F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Tko je najbolji svih vremena?

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Tijekom povijesti, ljudi su uvijek imali potrebu klasificirati nekoga ili nešto najboljim. Bilo da se radi o nogometu, košarci ili tenisu, uvijek se tražio najbolji. U nogometu se ta debata vodi između Pelea, Maradone, Messija i Ronalda, u košarci se više manje slažu da je to Jordan, a u tenisu glavnu riječ po tom pitanju vode Đoković, Nadal i Federer, a takve se polemike vode i u svijetu Formule 1. No, tu je dosta nejasno tko je najbolji zbog mnogih faktora koje ću navesti u tekstu te ću pokušati objektivno, bez gledanja kroz navijačke naočale, doći bliže odgovoru na pitanje tko je najbolji. Najprije ću navest kandidate koji su svojim vožnjama i uspjesima zaslužili da uđu u uži izbor najboljeg svih vremena.

Počnimo od trenutno statistički najboljeg svih vremena, “Der Kaisera” Michaela Schumachera. Osobno, meni najdraži i najbolji vozač svih vremena, ali kao što sam rekao, to ostavljam po strani. Ako bi neki vozač F1 izgledao kao produkt nekog Mengeleovog projekta najnjemačkijeg vozača, to bi svakako bio on. Za volanom hladnokrvan, proračunat, agresivan, spreman na sve za postizanje cilja, nekad i prijeći granicu (Jerez 1997.), ali isto tako ne postoji vozač koji je bolje od njega shvaćao postavke i tehničke detalje svakog bolida kojeg je vozio, koji je toliko pridonio razvoju svojih bolida, koji je do detalja objašnjavao mehaničarima što na bolidu doraditi ili poboljšati. Najpoznatiji je ipak po svojim maestralnim vožnjama po kiši u tijekom kojih bi znao posramiti konkurenciju, kao što je bilo 1996. u Barceloni. Jednostavno rečeno, izvanredan vozač za kojeg svi u svijetu znaju, neovisno o tome prate li F1 ili ne.

Izvor: Mark McArdle

Od samog početka svoje vozačke karijere, Lewis Hamilton je pokazivao izniman talent, a u prvoj sezoni u Formuli 1 je pokazao da možemo očekivati velike stvari te mu je malo nedostajalo da osvoji naslov u svojoj debitantskoj sezoni, ali nakon dramatične i emotivno jako teške finalne utrke u Brazilu osvaja naslov u svojoj drugoj sezoni. Sljedećih par godina bio je daleko od onoga što se očekivalo od njega, unatoč mnogim pobjedama, ali sve se mijenja odlaskom u Mercedes kad počinje njegova i Mercedesova vladavina Formulom 1. Mnogi će reći da zasluge za uspjeh duguje Mercedesu, ali isto tako Mercedes njemu duguje veliki dio svog uspjeha. Nadalje, da bi uopće netko i završio u Mercedesu, treba svojim vožnjama to i zaslužiti, a Hamilton to svakako jest. Može mnogima, kao i meni, smetati njegov stil života sličan nekom reperu, iritantni team radio, mind games i to što ga britanski mediji neprestano glorificiraju, ali jednostavno se mora priznati da je on jedna velika mašina, iznimno brz u kvalifikacijama i maestralan na kiši i samo je pitanje vremena kad će postati službeno najuspješniji vozač Formule 1.

Izvor: Morio

Što reći više o vozaču kojem je nadimak bio El Maestro, a da nije suvišno? Juan Manuel Fangio je bio vozač koji je jednostavno dominirao prvim desetljećem Formule 1, kad je za većinu prava pobjeda bila preživjeti utrku do kraja. Smrtnost je tih dana u Formuli 1 bila iznimno velika, a bolidi jureći lijesovi. U koju god bi momčad došao, bio to Mercedes, bio to Ferrari ili Maserati, bila to Alfa Romeo, čovjek je pobjeđivao. Isto tako, bio je karakter kojeg su svi iznimno poštovali, toliko da ga Mike Hawthorn pustio na ciljnoj ravnini na kraju utrke da se vrati u krug na svojoj zadnjoj utrci u Formuli 1, a Ayrtonu Senni je bio idol. Sve u svemu, vozač koji je ostavio neizbrisiv trag u Formuli 1 i koji je obilježio sport kao malo tko.

Izvor: Lothar Spurzem

Podosta osporavan i ne baš omiljen vozač, pogotovo među Senninim fanovima zbog velikog rivalstva između njega i Ayrtona Senne, Alain Prost nije bio vozač kojeg će svatko zavoljeti, jer je vozio dosta proračunato i bez nepotrebnog rizika. Isto tako, iako je bio dosta dobar u kišnim uvjetima, jednostavno nije bio po tom pitanju na razini Ayrtona Senne i kasnije Michaela Schumachera. Svakako najdojmljivija sezona mu je bila 1986. kad je vozeći tad već 2 godine star McLaren MP4/2 osvojio naslov ispred Williamsovih vozača Nelsona Piqueta i Nigela Mansella koji su vozili u to doba predominantan Williams FW11. Svakako najimpresivniji nastup te sezone, a možda i karijere je bio na VN San Marina kad je uspio doći do pobjede unatoč nestanku goriva tri zavoja prije kraja utrke. A isto tako, nadimak Profesor se ne daje baš svakome što ipak govori da je bio izrazito dobar vozač, s iznimnim tehničkim razumijevanjem i pripremom bolida za utrku te zbog svega toga visoko kotira na listi najboljih svih vremena.

Izvor: Stuart Seeger

Mislio sam se oko toga da li ga treba uključiti u ovu listu obzirom na formu u zadnje vrijeme, ali ipak je sa svoja 4 naslova Sebastian Vettel zaslužio da bude na ovoj listi. Najveći produkt Red Bullove vozačke akademije, svoj zvjezdani uspon započinje u Toro Rossu, kojem donosi prvu pobjedu na Monzi 2008. u teškim kišnim uvjetima. 2009. prelazi u Red Bull u kojem do kraja 2014. osvaja 4 naslova te krajem 2014. prelazi u Ferrari kako bi postigao uspjehe kao njegov idol Michael Schumacher. Nažalost po njega – to baš i ne ide po zacrtanom planu. Ponekad zbog njega samog, a uglavnom zbog samog Ferrarija.

Izvor: JaCastro7

Jedini sportaš u Brazilu koji je popularniji i koji je veće božanstvo od njihovih nogometaša, nikad prežaljeni Ayrton Senna je prvi “superstar” Formule 1 koji je skrenuo pažnju F1 svijeta na sebe u kišnoj VN Monaka 1984. kad je završio na senzacionalnom drugom mjestu vozeći potkapacitiran Toleman Hart. U sljedećih 9 sezona obilježio je svijet F1 svojim nadrealnim vožnjama po kiši, suverenom vladavinom u Monaku i izvrsnim kvalifikacijama, ali i velikim rivalstvom s Alainom Prostom koji su jednog drugog tjerali da svaki izvuče iz sebe zadnje atome snage, brzine i talenta, rivalstvo koje je obilježilo F1 kao nikad prije. Nažalost, svijet je napustio 1. svibnja 1994. u crnom vikendu u Imoli u kojem je osim njega poginuo dan prije Austrijanac Roland Ratzenberger. Nakon pogibije Ratzenebergera, vidno potresenom Senni Sid Watkins, službeni liječnik F1 u to vrijeme, savjetovao je Senni da ne nastupi na toj utrci, da ode s njim na pecanje, ali ga Ayrton nije poslušao.

Izvor: Wiley Nowich

Možda i najškotskiji Škot svih vremena, Jackie Stewart je s 3 naslova svjetskog prvaka do pojave Lewisa Hamiltona bio najtrofejniji britanski vozač u Formuli 1. Karijera mu je obilježena vozačkim uspjesima u Matri i Tyrrellu, ali isto tako možda je i najpoznatiji po iznimnoj osviještenosti i borbi za sigurnije utrkivanje te upravo konstantnu borbu za sigurnije utrkivanje možemo pripisati njemu. Isto tako poznat je po izvanrednim vožnjama po užasnim uvjetima. Pljusak, magla, nema problema, odvozit će to briljantno i dominantno. Pobijediti na Montjuicu s dva kruga prednosti nad drugoplasiranim, može i to. I sve to unatoč problemima sa disleksijom, mononukleozom i gastritisom. Kasnije se relativno uspješno okušao i u vođenju vlastite F1 momčadi zajedno sa svojim sinom Paulom. Na kraju svega, omaleni Škot itekako zaslužuje da ga se stavi na ovu listu.

Izvor: Panini

Prost prije Prosta, takozvani Štakor, Niki Lauda je svoj manjak talenta u naspram nekih drugih vozača kompenzirao više nego uspješno tehničkim znanjem, inteligencijom, profesionalizmom i razumijevanjem postavki bolida koje su mu dosta često donijele pobjede, a i naslove. Zasigurno najveći borac u povijesti F1, koji se, unatoč po život opasnim ozljedama uzrokovane sudarom i požarom na VN Njemačke na starom Nurburgringu, u kojem mu je vatra spržila pola lica i nakon koje mu je svećenik dodijelio posljednju pomast, vratio već nakon šest tjedana na VN Italije u Monzi gdje je utrku završio na četvrtom mjestu. Tijekom karijere je osvojio tri naslova i to vozeći za Ferrari i McLaren te ostao velikim slovima upisan u knjige F1

Izvor: Gillfoto

Najveći prirodni talent u povijesti Formule 1 bez daljnjeg, škotski pastir Jim Clark je vozač koji je definitivno obilježio 60te godine prošlog stoljeća. Njegova povezanost s Colinom Chapmanom i Lotusom je dominirala Formulom 1, bila je gotovo nepobjediva osim u slučaju nekog kvara na Lotusu, a to se često događalo, pa zato na svom kontu ima samo 25 pobjeda i 2 naslova prvaka, što je i dalje impresivan broj. Uz prirodni talent, posjedovao je iznimnu pažnju prema bolidu, pa bi bolid nakon utrke bio u istom stanju kao i prije utrke, čak su mu i mijenjali kočnice samo jednom godišnje iz predostrožnosti, jer ih nije nimalo trošio. Njegova mana je što nije bio baš koristan u razvoju bolida, nego bi svoju vožnju prilagodio samom bolidu, koliko god on bio loš i izvukao bi 120% iz njega, kao što je to činio Alonso desetljećima kasnije. Nažalost, pogiba 1968. na F2 utrci u Hockenheimu sa samo 32 godine, zbog puknuća gume. Ironično, nastupio je na ovoj utrci samo zbog toga što je na tome inzistirao njegov sponzor, proizvođač guma Firestone. Da mu se ta nesreća nije dogodila, sigurno bi osvojio puno više pobjeda, a i naslova.

Izvor: Joost Evers

Sad kad sam naveo sve te vozače, nije teško doći do zaključka da najbolji u povijesti jednostavno ne postoji. Zašto? Jednostavno – ne postoji formula ili matematička jednadžba koja to može odrediti.

Mnogi će smatrati statistiku jedinom mjerodavnom, ali problem je što se ona može tumačiti na različite načine. Primjerice, Schumacher je trenutno vodeći po broju pobjeda i naslova, ali samo je pitanje vremena kad će ga Hamilton prestići. Dio navijača će onda smatrati da takva statistika nije mjerodavna jer vozači danas voze puno više utrka. Tad će možda smatrati bitnim postotak pobjeda u odnosu na broj nastupa, a tu prednjači Fangio sa čak 47%. Za mnoge statistika ne igra nikakvu ulogu, nego talent i osobni dojam. Tu svakako prednjače Schumacher, Senna i Clark, a ne smije se zaboraviti ni Hamilton, Stewart i Fangio. No nekima je najbitniji faktor razumijevanje bolida i trkačka inteligencija, a tu su pri vrhu trojac Schumacher, Prost i Lauda. No opet ima i ljudi kojima je vožnja po nemogućim uvjetima najbitniji faktor, a tu su najjači Schumacher, Senna, Hamilton i Stewart.

Svaki od navedenih vozača je nastupao u različito doba, vozio različite bolide, vozio na različitim vrstama staza i tako dalje. Istina, i drugi sportovi su se promijenili tijekom 70 godina. Ali, recimo, u nogometu su osnovni postulati ostali isti: dvije momčadi s po 11 igrača ganjaju loptu na travnatom terenu, a materijali dresa, kopački, nadogradnja pravila nisu pretjerano utjecali na nogomet. F1 je sport koji, kao i ostale motosport discipline, najviše pokazuje razvoj tehnologije i najviše ovisi upravo o njoj. Pogledajte bolid Nina Farine iz 1950. i Hamiltonov Mercedes iz 2019. i mislim da će vam biti poprilično jasno zašto je nemoguće odrediti najboljeg.

Mogu samo preporučiti da uživamo u njihovim vožnjama; bilo na YouTubeu ili na živim prijenosima utrke. Unatoč velikim razlikama među vozačima, svi oni dijele nešto što ih čini posebnima – mentalitet prvaka i nadljudske talente u ovom nevjerojatnom sportu.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
49 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

80 komentara

  1. Ferrari AMG Prikaži

    No, tu je dosta nejasno tko je najbolji zbog mnogih faktora koje ću navesti u tekstu te ću pokušati objektivno, bez gledanja kroz navijačke naočale, doći bliže odgovoru na pitanje tko je najbolji.

    Ali ono pokusat cu opet nekako da Schumi ispadne najbolji…



    6

    28
  2. Mclaren raca Prikaži

    Kad budu postavljeni parametri za ocjenjivanje najboljeg, tada će se moći reći tko je najbolji. Dosta je segmenata u kojem je neko najbolji, a da ih sad ne nabrajam. Do tada, sve ostaje na subjektivnom mišljenju svakog pojedinca. Dobra kolumna



    24

    0
  3. Fernando Alonso 14 Marci Prikaži

    Mislim da bi u ovom članku trebalo biti mjesta i za Alonsa



    32

    8
  4. Michael Schumacher…

    Nema se tu šta više dodati…



    17

    24
  5. Jedina istina: najbolji je onaj koji vam je usrećio djetinjstvo. Meni je to Schumacher.



    31

    3
    • Ferrari Passion Prikaži

      Po meni je to najiskrenije, a ujedno i najbolja reklama za F1…. Cijenim ih sve i uzivam u njihovim trkama, ali uz Schumachera sam odrastao……



      13

      3
      • Mclaren AlkY Donator Prikaži

        Takoder mi je isti vremenski period usrecio djetinjstvo i vozac iz tog vremena ali to nije bio Michael nego Mika.
        Tako da je i to relativno.
        Osobno niti je bilo niti ce ikada biti drazeg vozaca od Mike i za mene je on najveci svih vremena.
        Sta naravno apsolutno nije istina i nitko njega nebi nikada razmatrao najvecim. Ali moje srce kaze da je on i ja tu nemogu puno promjeniti :D.



        22

        0
    • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

      Nisam do sada pročitao točniji odgovor na pitanje tko je najbolji svih vremena, a sâm sebe smatram starim panjom. Ne zbog mojih godina, jer je to samo broj – bitno je kako te služi zdravlje. :rofl: :rofl:

      Imam dosta pređenih kilometara, i što se tiče praćenja F1, i što se tiče života, ali ovaj odgovor je genijalan:

      Jedina istina: najbolji je onaj koji vam je usrećio djetinjstvo.

      Meni je to, glavom i bradom, dušom i srcem: Ayrton Senna.



      10

      0
  6. Max Verstappen DaveGilmour Prikaži

    Sad kad sam naveo sve te vozače, nije teško doći do zaključka da najbolji u povijesti jednostavno ne postoji.

    Jedini točan odgovor. Najboljeg u povijesti je nemoguće odredit.

    Pa ipak, svi volimo o tome filozofirati pa tako i ja. Smatram da je prosječno gledano današnja generacija bolja od bilo koje prije nje. Sport se tokom godina unaprijedio, metode treninga su se unaprijedile, profesionalnost je postala veća, konkurencija u nižim kategorijama sve nemilosrdnija… jednostavno mi je logičan zaključak da se i prosječan vozač unaprijedio (nešto sam o tome baljezgao i prije dve-tri godine u kolumni). Iz ovakvog razmišljanja bi se onda dao izvući zaključak da je i najbolji vozač ove generacije (po meni Hamilton) ujedno i najbolji vozač ikad što vjerojatno i nije daleko od istine. No tu treba uzeti u obzir da Hamilton ima sve blagodati moderne F1 koje su mu pomogle da se razvije u ovo što je danas. Tko zna koliko bi Senna, Stewart, Fangio… bili bolji, tj. koliko bi bolje iskoristili svoj prirodan talent da su vozili u današnjoj, profesionalnoj, F1. Stoga mislim da bi eventualno mogli gledati tko je prirodno najtalentiraniji F1 vozač i njega proglasiti za najboljeg vozača u povijesti. Takav bi vozač, barem nekom mojom logikom, u bilo kojoj eri postigao razinu koja bi bila viša od svih ostalih vozača (ako za sve vozače izjednačimo parametar treniranja).

    A ako ćemo tako gledati, onda za mene nema sumnje da je najbolji vozač svih vremena Max Verst… ovaj, hoću reći Jim Clark :D Taj čovjek je za mene u posebnoj dimenziji, u kategoriji iznad svih ostalih. Da nemam Verstappenov bedž vjerojatno bih imao Clarkov :)



    20

    5
  7. Kimi Raikkonen 7 Vordas Prikaži

    Po meni je biranje tko je najbolji po dekadama. Razlika u bolidima, broj utrka po sezoni i još dosta drugih stvari. Netko tko se dobro snalazi u hibridnoj eri možda u eri klasičnih turbaka bi bio truba i obratno. Najbolje je reći jedan od najboljih svih vremena a tko hoće neka se raspravljaju.



    7

    0
  8. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Jako dobra kolumna, kao i pristup ovom vječnom pitanju :thumbs:
    Baš jutros komentirao na Discord serveru F1 Adria o ovoj temi i članak nedugo potom osvane na F1Puls-u.

    GOAT-a F1 je skoro pa nemoguće odrediti kad se sve promjenjive uzmu u obzir. Jedino taj adut najtalentiraniji se može izdvojiti kao najmanje ovisan od svega ostalog i složio bih se da je to Jim Clark :D



    7

    0
  9. Fernando Alonso junior Prikaži

    Puno je faktora koji utjecu na odabir najboljeg vozaca npr iz odredenog doba. Danas bi vecina rekla Hamilton ili mozda vettel zbog 4 titule.
    No da on nije presao recimo u mercedes 2013 i da je i dns u Mclarenu i da se bori za 7 mjesto. To je i dalje isti vozac sa istim kvalitetama, jedina razlika je 1 naslov naprema danasnjih 6. Zamislite da je Alonso osvojio naslove 2010 i 2012, mislim da bi automatski ljudima bio na vecem mjestu iako je i ovako bio jako blizu naslovu.
    Steta sto se danasnja f1 svodi na razdoblja dominacije koja traju predugo.
    Kad mi izleti podatak da je Prost dvostruki prvak 1986 godine, a zadnji koji je to ucinio je bio Jack Brabham davne 1960. Tu nije bilo mjesta da se nabija statistika sa par dominantnih godina.
    Puno ljudi pamti Jacquesa Villeneuvea zbog naslova, a zaboravi recimo Ronnia Petersona.
    Ako se zeli birati najboljeg vozaca trebalo bi uvesti pravila po kojima se odabiru, do tad svako ima svojeg i nema te sile koja ce mu promjenit misljenje, a to je i na kraju bit navijanja. Pocnes navijati za nekog i nakon par godine me znas ni zasto si poceo ni koji su bili parametrinda ga odaberes.



    9

    1
    • Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

      No da on nije presao recimo u mercedes 2013 i da je i dns u Mclarenu i da se bori za 7 mjesto. To je i dalje isti vozac sa istim kvalitetama, jedina razlika je 1 naslov naprema danasnjih 6.

      Ne druze to nije isti vozac. To je samo vozac sa istim potencijalom. U velikom timu potencijal razvijas, u malom uglavnom stagniras. Tako da ni to nije parametar. Kad je Hamilton vec primjer, on danas nije isti vozac kao 2016 sto nije bas drevna povijest. Od tada je strasno napredovao.


      0

      1
  10. Fernando Alonso 14 ja5 Prikaži

    Ako je bilo mjesta staviti uz velikane i Vettela, Alonso je sigurno trebao biti tu.



    16

    5
  11. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Odlicna kolumna.
    U svakom sportu je slicna situacija , osim mozda kako je i Ante napisao u kosarci. Nekima je Lebron najveci , nekima Kobe itd itd , ali ipak velika vecina ce reci Jordan.
    Dok u vecini ostalih sportova , pa tako i F1 , je situacija puno gušća.
    Jer za svakog od kandidata/igraca/vozaca ce netko naci svoje argumente zasto je bas on taj.
    I nitko nece pogrijesiti. Zato najveci ne postoji.
    Niti je to Michael koliko god netko trubio da je to on , niti je Senna , niti Fangio. Nije nitko u realnom i objetkivnom razmisljanju.
    A totalno drugo razmisljanje je navijacko , i tu ce svatko imati nedvojbeno svog kandidata :D



    2

    1
  12. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Neke su ere jednostavno neusporedive, čak i u istoj eri nije lako usporediti. Nisu svi vozači prošli isti put do uspjeha. Neki se nisu stigli pokazati, neke je smrt prerano uzela, neki nisu imali niti trunke sreće, neki nisu imali dobre bolide itd…
    Inače je jako teško usporediti vozače objektivno, ali mislim da se najbolje može usporediti Prosta i Sennu, ista era, jedan je bio brz i pametan, drugi je bio još brži i jako voljen među navijačima. Prost je jednostavno odvozio pametnije i zaslužuje titulu boljeg. Možda još ima par primjera koji se mogu dobro usporediti…ali ovo mi je prvo palo na pamet.

    Sve poštujem, ali najviše mrzim navijače koji te popljuju da nisi objektivan tvrdeći da nitko nije bolji od njihovog ljubimca. Upravo zato izbjegavam usporedbe, jer ako objektivno gledam, nemoguće je pronaći najboljeg ikada.

    Uskoro će i Lewis – Schumi usporedbe i to ću izbjegavati jer su to vozači vrlo velikog kontrasta. Ja znam tko mi je draži, i znam da je nekome ovaj drugi također donio puno osmijeha otkad ga prati.

    Dakle sve u svemu, ako objektivno tražimo najboljeg ikada, njega nema, a ovaj sport sigurno ne pratimo iz objektivnosti, već ono što je nama drago i što volimo.

    Btw. Schumi je najbolji.
    I’ll walk myself out….



    8

    3
    • Mclaren AlkY Donator Prikaži

      To i ja govorim. Svatko ima svog ljubimca. I misli da je on najbolji , i to je u redu.
      Ali nema potrebe govoriti nesto tipa , “on je najbolji , nema tu opce razgovora”. I ,kako kazes , pljuvat po svemu i svima ostalima koji se sa tim ne slazu.
      Znam da vecini , pogotovo na ovom portalu , je Michael najveci, i to je u redu. I ne pada mi napamet nekoga uvjeravat suprotno.
      Meni nikada on nece biti najveci i to bi isto trebalo biti u redu , i takoder mene nitko nebi trebao uvjeravat suprotno

      BTW , nemoras izac sam nikamo , uvazavamo tvoje misljenje :D



      10

      0
    • Jenson Button Lotus Prikaži

      neki nisu imali niti trunke sreće

      Dragi moj Mansell



      1

      0
  13. Danas u 14h na M4sport HD snimka utrke koju je pobijedio po mojem mišljenju najbolji vozač ikada👍



    3

    0
  14. Po meni je glupo na ovu temu uopce zapocinjati neku raspravu. Mislim da ce se vecina sloziti da das neki dominantni stroj najboljima u povjesti f1 na neki duzi period da bi svaki od njih bio medu statisticki najboljim vozacima ikad. Po meni ih ima desetak koji su obiljezili sport u svoje vrijeme i nijanse ih dijele. Isto tako nije bilo isto osvajati naslove kontra nekih prvaka u konkurentnim bolidima ili kad konkurencije nemas. Dalo bi de raspravljati o nekim stvarima ali s obzirom da ne postoje realni argumenti za usporedbu onda i sada je jednostavno glupo po meni izjavljivati ovaj ili onaj je bio bolji. Bio sam fan Schumahera i on je statisticki najbolji , no vrlo vjerovatno ne zadugo. Dali to znaci da je Ham najbolji ikad? Pa i tome bi se dalo pricati, vise utrka nego ikad, najdominantniji bolid ikad itd. Svakome mozemo naci mane i prednosti i reci ne ovaj je bolji ili onaj. Svatko ima svog idola i neka ostane na tome jer moje misljenje na tu temu nece promjeniti nitko , sto god netko rekao. 😉



    3

    0
  15. Fernando Alonso 14 alonso05espana Prikaži

    Za mene će najbolji svih vremena uvijek bit Senna 😀. Nisam bio rođen u vrijeme kada je vozio/poginuo, ali pogledao sam puno snimki njegovih vožnji i utrka. Makar je teško usporedit različite ere F1, bilo je stvarno izvrsnih vozača. Na kraju mislim da je to pitanje osobnog ukusa .



    3

    1
  16. Svako ima svog favorita. Ja recimo nenormalno uzivam alkohol. Zato moj glas ide za KIMIJA 😃😃



    12

    0
  17. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Najbolji ne postoji niti će ikada postojati. Najuspješniji da ali najbolji ne.



    7

    1
  18. Najbolji je Adrian Newey.
    On je jedini uspio pobijediti, i sennu i schumija, hamiltona, alonsa….
    Cak ima i 10 naslova prvaka
    :) :) :) :) :)



    23

    1
  19. Pazi ovoga, radi clanak gdje se spominje najbolji svih vremena, a ne uvrsti Alonsa hahaah pa za plakat. Tko tebi dao da pises clanke zivo me zanima



    2

    19
    • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

      Pa gledaj, mislio sam se da li da ga uključim, ali ako sam izostavio Piqueta, Fittipaldija te pogotovo Brabhama i Ascarija, onda ne bi bilo pravedno da njega uključim. Vettela sam stavio zbog toga što je dva puta u izravnoj borbi pobijedio Vettela, a i 4 naslova na Vettelovom kontu isto prevagnu, bez obzira na tadašnji Red Bull, ako se netko zapita zašto sam onda stavio Vettela. Da se zna, Alonso mi je jedan od najdražih vozača koje sam gledao i vozač zbog kojeg sam i zavolio F1, ali eto, što je, tu je.



      8

      2
  20. Fernando Alonso 14 alonso5 Prikaži

    Za mene je Alonso najbolji, ima sve sto bi jedan vozac trebao imati, znaci all round vozac. Brz, inteligentan, dobar u svim uvjetima, lako se prilagodi razlicitim situacijama i bolidima jednom riječju istinski racer.



    6

    7
  21. Williams Nigel Prikaži

    i piqet je zasluzio biti na toj listi



    4

    0
  22. Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

    Sve cestitke za tekst. Odlicno napisano.

    Tema koja sustinski podsjeca na najvecu temu nase civilizacije-da li postoji bog?

    Odgovori su antinomični, što će reći da su međusobno različiti, ali svi (donekle) ispravni.

    Za mene ce to biti Juan Manuel Fangio iako je titule osvojio prije rodjenja mojih roditelja.

    Za mene to Sumaher nikad nece biti iskljucivo iz razloga sto smatram da njegov pristup da su za pobjedu sva sredstva dozvoljena, negira samu bit sporta.



    5

    4
  23. Slazem se da je tesko, gotovo nemoguce usporedivati vozace iz razlicitih era Formule 1. No moguce je usporedivati vozace iz iste ere. Zbog toga po meni najveci svih vremena je Senna, kao najbolji vozac najuzbudljivije i najkompetitivnije turbo ere Formule 1. Ere sa motorima u kvalifikacijskom rezimu snage do 1400ks. A Senna kao kralj tih istih kvalifikacija. Kao primjer toga bih uzeo Vn Monaka kada je u istom bolidu bio za 1.5sec brzi od Prosta( za kojeg se smatra da je jedan od najvecih). Ili 93′ Donington kisa: Prost ima bolid koji je cijelu sezonu 1.5 sec brzi od svih ostalih, pa u kisnoj utrci ostane krug iza Senne. (Za usporedbu to bi bilo kao da prosle sezone padne kisa i Kubica izdominira i sve ostavi za krug iza sebe). Naravno i drugi vozaci na ovoj listi najboljih svih vremena su imali spektakularnih utrka tu i tamo, ali po meni je razlika u tome sto je Senna bio spektakularan skoro svaki put kada je sjeo u bolid. Od cca 160 utrka 65 pole positona bi znacilo skoro svaki drugi put kada je sjeo u bolid bio bi najbrzi na kvalifikacijama, a samo je 3 sezone imao najbrzi bolid i tada naravno u 2 od tih 3 mu je suvozac bio Prost. Tako da po meni kada je toliko bolji od drugog najboljeg vozaca svoje ere to mora znaciti da je Senna najbolji svih vremena.



    3

    6
  24. Ferrari nelinjo Prikaži

    Schumacher je dok je dominirao u najjacem bolidu bio najbolji vozac svih vremena, isto tako Vettel, Hamilton itd itd… Pa taj Vettel je bio najjaci vozac svih vremena dok je vozio Red Bull, a sad se zbog par spinova nipodastava. Sjecam se njegovih voznji, kao i Alonsovih… Ali to je sad duga prica. U glavnom… Htio neko priznati ili ne, Schumacher je postao sinonim za F1 i brzinu, nesto kao Jordan za kosarku. I ako je u F1 bilo stvarno vrhunskih vozaca ipak je to jedna cinjenica nepobitna. Nisam ljubitelj Schumachera, ali to se mora priznati. Taj mit ce ostati dok je svijeta i F1.



    4

    4
  25. Ayrton Senna Ayrton S Prikaži

    Uvijek se javim kad je ova tema u pitanju i uvijek istine radi…
    Kolumnisti se mijenjaju, dolaze nove generacije, svi imaju svije misljenje (vecina krece od meni je… ) svoje favorite i to je dobro, zato na kraju ovaj sport i jeste tako zanimljiv vec godinama…
    Svi mi takodjer imamo svoje razloge zasto volimo svoje favorite… zbog stila voznje, osobnosti izvan bolida, tima za kojeg voze, uspjeha koje su napravili ili neceg pak drugog… Ti nasi favoriti su neosporno bili ili jos uvijek jesu u uskom krugu najboljih vozaca ikad je su to ljudi koji su “krotitelji” tih monstruma od 900-1000 ili za turbo ere jos i vise konja.
    I tu dolazimo do biti ako trazimo najboljeg medju njima ikada… Pa zar oni nisu ujedno i najpozvaniji i najrelevantniji da kazu ko je to najbolji vozac ikad?! Oni koji znaju kako je to sto mi samo gledamo, u stvari odvesti na stazi…
    Mislim da ce se oni medju vama koji realnije gledaju stvari sloziti da su oni, vozaci, ipak najrelavntniji za dati taj sud..
    E pa taj sud su oni i dali 2009 g.
    217 bivsih i tadasnjih F1 vozaca, medju njima i neki od “najvecih” Shumi, Hamilton, Alonso. (Usput sva trojica su glasala za Sennu) su dali svoj sud i proglasili Ayrtona Sennu za najboljeg F1 vozaca ikada!!!
    Vjerovatno zato sto je taj covjek odvozio neke stvari koje niko nikad prije ni poslije nije odvozio i njih 217 je to prepoznalo!
    Koji god je razlog (smrt nije jer i Fangio vec nije bio medju zivima) taj njihov sud iz 2009 g. niko ne moze poreci.

    Ko ne vjeruje evo link
    https://www.autosport.com/f1/news/80517/drivers-vote-senna-the-greatest-ever



    5

    8
    • Antonio Giovinazzi Mazzacane Prikaži

      Vjerovatno zato sto je taj covjek odvozio neke stvari koje niko nikad prije ni poslije nije odvozio

      Koje su to stvari?



      7

      1
      • Doningtong park 1993. , Monaco qualifying 1988. , Suzuka 1988. , treba jos?



        4

        2
        • Antonio Giovinazzi Mazzacane Prikaži

          Ja se slažem da te vožnje spadaju u sam vrh Formule 1, ali to nije bilo pitanje. Ili želiš reć da je npr. Suzuka 1988. jedina utrka u F1 gdje se vozač do pobjede probijao kroz grid?

          Kyalami 1973. – Stewart sa 16. do 1. mjesta i to u prvih 7 krugova. Spa 1995. – Schumacher sa 16. do 1. mjesta. Monza 1967. – Clark sa 15. (+ krug zaostatka) do 1. mjesta, iako nije pobijedio zbog kvara pumpe goriva 1 krug prije kraja utrke. To su samo tri primjera, a ima ih poprilično.

          Znači ono šta je Senna napravio na Suzuki 1988. je već bilo viđeno prije, a i poslije njega. Ista stvar je i sa Donningtonom 1993. i Monakom 1988. Ja tražim nešto šta je Senna napravio, a da nije bilo viđeno prije i poslije njega kao šta je @AyrtonS gore naveo.



          16

          0
        • @Mislavmici

          Doningtong park 1993

          da donington ’93, nije ima ni renaultov motor iza sebe ni upravljivost mclarena…a sa 12. mista na startu u drugi krug utrke ulazi kao 4., nije li to impresivno? i ko to je?



          1

          0
    • Ayrton Senna Ayrton S Prikaži

      Ne znam koji su razlozi njima bili jer na zalost nisam medju tih 217 ljudii pa im pokusaj poslati mail-ove
      Ali evo po meni par primjer…. koliko znam, niko nije dvostrukog svjetskog prvaka (88 Prosta) a tek je dosao u Mclaren ostavio 1,5 sec na poolu Monaca pa u utrci imao prednost od 54 sec ili 1,2 sec na poolu Hungaroringa ispred Prosta
      – Donningron – niko nije u prvom krugu dosao sa petog na prvo mjesto kisne utrke (prestigao i Shumia i Prosta usput) i izdominirao do kraja
      – na Estorilu koji je bio full wet utka je sve bolide osim jednog prestigao za cijeli krug…
      Ali mozda su i neki drugi razlozi da njih 217 proglasi Sennu najboljim… ne znam ali kako god, kad covjeka proglase ti ljudi najboljim onda Vjerovatno i imaju i neke dobre razloge 😁



      1

      7
      • Antonio Giovinazzi Mazzacane Prikaži

        koliko znam, niko nije dvostrukog svjetskog prvaka (88 Prosta) a tek je dosao u Mclaren ostavio 1,5 sec na poolu Monaca

        Recimo Rindt, kojem bi ubrzo bio i rođendan, je 1968. tek došao u Brabham, a 1969. u Lotus. U te dvi sezone je u pojedinim kvalifikacijama bio puno brži od tih 1,5 sekundi od trostrukog prvaka Brabhama i dvostrukog prvaka Hilla.

        Donningron – niko nije u prvom krugu dosao sa petog na prvo mjesto kisne utrke (prestigao i Shumia i Prosta usput) i izdominirao do kraja

        Belgija 1963. – Clark sa 8. na 1. mjesto već nakon Eau Rougea u prvom krugu. Pobijedio sa gotovo 5 minuta prednosti ispred McLarena.

        na Estorilu koji je bio full wet utka je sve bolide osim jednog prestigao za cijeli krug

        To je napravio i Ickx na kiši u Francuskoj 1968. Sve bolide, osim drugoplasiranog Surteesa koji je na kraju kasnio samo 2 minute za Ickxom, je prestigao za najmanje jedan krug. Ovo su samo neki od primjera da ne pišem cili roman.

        Ispada ovim da ne volim Sennu, a stvarno neman ništa protiv njega niti mi je namjera vodit diskusiju koja je kišna utrka bolja, Spa 1963. ili Donnington 30 godina kasnije. Samo tražim stvari koje je Senna radio, a da nisu bile viđene prije.



        9

        0
        • Ayrton Senna Ayrton S Prikaži

          Svaka cast za poznavanje ali Senni su za titulu najboljeg ikad samo dva ili tri vozaca su konkurencija pa pod tim “niko nikad” se odnosi u prvom redu na te konkurente…. ali kako sam ranije napisao, ja stvarno ne znam koji su razlozi da su tih 217 vozaca izabrali Sennu za najboljeg ikad, mozda nisu stvari “niko nikad”, mozda je “kompletan paket” njega kao vozaca…iskreno ne znam
          Ali taj izbor 2009 g. nosi najvecu tezinu i to je ono sto je najbitnije
          I jednostavno treba istaci kad je tema “najbolji ikad” u pitanju


          0

          4
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          Kapa dolje @Mazzacane
          Izdominiro si kolegu koji ce vjerojatno u nedostatku price jos jednom ponovit recenicu sa 217 vozaca :)



          3

          0
        • Ayrton Senna Ayrton S Prikaži

          217 bivsih i tadasnjih F1 vozaca
          Znam da boli ali tako ide s istinom… 😁


          0

          3
  26. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Po meni, lijep tekst za off sezonu, i to je to.
    Pokušavao neko ili ne, F1 se ne može porediti sa nekim drugim sportovima. F1 je jedinstven sport koji nema nikakve veze ni sa fudbalom, košarkom ili tenisom. To je autor uostalom i sam napisao na kraju, mada bi bolje bilo da je sa tim rečenicama počeo tekst.
    Generalno su mi malo čudni kriteriji autora, vjerovatno će i njemu biti čudni moji , kao i klasifikacija vozača gdje Hamiltona nije uvrstio u TOP grupu vozača ni po talentu ni po razumijevanju bolida.
    Po meni Vettel ne zaslužuje da se nalazi na gornjoj listi, osim ako nije kriterij broj osvojenih naslova. Naravno, nije mala stvar osvojiti 4x WDC, ali ako je to mjerilo onda je ljestvicu lako poredati. MS, LH, MF, … S druge strane ime Alonso nije stavljeno na listu. Ali dobro, ovoj raspravi nikad neće biti kraja.
    Sad kratko o mom mišljenju, bez neke analize, jer bi to zahtijevalo puno vremena i truda-
    Meni je najbolji, jedan jedini i nikad prežaljeni Niki Lauda. Čovjek uspio pobijediti sve osim smrti (govorim o zadnjoj borbi). Film Rush govori o njemu, naravno ne o svemu, ostalo se može naći na internetu, jednostavno čovjek koji je bio racer od glave od pete, koji nije dozvoljavao da nagoni upravljaju s njim, već je on u svakom trenutku tačno znao šta govori i radi.
    Drugo mjesto dijele Schumacher, Hamilton, Senna. Bez nekog reda ni poretka.
    Treće mjesto dijele Clark, , Prost, Fangio, Stewart i Alonso.
    Nedostaju tu mnoga imena, koji također po nekim kriterijima bi mogli biti the best of the best, kao Brabham (jedini u istoriji koji je osvojio titulu prvaka u svom bolidu kojeg je sam on konstruisao, a koji se ne nalazi na listi kao neko ko razumije bolid), ali o njemu jako malo znam, Piquet i Andretti pa Fittipaldi … sve su to imena koja su na poseban način ostavili trag u istoriji ovog sporta.
    Kako rekoh trebalo bi dosta (bojim se uzaludnog) truda da se napiše sve i svašta

    Edit: ipak sam zamijeio Prosta i Sennu, mada bi možda mogao i Clarka .. ma sve je to jako blizu u mojim očima



    4

    6
    • Mclaren AlkY Donator Prikaži

      Sport kao sport se nemoze usporedivati sa ostalima , naravno.
      Ali samo biranje najboljeg je dosta slicno. Ne isto , ali slicno.
      Uzmimo nogomet kao primjer. Kako je utrkivanje evoluiralo tako je i nacin igranja nogometa evoluriao. Kako vozaci imaju razne vjestine po kojima se gledaju , tako imaju i nogometasi. Pa kako se mnogim vozacima “racuna” u kojim su ekipama bili i sa koliko dominantnim bolidom , tako se i nogometasima gleda jer nije ista teziina osvajati trofeje kad si clan Evertona ili kad si clan Barcelone itd itd. Dok s druge strane , isto tako , ima puno razlicitosti.
      Kazem nije nikako isto , ali dosta slicnosti ima :D



      2

      0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Pa ne slažem se baš … Nogomet i tenis su godinama isti sport. Većinom se radilo o kozmetičkim promjenama.
        S druge strane Formula 1 se mijenja svakih 10ak godina naopačke.
        Nije se isto fudbaleru naviknuti na novo pravilo o ofsajdu i vozaču na nove gume.
        Što se tiče važnosti tima, naravno da se slažemo, da u boljem timu je lakše isporučiti dobar rezultat, nego obratno.



        3

        0
        • Mclaren AlkY Donator Prikaži

          Ma za sami sport i ja se slazem da se nemoze usporedivati sa ostalima , to nije sporno.
          Govorim samo o paramatrima koji se gledaju za odabir kao nekog najboljeg. Jako slicni parametri se gledaju.


          0

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Pa kad se slažeš da se sami sport toliko promijenio (i još uvijek se mijenja) na osnovu čega ćeš uporediti vozače iz prošlosti sa ovima današnjim? Nemaš istih parametara, osim rezultata koji su postizali.
          A ako ćemo gledati samo rezultate, onda je lako napraviti poredak…
          Osim ako ne pripadaš skupini (ne baš ti :) ), koja nije gledala utrke u prošlosti, nego na osnovu isječaka dođu do zaključaka da je neko u kanti osvojio prvenstvo.
          Čak je neko ustvrdio da su neke velikani pobjeđivali u bolidima tipa današnjeg Williamsa.



          3

          1
        • Mclaren AlkY Donator Prikaži

          Pa nemoze se usporedit. Netko danas sa nekim prije 20-30-40 godina.
          Isto tako svi realni strucnjaci kazu da se npr Messi nemoze usporediti sa Peleom. Jer i nogomet je potpuno drugaciji bio nego sad , sta god netko mislio. Mnogi ce reci naganjaju loptu tada i sada. Onda tako povrsno mozemo reci i da vozaci tjeraju bolid od starta do cilja i tada i sada.
          Uglavnom , da jos jednom ponovim. Sport se razlikuje od ostalih sportova.
          Ali shema biranja najboljeg ove sezone , ove dekade itd , u globalu je slicna (kako sam naveo primjer nogometa).


          0

          0
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Nogomet jeste evoluirao, zato što je čovjek evoluirao. Da su u nogometu, npr. za vrijeme Pele-a igrali 1 sat utakmicu i da je gol bio dugačak 10 metara, onda bi mogli porediti promjene u nogometu i F1.
          Lagano dolazimo do slijepe ulice :) :thumbs:


          0

          0
  27. trenutna ponuda ne ukljucuje buduceg najboljeg svih vremena…max



    4

    7
  28. Marlboro Hey You Prikaži

    Parametri tko je najbolji su postavljeni. Zovu se naslovi svjetskog prvaka. Odnosno broj istih. Sve drugo poput broja pobjeda poleova i ostalog je što se ono kaže kurac od ovce odnosno osobna preferencija.

    Tako je posve nebitno da je meni no. 1 Senna kad se priča o najboljem svih vremena jer Senna to nije.


    0

    8
    • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

      Nisu oni najbolji parametri iz prosto jednostavnog razloga, a to je što danas vozači kao što su Barrichello, Schumacher te trenutno Raikkonen mogu odraditi gotovo 20 sezona u F1 što im stvara veće šanse za osvajanje većeg broja naslova, dok je prije 20 godina prosječna F1 karijera trajala jedva 12 godina, a da ne spominjemo kako je bilo prije 30, 40 pa i 50 godina pa su stoga šanse da Prost, Senna, Clark i ostali osvoje 7 naslova kao Schumacher bile puno manje.



      4

      0
    • Jenson Button Lotus Prikaži

      To nisu parametri iz razloga što Hamilton primjerice nema toliku konkurenciju kao Senna, Prost, Piquet, Mansell…



      2

      1
    • Marlboro Hey You Prikaži

      To su parametri. Ultimativni cilj u F1 je bit WDC. Sve je podređeno tome.

      Svatko ko kaže da to nije parametar nije objektivan i nastupa navijački i nema smisla dalje raspravljati sa takvima.

      A reći da Ham nema konkurenciju kao Senna, Prost i ostali je u najmanju ruku smješno. Pa čovjeku je kroz karijeru direktna konkurencija ni manje ni više nego X svjetskih prvaka. Rosberg, Schumi, Vettel, Alonso, Button, Kimi… Možda i zaboravljam nekog. Sigurno ne manje svjetskih prvaka u konkurencji nego je imao Prost ili Senna ili Hill.


      0

      2
      • Hey You … apsolutno se slažem jer kad navedeš X svjetskih prvaka tj rozberga , MS , seba , alonsa , buttona , kimija ipak je to više svjetskih prvaka nego ih je ima npr senna ( može i prost ) jer tada su na gridu bili tek prost ( može i senna ako “kreneš” sa prostom ) , piquet , mansell , MS , hakkinen … to ih je tek 5 Vs 6 prvaka sa kojima se borija LH ali opet …. ako bi gledali kroz seba i on je za konkurenciju ima alonsa , kimija , MS , lewisa , buttona , rozberga = 6 Vs 6 :) :) :) a onda ako bi išli u detalje LH nikad nije vozija protiv rozberga svjetskog prvaka jer je posli osvajanja titule NR napustija F 1 . LH je zapravo za konkurenta ima vice prvaka ako pričamo o NR ;) spominjati MS bi imalo smisla da je tadašnji mercedes bija imalo konkurentan tada RB , ferarriu , McL pa i lotusu . pobjedit MS u takvom mercedesu i nije bila baš neka fora , dokaz nečega zar ne ? isto bi vridilo i za seba … kad je vozija “kontra” rozberga ovaj nije bija prvak , a za MS/mercedes virdi ono o nekonkuretnosti bolida pa ni pobjede seba nad MS nisu bile neka fora . a zamisli koju je konkurenciju 1953. ima ascari …. farinu , hawthorna i neprikosnovenog fangia ! istina , tu su konkurencija ascariju bila tek trojica ali fangio je po tadašnjim dosezima i vozača i bolida vridija bar za dvojicu ako ne i trojicu …. ako bi se išli “igrat” . npr LH je osvojia 3 titule u nizu , fangio 4 , MS 5 u ferarriu koji ipak tada nije bija dominantan ka mercedes zadnih 6 sezona . šta npr vridi to šta alonsa smatraju top vozačem povijesti F 1 kad je RB bija dominantan ( mada je FA ima šansu 2 sezone pomrsit račune sebu ) , a sa McL fernando nije ima nimalo šansi za makar pristojan plasman na kraju sezone . jbte … pa on je npr 2015. završija na 17. mistu sa 11 bodova ! i sad trebalo “zapamtit” da je LH deklasira jednu klasu FA te sezone ?!?!? to bi bija dokaz čega ? rijetko se dešavalo da su makar 2 konkurenta bila skoro pa izjednačena … dominira je McL sa sennom , prostom pa ferarri , onda RB i sada mercedes i njihovi vozači su tada dominirali , osvajali titule . LH je talenat ali ako bi ga “gledali” kroz McL i nije se nešto ” proslavija” …. titula i 21 pobjeda u 6 sezona , sve ostalo ( 63 pobjede i 5 titula ) je u predominantnom mercedesu šta naravno ne umanjuje njegove dosege jer tako su titule osvajali i prost , senna , MS , seb …. možda fangia smatraju najboljim jer je titule osvaja u alfi , maseratiju , mercedesu , ferarriu šta bi moglo značit da je njemu bilo svejedno koji bolid vozi . virujem da su svi bolidi koje je fangio vozija bili odlični no nijedan tim nije bija “dugoročno” dominantan ( šta dokazuju i njegove titule sa 4 različita tima u 7 sezona ) ka šta je bilo ili je danas . ako bi gledali ko je najbolji u povijesti F 1 kroz postotak pobjeda onda bi No 1 bija fangio sa 47 , No 2 bi bija ascari sa 40 i No 3 lewis sa 33 % . tu bi zapravo najuspješniji bija wallard sa 50 % pobjeda ali on je odvozija tek 2 trke u F 1 , a jednu je pobjedija ;)



        3

        0
  29. na kraju svatiš da teme tipa ‘najbolji svih vrimena’ ‘top 5’ ‘top 10’ ‘top 25’ itd itd nisu ništa drugo nego mamac za lupanje komentara, uzdizanje svojih idola i besmislenih rasprava :D i svako malo svaki put iznova :D alonso je nekom bog…ali da je stvarno bog nekog vraga bi napravio sa mclom. ne kažem da asevi nisu i u lošijem bolidu imali bljeskove tipa mansell u madži ’89 i sl. ali za ono najbitnije odnosno titulu ka šta @hey you kaže tribaš imat – bolid. a pošto f1 nije kup natjecanje sa istim bolidima određivanje najboljeg vozača postaje smišno. smišno je da je kod titule vozač razvikaniji od dizajnera ili dobavljača motora…a pogotovo danas kad je on jako malen faktor za postizanje rezultata.



    4

    1
  30. Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

    Hill, Villeneuve, Hakkinen, Coulthard, Montoya, Raikkonen, Alonso, Rosberg, Button naspram Alonsa, Masse, Vettela ,Rosberga, Leclerca i Maxa su li la

    Lijepo to zvuci na papiru, ali nazalost situacija je ponesto drukcija. Osim Hakkinena i Alonsa (i to u zadnje dvije sezone), tu imas Hilla koji je nakon 1996 zavrsio sa ozbiljnom karijerom, Villenueve isto tako nakon 1997, Raikkonen, Rosberg, Button su bili klinci, Montoya pored hrabrosti i brzine nije bio vozac za velike dosege, a Coulthard je jednom ili dva puta tokom sezone znao odvesti odlicnu trku.

    Dok se sa druge strane nalaze Alonso (dvostruki i aktuelni sampion), Raikkonen, Button, Rosberg, Vettel i to svaki na vrhuncu snage i svaki je postao svjetski sampion. Maxa i Charlesa necu spominjati jer su klinci, kao sto su i gorenavedeni za vrijeme Sumaherove ere.

    Dakle vidi kod Hamiltona konkurencija sve sami sampioni (a nismo ni spomenuli Webbera, Massu, Riccarda, Kubicu koji su ako ne bolji onda barem na nivou Montoye, Coultharda, pa i Hilla, dok Ricci podsjeca na Villenueva).



    4

    2
    • Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

      Složio bih se da je Hamilton kroz karijeru imao jaču konkurenciju, iako mi je Schumacher draži kao vozač. Imati za direktne protivnike Alonsa, Buttona, Rosberga, pa i Bottasa nije mala stvar, pogotovo ako protiv svih izvučeš pozitivan omjer, što zahtjeva jako visoku razinu vožnje preko 10 sezona. Naravno, uvijek se tu postavlja pitanje šta bi bilo s Hamiltonom da 2014. Mercedes nije postao dominantan, ali svejedno, od tad bi ga možda samo 4-5 drugih vozača (aktualnih ili koji su bili aktualni u tom periodu) uspjelo pobjediti, među kojim je i Rosberg, a pitanje je da li bi itko uspio osvojiti više titula, a tu su imena poput Vettela, Alonsa, Raikkonena, Buttona, Ricciarda, pa zašto ne i Verstappena koji se utrkuje od druge sezone Mercedesove dominacije i odavno se već ne može smatrati neiskusnim.

      A glavni razlog zašto to mislim jest mnogo duži kontinuitet forme Hamiltonovih konkurenata, od kojih se samo Raikkonen može izdvojiti kao izuzetak, dok kod Vettela nije pitanje forme.



      1

      3
  31. Naravno jedan je najbolji – Michael Schumacher, naravno da je subjektivno, ali koji navijački poriv je realan.
    :)



    3

    0
    • Uvijek se subjektivno stvori dojam da je netko najbolji igrač nekog sporta ili vozač svih vremena dok si omladinac i onda nitko kasnije to ne može pokvariti. Meni je nogomet počeo s Rivaldom i Ronaldom, a onda sam vidio Ronaldinha i za mene je samo gledanje bilo dovoljno da nakon 10og gola gdje ih je poslagao sve na guzicu ustvrdim da je to najbolji igrač svih vremena. Kasnije su se pojavili C. Ronaldo i Messi koji se natječu za najboljeg napadača svih vremena, a što im to vrijedi kada sam ja davno prije već odlučio tko je najbolji svih vremena. Isto je s vozačima Formule 1. Tko je gledao neke stare majstore njega je bolilo briga i za Schumachera i pogotovo sada za Hamiltona. U boksu sada moja generacija kaže Tyson je bio car, nove generacije će reći braća Kličko, moj stari kaže “Kasijus Klej”. To je priča koja se ponavlja svake generacije.



      4

      0
  32. Ross Brawn 27Ferrari28 Donator Prikaži

    Za mene je to MS. Iako kad sam počeo gledati formulu navijao sam za Ferrari i nekak mi je uvijek bio drag Alesi, nešto kao vječiti talent.
    Po meni on je imao cijeli paket. (MS ne Alesi) Navjerovatan talent kojim je mogao vrtitit brze krugove u kontinuitetu, razumijevanje bolida i sam input koji je davao prilikom testiranja te izuzetna sportska inteligencija da za vrijeme utrke donese odluke kojima će profitirati. Naravno i personality pobjednika.
    Dal je u svojoj karijeri radio greške,, je ali i Messi/Ronaldo su dobivali crvene kartone pa nisu zbog toga ništa manje omiljeni ili im je reputacija najboljeg ugrožena. Jednostavno, želja za pobjedom, za rezultatom jedino može nahraniti tu glad.
    Puno je vozača koji su blizu toga, recimo sjećam se kako su pričali davnih dana kako je isntruktor vožnje kod kojeg su vozači dolazili kako bi popravili vožnju rekao kako jedino koga nije ispravljao bio Kimi, a opet osvojio je svega jedan naslov. Lewis je po meni veći prirodni talent od MS-a, ali mi se čini da mu radna etika nije poput MS-a..(u konačnici uskočio je u sjedalo Mečke u kojoj je bio MS i sigurno pomogao oko bolida). I konačno gledati Sennu ili neke od ranijih vozača kroz kameru sa bolida je nevjerovatno. Nikakvi HALo-i, prst debela “limarija” te štitila od sudara. Senna mi je recimo za milimetar slabiji od MS-a i stvarno jedino što mi se ne sviđa je taj hajp oko Senne kao nekog Mesije F1, redanje krugova dok mu duh lebdi iznad njega, čovjek je bio ludilo od vozača, ali je bio od krvi i mesa i imao je putra na glavi kao i MS i Lewis i svi ostali. Eto malo sam se raspisao ali korona je pa nemam baš puno izbora.
    PS
    GP manager iz 96-te na PC-u trenutno mi je najbližee iskustvo sa F1



    2

    0