zbog sve jačih zabrana reklamiranja duhanskih proizvoda.

Rick Dikeman

2. John Player Special

Zapravo prvi duhanski brend koji je prepoznao F1 kao vrhunsku reklamu te se 1968. godine uključio u F1 tako što je sklopio suradnju s Lotusom, ali isprva promovirajući jedan drugi brend, Gold Leaf. 1972. godine po prvi put se pojavljuje ikonska kombinacija Lotusa i John Playera i ta će suradnja trajati sve do kraja 1986. godine. Ta suradnja je Formuli 1 donijela neke od najljepših bolida svih vremena, kao što su Lotus 78 i Lotus 98T. U razdoblju od 1968. do 1986. je Lotus ostvario 4 vozačka naslova, mnogo pobjeda i bezbroj podija.

Dima Moroz

1. Marlboro

Zasigurno najpoznatiji i najaktivniji duhanski brend u Formuli 1,u vlasništvu Phillip Morris Internationala, duhanski brend koji je sponzorirao u većoj ili manjoj mjeri gotovo svaku momčad tijekom 80ih i 90ih, a najveću slavu postiže sponzoriranjem McLarena od 1973. do 1996. te Ferrarija otvoreno od 1973. do 2007. te prikriveno do dana današnjeg. Od ostalih momčadi spomenimo još Scuderiu Italiu, Alfu Romeo 80ih, Minardi i još mnoge druge. Kad već spominjemo prikriveno sponzoriranje Ferrarija, Marlboro se prikriveno sponzorirao na bolidu Ferrarija na tri načina: barkodom na pokrovu motora(od 2008. do 2010.), promijenjenim logom momčadi Ferrarija koji jako sliči logu Marlbora te projektom Mission Winnow, ali možda najsuptilniji način kako se Marlboro promovira je boja bolida, jer ako usporedite boje Ferrarijevih bolida do 1996. i bolida od 1997 pa sve do danas, primjetit ćete da su različite nijanse, točnije do 1996. bolidi su bili tamnocrveni, dok je od 1997. pa do danas boja Ferrarijevih bolida jarka crvena, slična boji Marlborovog loga.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
49 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

27 komentara

  1. Mislim da je trebala ipak ici i neka slika Ferrari+Marlboro



    9

    0
  2. Fernando Alonso junior Prikaži

    Zbog F1 znam nabrojati više duhanskih kompanija nego prosječni pušač.



    20

    0
  3. Clay Regazzoni Ber Prikaži

    Pohvale.. Odlična tema!
    Meni osobno jako fale duhanski sponzori.. Jer jednostavno je previše lijepih bolida nastalo tom suradnjom!



    6

    0
  4. Ima jedan zanimljiv članak na temu kako su momčadi izbjegavale zabranu duhanskih reklama.



    3

    0
  5. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Nekad se West pušio, iako je bio skup i niđe veze :chill:



    2

    0
  6. Sebastian Vettel VettelFerrari Prikaži

    Fali Gold Leaf, Lotusov sponzor u kasnim 60-ima i ranim 70-ima.


    0

    0
  7. Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

    Zabranom reklamiranja duhanskih kompanija F1 je izgubila dio identiteta….



    3

    1
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Zato što je identitet povezala sa pogrešnom stvari.
      Duhan (kao ni alkohol) nemaju nikakve veze sa F1.



      4

      0
      • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

        Ja se slažem sa tobom i upravo tu vidimo licemjerje F1 i modernog svijeta jer loše je i zabranjeno reklamirat duhanske proizvode, ali zato je u redu reklamirati alkohol koji je štetan, istina ne kao duhan, ali pretjerana konzumacija alkohola uništava jetru, obitelji, a koliko je ljudi poginulo u prometu zbog alkohola da i ne govorimo, a Heineken naveliko se promovira u F1. Čudno, zar ne?



        7

        0
        • Jenson Button Lotus Prikaži

          Najbolje mi je kada, najčešće u Kanadi, piše “When you drive, never drink” a odma iza toga reklama od Heinekena…



          1

          0
  8. Trebali bi dozvoliti duhanske sponzore u F1 i drugim motosportovima.
    Sumnja da je ikad netko prvi puta stavio čik u usta jer ga je potaknuo natpis na F1 bolidu.
    Naravno, bilo bi bolje da nitko ne puši, ali dok god duhanski divovi imaju hrpu para – neka tom hrpom para pomognu motosportu. Uzmeš pušaču, daš sportu – ko Robin Hood.
    Mild Seven Renault ili West McLaren su mi jedni od najljepših bolida ikad, ali mi ne pada na pamet potegnut dim radi toga. Čak ne bi kupio ni kutijicu za uspomenu jer ima one fotografije raka pluća ili natpis “pušenje šteti potenciji”.



    8

    0
  9. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Nema boljih od duhanskih liverija :D



    1

    0
  10. Iskreno ne vidim problem reklama duhanskih proizvoda. Oni daju momčadima potreban novac, a pametnoga čovjeka neće ime na bolidu uvjeriti da je pušenje zdravo.



    4

    0
  11. Fernando Alonso 14 alonso05espana Prikaži

    Nikad nisam zapalio cigaretu u životu, ali glupo mi je da su zabranili reklamaciju duhanskih proizvoda dok se alkohol slobodno reklamira.



    4

    0
  12. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Ima lijepih “duhanskih” livreja, ali nisam za vraćanje poromocije duhanskih proizvoda u motosport, kao ni u sport u globalu, neka ostanu dio povijesti gdje im je i mjesto :)

    No, s druge strane, ne vidim neku manju štetu u javnom promoviranju alkoholnih proizvoda, čije posljedice nerijetko mogu biti pogubne za više osoba nego duhanski proizvodi.



    2

    0
  13. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Razočaran sam,nema ‘stoše’.Inaće zbog McLarena sam prije 15ak god duvo West(svijetloplavi,full brzo gori i 19 pljugi u kutiji) šminka.Danas ne pušač:).A telku sam kupio zbog philipsa na wiliamsu,tic tac presto jest zbog ferkana,red bull mi odbojan radi helmut marka..A zbog Steinera bi i kamenje ukrašavo da on to promovira



    2

    0
  14. Fernando Alonso Lovro Andraka urednik Prikaži

    Kao i mnogima, meni je zabrana reklamiranja duhanskih proizvoda totalna debilana. Kao prvo, riječ je o sasvim legalnom proizvodu na čiju kupnju te apsolutno nitko ne prisiljava – argument da nije zdravo može se primijeniti i na raznu hranu, pića, alkoholna da i ne spominjem. Kao drugo, efekt svih tih zabrana reklamiranja i onih odvratnih slika na pakiranjima su mi vrlo upitni – po nekoj logici bi nakon niza godina s ovim mjerama među mladima pušači trebali endemi, a zapravo su endemi ovi poput mene koji ne puše, iako sam kao klinac na stotine puta nacrtao bolid s Mild Sevenom, Westom ili Marlborom

    Nisam za zabranu reklamiranja nijednog legalnog proizvoda, ali ako idemo tom logikom, reklamama alkoholnih pića nikako nije mjesto na najbržim vozilima na svijetu, a to je zasad dozvoljeno, no dobro, licemjerje je jedan od sastavnih dijelova našeg društva.

    Anti pohvale za ovaj i sve ostale članke kojima nam skraćuje vrijeme u doba korone



    3

    0