F1 razmatra niže ograničenje budžeta, povratak tokena; stanka za tvornice produljena

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 4 godina 3 min 10 komentara

U ponedjeljak je održan novi sastanak čelnika sporta i momčadi, a očekivano, jedna od glavnih tema bila je rasprava o smanjenju troškova. Sniženje ograničenja budžeta jedna je od glavnih mjera za koju se manje momčadi zalažu, a jedna od ideja koja se pojavila je i povratak sustava tokena, no ovaj put za razvoj bolida.

Ograničenje budžeta sigurno se uvodi iduće godine, no o granici se još uvijek raspravlja. Ona je prvotno postavljena na 175 milijuna dolara, za što su neke momčadi već ranije rekle da je previsoka, a s obzirom na trenutnu krizu, pritisak na smanjenje je granice je mnogo veći.

Neformalno je dogovoreno spuštanje granice na 150 milijuna dolara, no manje momčadi žele još nižu cifru, bližu 100 milijuna dolara, s čime se velika trojka – Mercedes, Red Bull i Ferrari – ne slaže.

Raspravljalo se i o troškovima momčadi koje određene dijelove proizvode i za ostale momčadi – te momčadi smatraju kako nije pošteno da oni koji kupuju određene dijelove zahvaljujući tome steknu prednost. Kupcima bi tako ostalo više sredstava za trošenje na ostale stvari, dok bi proizvođači imali manje sredstava zbog veće potrošnje na razvoj i proizvodnju dijelova koje prodaju. Zaključka na tu temu zasad nema, a očito će i na budućim sastancima to biti jedna od glavnih tema.

Povratak tokena još je jedna ideja za smanjenje troškova. Takav sustav korišten je od 2014. do 2016. za pogonske jedinice – svaki dio pogonske jedinice “koštao” je određeni broj tokena, a momčadi su imale pravo na 32 tokena. Taj broj se do 2019. trebao smanjiti na 15, no sustav je odbačen kako bi se konkurenciji slobodnijim razvojem omogućilo približavanje tada dominantnom Mercedesu.

Sada bi se sličan sustav koristio za bolide. Razvoj šasije već je “zamrznut” do kraja 2021., a momčadi su načelno podržale “zamrzavanje” i većine dijelova bolida, uz mogućnost ograničenog razvoja sustavom tokena.

Predloženu dodatnu odgodu novog pravilnika na 2023. navodno je odlučno odbacio predsjednik FIA-je Jean Todt.

Jedina konkretno dogovorena odluka vezana je uz zatvaranje momčadskih pogona. Tradicionalna ljetna stanka ove je godine proljetna, a umjesto 14 dana, prvotno je određena na 21 dan tijekom ožujka i travnja. Jednoglasnom podrškom stanka je produljena na 35 dana i mjesec svibanj.

Stanka ove godine po prvi put vrijedi i za proizvođače motora, stoga je Mercedes svoj pogon zadužen za taj dio prenamijenio u pogon za proizvodnju respiratora za borbu protiv koronavirusa.


Odgovor

10 komentara

  1. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Raspravljalo se i o troškovima momčadi koje određene dijelove proizvode i za ostale momčadi – te momčadi smatraju kako nije pošteno da oni koji kupuju određene dijelove zahvaljujući tome steknu prednost

    Ovo definitivno treba regulirat drukcije…
    Hebli vas tokeni vise..
    I slazem se sa odbacivanjem novog pravilnika za 2023..



    11
    11

    0
  2. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …ja samo čekam trenutak kada će ova sezona biti otkazana…a budućnost F1 će se razmatrati još puno puta ove godine a dalje ne zna nitko što će biti pa ni momčadi same…



    3
    3

    0
  3. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    bojim se da će ova korona poremetiti sve što se trebalo promijeniti na bolje u F1, i sada umjesto nekim novim putem idemo opet u ograničenja, stjecanja prednosti nekakvim dogovorima ispod stola itd.
    Bojim se da ćemo imati još veće razlike i dosadnije sezone. A ovu veliku trojku isto nabijem na onu stvar, doista bi se moglo dogoditi da nas neke momčadi napuste, i mislim da je HAAS prvi na toj listi. F1 je glupa ako im opet udovolji, radi se o spasu sporta. Malo autoriteta im ne bi škodilo, jer svaki puta kada se nekome ide udovoljavati sport krene u lošem smjeru i imamo dosadnu sezonu i tako u krug godinama. Treba misliti na male momčadi više nego ikada.



    4
    2

    2
  4. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Ova proljetna stanka nema smisla, ionako se sve dizajnira i simulira u alatima kao sto je catia npr i to se moze raditi od kuce….tako da tko hoce moze razvijati bolid i onda kad se vrate samo prenjet to u proizvodnju….vecinski dio ljudi koji su zaposleni u tvornicama rade na racunalima



    3
    1

    2
  5. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    bolje corona i otkazivanje sezone nego još jedan replay dominantnog mercedesa :D
    pokusavam se utjesit nemojte me hejtat nemislim nista lose

    nego, kak ce oni regulirat tu potrošnju? jel ce place vozaca bit unutar tog budzeta? jel ce onda mehanicari patit jer ajmo isplatit i njima manje da imamo više za whatever else
    ovo je glupo veliki zalogaj koji ce se tesko kontrolirat. zasto jedan RB npr nebi osnovao neku podtvrtku koja ce isplacivat bonuse i neke druge investicijske troskove bla bla kuzite poantu
    trebali su za pocetak uzet jedan segment troškova te ga ograničit a druge ostaviti bez limita.. i onda se kroz godine širiti..



    3
    3

    0
    • Ferrari
      sisavac Donator Prikaži

      trebali su za početak uzet jedan segment troškova te ga ograničit a druge ostaviti bez limita.. i onda se kroz godine širiti..

      ovo je dobra ideja, i meni pala na pamet. prvo ograničiti npr troškove za motor, pa za getribu, pa za šasiju.
      tko sada onemogućava npr. Ferrari da osnuje tvrtku kćer i od njih kupuju sve dijelove koje može po jeftinim cijenama?
      velike momčadi imaju 500-1000 ljudi, male imaju 100-200. kako će se to uklopiti u ograničenja?



      3
      3

      0
    • Sebastian Vettel 5
      dzalac Prikaži

      Ma meni se to od pocetka cini kao delikatna situacija za veliku trojku, pomocu odvjetnickih fora siguran sam da ce moci nekako izbjeci ograniceni budzet



      2
      2

      0
  6. Histri Prikaži

    Ograničavanje budžeta za mene je najveća glupost.
    Malim timovima, što ćeš ograničiti oni i ovako nemaju.
    A veliki, pa njih da ograničiš i na 0 eura godišnje nisi niša napravio, ovako ja vidim situaciju
    Primjer Ferrari treba retrovizor kojeg za njih proizvodi TAS. TAS kaže retrovizor košta 100 Eura , Ferrari kaže mi imamo 50 ali ti nudimo da ugradiš unutarnji retrovizor u FIAT Panda, TAS prihvaća cijenu od 25 Eura. Ugovor ispoštovan niko živ ne može dokazati da je iligalna rabota a što bi se tek dalo napraviti sa osobljem, majko mila koja legalna ilegala bi bila.



    3
    3

    0
    • Ljuba4 Prikaži

      Zato sam ja za to da gledaju da se rese malih timova a da urade sve da privole porse audi tojotu i te velike brendove da udju u f1. Pa neka se nadmecu. Mali timovi nikakvu poentu nemaju. I nisu nezavisni. Uvek nezvanicno drugi timovi od dobavljaca motora (engine) da bi im prodali sto jeftinije. Samo najjaci treba da se bore. 10 jakih ekipa i cao. Mer, Fer, RedB, McL, Reno, Toy, BMW, Audi, Porsche i neki americki gigant i to je to. To treba da im bude cilj a ne kako da prezive ovi mali. Neka idu u F2. Ovo je uvek bio sport za bogate i posebne.



      1
      0

      1
  7. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Mislim da cifre koje se sad spominju za ogranicenje budgeta su smjesne za natjecanje poput f1. Sto to nosi sa sobom? Dali ce fia indirektno utjecat na nekoliko tisuca otkaza ljudima koji rade za top ekipe tim potezom? F1 je uvijek bio skup sport i ok ako treba smanjiti teoskovs. Pricamo o 80% smanjenja troakova za top ekipe. Kako je krenulo f1 ce za 20 godina biti neka low bugdget serija u kojoj ce se moci natjecati i dacia i sangjong. Mi male ekipe smo brescia, valladolid, brsitol city i nemamo para a tjeli bismo preko noci biti kao juve, barca real unitd, itd Nemamo para, kupujemo tude djelove, motore, dolaze nam tudi vozaci da se razvijaju kod nas kojeg placaju druge ekipe i jis bi htjeli da amo konkurentni najboljima. To u ni jednom sportu nije tako. Mali su mali dok ne postanu veliki. Da bi postali veliki trebaju lovu kao i svakom drugom sportu. Nikad jedan hass tr, rp, alfa itd nece biti u igri za naslov dok ne budu imali resurse kao najbolje ekipe. Pa cak ni to nije jamstvo uspjeha jer su nam to pokazali u novijoj povjesti toyota i bmw. Budget treba smanjit na nekakav razuman nivo sve ispod toga je ludost.



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.