F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Fernando Alonso: Korak do sna

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Njega volite ili ne volite, nema između, jednostavno tako je to u njegovom slučaju. Ja sam u ovoj prvoj skupini, zbog Alonsa sam promijenio tabor pa sam iz tabora McLarena prešao u tabor Ferrarija. Realno, bio je iznimno srčan i hrabar vozač, agresivnog stila vožnje i nezaboravnog team radija. No ako kod nekog vozača imam najviše dvojbi, onda je definitivno on. No krenimo redom.

Svoj put u Formuli 1 počinje u Minardiju 2001. godine na posudbi iz Benettona i u kojem je skupljao iskustvo te je unatoč činjenici da mu je to bila prva sezona uopće u F1, nadmašio je i deklasirao momčadske kolege Tarsa Marquesa i Alexa Yoonga, a najbolji rezultat te sezone mu je bio na Velikoj Nagradi Njemačke u kojoj je utrku završio na 10. mjestu. Unatoč impresivnoj F1 sezoni obzirom na bolid koji je vozio, sljedeću sezonu je odradio tek kao test vozač za Renault i Jaguar, sve pod budnim okom Flavia Briatorea.

Stalno vozačko mjesto dobiva 2003. u Renaultu zamijenivši Buttona i već u drugoj utrci sezone ostvaruje svoj prvi pole position i prvi podij te tako postaje najmlađi vozač u povijesti F1 koji je tako nešto postigao. Na sljedećoj utrci u Brazilu unatoč stravičnom sudaru sa otkinutim kotačem Jaguara Marka Webbera završava treći, a na domaćoj utrci u Španjolskoj završava na drugom mjestu. Svakako vrhunac sezone mu je VN Mađarske kad ponovno osvaja pole position i pobjeđuje, te ponovno ruši jedan rekord, a to je rekord Brucea McLarena koji je do njega bio najmlađi vozač koji je postigao pole position i pobjedu u utrci. Sezonu završava na petom mjestu s 55 bodova i 4 podija.

Sljedeća sezona je bila još uspješnija unatoč činjenici da nije ostvario nijednu pobjedu te sezone obzirom da su Schumacher i Ferrari te sezone bili nedodirljivi te ju završava na 4. mjestu sa 59 bodova, a tijekom sezone je ostvario 4 podija i jedan pole position.

2005. je prošla u znaku borbe između Raikkonena i Alonsa te McLarena i Renaulta budući da su nova tehnička pravila poprilično oslabila Schumachera i Ferrari. Isto tako, na VN SADa se dogodio veliki skandal kad su momčadi koje je opskrbljivao Michelin, među njima i Renault, bojkotirale start i po završetku formacijskog kruga otišle ravno u boks i nisu startale utrku, a ostale 3 momčadi, Ferrari, Minardi i Jordan su počele utrku obzirom da su bile na Bridgestone gumama. Alonso te sezone dolazi do svog prvog naslova i postaje u tom trenutku najmlađi svjetski prvak. Iako je Kimi Raikkonen bio iznimno konkurentan, a McLaren MP4/20 jako brz, zbog lošije pouzdanosti McLarenovog bolida, Alonso i Renault dolaze do naslova. No nemojte me krivo shvatit, Alonso je odradio sezonu na iznimnom nivou, a Renault je bio te sezone jako brz i pouzdan. Najpoznatiji trenutak te sezone se dogodio na VN San Marina u Imoli kad su se Alonso i Schumacher borili za pobjedu u zadnjih 12 krugova, ali je Alonso ipak uspio zadržati Schumachera te pobjediti. Inače, u prosincu 2005. godine je objavljeno da je Alonso potpisao trogodišnji ugovor s McLarenom za kojeg će početi voziti 2007. godine. Tijekom sezone ostvario je 7 pobjeda i dodatnih 8 podija te osvojio 133 boda.

Sljedeće sezone Alonso i Renault su ponovno glavni kandidati za naslov, ali ovaj put su im konkurenti Michael Schumacher i Ferrari. Tijekom sezone smo mogli svjedočiti velikoj borbi između Schumachera i Alonsa unatoč zabrani Renaultovog kontroverznog mass dampera koji je donosio Renaultu određenu prednost. Ipak Renault i Alonso nakon epske borbe sa Schumacherom i Ferrarijem uspijevaju obraniti naslove konstruktorskog i vozačkog prvaka te time Alonso u tom trenutku postaje najmlađi dvostruki svjetski prvak. Na kraju te sezone se Schumacher po prvi put umirovljuje iz Formule 1.

Eh, sad slijedi pravi kaos i mnogo ružnoga, iako na početku toga nije uopće izgledalo tako. 2007. je McLaren imao naizgled vrhunsku vozačku postavu, Alonso kao dvostruki svjetski prvak i Hamilton kao mladi, talentirani rookie, a bolid je bio za klasu bolji od prošlogodišnjeg i sve je izgledalo idilično, pa čak i odnosi između Hamiltona i Alonsa su bili prijateljski. Ali, kakva li je to bila varka… Hamilton je od samog početka pokazivao iznimnu brzinu i talent što je polako, ali sigurno vodilo prema katastrofi. Prvi problemi su počeli na VN Monaka na kojoj je Hamilton ušao u boks drugačije od planiranog nakon kojeg završava iza Alonsa te mu je “rečeno” da ne pretječe Alonsa. Isto tako, momčad je počela sve više podržavati Hamiltona, pogotovo Ron Dennis, što je osjetio Alonso i nije mu bilo svejedno. Definitivni kraj već odavno porušenih odnosa se dogodio u kvalifikacijama za VN Nagradu Mađarske u kojima je Alonso zadržao u boksu Hamiltona 10 sekundi unatoč tome što su ga pustili da ide (a prije toga su ga namjerno držali 20 sekundi pod izlikom da su čekali da se raščisti staza iako je većina grida bila u boksevima), te Hamilton nije uspio napraviti novi brzi krug, a Alonso je uspio postići pole position iako su ga kasnije kaznili sa 5 mjesta kazne na startu. I ono malo podrške što je imao kod Rona Dennisa je izgubio te se jednostavno morao boriti sam protiv svih. Ali, ovo nije ni loše bilo za McLaren kao što je bio Spygate u koji je dijelom bio uključen u to. Ne treba ponavljati što se tu dogodilo, ako koga zanima, može pročitati članak urednika Ante Vetme o tom skandalu. Uglavnom, McLaren je platio 100 milijuna dolara kazne i diskvalificiran je iz konstruktorskog dijela natjecanja, iako su se vozači još mogli borit za naslov. Poprilično skandaloznu i tešku sezonu Alonso završava na 3. mjestu sa istim brojem bodova kao drugoplasirani Hamilton i sa samo bodom manje od prvaka Kimija Raikkonena te napušta McLaren i vraća se u Renault.

U Renaultu ga je srdačno dočekao Flavio Briatore u Renaultu koji više nije bio konkurentan kao i prije, ali unatoč tome uspijeva u toj sezoni pobijediti na dvije utrke, na VN Japana u Fujiju i u VN Singapura uz pomoć Briatoreovog “trenutka genijalnosti” koji će kasnije postati poznat kao Crashgate, kada je Briatore natjerao Alonsovog momčadskog kolegu Nelsona Piqueta Jr da se namjerno zabije u zid i tako izazove izlazak Safety Cara koji je pomogao Alonsu da utrku završi na prvom mjestu. Do kraja sezone je dodao još jedan podij i završava sezonu na petom mjestu.

Sljedeća sezona je bila za zaborav jer bolid jednostavno nije bio brz te je uspio osvojiti samo jedan podij i to u Singapuru te sezonu završava na 9. mjestu. Glavna vijest te sezone je bio još jedan veliki skandal i opet je jedan od aktera bio Fernando Alonso iako je prošao nekažnjen. Taj skandal je već spomenuti Crashgate o kojem je prvi progovorio Nelson Piquet Jr koji je izgubio mjesto u momčadi pa je iz osvete progovorio o tome. Rezultat je doživotna zabrana Briatoreu bavljenja ičim vezanim uz F1 iako je kasnije ukinuta ta kazna, suspenzija Pata Symondsa na 5 godina te uvjetna kazna od 2 godine za Renault. Po završetku sezone Alonso napušta Renault te odlazi u Ferrari.

Sezona 2010. je za Fernanda Alonsa počela odlično, pobjedom u debiju za Ferrari na VN Bahraina. Tijekom sezone glavni konkurenti su mu bili Vettel i Webber iz Red Bulla te Hamilton i Button u McLarenu. Tijekom sezone se podosta mučio s bolidom F10 koji je kaskao u razvoju tijekom sezone na što Alonso nije štedio riječi, ali svejedno uspijeva pobijediti u Njemačkoj, Italiji, Singapuru i Južnoj Koreji, a ta VN Njemačke ostaje upamćena po momčadskim naredbama Ferrarija koji je porukom “Fernando is faster than you.” naredio Massi da propusti Alonsa na putu do pobjede. U zadnju utrku sezone ulazi kao prvoplasirani u poretku, no prvakom postaje Sebastian Vettel nakon greške Ferrarijevog strategijskog tima i nemogućnosti Alonsa da pretekne Petrova u sporijem Renaultu. Alonso sezonu završava na 2. mjestu.

Sljedeće sezone Alonso je odvozio ne baš bajnu sezonu obzirom na nemogućnosti tadašnjeg Ferrarijevog bolida koji nije bio dovoljno konkurentan, no ipak uspijeva pobijediti na VN Velike Britanije u Silverstoneu te ostvariti dodatnih 9 podija.

2012. sezona je ponovno bila iznimno dobra za njega obzirom da je bolid bio podosta konkurentniji nego prošlogodišnji i to je rezultiralo žestokom borbom između njega i Sebastiana Vettela, ali Alonso je u podosta konfuznoj sezoni izgledao najizgledniji za naslov, pogotovo što je nakon VN Italije imao 37 bodova prednosti nad Vettelom. Ali, ta se prednost istopila te je u zadnju utrku u sezoni, u VN Brazila, ušao sa 13 bodova zaostatka te mu je trebalo treće mjesto da osvoji naslov, a da Vettel ne osvoji ni boda. Na početku utrke je izgledalo savršeno za Alonsa budući da je Vettel nakon kontakta s Brunom Sennom pao na dno poretka, ali Vettel se uspijeva probiti do 6. mjesta, a Alonso završava 2. u utrci što mu ipak nije dovoljno za naslov i Vettel postaje svjetski prvak po 3. put, a Alonso ponovno završava na 2. mjestu. Njegova najpamtljivija pobjeda te sezone je bila na VN Europe u Valenciji kad je startavši s 11. mjesta uspio pobijediti pred domaćom publikom i pobjedu je doživio poprilično emotivno.

Sljedeća sezona je podosta obećavala te je do VN Njemačke uspio pobijediti u dva navrata, u Kini i u Španjolskoj, koja je ujedno bila i posljednja utrka u kojoj je pobijedio. Zbog promjena oko guma koje su mijenjane nakon serije puknuća na VN Velike Britanije, Ferrari gubi na konkurentnosti i više ne uspijeva se približiti Red Bullu te ponovno završava sezonu na drugom mjestu i opet iza Vettela. Inače, u tom periodu Alonso sve glasnije kritizira Ferrari i traži drugu momčad, ali ipak ostaje u Ferrariju.

2014. je godina velikih tehničkih promjena u kojoj se uvode novi, tehnički napredni V6 turbo motori s dva dodatna elektromotora (MGU-K i MGU-H) i tu se, nažalost po Alonsa, Ferrari ne snalazi najbolje i stvara F14T, iznimno nekonkurentan bolid i prvi Ferrari još 1993. i F93A koji nije uspio pobjediti bar na jednoj F1 utrci u sezoni. Najviše što je Alonso uspio postići je jedno treće mjesto na VN Kine i drugo mjesto na VN Mađarske. Uz već standardno nezadovoljstvo bolidom, novi šef Ferrarija Mattiacci je u stalnom konfliktu s Alonsom i Alonso odlučuje napustiti Ferrari te se vraća u McLaren. Inače, Alonso je završio sezonu na 6. mjestu.

Unatoč velikim obećanjima od Honde i McLarena, Alonsov drugi stint u McLarenu je bio sve samo ne bajan. Na prvoj utrci uopće nije startao jer je doživio nesreću na testiranjima zbog kojih je morao propustiti utrku u Australiji pa je umjesto njega u Australiji uskočio Kevin Magnussen. Povratak na sljedećoj utrci, na VN Malezije nije bio bajan, baš kao ni ostatak sezone u kojima se McLaren mučio s lošim Hondinim motorima koji su bili nepouzdani i kojima je falilo brzine. Svoje prve bodove je osvojio tek u VN Velike Britanije kad je utrku završio na petom mjestu, a u bodovima je još bio samo na VN Mađarske kad utrku završava na 10. mjestu. Alonsa je živcirala Honda i nije ju štedio po pitanju kritika ni van staze ni na samoj stazi. Možda njegova najpoznatija poruka i jadanje o Hondi je bilo na VN Japana kad je izrekao: “GP2 Engine! GP2! Argh!”. Sezonu završava iza momčadskog kolege Buttona, tek na 17. mjestu sa 11 bodova.

Sljedeća sezona je bila ponešto bolja, iako nije započela bajno, budući da je Alonso doživio strašan sudar na otvaranju sezone na VN Australije iz kojeg se ipak izvukao neokrznut, ali je ipak morao propustiti sljedeću utrku, VN Bahraina te je umjesto njega uskočio Stoffel Vandoorne. Tijekom sezone je relativno redovito osvajao bodove, a najbolji rezultati sezone su mu dva 5. mjesta na VN Monaka i na VN SADa te najbrži krug utrke na VN Italije. Sezonu završava na 10. mjestu sa 54 boda, što je ipak bilo primjetno poboljšanje u odnosu na prošlu sezonu i činilo se da će se taj rast nastaviti i sljedeće sezone.

Od tog napretka nije bilo ništa, budući da su u Hondi ponovno zabrljali po pitanju motora koji je opet bio nepouzdan i slab, pa se sve više posvećuje osvajanju takozvane “Trostruke krune”(pobjeda u Monacu, Indy 500 i Le Mansu) i propušta utrku u Monaku jer je taj vikend bio na Indy 500 na kojoj je odustao dok je bio u vodstvu jer je Honda na njegovom bolidu otkazala poslušnost. Vrhunac sezone je 6. mjesto na VN Mađarske u kojoj je uspio ostvariti i najbrži krug utrke. Sezonu završava na 15. mjestu sa 17 bodova.

Opet se javlja tračak nade za Alonsa i McLaren budući da su otpustili Hondu i uzeli Renaultove motore za 2018. godinu koji su bili za klasu bolji od Honde i činilo se da bi rezultati mogli biti odlični, budući da se McLaren busao u prsa da imaju najbolju šasiju. Ali, ipak nije bilo bajno kao što se činilo da će biti, iako je sezona počela čak i relativno obećavaju će (“now we can fight!”) , ali se pokazalo da McLarenova šasija ipak nije tako moćna i dobra kao što se činilo, a i osim na VN Španjolske, nisu donosili nikakve aerodinamičke nadogradnje. Alonso je u kolovozu te godine najavio povlačenje iz F1 i nastavak borbe za “Trostruku krunu”(2006. i 2007. pobjeđuje u Monaku, a te 2018. osvaja 24 sata Le Mansa, što ponavlja sljedeće godine). Svoju posljednju sezonu završava na 11. mjestu s 50 bodova.

I sad, što reći o Alonsu? Dugo sam se mislio koji bi dao naslov ovoj kolumni jer mi je njegova karijera stvorila dojam konfuznosti, ali onda mi je uletjela na recommended na YouTubeu pjesma “Korak do sna” i to je možda najbolji mogući opis njegove karijere, jer uvijek je bio tako blizu, a tako daleko, jer malo koji je vozač tri puta gubio naslov u zadnjim utrkama sezone. Još pogotovo obzirom da ima 2 naslova, možda broj naslova koji je po mom mišljenju najteži za odrediti kamo vozač spada, jer on je ipak klasu bolji od vozača sa samo 1 naslovom, a ipak mu nešto fali da bi ga pripojio u tu klasu gdje su vozači sa 3 naslova. Neosporno je da je Alonso vozač iznimnih vozačkih sposobnosti koji zna od nekonkurentnog bolida napraviti konkurentan bolid, a i ne uspijeva baš svakom u izravnom dvoboju pobijediti Schumachera u podjednakom bolidu. A nakon što je prešao u McLaren 2007. nakon 2 naslova, svi su očekivali da će nadmašiti Schumachera, ali na kraju je ostao samo na ta dva naslova. Što se dogodilo? Koji je glavni krivac tome? Odgovor je: njegov ego. Znam, ogromni ego je jednostavno potreban da bi uspio u ovom sportu, ali sve velike vozače kao Schumachera, Prosta, Senne, Hamiltona i ostalih je on tjerao da idu dalje i to zbog činjenice da ih ego nije obuzeo cijele, točnije uspjeli su ga kontrolirati. To Alonsu nažalost nije uspjelo i to je možda njegov najveći krimen, čak i veći od lošeg odabira momčadi. A isto tako, umješanost u dvije najveće afere moderne F1, što direktno, što indirektno, nije nešto što mu služi na čast, iako je izašao iz obje neokrznut. Mnogi će reći da nije imao sreće u karijeri, ali ako osvojiš dva naslova, teško da možeš ne imati sreće. O odnosima Alonsa sa momčadi ne bih htio komentirati jer jedno je što se iznosi u javnost, a drugo što se stvarno događa iza naših leđa, no činjenica da sa gotovo svakom momčadi se nije rastao u dobrim odnosima osim sa Renaultom i Minardijem na startu karijere ipak puno govori, a i nije baš da su se momčadi kasnije otimale za njega. Na kraju svega, je li mi fali Alonso? Itekako mi fali, jer je izniman vozač, koji se često znao boriti do kraja kao neki terijer, koji stalno grize i koji je jedan od najtalentiranijih vozača svih vremena te vozač koji posjeduje izniman talent koji su imali samo neki vozači, točnije Michael Schumacher i Jim Clark, a taj talent je izvlačenje maksimuma iz paketa kojeg dobiješ u ruke, a Alonso je znao pobjeđivati u bolidima koji često nisu bili ni za podije, kamoli za pobjede. Zbog svih tih vrlina mi je žao što nemamo trenutno na gridu još jednu top momčad koja je spremna za pobjede. Fernandu Alonsu želim puno sreće u daljnjoj karijeri te sam siguran da će jednog dana osvojiti “Trostruku krunu”, jer možda nije iskoristio šansu da bude najuspješniji vozač Formule 1 svih vremena, sad ima šansu postati najuspješniji all-round vozač utrka svih vremena, a ja sam siguran da će učiniti sve što je u njegovoj moći da to ostvari te da ga oavj put ego neće sputati.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
54 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

43 komentara

  1. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Šteta, da nije bilo takvog ega vjerujem da bi mu karijera bila znatno bolja, ali bio je i ostao vozačina, volio bi da osvoji trostruku krunu. Koliko god ga ne podnosio danas, nekada sam srčano navijao za njega i ponekad bi volio da u karijeri nije naravio one gluposti…a bilo ih je dosta.



    7

    2
  2. Zar nije i Kimi pobijedio na debiju za Ferrari?



    12

    0
  3. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Jedan od rijetkih clanaka koji sam u suzama citao. Nakon sta sam vidio premjestaj navijaca iz McLarena u Ferrari. Jos uvijek mi srce malo preskace :D



    12

    2
  4. Michael Schumacher Boris_CRO Prikaži

    Nisam ga na početku volio (iz očitog razloga 2005. i 2006.). Ipak u njemu sam vidio onoga pravoga gada koji smišlja kako će doći do naslova. Profesor ala Prost ili Schumacher. Takve likove sam uvijek cijenio. Čovjek koji nije idiot koji će gledati kako pretjeći nekoga u idućem zavoju pa kud puklo da puklo, već kako skupiti dovoljno bodova do kraja godine. Ipak ponekad je trebao imati više strpljenja i takta jer se uvijek doveo da poludi na vlastitu ekipu i tu je kraj.



    7

    3
  5. Fernando Alonso Brane FA14 Prikaži
    Reakcija "Pirelli" za smiješan komentar

    Bravo, Ante…lijepo napisan pregled F1 karijere jedne legende. Da, preveliki ego ga je koštao vjerojatno toga da je ostao samo na 2 naslova, iako ne bih rekao da i jedan Schumacher, Hamilton, pa i Vettel, isto tako nisu veliki egoisti…jer, kako je vec vise puta receno, to jednostavno moras imati, manje ili vise, da bi bio šampion….i nisam siguran da se bas sa svima (osim Minardija i Renaulta) rastao u losim odnosima, kako i sam kazes, puuuuno toga mi ne znamo, sto se iza zavjese događa….



    6

    0
    • Sto se tice njegovog ega,medijski prenapuhano a i to sam sta kazes,puuuno toga se nezna…



      12

      1
      • Jenson Button Lotus Prikaži

        Medijski je Hamilton svetac, hiphoper, modni dizajner, ekolog a u garaži ima shelby cobru, promotor 5g mreže, karate majstor, najbolji vozač na svijetu…



        8

        1
        • Michael Schumacher Boris_CRO Prikaži

          Hamilton je kao George Costanza… Arhitekt, morski biolog i nadasve pun gluposti.



          12

          1
        • Lotus..Boris_Cro..
          I kaj reći sad o Vama nego da Vam stvarno treba stručna pomoć..Članak je o jednoj legendi F1 a Vi opet imate potrebu za pljuvanjem po Hamiltonu i skupljanjem pluseva(jer realno svaki negativni komentar o Hamu donosi pregršt pluseva,😉😉)..neznam kak ste uspeli uplesti Hama u ovu temu ali jbg kompleksi su zajebana stvar…ajde sad Ante opet obriši moj komentar(jer se ne tiče teme,a ova dva pajaca ne diraj…ipak su protiv Hama…pozz



          1

          2
  6. Odlicno tekst napisan,meni je Alonso jednostavno vozac kojeg necu zaboravit od svoji voznji na stazi i njegov bezkompromisni team radio,zivio mi legenda,kazu da bi se jos cak i mozda uspio vratit ako bude imao bolid barem za podije,nada umire zadnja



    6

    1
  7. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    nisam ga volio jer je otjerao šumija u penziju. a onda kada je došao u ferari..uhh.. to koliko je on bio bolji od momčadskog kolege (a nije da je imao neprovjerenog anonimusa u momčadi) i koliko je izvlačio iz ferari kante.. meni je to ostavilo najveći dojam za mojeg praćenja f1. zato mi extra fali i zato bih ga želio vidjeti na gridu. siguran sam da bi ta njegova glad kompenzirala njegove godine.



    10

    2
  8. Fernando Alonso junior Prikaži

    Ego mu, po meni nije ništa gori nego od ostalih prvaka. Nije Alonso vrag, a Hamilton ili Schumacher mirne pudlice.
    Ljudi po meni imaju puno gore mišljenje o njemu nego što treba. Pogledajte sve trenutke kad su vozači pod pritiskom ili u lošoj situaciji, bolidima itd. Hamilton 2016 u Abu Dhabiju, 2011 sezona, početak 2009. Schumacherove mrlje u karijeri. Vettelov multi 21. Tad se pokazuje po meni nesto negativno, ali to nešto što oni imaju, iako negativno je i posebno, ta želja da budu prvi i da iskoriste sve sta mogu.
    F1 u najvecoj mjeri prate britanski novinari, ljudi ne shvacaju koliko oni nesvjesno napuhuju sve loše što napravi Alonso, Schumi ili bilo koji drugi nebritanac. Oni su takav narod, puni sebe i prgavi. Kada je nakon VN Brazila 2017 izasao iz bolida i zapljeskao Massi u prolazu nisu ni rijec rekli, da je to napravio Hamilton bili bi u ekstazi, predložili ga za novog papu. A i sam Massa je u jednom intervjuu dobio pitanje kako bi ukratko opisao Alonsa, one je rekao “dobar čovjek”. Ili kad su ga pitali tko je bolji, Schumi ili Alonso, rekao je Fernando.
    Po meni Alonso nije otisao iz momcadi u lošim odnosima s timom. Vrhovni ljudi i on se nisu slagali, ali npr. s mehanicarima i ostalim clanovima je ostao dobar još dugo.
    Bio je i ostao je enigma što se tiće osobnosti.
    Previše je nekad emotivno doživljavao stvari i previše govorio ono što misli(što je zapravo ono što svi traže od prijatelja i drugih), no u F1 to nije pametno, u F1 moraš biti odličan vozač, političar i glumac, a Alonso je bio…Alonso.
    Hamilton je klasičan primjer opakog glumca i manipulatora situacijama, točno zna kako se treba ponašati i što treba reći da ispadne sve u njegovu korist i ako je moguće da suparnika psihički uzdrma. Z amislite njega u Mclaren Hondi, mislim da nebi bio ništa bolji od Alonsa, osim par radio monologa.
    Alonsovi krivi potezi u krive nekonkurentne momčadi su razotkrile ego, dok je Hamilton u nirvani s Mercedesom i tajnicom Bottasom i nema potrebe da pokazuje onu svoju drugu tamnu stranu.
    Da je Alonso bio u Red Bullu od 2009 do 2013 ili u sadasnjem Mercedesu, nebi vidjeli ni e od ega jer nebi bilo potrebe.
    Po meni sve je stvar situacije, a na kraju Fernando si je situaciju sam složio, naravno nije imao kristalnu kuglu ali mogao je biti bolji političar u F1.
    I sad na kraju mu je možda najveći kompliment to što mu ljudi zamjeraju ili mu se smiju što ima 2 naslova. To je znak da je mogao više.
    No ko zna možda još nije rekao zbogom F1. Čovjek jedino šta želi i radi je utrkivanje dok ostali u tim godinama već uživaju s obitelji, on kao da zna da još nije dovoljno napravio ono što je mogaoi ganja još dok ne kaže da je dovoljno osvojio.
    Iako je svakakav ima to nešto u njemu, neka vatra i želja i strast i upornost koja može biti dobra motivacija barem za mene.



    14

    8
    • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

      Dobar komentar.
      Ja kao neutralan sto se Alonsa tice, razmisljam slicno.
      Situacija i okolnosti u kojima se netko nađe, a na njih ne moze direktno utjecati…
      Za to nekako imam dosta raumijevanja, mozda i previse.
      Mi puno toga iza kulisa ne vidimo, mozda i najvaznije kotacice situacija…
      Ali u grubo: ako tebe netko tlači i “tuče”, sto ces napraviti?
      1.Trpiti i cekati dodir dobrote s neba (vj nedovoljno ambicije… ili scenarij meksickih sapunica)
      2. Uzvratiti jednakim džonom
      3. Igrati politicke igrice

      Spojiš 2.i 3. i dobiješ Alonsa, Schumija, Sennu…
      Ili, ako te pomazi situacija (politika, mediji) dobijes vozace s naoko manje mrlja kao: Hamilton, Prost…
      Ili rjetkog hibrida kao Vettel: pomazi te bolid, kad zagusti a mozes do necega budes “mali” igrač pa izvodis Multi 21, a kasnije kad nemas bolid imamo: kukanje na TR, pa si malo teatralan (Kanada), pa se okrenes sebi i trudis se izvuci vise nego mozes pa radis piruete…

      Zakljucak, svi su oni u sustini isti, razlikuje ih samo situacija i okolnosti u kojima se nadju. A karakterne rszlike su samo nijanse odn. varijacije na temu…
      Nitko nije, eto, prirodno zao. i džubre nece sigurno biti ako mu je ego zadovoljen s pobjedama i titulama…



      2

      3
      • Fernando Alonso junior Prikaži

        Upravo to, moje je misljenje da nitko od njih nije kao čovjek loš ili zao. Alonso moze bit veoma prijateljski i normalan i skroman kad prica izvan F1, Hamilton također veoma pametan dečko i prošao je težak put do ovog danas i vjerovatno zna cijeniti to, Schumi takoder kao osoba je bio veoma pozitivan i brižan prema osobama koje su ga okruživale u momcadi, Vettel je isto često nasmjesen i može donesti dobru atmosferu, vec od mladosti mu je obitelj bitna i dobro mu ide. James Hunt koji izgleda kao playboy, pijanac i propuh od covjeka koji zivi za zabavu, zapravo je vrlo inteligentan i dobrocudan covjek, ako se gledaju neki intervjui njegovi, veoma pametno govori i razmišlja o životu i što planira dalje, također je prošao svašta u životu.
        Tako da sigurno su vecina njih normapni ljudi izvan F1, no F1 je kao droga i tu i normalni ljudi poprime karakteristike loših.
        Zato mi je glupo da se samo Alonsu dodjeljuju pridjevi i opisi: toksičan, egoist, razarač momčadi, da ga sve bivse momčadi mrze i preziru, da on kao jedan čovjek je krivac sto momcad od 800 ljudi ne funckcionira trenutno i nema motivaciju.



        1

        1
    • Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

      Sta je sporno sa Abu Dabijem 2016?


      0

      1
      • Fernando Alonso junior Prikaži

        Ignoriro je naredbe momčadi, to je neupitno, ali u toj situaciji je brinuo o svom naslovu, što je meni normalno. Ako postoji šansa za naslov , vozači tipa Hamilton, Senna, Alonso, Prost itd. ce ju iskoristiti.
        Po meni nema ništa sporno što je pokušao sve da dovede Nicu u nepovoljnu situaciju. Jedina stvar sta je mogao ako je htio imati šanse za naslov.
        Da je to napravio Alonso puno bi se više prašine diglo o tome, a da je nekim slučajem i osvojio prvenstvo…ajoj. Sky Sports bi napraviio dokumentarac o toj utrci i ucinilo Alonsa glavnim negativcem.



        2

        0
  9. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    15 minuta.. Jedan hladan Gulden Draak i sad malo ubit oko..
    Dobar clanak 👍
    Ocekujem da kolega @Har Kl ima komentar na odnose u McLarenu 😁



    5

    0
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Ma nema se šta komentarisati. Članak, iako je navijački obojen, je dosta korektan. Vjerovatno zato što je autor namjerno izbjegao sve stvari koje su išle u korist Alonsu te godine :chill:
      Samo … Nije to do ega, svi šampioni imaju jak ego.
      Evo nekih stvari koje su zaboravljene.
      Autor kaže da je bila idila na početku … i to je tačno, jer je Alonso imao preferencijalni status. Poklonili su mu pobjedu u Australiji i Monako. Kad nisu htjeli narediti Hamiltonu da se makne na VN USA tad su počeli problemi …
      I nije tačno da se ekipa okrenula od Alonsa nakon kvalifikacija za VN Mađarske. I tad je Dennis stao na Alonsovu stranu i rekao da je Hamilton kriv.
      Nema se šta pričati … imao više testova, bio prvi vozač pola sezone i opet izgubio od rookie.
      Nemam ništa protiv njega, čak izuzetno cijenim njegove vozačke sposobnosti, ali mi je bilo drago kad je otišao iz McLarena.
      Jedina mrlja, koju mu ja zamjeram, je ucjenjivanje ekipe da će odati mailove ako ne ostave Hamiltona bez goriva.
      Njegova i samo njegova je krivica, što se nije okrunio naslovom prvaka te sezone.
      Ne bih ga volio vidjeti nikad više u ekipi za koju navijam. Nek mu je sretno, tamo gdje već vozi



      7

      9
      • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

        Pa gledaj, nisam ih namjerno izbjegao nego sam iznio činjenice koje su mi bile poznate i to na način koje sam ja tada vidio, budući da sam u to vrijeme tek počeo gledati F1 i nisam shvaćao sve stvari tada(prva utrka koju sam gledao je VN Francuske 2007.) pa možda izgleda kao da sam nešto prešutio. Uglavnom, te sezone nitko iz McLarena nije ispao pametan i ta cijela sezona je jedna velika mrlja za McLaren.



        3

        0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Ma ok. Kako rekoh, poprilično korektan članak … Bilo je svega te sezone … Jako tužna epizoda. Nekako se nameće zaključak da su i vozači i tim zaslužili to što im se desilo



          1

          3
        • Jenson Button Lotus Prikaži

          @Har Kl puno bi mi značilo kako bi ti napisao svoju kolumnu s obzirom na česte, stroge, ali pravedne kritike.


          0

          0
  10. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Sa Alonsom je uvijek šta bi bilo kad bi bilo. Šta bi bilo da je 2007 ostao u Mclarenu ili da je prešao sljedeće sezone u RBR. Jednostavno tako su se karte posložile. Što se tiče ega, da ima ga kao i svaki vozač. Cinici će reći da nije osvojio više naslova zbog svoje “toksičnosti” ili ne mogućnosti da izgradi ekipu oko sebe. Zna se pronaći i pokoji biser koji bi ponosno i uvjereno tvrdio da ne zna razvijati bolid kao da je radio skupa sa Alonsom. A kako to da je Hamilton na putu da osvoji sedmi naslov? Po ćemu je on manje toksičan ili ima manji ego od Alonsa? Koliko me pamćenje služi, on skoro niti sa jednim kolegom nije bio u dobrim odnosima pa čak niti sa Buttonom za kojega svi govore da je jedan od rijetkih gospodina F1 što god to trebalo značiti. Nadalje bilo je tu i par aferica a o žalopojkama po medijima i na stazi da ne pričam. Zašto Vettel za kojega svi govore kako je dobri vedri duh F1, kako ima magičan feedback, kako zna izgraditi ekipu oko sebe i ostali mitovi, nije u stanju osvojiti naslov sa Ferrarijem štoviše niti dovesti bitku do zadnje utrke ili dobiti bolid po svome ukusu? Kako je moguće da prošlogodišnji bolid više odgovara Leclercu nego njemu? Kako to, kako to? Zato što je lako pametovati iz udobnih fotelja, realnost je puno kompliciranija.



    11

    5
    • Kimi Raikkonen 7 Vordas Prikaži

      Vettel u temi o Alonsu, kako to, kako to? Opravdavanje nekoga sa drugim, kako to, kako to? Alonso kad ne treba onda ima dugi jezik i to ga je koštalo kao i odluke sa pita kao i Vettela u Ferrariu kad je izgubio naslov protiv baš protiv Vettela 2010. Ponovila se priča kao i sa Hamiltonom u McL i što je onda radio Alonso, a kao se ponašao Vettel u sličnoj situaciji ako već uspoređivamo?



      4

      3
      • Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

        Šta si se tako triggerao?

        Prvo Vettel je spomenut isto kao što je i Hamilton. Jer njih dvojica i njihove karijere dođu kao najbolja usporedba sa Alonsovom.

        Drugo, ovaj tvoj drugi pogubljeni dio komentara je skroz bespotreban jer ja nigdje nisam rekao za Vettela da je po ponašanju isti kao Alonso dok za Hamiltona jesam.

        Još aj mi reci gdje je to sve Alonsa koštao njegov jezik izuzev 2007 naravno?



        3

        2
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Hamilton je sa svim kolegama bio u dobrim odnosima, osim sa Buttonom, s kojim ima poprilično sličan odnos kao i Alonso.
      Čak i sa Alonsom, tako da ti je taj dio komentara bezveze.


      0

      6
      • Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

        Sa Rosbergom sigurno nije imao dobar odnos. I nije imao poprilično siličan odnos sa Buttonom kao Alonso jer je sam Button rekao da je Hamilton bio dosta čudan kao kolega.



        6

        0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Pa rekao čudan i da se nisu puno družili. I tjt. Kao što rekoh, jedino sa Buttonom je imao neki čudan i hladan odnos.
          Sa Rosbergom je imao fight za WDC … Ne možeš tu očekivati neku ljubav. Bilo je vatreno 2016. i 2017. ali zadržali su opet korektan odnos. Nije ostalo zle krvi uglavnom.
          Alonso, Kova, Rosberg i Bottas sve je to OK.



          1

          6
  11. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Opaska autoru;

    Ovdje nedostaje Ayrton Senna jer je Brazilac iz Tolemana, Lotusa, pa recimo i iz McLarena 1992. i 1993. izvlačio nemoguće:

    i koji je jedan od najtalentiranijih vozača svih vremena te vozač koji posjeduje izniman talent koji su imali samo neki vozači, točnije Michael Schumacher i Jim Clark, a taj talent je izvlačenje maksimuma iz paketa kojeg dobiješ u ruke, a Alonso je znao pobjeđivati u bolidima koji često nisu bili ni za podije, kamoli za pobjede

    Znači, uz Clarka i M.Schumachera ovdje ide i Senna.

    I da, opet; hvala Ante Maras. Keep it alive. :thumbs:



    7

    5
    • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

      Praktički je nemoguće objektivno procijeniti koji je najtalentiraniji vozač svih vremena, tako nešto možemo samo nagađati. Iskreno, ne znam kako bih odredio ni koji je najbolji vozač svih vremena, pa čak ni sadašnjice. Je li trenutno najbolji hamilton jer osvaja naslove? Tko bi pobijedio u istom bolidu verstappen ili hamilton? Leclerc ili hamilton? Što može russel, čije prave sposobnosti još nismo imali priliku vidjeti? Ja se osobno slažem s tobom, da moram nagađati rekao bih da je senna u tom društvu najtalentiranijih vozača ikada. Razloge za to pronalazim u maestralnim vožnjama u kišnim uvjetima, nevjerojatnoj brzini u kvalifikacijama i majstorskim vožnjama na ulicama monte carla. Odrastajući uz F1 pamtim kako su uvijek to slovili kao neki od glavnih parametara za određivanje prirodne brzine vozača.



      6

      1
  12. Odlična kolumna.
    Kao što je spomenuto, svi oni imaju veliki ego, ali ne bi rekao da je to presudilo u njegovoj karijeri, barem ne u tolikoj mjeri.
    Da je recimo Vettel započeo karijeru s nekom drugom momčadi, npr. Renault, ne bi vidio naslova dan danas, a ovako će povijest pričati da ih ima 4 što je više od Senne ili Prosta… Da je situacija u McLarenu bila bolja i na ruku Alonsa mogao je osvojiti tamo 2 naslova, preći u Red Bull i tamo osvojiti još 4 i eto 8 komada. Ali da je baba muško zvala bi se Duško.
    Da je Hamilton ostao u McLarenu, pa prešao u Ferrari vjerojatno bi dan danas bio na jednom naslovu.
    Formula 1 je prvenstveno natjecanje konstruktora, a onda vozača.

    U svakom slučaju, hvala Alonsu na adrenalinskim utrkama koje danas doživljavam u jako malenom broju.



    8

    2
  13. Daniil Kvyat Adro Prikaži

    Zar nije 2015. u Velikoj Britaniji zavrsio 10.,a u Mađarskoj 5.



    1

    0
  14. Ayrton Senna Scuderia Prikaži

    Dobar tekst! Ipak, osvrnuo bih se na par detalja. Prvo onaj dio gdje kaže autor kako u abu dhabiu alonso nije uspio proći petrova u sporijem renaultu. Sjećam se tada da je bilo puno pljuvanja po alonsu nakon te utrke kako nije ni pokušao proći petrova. Slažem se da je renault bio sporiji bolid, ali moramo uzeti u obzir nekoliko činjenica. Jedna od njih je ta da je petrov odvozio utrku bez greške, ne sjećam se da se jednom prekočio ili imao loš izlazak iz onog zavoja pred najduži pravac. Druga je činjenica da tada nije bilo drs-a, što je pretjecanje na ionako malo težoj stazi za pretjecanje učinilo još težim. Treća je činjenica da je renault do kraja te sezone poprilično usavršio mclarenov sistem f-duct, tako da su imali jako dobru brzinu na pravcima. Smatram da je pretjecanje u takvim okolnostima bilo skoro nemoguće. Čak je alonso kad je vidio da ne može ništa napraviti imao onaj jedan očajnički pokušaj koji nije donio ploda.
    Još bih htio prokomentirati onaj dio gdje autor kaže da osjeća da alonsu nešto fali da bi ga uvrstio u onu grupu gdje su vozači sa 3 naslova. Ja naravno ne mogu dokazati da je alonsu mjesto u toj skupini jer je to moje subjektivno viđenje, kao što autor teksta ima svoje. Ali, htio bih istaknuti jednu činjenicu: alonso, po mom mišljenju, za razliku od skoro svih višestrukih prvaka nikada nije imao dominantan bolid. Ne kažem najbolji, nego dominantan. Pa čak i 2005 mislim da je mclaren bio brži, samo ih je pouzdanost zeznula. Nakon epizode u renaultu, više nikada nije imao najbolji bolid. Ono što me kod njega najviše impresioniralo je sposobnost da uspije voziti agresivno, probijati se na startu, pretjecati u utrci, braniti se, a skoro nikada ne imati incident. Iako je često bio na lošem glasu(zbog razloga nevezanih za utrkivanje) , na stazi je bio korektniji od mnogih drugih prvaka.



    13

    1
  15. Fernando Alonso 14 alonso05espana Prikaži

    Sjećam se kao sedmogodišnji klinac kad sam pogledao F1 prvu utrku s Tatom (VN Australije 2005). Tata naravno za Schumachera, ali meni se sviđao plavo-žuti bolid i mladi Španjolac koji se smatra velikim talentom 😄. Od tada gdje Fernando tud i ja, žao mi je da će vrlo vjerojatno ostat na dva naslova, ali držim mu “fige” za trostruku krunu.



    5

    0
  16. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Ne mogu kriviti ljude koji govore da je Alonso prosjecan vozac i proslost u Formuli 1. Kada bih im se htio suprotstaviti, morao bih ih prvo natjerati da pogledaju cijelu njegovu karijeru (17 sezona), a mozda i onda ne bi stekli drugaciji dojam o njemu. Statistika je za svakog novog pratioca sporta jedna svetinja. Brojevi ne lazu. Alonso je po brojevima klasa ispod Schumachera i Hamiltona i malotko ce tu gledati cinjenice da je taj toksicni Spanjolac u izravnoj borbi srusio Schumachera i godinama bio bolji od Britanca te njegove voznje stavljao u drugi plan. Takoder Alonso, za razliku od Hamiltona i Schumachera, nikada nije shvacen kao sinonim za ovaj sport (ljudima koji F1 ne prate kao mi), ali i to mi je potpuno shvatljivo jer Schumacher je cijeli svijet obojao u crveno kada je sport bio na svome vrhuncu, a Hamilton je tipican primjer svjetskog celebritya i influencera koji su, mozemo reci, najpopularniji ljudi svijeta. Novim pratiteljima koji su zeljni kaosa, razbijacine i napetosti, koji povijest F1 prate preko wikipedie i trominutnih video uradaka poznatih kao i recap sezone nemoguce je objasniti zbog cega je dugokosi Spanjolac jedan od najboljih i vjerujem da ce zbog slabije statistike ostati upamcen poput dvostrukog prvaka i zabavljaca preko team radia (bas evo neki dan sluzbena F1 stranica objavila GP2 engine na instagramu). Meni osobno je takav rasplet potpuno logican, ali tuzan i pomalo nepravedan, no tako je to u okrutnome svijetu…Koga boli briga za Valenciu 2012 kada je na gridu covjek koji ima jedinstvenu priliku skinuti Schumachera. Ja sam ipak najsretniji sto mogu reci da mi je djetinjstvo ispisao Fernando Alonso, u mojim i ocima mnogih drugih, jedan od najvecih vozaca svih vremena. Neka shvati tko kako zeli, neka ga vole, ne vole zbog kakvih god razloga, ali taj covjek je jedan od najboljih, ako ne i najbolji, svih vremena. To su, po mojem misljenju, cinjenice koje niti jedna statistika ne moze pobit.



    8

    4
    • F1puls Portal Sarma Donator Prikaži

      Fernando Alonso, u mojim i ocima mnogih drugih, jedan od najvecih vozaca svih vremena. Neka shvati tko kako zeli, neka ga vole, ne vole zbog kakvih god razloga, ali taj covjek je jedan od najboljih, ako ne i najbolji, svih vremena.

      a Hamilton je tipican primjer svjetskog celebritya i influencera koji su, mozemo reci, najpopularniji ljudi svijeta.

      Subjektivnost na najjače.
      Zaista ti je smiješan komentar.



      4

      10
      • Fernando Alonso Alonso king Prikaži

        I dalje ne shvacam jesam li nesto krivo rekao. Hamilton je upravo to sto sam napisao i to ne smatram losim vec upravo suprotno. Smatram da je to dio biznisa kojim je skupio velik broj popularnosti i u svijetu izvan F1. Ljudi danas vole likove poput njega jer je popularan i utjecajan. Njegov utjecaj seze daleko izvan podrucja motosporta. Takoder ovo za Alonsa i je trebao biti subjektivan pogled na njega. Smatram ga najboljim i pri tome ne zelim umanjivati uspjehe drugih vozaca vec samo isticem ono sto njegov lik predstavlja za mene. U svakom slucaju kada povezemo te dvije stvari dobijemo ono sto sam i rekao odnosno jednu od razlika izmedu njih dvojice. Alonso je svoj zivot podredio trkacim sportovima i natjecanju. Hamilton se s druge strane bavi i razlicitim stvarima koje su ga uz nevjerojatne uspjehe u F1 ucinile covjekom koji je danas. Dva potpuno razlicita svijeta i covjeka, a danasnje drustvo preferira ljude poput Hamiltona.



        11

        2