Izdvojeno

Brawn o sezoni: Početak moguć u Europi bez publike, 18-19 utrka izvedivo s početkom u srpnju

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 4 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Odgovor na pitanje “kada će početi nova sezona Formule 1” zasad nitko ne može ponuditi, no u najnovijem intervjuu za Sky Sports F1 Ross Brawn je otkrio kakvi su trenutni planovi organizacije s obzirom na situaciju.

Prije dva dana službeno je potvrđena odgoda Velike nagrade Kanade, stoga bi prema originalnom kalendaru prva utrka trebala biti održana u Francuskoj 28. lipnja. Brawn je izjavio kako Formula 1 namjerava krenuti čim to bude moguće, makar i bez publike, kako je već bilo zamišljeno s odgođenom VN Bahreina:

“Putovanje za momčadi i sve ostale bit će jedan od većih problema, [no] možemo reći da jednom kad dođemo tamo možemo biti prilično samodostatni.”

“Smatramo da bi početak u Europi bio pogodan i da bismo mogli imati zatvoreni događaj. Mogli bismo imati vrlo zatvoreno okruženje, momčadi bi dolazile čarterima, usmjerili bismo ih na stazu, pobrinuli se da su svi testirani i da nitko nije izložen riziku te bismo imali utrku bez gledatelja. Nije sjajno, ali bolje nego da uopće nema utrkivanja.”

“Razmatramo organizacijsku strukturu koja bi nam dala najraniji početak, ali i mogućnost održavanja tog početka. Nema smisla započeti sezonu i onda ponovo stati na duže vrijeme. Najvjerojatnije će to biti u Europi. Izgledno je da bi to mogao biti zatvoren događaj.”

– Ross Brawn, direktor motosporta Formule 1

Minimalan broj utrka za važeće prvenstvo je osam, a da bi se ono moglo klasificirati kao svjetsko prvenstvo, potrebno je održati utrke na barem tri različita kontinenta. Brawn je izjavio kako s početkom u srpnju možemo imati sezonu od čak 18 ili 19 utrka, dok je najkasniji početak za sezonu od 8 utrka listopad:

“Prema FIA-jinom Statutu, osam utrka je minimum s kojim možemo imati svjetsko prvenstvo. Mogli bismo ostvariti osam utrka s početkom u listopadu. Dakle, ako želite najkasniji termin, to bi bio listopad.”

“Međutim, uvijek postoji mogućnost utrkivanja u idućoj godini. To se razmatra. Možemo li zagaziti u siječanj kako bismo završili sezonu? S tim, kao što možete zamisliti, postoji niz komplikacija.”

“Ako ćemo moći započeti sezonu početkom srpnja, mogli bismo imati sezonu od 19 utrka. Bilo bi teško – tri utrke zaredom, vikend pauze, tri utrke zaredom, vikend pauze. Razmotrili smo logistiku i mislimo da možemo imati sezonu od 18-19 utrka ako uspijemo krenuti početkom srpnja.”

Dodao je kako je neke utrke puno lakše prebaciti u drugi termin, odnosno, ulične staze predstavljaju puno veći logistički izazov:

“Postoje utrke – poput primjerice Singapura – koje je teško pomaknuti jer su na uličnim stazama. Ulične staze je teško pomaknuti zbog potrebne logistike i prebacivanje na drugi vikend je vrlo teško.”

“Sa stazama je drukčije. Tamo gdje postoji trkaća staza možete pripremiti utrku unutar mjesec dana ili čak manje, posebice ako je riječ o zatvorenoj utrci jer s takvom utrkom ne razmišljate o marketingu i prodaji ulaznica, već razmišljate o tome što vam treba, kako dovesti sve koji vam trebaju i strukturalno i organizacijski.”

“Moguće su utrke u neuobičajenim terminima, ali što se tiče vremenskih uvjeta, i dalje bi bile u redu.”

“Radi logističkih potreba bismo mogli imati dvodnevne vikende.”

Komentiraj

4 komentara

  1. Ne znam je li bilo na meniju rasprave, ali postoji li mogucnost da se utrke odrze na stazama koje nisu vise u kalendaru? Recimo Njemacka?
    I kamo spada Azerbajdzan? Tamo se vozi VN Europe ali je geografski vise Azija. Racuna li se pod Europu ili Aziju kao kontinent? Razmisljam iz logistickih razloga – Europa, Baku ili Bahrein (Azija) i Kanada (Sj. Amerika) mi djeluju kao tri najlakse izvediva kontinenta za veci broj utrka.



    2

    1
  2. Rano je… stvarno je rano razbacivati se velikim brojkama, a kasnije će plakati.


    0

    0
    • Ayrton Senna
      Scuderia Prikaži

      Ne bih rekao da se brawn razbacuje ikakvim brojkama. Samo je iznio razlličite scenarije koji su mogući, tako se dotakao i najmanjeg mogućeg broja utrka da bi prvenstvo bilo priznato (8). I meni se čini puno 18/19, ali ako sezona krene početkom sedmog, bez gledatelja naravno, i odvoze po 3 utrke u svakom mjesecu uključujući i prosinac došli bismo do brojke od 18 utrka. Sigurno kompliciran projekt, ali potencijalno izvediv.



      2

      0
  3. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Da da, utrke bez publike.
    Molim se za to od prvog dana.
    Publika oko staze je ionako 1% uk. gledatelja.
    Djelovalo bi i dobro sa psihološke strane na ljude.
    Bar bi na par sati zaboravili na karantene…..



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni