Izdvojeno

FSB Racing Team u doba Korone

Piše: Pulsmedia portal

Prije 3 godina, 11 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Hrvatska studentska asocijacija strojarskih fakulteta, HSA-SF, studentska je udruga koja se bavi projektima iz tehničkog, odnosno strojarskog područja. Osnovana je 1995. godine na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, a jedna grana njenog djelovanja je i FSB Racing Team. To je prvi hrvatski Formula Student tim, osnovan 2004. godine na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. Tim trenutno broji 100-tinjak članova, od čega je stalno aktivno oko 60 ljudi, s različitih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu kao što su Fakultet strojarstva i brodogradnje, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Ekonomski fakultet, Studij dizajna, Filozofski fakultet, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, VERN, Tehničko veleučilište, Prirodoslovno-matematički fakultet, Baltazar.

U dosadašnjih 16 godina postojanja, tim je izradio sveukupno 8 bolida te se natjecao na raznim Formula Student natjecanjima. Rezultati su svake godine sve bolji, a putem online kvizova za 2020. godinu kvalificirao se za natjecanja Formule Student u Velikoj Britaniji, Švicarskoj i Nizozemskoj.

Formula Student je jedno vrlo zanimljivo i posebno inženjersko natjecanje gdje timovi mladih inženjera iz cijelog svijeta koncipiraju, konstruiraju te izrađuju trkaći bolid jednosjed unutar ograničenja strogog pravilnika i natječu se u raznim disciplinama. Natjecanje se sastoji od dva dijela, statičkih i dinamičkih disciplina te je maksimalan broj bodova koje je moguće osvojiti 1000.

U statičke discipline se ubrajaju predstavljanje konstrukcijskih rješenja sucima i opravdavanje istih, predstavljanje financijskog izvještaja i troškovnika cijelog bolida kao i razvijenog modela poslovnog plana. Uzbudljiviji i napetiji dio natjecanja su dinamičke discipline u kojima se provjerava ubrzanje bolida, zatim kvaliteta upravljanja i ovjesa u vožnji tzv. “osmica“, autocross utrka u kojoj auto vozi kroz brojne zavoje, uzbrdice, šikane, a ponekad i mokre dijelove staze. Komponenta natjecanja koja nosi najveću težinu je vožnja endurance utrke u kojoj se testira bolid kao cjelina, potrebno je prijeći 22 km bez gašenja bolida s jednom izmjenom vozača.

Bolidi FSB Racing Teama koji su do sada napravljeni tradicionalno nose imena hrvatskih autohtonih životinjskih vrsta. Redom su to Kuna, Ris, Likos (vuk), Arctos (medvjed), ArctosR, Strix (sova), StrixR, Vulpes (lisica), a ovogodišnji bolid nosi naziv VulpesR. FSB Racing Team svakim novim bolidom ostvaruje sve bolje rezultate na natjecanjima te su razvijene izvrsne ideje i rješenja, a također su napisani i brojni završni te diplomski radovi vezani uz bilo koji dio bolida ili tima. Važno je napomenuti kako je tim s bolidom ArctosR 2014. godine u Silverstoneu u UK postigao najbolji rezultat u povijesti tima, 10. mjesto od 97 timova koji su se natjecali!

Tim je podijeljen na podtimove za aerodinamiku, šasiju, mehanički pogon, ovjes i upravljanje, motor i hlađenje, dinamiku vozila, upravljačke sustave, proizvodnju i kompozite, električni pogon, ergonomiju, dizajn i marketing. Održavaju se tjedni sastanci za cijeli tim te za svaki podtim posebno na kojima se raspravlja o tome što je napravljeno, što treba napraviti i ima li kakvih poteškoća i zastoja u razvoju bolida. Svaki član izvršava svoje zadatke. „Full time“ članovi su odgovorni za razvoj ključnih komponenata bolida, imaju iskustvo iza sebe te su nešto stariji i dovoljno opremljeni inženjerskim znanjem kako bi izvršili svoj zadatak unutar vremenskog roka od tjedan dana između sastanaka. Mlađi članovi dobivaju manje zadatke i više vremena kako bi ih izvršili te su tu da mnogo nauče od “full time” članova i aktivno koriste nova znanja kada starije generacije završe studij.

Iako se ove godine svi borimo s globalnom pandemijom koronavirusa, tim ne dopušta da ih to potpuno zaustavi! U ovaj projekt uloženo je puno vremena i volje te su mnogi žrtvovali svoj uspjeh na fakultetu kako bi dospjeli do ovoga danas. Međutim, projekt Racing Teama mnogo je više od kvalitete samih pojedinaca, njega krasi prije svega zajedništvo i upornost. Rad na bolidu nastavlja se od kuće svakog pojedinog člana, bilo to u vidu konstruiranja dijelova, traženja sponzora za trenutni ili razvijanje novog bolida. Nažalost, nemoguće je raditi zajedno, ali tjedni sastanci podtimova i dalje se održavaju putem videopoziva, a zadatci se i dalje dodjeljuju i obavljaju. Voditelji tima posebno su se iskazali proteklih dana porukama ohrabrenja da nije sav dosadašnji posao bio uzaludan, motiviraju na rad i stavili su se na raspolaganje svima ukoliko zatrebaju pomoć.

Ove godine većina organizatora formalno je otkazala natjecanja, no postoji šansa za alternativnim načinima održavanja natjecanja poput online obrana statičkih disciplina i online utrke, dok su on site dinamičke discipline potpuno otkazane. Zbog cijele situacije, bolid se nažalost neće stići napraviti ni predstaviti u planiranom roku. Unatoč tome nadaju se da će pandemija uzrokovana koronavirusom što prije završiti da se mogu vratiti u garažu kako bi dovršili sklapanje bolida i time opravdali povjerenje svih sponzora. Kako bi detaljno informirali sponzore o tome kako se snalaze u novonastaloj situaciji objavili su priopćenje na svojoj web stranici: https://www.fsb-racing.com/covid-19/

Web stranica: https://www.fsb-racing.com/
Facebook: https://www.facebook.com/FSBRacing/
Instagram: https://www.instagram.com/fsbracingteam/
Youtube: https://www.youtube.com/user/FSBracingteam1

Komentiraj

11 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Priznajem,….. nisam pročitao tekst članka, a ne sjećam se više niti naslova……
    Ali sam oraspoložen. :rofl: :rofl:

    :thumbs: :thumbs:

    :klanjam: :klanjam:

    Naravno budem pročitao članak poslije, da ne bi bilo “šef sleđa” shema….. iako sam u kućnom uredu / pritvoru ……

    :rofl:



    3

    1
  2. gledam malo web stranicu, projekte…mogu samo reć:
    svaka čast, samo tako nastavite i sretno!



    3

    0
  3. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Moj budući faks nadam se :D



    6

    0
  4. Michael Schumacher
    Ferrari Maniac Prikaži

    Sjećam se kad sam vidio jedan od njihovih ranijih bolida (Likos/Arctos ako bih morao pogađati iz sjećanja) pri posjetu FSB-u, da sam bio veoma impresioniran. Super vidjeti koliku priliku imaju implementirati svoje znanje i vještinu u praksi i na kakvim sve stazama voze.
    Za svaku pohvalu, samo nastavite i siguran sam da će vam iskustvo puno koristiti u budućnosti.
    Tko zna, netko od njih možda bude zainteresiran i motiviran i za nastavak karijere u motosportu, pa ga/ju vidimo u odjelu nekog visokorangiranog motosport tima!



    3

    0
  5. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Super…i svaka čast svima! Ne znam jel imaju vozačku postavu za 2021., ako nemaju, evo ja sam slobodan da uskočim :D



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni