Oktanski koktel

10 najpoznatijih Mclarena u povijesti

Piše: Ante Maras

Prije 3 godina, 17 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 8 minuta

10. Mp4/23 (2008.)

Trenutno posljednji bolid koji je McLarenu donio naslov prvaka, nastao je u iznimno teškim vremenima za momčad kad je bila teško optužena i osuđena za aferu Spygate, a jedna od posljedica je opsežni pregled FIAe u kojem se trebalo ispitati da li novi bolid posjeduje išta što je dio Ferrarijevog intelektualnog vlasništva u kojem je dokazano da je bolid u potpunosti legalan. McLaren je cijelu sezonu vodio bitku s Ferrarijem te Hamilton za volanom ovog bolida osvaja vozački naslov u napetoj i epskoj završnici te sezone u Brazilu, ali McLaren ostaje kratak za konstruktorski naslov kojeg Ferrari osvaja. Mp4/23 je na svom kontu ostvario 6 pobjeda i 13 podija(Hamilton 5 pobjeda, a Kovalainen 1) te ostaje zasad posljednji bolid kojim je McLaren osvojio naslov.

Izvor: Mark McArdle

9. M23 (1973.-1978.)

Iskreno, ne poznajem nijedan bolid u povijesti F1 koji je nastupao toliko dugo i na toliko utrka (čak 83, neki vozači nemaju toliko utrka u svojoj karijeri) te koji je uspijevao zadržati iznimnu konkurentnost unatoč godinama. Isto tako dva naslova vozačkog prvaka koji su im donijeli Fittipaldi i Hunt te jedan konstruktorski govore puno, ali 16 pobjeda te čak 38 podija u čak 5 sezona pod McLarenom i još jednom sezonom pod raznim privatnim momčadima jednostavno zapanjuju svakog ljubitelja Formule 1 i McLarena.

Izvor: Gerald Swan

8. Mp4/1 (1981.-1983.)

Iako ne baš uspješan kao navedena dva Mclarena prije njega, ovaj je ipak značajan za McLaren i Formulu 1 općenito. Za McLaren je značajan jer je to prvi McLaren koji je napravljen pod budnim okom novog šefa momčadi, Rona Dennisa, a značajan je za Formulu 1 jer je bio prvi F1 bolid čiji je monokok bio izrađen u potpunosti od ugljičnih vlakana, a za to se McLaren obratio Hercules Aerospaceu. Najbliže naslovu su bili 1982. kad John Watson u kaotičnoj sezoni ostaje kratak za samo 5 bodova. Isto tako, ovo je prvi bolid u koji je ugrađen TAG-Porsche. Na svom kontu je u 3 sezone skupio 6 pobjeda i 15 podija.

Izvor: David Merrett

7. Mp4/13 (1998.)

Prva Neweyeva “beba”, bolid koji je bio referentna točka sezone 1998. i koji je donio McLarenu prvi naslov još od 1991. i Ayrtona Senne, ovaj put prvak je bio Mika Hakkinen. Iako se se zabranom dodatne kočnice i daljnjim nadogradnjama konkurenti približili, poglavito Ferrari na čelu sa Schumacherom, ipak je McLaren zadržao prednost i uspio osvojiti oba naslova te sezone. Inače, ovo je bio i prvi naslov za bolid pogonjen Mercedesovim motorom još od 1955. godine. Mp4/13 je te sezone ostvario 9 pobjeda i 20 podija, od kojih je Hakkinen osvojio njih 8, a Coulthard jednu.

Izvor: Takayuki Suzuki

6. Mp4/20 (2005.)

Iako nije osvojio nijedan naslov te sezone, ovaj bolid je ostao upamćen kao iznimno brz bolid, ali najviše kao, po mom mišljenju i po mišljenju mnogih, najljepši McLaren ikad proizveden i kao jedan od najljepših bolida svih vremena. Za volanom ovog ljepotana su bili Raikkonen i Montoya, kojeg su zbog ozljede na dvije utrke mijenjali Wurz i De la Rosa. Iako je ostvario 10 pobjeda i 18 podija tijekom sezone, splet nesretnih okolnosti i ponajviše loša pouzdanost su kumovali tome da McLaren ipak ne osvoji nijedan naslov te sezone. Svakako najpamtljivija vožnja te sezone je bila na VN Japana kad je Raikkonen briljantno odradio utrku pretekavši Fisichellu u zadnjem krugu utrke nakon briljantne vožnje sa 16. mjesta.

Izvor: Jeff Wunrow

5. Mp4/6 (1991.)

Bolid koji je nastavio McLarenovu i Senninu dominaciju u to doba, posljednji je u mnogim segmentima i predstavlja kraj bolida F1 koje smo dosada poznavali. Posljednji je F1 bolid koji je osvojio naslov, a da je imao ručni mjenjač i V12 motor. Isto tako, ovo je zasad posljednji bolid koji je osvojio naslov, a da je bio pogonjen Hondinim motor, posljednji u kojem je Ayrton Senna osvojio naslov te na kraju ovaj bolid označava kraj McLarenove dominacije Formulom 1 koja je trajala od 1984. godine uz kratki prekid 1987. godine. Po mom mišljenju, u ovom bolidu je Senna bio najdominantniji u svojoj karijeri, jednostavno te sezone je demonstrirao dominaciju kao što mu nikad dosad nije uspjelo, unatoč tome što je bolid bio “priprost” naspram Ferrarija i pogotovo Williamsa.

Izvor: Bill Jmex60

4. Mp4/8 (1993.)

Iako je bolid bio iznimno konkurentan po pitanju elektronskih pomagala i ponašanja u vožnji, što je i sam Senna naglašava, najveći kamen spoticaja je bio motor. Budući da se Honda povukla iz Formule 1, McLaren je bio prisiljen koristiti Fordov HBD7 motor iz 1992. budući da je tvornički HBA8 motor za tu sezonu imao Benetton s kojim je Ford-Cosworth imao ugovor. Isto tako, problem za McLaren je bio Sennin status koji su rješili tako što bi mu za svaku utrku isplatili 1 milijun dolara, točnije, Senna je vozio za McLaren utrku za utrku. Unatoč svim tim problemima, Senna je uspio nadići probleme koje je imao bolid te je uspio pobijediti na 5 utrka među kojima je najdojmljivija pobjeda na VN Europe koja se odvila na Donnington Parku kad je Senna u kišnim uvjetima uspio s 5. mjesta u jednom krugu doći do prvog mjesta prelazivši jače i moćnije Williamse Damona Hilla i Alaina Prosta kao od šale te se ta vožnja smatra jednom od najboljih izvedbi u povijesti F1. S druge strane, debitant Michael Andretti, sin svjetskog F1 prvaka Maria Andrettija, potpuno je podbacio, osvojivši samo jedan podij i s mnogo loših izvedbi natjerao šefove da mu daju otkaz nakon VN Italije, na kojoj je upravo i osvojio jedini podij te na njegovo mjesto dolazi Mika Hakkinen koji unatoč dva odustajanja osvaja podij na VN Japana na kojoj je uspio u kvalifikacijama nadmašiti Sennu. Inače, ovaj bolid je iskorišten kao testni poligon za Lamborghinijev motor koji se trebao naredne sezone naći u McLarenu, ali ipak se momčad odlučuje za Peugeot. Uz 5 pobjeda, momčad je uključno s pobjedama, ostvarila 9 podija.

Izvor: Martin Lee

3. Mp4/5 (1989.-1990.)

Navedeni bolid i njegov blago modificirani derivat Mp4/5B su u rukama Alaina Prosta i Ayrtona Senne te kasnije Gerharda Bergera nastavili gdje je stao Mp4/4 i jednostavno pomeli konkurenciju. Isto tako, navedeni Mp4/5 je bio prvi McLaren od 1983. sa atmosferskim motorom, budući da su turbomotori postali nelegalni. Tijekom navedenih sezona rivalstvo Prosta i Senne dostiže vrhunac te rezultira dvama velikim incidentima i to oba u Suzuki, 1989. i 1990. godine, kad se Prost zabija u Sennu u posljednjoj šikani te Senna u Prosta godinu kasnije u prvom zavoju prvog kruga. S rezultatske strane, bolid je u 32 utrke u dvije sezone ostvario 16 pobjeda i sveukupno 36 podija, a vozačke naslove su osvojili Prost 1989. i Senna 1990. godine.

Izvor: John Chapman

2. Mp4/2 (1984.-1986.)

Nakon 8 godina i M23, McLaren uspijeva s Mp4/2 pogonjenim Porscheovim motorom s značkom TAGa osvojiti naslov na poprilično dominantan način, a naslov im donosi Niki Lauda sa samo pola boda prednosti nad momčadskim kolegom Alainom Prostom te time postaje jedini vozač u povijesti F1 koji je osvojio naslov i s McLarenom i Ferrarijem. Sljedeće dvije sezone s istim, nadograđenim bolidom, Alain Prost osvaja naslove prvaka, a 1986. je posebno dojmljiva jer je Alain Prost, uz malo sreće, ali i puno vozačkog umijeća , uspijeva osvojiti naslov u dvije godine starom i blago modificiranom Mp4/2C ispred Mansella i Piqueta čiji je Williams FW11 bio superioran naspram Mp4/2C i ostalih bolida te sezone. U 3 sezone i 48 utrka donio je 22 pobjede i sveukupno 42 podija.

Izvor: Bill Abbot

1. Mp4/4 (1988.)

Kad bi me itko ikad pitao kako bih opisao ovaj bolid, opisao bih ga samo jednom riječju: dominacija. Ako mislite da je trenutna Mercedesova dominacija dosadna i demotivirajuća za sve fanove i momčadi F1, kako bi vi regirali na činjenicu da niti jedan bolid nije uspio preteći Mp4/4 sve do VN Portugala koja se vozila na Estorilu, koja je te sezone bila tek 12. utrka sezone! Znači, u sezoni koja je imala 16 utrka, 3/4 sezone nitko se nije uspio približiti Mp4/4 da ga pretekne. To je kao da 2019. nitko nije uspio preteći W10 sve do Singapura ili Japana. Dodatni pokazatelji dominacije su 15 pobjeda u 16 utrka te sveukupno 25 podija te sezone. Naslov je te sezone uspio osvojiti Ayrton Senna nakon velike borbe s momčadskim kolegom Alainom Prostom, a najdominantniji i najimpresivniji nastup Mp4/4 se dogodio sa Sennom za volanom kad je Senna osvojio pole position u Monaku sa čak 1.4 sekunde prednosti nad momčadskim kolegom Prostom u istovjetnom bolidu.

Izvor: Thesupermat

Komentiraj

17 komentara

  1. Jenson Button
    Lotus Prikaži

    Meni je mp/4 27 najljepši


    0

    0
  2. Ne znam zasto al meni je mp4/23 najljepsi McLaren. :)


    0

    0
  3. Uf koji gust opet citati clanak posvecen samo McLarenu :D.
    Istina , sestica iliti MP4/20 je bio zvijer i na stazi i vizualno.
    Ali za mene osobno postoji samo 1 bolid koji je iznad svih i jako tesko vjerujem da ce itko ikada tu ljepotu skinuti , naravno sedmica MP4/13.
    Mozda zato jer moje sjecanje na Formulu 1 seže tek do godinu dvije prije tog bolida (prije toga sam bio pre mali hehe) pa mi se kao prvi urezao u glavu i srce (a znamo kakva je prva ljubav :D ) , ali i ako to zanemarim svejedno je to bolid svih bolida , nemaj drugih bolida uz mene :D.



    5

    0
  4. Ante suoer članak, lijepo si ih poredao.
    Meni nekako je bajljepši mp4/19 (onaj špicasti) pa mp4/20 sa onim dijamantima na nosu i Mikina13-ka.



    1

    0
  5. Slažem se sa izborom.
    Kad smo kod ljepote MP4/13 je, za mene, bez premca, barem što se tiče Mclarena.
    BTW, Ferrari 312T je (sa svojih 5 varijanti) još dugovječniji od M23 (sa njegove 4 varijante) i pri tom je “osvojio” 27 pobjeda, 61 podijum, 19 PPa, 25FLa, 3 WDCa i 4 WCCa, u 6 sezona.



    3

    1
  6. Legendarni look 1991, moja nostalgija 1998.


    0

    0
  7. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Ako ste već stavili posljednji mclaren koji je donio naslov, onda ste mogli staviti taj bolid sa brojem 22, a ne 23.
    Od ovih su mi mp4/4 i mp 4/6 najlijepši.



    2

    3
  8. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    MP4/20, pa onda MP4/13…i West cigarete su tada imale posebno dobar šmek :) …gorljivo se tada navijalo prvo za Miku a onda naravno za Kimija kralja….inače, ove livreje iz doba Senne i Prosta su bile cool, i nekako sam se nadao da će 2015. ponovnim spajanjem McLarena i Honde opet biti u tim bojama, ali vise nije bilo Marlbora kao sponzora…šteta


    0

    0
  9. što se tiče ljepote, naljepši f1 bolidi su mi sa kraja osamdesetih i početka devedesetih, tako da bi u ovom slučaju izabrao mp4/6.



    2

    0
  10. isto mp4/4 definitivno no1 :klanja:

    Kad bi me itko ikad pitao kako bih opisao ovaj bolid, opisao bih ga samo jednom riječju: dominacija. Ako mislite da je trenutna Mercedesova dominacija dosadna i demotivirajuća za sve fanove i momčadi F1, kako bi vi regirali na činjenicu da niti jedan bolid nije uspio preteći Mp4/4 sve do VN Portugala koja se vozila na Estorilu, koja je te sezone bila tek 12. utrka sezone! Znači, u sezoni koja je imala 16 utrka, 3/4 sezone nitko se nije uspio približiti Mp4/4 da ga pretekne. To je kao da 2019. nitko nije uspio preteći W10 sve do Singapura ili Japana. Dodatni pokazatelji dominacije su 15 pobjeda u 16 utrka te sveukupno 25 podija te sezone…

    je ali su se prost i senna klali od prve do zadnje , isto ko mansell i piquet prethodnih sezona. dominantan bolid u 80ima nije nužno značio dosadu :D jer su u pravilu vozači imali odrišene ruke :D dok su ove kasnije dominacije ’90 pa na ovamo i ferarija i red bula i sad mercedesa čisto sranje za fanove f1…



    3

    0
  11. Nelson Piquet
    Grah0 Donator Prikaži

    Meni je iskreno rogonja jedan od najljepših bolida, šteta što titulu ne uze…



    1

    0
  12. MP4/8 je sve do Silverstonea imao motor iz 1992. U Silverstoneu su dobili motor iz 1993., ali onaj s kojim je Benetton zapoceo sezonu u Kyalamiu. Benetton je cijelo vrijeme blokirao novije verzije motora za isporuku McLarenu iz razloga sto su to mogli “papirnato” kao de facto tvornicka ekipa. Razlika izmedju motora iz 1992. i 1993. nije samo u snazi koja je bila osjetna, vec i u svim ostalim parametrima kao npr. tezina, velicina, potrosnja i td. Najveci tehnoloski skok izmedju dvije verzije motora je bio kroz pneumatski razvod ventila na novoj verziji.

    Hakkinen je Sennu dobio za nekoliko tisucinki sekunde u Portugalu, ne u Japanu. To je ujedno i jedan od highlightsa sezone., Sennu dobiti u kvalifikacijama.



    2

    0
  13. Mika Hakkinen
    MP4-20 Prikaži

    šestica <3


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni