Ispituje sudac vozača na sudu:
– Jeste li vidjeli pješaka na cesti kad ste ga pregazili?
– Jesam.
Pošalje ga sudac u zatvor jer je namjerno pregazio čovjeka.
Ispituje sutradan isti sudac drugog vozača:
– Jeste li vidjeli pješaka na cesti kad ste ga pregazili?
– Nisam.
Pošalje i ovog u zatvor jer nije pazio dok vozi.
Kupio čovjek novi kompjutor i pokrene ga po prvi put. Pokuša se spojiti na internet i uoči da nema drivere za modem. Zove podršku i dobije odgovor:
– drivere ne isporučujemo na CD-u već ih treba downloadati s interneta na kojeg ne možete otići bez da instalirate driver.
U frustraciji udari šakom u tipkovnicu koja zatim zablokira. Na ekranu mu iziđe poruka:
“Keyboard not working. Press any key to continue.”
Priča koja već tjednima podiže prašinu u medijima još je jednom oživljena najnovijom izjavom Jeana Todta koji kaže da je “FIA htjela objaviti detalje dogovora s Ferrarijem, ali im ekipa to nije dozvolila”.
Iako navijači iz suprotnih tabora svako toliko pokušaju ugurati neku “buzzword” koja lijepo zvuči, a ništa ne znači poput Ferrarigate ili Ferrari International Assistance, bilo bi dobro sagledati stvari onako kako zapravo izgledaju. Britanski mediji poveli su histerični konvoj odmah nakon prve FIA-ine objave, ali je entuzijazam donekle splasnuo kad je Mercedes istupio iz vrste i krenuo svojim putem. Teško je povjerovati da su to učinili u zamjenu za “legalnost DAS-a” čisto zato jer je DAS već proglašen legalnim i bilo je jasno da će s novim pravilnikom biti zabranjen. Vjerojatnije je da je Mercedes shvatio o čemu se radi, ili im je rečeno.
Nikakva kontroverza, nikakvo sportsko pitanje o kojem će se odlučivati glasovanjem na nekon F1 fan anketi. Pitanje je legalnosti kompleksne pogonske jedinice i FIA se našla u poziciji da ne može dokazati da je bilo što ilegalno. Koliko god u F1 momčadi imaju obavezu dokazati da su legalne, toliko na sudu FIA ima obavezu dokazati da je to nešto ilegalno. Ne možeš dokazati? Onda je legalno. Ili je nula, ili je jedan. Nema smiješnih varijanti poput one slavne “it is illegal but not illegal by much“.
Ovih dana se čak moglo pročitati da je Ferrari uložio veto na ovu situaciju, što može pomisliti samo potpuni analfabet kad je riječ o tome kako F1 funkcionira. Veto je zadnji put iskorišten na prijedlog korištenja V4 motora, a poznato je kako Ferrarijevo pravo veta podupire i Toto Wolff, kao šef njihovog prvog konkurenta.
Kad se podvuče crta, kad se raskrči šuma tendencioznih komentara može se doći do suštine slučaja, a suština je iduća: FIA je pregledala Ferrarijev motor od glave do pete i nije imala temelja za sudski proces. Detalje slučaja nećemo dobiti ni mi ni Red Bull ni Mercedes. Nije riječ o tome da je Ferrari u poziciji da FIA-i smije zabraniti objavljivanje bilo čega, jednostavno zato jer bi bilo koja ekipa u ovoj situaciji povukla isti potez. Ako imate pravo na zaštitu vlastitog intelektualnog vlasništva – tko bi pri zdravoj pameti dozvolio da se te tajne izlože javnosti i konkurentima?
Nudite proizvod ili uslugu? Reklamirajte se na najposjećenijem specijaliziranom sportskom portalu u Hrvatskoj. Kontaktirajte nas na [email protected].
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Završila je pretposljednja utrka kalendara Formule 1 na ulicama Las Vegasa O samom događaju je napisano pregršt tekstova uz neviđenu pompu oko samog eventa pa ćemo se ovdje pokušati manje fokusirati na neke „cringe“ trenutke, a više na sami sportski događaj koji je sve u svemu donio zanimljivost i na samome vrhu Borba u vrhu se odvijala između Ferrarija i Red Bulla, točnije Verstappena i Leclerca, gdje se uz pomoć SC-a...
Nakon nekoliko prijašnjih analiza što momčadi tako i vozača došlo je vrijeme za podrobniju analizu najstarijeg od svih Nekima drag nekima mrzak, ali vjerojatno svima vozač koji plijeni pažnju svojim vožnjama (bome i karakterom) iz vikenda u vikend od ranih dvijetisućitih pa do Velike Nagrade Brazila prethodnog vikenda, a tko zna koliko još Stoga, uživajmo u ovakvim izvedbama dok traju kao i u ovakvim utrkama koje Interlagos...
Kroz prizmu taktike i odabira guma za završetak utrke u Meksiku sve se svelo na medium ili hard Što odabrati ovisi o postavkama bolida, pretpostavljenoj potrošnji guma i slično Svaka od ekipa ima simulacijski softver pomoću kojih provjerava ogromne količine podataka koje će na kraju dovesti do jedne konačne odluke Naravno, puno je parametara u igri, ali čini se da se u Ferrariju od hrpe podataka znaju pogubiti pa možemo izreći...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Lagano je to meni pojasniti, ali dođeš s tim člankom na reddit i tamo dobiješ 1000 negativne karme jer je zadnjih 10 godina ferrari negativac. Nevjerovatno koliko enlezići i ameri mrze crvene i doslovno svaka pobjeda je varanje.
22
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nešto slično kao i ovdje kad kažeš nešto protiv Ferrarija.
20
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
baš pogotovo na balkanu svi brane Ferkana di je svako drugo auto merc i di se svaki vlasnik kune u njega a oni koji se ne kunu to je zato jer si ga nemogu kupit. Ne lupetaj.
0
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kakve veze ima broj navijača Ferrarija na ovom forumu s vlasnicima Mercedesa na Balkanu koji se kunu u njega?
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Žalosne su izjave Todta.
1. Sankcije
2. “naši tehničari kažu kako ne možemo sa sigurnošću dokazati da je motor bio ilegalan.”
U prijevodu nije bilo ništa ilegalno, ali ajmo oblatiti Ferrari kad već nismo uspjeli dokazati. Izgleda da ih izjeda što nisu uspjeli.
U Mercedesovom slučaju bi rekli, malo je ilegalno, ali ne previše, ili bi rekli da, ilegalno je, ali tek od sljedeće sezone.
Tuga i šaka jada ova FIA.
23
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa njegov sin je menadzer jednom od vozaca ferarija
Zasto bi pucao u “svoje”?
11
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Možda da pojača pritisak zbog svog vozaća, pardon sinovog.
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mnogo galame nizašto. Svi u F1 su svijesni da vratiti 2019-tu nije moguće. Slijedi odmah “što bi bilo kad bi bilo”tj da je kojim slučajem Ferrariju ta “prednost” bila od koristi, tj osvajanje prvenstva, vjerojatno bi se tigla takva halabuka da crvenima nebi pomoglo nikakvo autorstvo niti bi FIA novi stol za ispitivanje PU falia i još neke sitnice na koje su se vadili . Ovako, sve je leglo pod tepih tj “vuk” sit a koze na broju.
To što su neki izgubili malo bonusa i nešto bodova…..a Bože moj, nemojmo biti cijepidlake. A nova sezona stiže…..nadam se. Hmm, Ferrari je vjerojatno shvatio što je shvatiti trebao. Živi bili pa vidjeli ili još bolje “manus manum lavat”.
4
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ja opet kazem, nisu ni ostale ekipe glupe pa da ne mogu po podacima telemetrije skuziti da je u najmanju ruku “nesto sumnjivo” sa Ferrarićima u odredjenim trenutcima, stoga ako je nesto tako uoceno red je da se to i prijavi onima koju su nadlezni za provjeru takvih sumnji… A ti nam nazalost nisu rekli nista konkretno i dok je to tako po meni je sumnja jos veca, nije ni FIA toliko bedasta pa da ne moze reci “imaju nesto jako dobro, i to je to sto vam mozemo reci jer je to njihovo intelektualno vlasnistvo”, a s druge strane nisu ni ljudi iz Ferrarija valjda toliki mazohisti pa da bez ikakvog negodovanja i na kraju krajeva razloga puste FIAu da prcka po njihovom ultraleggalnom bolidu i da ne mogu reci stop ?
1
14
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Možeš li pojasniti ovaj dio, da ekipa kaže vladajućem tijelu “stop”?
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da im kaze “stop” na kulturan nacin, a probat cu ti docarat kako bi to izgledalo, pa bi mi bilo draga kada bi odgovorio kratko i jednostavno na pitanje nakon ove kratke simulacije razgovora izmedju FIA i Ferrarija
Ferrari: Gospodo iz FIA jeste li nasli nesto?
FIA: Ne
Ferrari: Naravno da niste jer je nas bolid legalan
FIA: Mi bi smo jos mali proucavali neke komponente…
Ferrari: A na osnovu cega ih zelite jos vise proucavati?
FIA: Ne znamo bas, i dalje samo sumnjamo
Ferrari: Mozemo li vam mi jos nekako pomoci?
FIA: Trenutno ne.
Ferrari: Pomogli smo vam onoliko koliko smo mogli, nakon vec 6 mjeseci istrazivanja po bolidu niste nasli nista sto bi u bilo kakvom obliku bilo ilegalno, nije li vrijeme da se zavrsi ova istraga i donese zakljucak?
Kakav bi po tvom misljenju bio odgovor od FIAe?
3
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zabrijao si već oko druge linije otprilike.
Ferrari: Gospodo iz FIA jeste li nasli nesto?
FIA: Javit ćemo vam rezultate kad budemo spremni.
Ferrari: …
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ante i sam znas da FIA nema toliku moc koliku bi mozda trebala imati ili koliko se to od njih ocekuje.
3
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ima jedan jako zanimljiv članak na netu, nevezano za ovo no otkriva jako puno po ovom pitanju:
https://thejudge13.com/2020/04/03/fia-mario-illien-the-future-of-f1-low-cost-plus-no-hybrids-or-manufacturers
Ako pažljivo čitate između redova:
Znači Ferrari će sufinancirati to istraživanje razvoja sintetičkog goriva u F1, a Shell je pristao na to da obavi istraživanje…
I to je dio nagodbe, jer se u istoj spominje upravo to…
a onda ovo:
Ono što bi itekako moglo bit predmet nagodbe je upravo ovo.
Čini mi se da je Shell već lani napravio to sintetičko gorivo, a da je Ferrari prilagodio motor istom i koristio isto, te uslijed toga dobio na snazi, a možda čak i zavaravao postojeće senzore.
A zašto ih FIA nemre kaznit, e pa zato jer nemože dokazat da su koristili takvo gorivo, a motor kao motor je svejedno legalan.
No ako su uspjeli napravit takvo gorivo i motor koji može radit na takvo i normalno gorivo, onda je jasno ko dobar dan zašto ne žele da se objavi da to imaju, a kamo li da se objave detalji oko toga jer takav patent bi itekako vrijedio jako puno, specijalno ako je točno da se s tim drastično smanjuje emisija CO2 ili se čak svodi na nulu…
Jer jako je interesantno da Shell pristaje na razvoj, da će ga Ferrari sufinancirati i da je to dio nagodbe…
Teško da je to baš totalno bezveze ubačeno u cijelu priču i da nema baš nikakve veze sa navodnim plesom u sivoj zoni i na rubu pravila…
18
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
gorivo se kontorlira tijekom gp vikenda, tako da je lako dokazat što su koristili.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Otom-potom…
Pitanje je kad su koristili i koliko su koristili, a sasvim sigurno nisu koristili uvijek i 100% takvog teoretskog jačeg goriva…
Pitanje je i kad je testirano, te može li se to uopće detektirati samo tako.
Osim toga pitanje je otkud se konkretno uzima uzorak, jer recimo ako se radi o gorivu koje je lakše/teže/rjeđe/gušće i ako znaju kako se uzima uzorak (a to sigurno znaju) onda je vjerojatno moguće i izbjeći uzimanje uzorka tog tipa goriva, već se sve pripremi tako da se eto uzme ono gorivo koje je “okidoki” po pitanju pravila…
A i osim toga nije nemoguća opcija niti da su koristili neke sporedne puteve mimo rezervoara…
Ekipe su itekako domišljate po pitanju svega i svačega, pa me nebi ni najmanje čudilo da su smislili način kako zaobići “testiranja” i uzimanje uzorka.
na kraju krajeva ako su zbilja bili u stanju zaobići senzor koji mjeri protok koliko ono 2000 puta u sekundi, zakaj onda misliš da nisu u stanju izvest nešt tak banalno ko sakrit uzorak recimo 1-2% goriva potrebnog za kvalifikacije…
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
kakvu si bajku razvio od tog članka…nemam komentara.
3
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
evo nešto off na što me inspirirala anegdota No 2 brian may ( gueen ) je jednom ispriča sljedeće … kad su bili tek bend u “nastajanju” naravno da su želili snimit ploču i pokazat ljudima ko su , šta rade , šta i kako sviraju . pričali su sa jednim valjda producentom i ovaj im je kaza ” da bi snimili ploču prvo morate svirat u londonskom marquee klubu” upitali su ga kako tamo zasvirat , a on im je odgovorija ” da bi zasvirali u mrquee klubu prvo morate snimit ploču ” :) a možda ovo i nije tako off ….
13
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ugodno iznenađen avalonovim komentarom: sažeto, lucidno, fokusirano… bravo!
9
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
pa svaki mu je takav… Ne vidim čemu iznenađenje.
3
1