Izdvojeno

Todt: Ferrari je taj koji ne želi da u javnost izađu detalji oko motora

Piše: Luka Kolak

Prije 3 godina, 24 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Predsjednik FIA-e i bivši šef momčadi Ferrarija, Jean Todt, rekao je kako bi volio da izađu detalji vezani uz spornu Ferrarijevu pogonsku jedinicu, ali kako to ne može napraviti jer mu to talijanska momčad ne bi dopustila.

U prvom intervjuu za Motorsport.com nakon cijele trakavice oko FIA-e i Ferrarija, Todt je rekao kako su njegove ruke bile vezane po pitanju toga što je smio reći.

“Ako mene pitate, ja bih volio iznijeti sve detalje oko situacije, ali oni [Ferrari] su bili protiv toga.”

“Mislim, sankcionirani su, ali ne možemo iznijeti daljnje detalje oko sankcija i jasno da nismo mogli ništa reći.”

“Osjećali smo kako bi bilo pogrešno da ne kažemo ništa o raspravi oko Ferrarijevog slučaja te da će biti određenih sankcija.”

“Uložili smo mnogo truda da bi došli do zaključka, no momčad se ne slaže s njim.”

“Nažalost, to je gotova stvar što se tiče tehničke strane, zato što naši tehničari kažu kako ne možemo sa sigurnošću dokazati da je motor bio ilegalan.”

Jean Todt, predsjednik FIA-e

Nakon što je FIA objavila svoju prvu izjavu, došlo je do instant reakcije sedam momčadi koje su prigovorile ponajviše oko transparentnost vezanoj uz slučaj. Od tada, broj momčadi se smanjio za jednu jer se Mercedes odlučio povući iz debate.

Francuz je odgovorio na njihova pisma objašnjavajući zašto misli da je FIA djelovala u najboljem interesu sporta, ali kaže kako se na njihove pritužbe oko veće transparentnosti nema odgovora.

“Razgovarao sam privatno s nekim momčadima. Jedna od njih je odlučila potpuno izaći iz rasprave, unatoč tome što su bili jedni od lidera.”

“Od tada, nisam ništa čuo povratno od ostalih. Primio sam pismo kao odgovor na moje gdje su potvrdili kako razumiju poziciju FIA-e.”

“Ali, ipak mislim nisu zadovoljni s tim te bi voljeli da Ferrari dozvoli veću transparentnost oko slučaja, što bih volio i ja sam. No, ne možemo.”

Jean Todt, predsjednik FIA-e

Komentiraj

24 komentara

  1. Mclaren
    BeBrave Prikaži

    Motor legalan ko prijelaz migranata



    10

    20
    • Slucajno nisi procitao dio texta gdje pise da njihovi ljudi nisu mogli dokazat da je kotor ilegalan?



      8

      2
      • A ti slucajno nisi procitao “sa sigurnoscu”?



        3

        16
        • A sto razlikuje to od onoga sto sam napisao? Nisi siguran i ne mozes reci sa sigurnoscu. U prevodu nemas pojma. Ili varas, ili ne varas. Nema sredine. Ako njihovi ljudi u sezonu i pol vijecanja po motoru nisu nasli nista onda mogu reci da su jako strucni ti ljudi koji rade taj posao. Oni koji pisu pravila ne znaju jeli je nesto po pravilima godinu i pol dana. ???



          4

          0
        • Vidim da netko ne razumije elementarne pravne pojmove. Zamisli si da sud utvrdi da ne može sa sigurnošću utvrditi da li si ti nekoga usmrtio, ali te ipak pošalju na 40 godina zatvora. Vjerovatno bi smatrao da si oštećen. Ne može netko biti kriv, ako se ne može bez ikakve sumnje utvrditi krivnja. Jer ono što nije 100% činjenica, nije činjenica nego indicija. Ne možeš očekivati da Ferrari bude kriv i plati kaznu za indicije. Što bi rekao Z. Mamić: “imam i ja indicije da si vi jedan drugome pušite ispod stola”.



          4

          0
  2. Mislim ono , sta? Kako? Zbog cega? Stvarno? Ma ne , ozbiljno ?



    2

    5
  3. Da je ilegalan rekli bi da je,a to sta oni sa sigurnoscu nemogu potvrdit je dokaz da je ferrari napravio stvari kako treba,odnosno u sivoj zoni(takvih slucajeva ima mali milion)u tom slucaju bi ja nastavio sa tim motorom na kojem nije dokazana ileganost…moje osobno misljnje



    15

    1
    • OnlyAlonso….Daj pročitaj još jedamput Todtove izjave…Ferrari je sankcioniran od strane FIA…ako je sve ok čemu sankcije???



      6

      6
      • Da quotam @zeku i @Vetmu sa foruma

        @zeko

        ali je inteligentan, pažljivo bira riječi.
        sanction:
        -give official permission or approval
        -impose a sanction or penalty on

        @Vetma

        To za značenje riječi “sankcioniran” si dobro pohvatao. Kod nas se u kolokvijalnom govoru podrazumijeva da je kazna. U biti nije kazna nego “presuda”. Još jedan pokazatelj da smiruje strasti.

        Sankcija, dakle, može imati i značenje “odobrenja”, mada se u tu svrhu dosta mogu koristiti i approval (najčešće), clearance, license, permission….



        10

        0
        • Max Verstappen 1
          Multi 21 Prikaži

          Zašto nas onda sprda igrom riječi? Zamisli koliko bi manje nereda bilo da su rekli : “Odobrili smo Ferrarijev motor.”



          10

          0
        • Jbga, mora to zvučati elokventno, ipak se radi o čelniku međunarodne automobilske organizacije.


          0

          0
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Presuda je prije verdict nego sanction. Jer ako je imenica onda je dvojako značenje. Ako je glagol, onda je ipak jednoznačno ( kazna ). Ali ovo treba zaboraviti i krenuti dalje. Sigurno je motor bio u sivoj zoni i kasnije se to dobro vidjelo. Čemu nagodba ako nešto nije dokazano. Ovako je ipak ispalo najbolje za sve.



          1

          3
      • Sor38 evo da bolje shvatis….
        Koliko god u F1 momčadi imaju obavezu dokazati da su legalne, toliko na sudu FIA ima obavezu dokazati da je to nešto ilegalno. Ne možeš dokazati? Onda je legalno. Ili je nula, ili je jedan. Nema smiješnih varijanti poput one slavne “it is illegal but not illegal by much“.

        To ti je clanak koji je pisao Vetma…sad zadnji clanak”ferrari je kriv dok se ne dokaze suprotno”



        2

        0
  4. Dokaz da je ferrari odigrao dobre karte sa odvjetnicima. Čestitke vodstvu da napokon nešto dobro naprave.



    7

    3
  5. Vi da ih imate u saci vi bi to i iskoristili a po meni i ponavljam PO MENI da me ne bi sad napali dezurni simpatizeri ostalih jedini razlog zasto Ferrari ne zeli otkriti detalje je zbog toga sta bi vjerojatno time otkrili neke stvari u kojima su ispred konkurencije. Zasto bi svima dozvolili uvid na izvolite u njihove specifikacije kad drugi svoje skrivaju kao zmija noge? Krivnju dokazali nisu i zavrsena prica, a ovaj lider sta se povukao zna da su svi na granici.(citaj Merc sa svojim upravljanjem po meni)



    9

    3
  6. “Mislim, sankcionirani su, ali ne možemo iznijeti daljnje detalje oko sankcija i jasno da nismo mogli ništa reći.”

    “Nažalost, to je gotova stvar što se tiče tehničke strane, zato što naši tehničari kažu kako ne možemo sa sigurnošću dokazati da je motor bio ilegalan.”

    Mislim wtf. Ako nije ilegalan a očito nije jer nisu uspjeli dokazati da je zašto su sankcionirani? Kakve gluposti majke ti božije.



    7

    0
  7. …čekaj sad malo, sankcionirani su ali naši tehničari nisu mogli dokazati da je motor ilegalan?…tko je tu lud?…pustimo sad na stranu što su crveni imali nešto u sivoj zoni ili štogod je već bilo…kakva je ovo izjava?…



    7

    0
  8. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Od kad su se LdM i trojac Todt, MS, Brown rastali u ne baš dobrim odnosima davnih dana, još uvijeo se mogu osjetiti posljedice. Todt nije glup i neće to javno iznositi, ali nije ni zsboravan te će iskoristiti svaku priliku bocnuti Ferrari. I opet ovo je samo ono što se vidi iznas površine, ispod se dogadjaju prave stvari.


    0

    1
  9. A zasto moraju ico detalji u javnost? Da drugim dusmanima bude srce na mjestu da znaju gdje kaskaju pa da se bace na posao. Fia treba reci legalno je ili nije. A ostale boli k…. u cemu je fora. Tako treba biti uvijek. Pazi ti to, njihovi ljudi kazu ne mogu dokazt da je motor bio ilegalan. Pitam se tko uo0ce kotura tu pricu uopce vec dvije godine.



    1

    1
    • Poturice su uvijek bili gori od Turaka. Tako i Todt svima mora dokazati da nema on veze s Ferrarijem. Da Ferrari ima sposobnije šefove tužili bi FIA i Todta osobno za ometanje natjecanja. Cijelu godinu gnjaviš trošiš resurse najboljih stručnjaka u SF da FIAi dokazuju da je sve ok, i nisi u stanju ništa dokazati i onda postaviš stvari na način: “mi nećemo sjašiti ako vi ne pristanete na xyz”. I kreteni u Ferrariju pristanu. Umjesto da s tim prijedlogom podnesu tužbu.

      Kao što rekoh genetika je prevladala sposobnost, čeka se da pukim slučajem zaposle nekoga kao svojedobno LcDM…. Do tada, laku noć Scuderia.



      3

      3
  10. Ross Brawn
    Tuzlaensis novinar Prikaži

    Naravno, nisu budale da otkriju dizajn PU, što sve vrijeme i gura ovih sedam ekipa (odnosno tri proizvođača motori i njihovi kupci, inspirisani njihovim savjetima)



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni