Top 10 staza koje nedostaju u F1 kalendaru

Izdvojeno / Top liste

Marko Rakić

Prije 9 godina 5 min 4 komentara

10. Estoril – Iako je u kalendaru nema već gotovo 20 godina, staza u Portugalu se ne može tako lako zaboraviti. Na njoj je svoju prvu pobjedu odnio Ayrton Senna, kada je doslovno osramotio sve ostale vozače na kišom potopljenom Estorilu. Najuspješniji vozači na Estorilu su Alain Prost i Nigel Mansell, svaki po tri pobjede, dok je Williams sa 6 pobjeda daleko najuspješnija momčad.

ayrton_senna__portugal_1985__by_f1_history-d5f8hya

9. Adelaide – Ayrton Senna je upravo na ovoj stazi zabilježio svoju zadnju, 41. pobjedu. Na Adelaidu se odlučio prvak 1986., i to kad je vodećem u ukupnom poretku, Nigelu Mansellu, eksplodirala guma pri velikoj brzini, zbog čega je bio primoran odustati, a naslov je otišao u ruke Alainu Prostu. Po dvije pobjede na ovoj stazi imaju Gerhard Berger, Alain Prost i Ayrton Senna.

Promo slika utrke

8. Indianapolis – Iako je na ovoj poznatoj stazi održano tek 8 Velikih Nagrada, urezala se u srca fanova Formule 1, posebno zbog velike ravnine gdje su se mogla gledati sjajna pretjecanja i postizanje velikih brzina. Na Indianapolisu je oboren rekord između prvoplasiranog i drugoplasiranog (0,011s) koji se dogodio 2002. između Barrichella i Schumachera. 2007. također jako dobro pamtimo zbog početka sukoba između Hamiltona i Alonsa. Uvjerljivo najbolji na ovoj stazi je Michael Schumacher s 5 pobjeda, dok je kao momčad Ferrari na vrhu sa 6 pobjeda u 8 utrka. Spomenimo da je ovdje svoju zadnju pobjedu upisao veliki Finac, Mika Hakkinen.

7. Paul Ricard – U 13 izdanja ove utrke kao VN Francuske, promijenilo se čak 10 pobjednika, od čega je četiri puta to bio Alain Prost. Najviše od svih utrka vrijedi istaknuti onu održanu 1985. godine kada smo vidjeli jedan od najvećih zaostataka u kvalifikacijama. Naime, tada je Stefan Beloff u Tyrellu zaostao čak 12 sekundi za Kekeom Rosbergom, koji je tada postavio rekord staze. Fordov atmosferac u Tyrellu od 560 KS se nije moga nositi s turbo motorima od recimo BMW-a koji je na toj utrci razvijao 1015 KS. To je rezultiralo razlikom u maksimalnoj brzini od čak 61 km/h (Beloff 277, Marc Surer u Brabhamu 338).

6. Kyalami – VN Južnoafričke Republike seže gotovo do samih početaka Formule 1, točnije 1962. kada je održana prva utrka, ali na stazi East London. Ubrzo se akcija premjestila na stazu Kyalami, koja je vrlo brzo prirasla srcima fanova. Kratka staza je često donosila uzbudljive utrke, vrlo neizvjesne ali i jednu tragičnu, 1977. kada je poginuo Tom Pryce. Najuspješniji na ovoj stazi je Niki Lauda s tri pobjede.

5. Istanbul Park – Prva asocijacija na utrku u Turskoj svakako je sudar između Marka Webbera i Sebastiana Vettela 2010., čime je profitirao McLaren i uzeo dvostruku pobjedu. Jedna od rijetkih novih staza (Tilkedroma) koja se svidjela publici, posebno kombinacija zavoja 7 i 8 koji su tražili iznimnu preciznost od vozača. Najuspješniji na turskom tlu je Felipe Massa s tri pobjede, i to uzastopne (2006., 2007. i 2008.).

76_crash_1061564a

4. Zandvoort – Niki Lauda je upravo na ovoj stazi ostvario zadnju pobjedu u svojoj karijeri, i to na kakav način. Na posve istrošenim, krivo odabranim gumama, desetak je krugova iza sebe držao Alaina Prosta na svježijim gumama, koji je netom prije dostizanja Laude postavio rekord staze. 10 godina prije ove utrke, James Hunt je odnio svoju prvu pobjedu, i to u momčadi Hesketh Racing, koja je bila više poznata po tulumarenju, negoli utrkama.

3. Brand Hatch – Legendarna britanska staza ugostila je utrku Formule 1 dvanaest puta, a najuspješniji na njoj bio je Niki Lauda, jedom u Ferrariju i dva puta s McLarenom. Atmosfera je na Brands Hatchu uvijek bila vatrena, no Britanci nisu imali posebne sreće na njoj. Ipak, prvi i zadnji pobjednici ove utrke su domaći vozači, Jim Clark 1964. i Nigel Mansell 1986., stoga je „pravda“ nekim dijelom zadovoljena. Mnogo je puta bilo planova za povratak ove utrke u kalendar, no nikad nije realizirano.

2. Magny Cours – Problemi s financijama izbacili su ovu sjajnu stazu iz kalendara 2008. godine. Sjetimo se samo sudara Schumachera i Senne 1992., ili utrku Alonsa i Schumachera kroz bokseve 2004. Ovu stazu sjajno karakteriziraju prva dva zavoja koja su pravi ispit za bolide Formule 1. Najuspješniji na ovoj stazi je Michael Schumacher s čak 8 pobjeda, što je rekord jednog vozača na nekoj stazi. Također, naslov prvaka je 2002. osigurao upravo na Magny Coursu koji je tada bio 11. utrka prvenstva.

N_fra42high

1. Imola – Tragična Imola odnijela je čak dva života tog paklenog vikenda 1994. Prvo je Roland Ratzenberger izgubio život 30. travnja, da bi dan poslije otišao i Ayrton Senna. Izuzev toga, Imola je gotovo uvijek davala fantastične utrke. Sjetimo se 1985. kada je gotovo pola bolida pred kraj utrke ostalo bez goriva, a Thiery Boutsen je svoj bolid gurao da pređe ciljnu ravninu, a na kraju je završio kao drugoplasirani. Ili borbe Alonsa i Schumachera 2005. za čelnu poziciju. Najuspješniji na tlu San Marina je, kao i na Magny Coursu, Michael Schumacher sa 7 komada, a ujedno je i zadnji pobjednik ove Velike nagrade.

Imola

 


Odgovor

4 komentara

  1. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Imola i Magny Cours mi baš fale, staze s dušom, reklo bi se. Kad se samo sjetim predobrih utrka tamo, Senna – Schumi sudar na Magnyu, Senna – Prost prekršaj dogovora itd….

    Pohvala za članak :)


    0
    0

    0
  2. hesketh308 Prikaži

    Dobar izbor, makar je Magny Course bio na glasu kao bezličan a okolica (što je isto ponekad važno) pustinja..Prava je šteta što se ne vozi u Le Mansu, Anderstorpu, Jerezu, Jarami, Donningtonu, Bueonos Airesu, Watkins Glenu, Long Beachu i naravno na Grobniku…


    0
    0

    0
  3. Williams
    nigel7 Prikaži

    treba dodati ovdje i argentinu


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.