Fikcija / Izdvojeno

Što bi bilo kad bi bilo…

Piše: Ante Maras

Prije 3 godina, 14 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 12 minuta

Ponekad se čovjek zapita što bi bilo da su se neki događaji drugačije odvili ili da smo donijeli drugačije odluke. U Formuli 1 takvih je slučajeva bezbroj, a u ovom članku ću se dotaknuti najbitnijih i najpoznatijih situacija koje su se dogodile, a mogle su se odviti drugačije.

1968.

Firestone: Hej Jim! Slušaj! Trebao bi odraditi neki promotivni posao za nas.
Jim Clark: O kakvom poslu je riječ?
Firestone: Trebao bi nastupiti na utrci Formule 2, na Hockenheimu. Bit će i neke face iz Formule 1 kao što je Amon, Hill i Beltoise. To je odlična prilika da se ispromoviramo i u svijetu F2.
Jim Clark: Hvala na prijedlogu, ali nisam baš zainteresiran, ipak ću voziti na Brands Hatchu, inače tamo i idem pa čemu prekidati tradiciju.
Firestone: Ali Jim…
Jim Clark: Rekao sam svoje.
Firestone: Ok, drugi put onda. Čujemo se, Jim.
Jim Clark: Čujemo se!

1976. (Nürburgring)

Balestre: Ovako momci. Uvjeti na stazi nisu baš najbolji, a i sama staza je opasna i u lošem stanju. Što kažete da otkažemo utrku ili barem da ju odgodimo jer vrijeme je stvarno loše?
Lauda: Trebamo obavezno, ovo su smrtonosni uvjeti, neko će poginuti ako se ne otkaže utrka.
Hunt: Jesi ti normalan, zašto ju odgađati? Ionako nikad ne znaš kad ti je sudnji dan. Pogotovo za nas vozače, mi živimo dan za danom.
Depailler: Tako je Hunt!
Hunt: A uostalom, tebi bi, Niki moj, pasalo da se otkaže jer si bliže obrani titule, Štakore. Sva ta priča o sigurnosti je obična glupost, jer odgodom si bliže obrani naslova.
Lauda: Pa i ja sam na gubitku, James. Momci, ako se ne otkaže utrka, ja neću nastupiti na utrci, pa ćemo vidjeti što gledatelji kažu na to.
Balestre: Nisi valjda ozbiljan?
Lauda: Itekako, pogotovo kad mi je život u pitanju. Ja se nadam da vi ostali niste toliko ludi da ćete nastupiti na utrci.
Balestre: Ajmo glasanje! I tko je za otkazivanje utrke?
(18 vozača digne ruku)
Balestre: Tko je za održavanje utrke?
(ostali dignu ruku)
Balestre: Utrka se službeno otkazuje!

1978. (Milano)

Novinar: Gospodine doktore, kako je prošla operacija noge Ronnieja Petersona?
Doktor: Operacija je dobro prošla, a pacijent je stabilno.
Novinar: Kakve su ozljede bile?
Doktor: Teške, 27 fraktura noge i stopala, ali brzom reakcijom smo ih uspjeli sanirati i sad mu slijedi oporavak.
Novinar: Koliko dugo će trajati oporavak?
Doktor: Teško je sad precizirati, ali će potrajati.
Novinar :Znači, sezona je gotova za njega?
Doktor: Najvjerojatnije da.
Novinar: Hvala vam puno na informacijama.
Doktor: I drugi put.

1984.(Monako)

Prost (maše sucima u 29. krugu): Prekinite utrku, za Boga miloga, poginut ćemo! Jacky, učini nešto!
Jacky Ickx: Alain maše da prekinemo utrku. Što da radim?
Sudac: Daj, ignoriraj ga. Što mali Francuz prigovara? Ako Brazilac i Švabo mogu voziti one svoje krševe perfektno po ovoj stazi, onda može i on Mclarena voziti po ovakvim uvjetima.
Jacky: I to što kažeš. Ništa od prekida utrke.
Prost (maše sucima ponovo u 31. krugu): Prekinite više, molim vas! Postalo je nemoguće za voziti. Jacky, prekidaj više, za Boga miloga!
Jacky: Opet Alain zahtijeva prekid utrke, što ćemo?
Sudac: Reci mu da se više okani toga. Uostalom, sigurno maše jer ga mali Ayrton sustiže, a i oni mali Bellof je blizu pa se boji sramote da ga mali dječaci u krševima ne osramote. Uostalom, on ima Porscheov motor u Mclarenu, a ti radiš za Porsche. Zamisli ti onda skandala da prekineš utrku u ovom trenu.
Jacky: I to što kažeš. Ajd, nek se utrka nastavi.
(Senna prelazi Prosta u 32.krugu na startno-ciljnoj ravnini)
Jacky (krug kasnije): Daj čovječe, kiša ne jenjava, prekidam utrku, a i onaj Prost više je dosadio mahanjem.
Sudac: Aj, aj nek ti bude. A ionako mi više oni mali Francuz dosadio mahanjem.
(Jacky Ickx prekida utrku u 34. krugu, a prema rezultatima Senna postaje pobjednik po prvi put u karijeri.)

1986. (Adelaide)

“64. krug, Mansell trenutno juri Brabham pravcem na trećem mjestu nakon odustajanja Keke Rosberga, dovoljnim za naslov. Ispred njega se nalazi Philippe Alliot kojeg će pokušati obići za cijeli krug. Prost se trenutno nalazi na 4. mjestu i trenutno ga samo čudo može dovesti do naslova, a Piquetu više od toga. Obilazak Alliota Mansell odrađuje bez problema i čini se da ide prema svojom prvom naslovu.”

“Kraj utrke! Unatoč činjenici da je Piquet pobijedio, Mansell osvaja naslov jer je utrku završio na trećem mjestu, što mu je bilo dovoljno za naslov, a još jedan kandidat za naslov Alain Prost je utrku na četvrtom mjestu, isto nedovoljnom za naslov. Gledali smo napetu sezonu u kojoj su se čak trojica vozača borila za naslov, a kao pobjednik izlazi Mansell koji je ipak pokazao najviše od svih.”

1988. (Monako)

“Cijenjeni gledatelji, prisustvovali smo demonstraciji sile velikog Ayrtona Senne. Nakon jučerašnjih kvalifikacija u kojima je jednostavno nadnaravnom vožnjom posramio konkurenciju, među njima i momčadskog kolegu Alaina Prosta. O nadmoći u kvalifikacijama govori činjenica da je Senna od momčadskog kolege koji je završio kvalifikacije na drugom mjestu bio brži čak 1,4 sekunde. A danas je jednostavno bio liga za sebe, utrku je završio s preko minutu prednosti nad Alainom Prostom, na tehnički najzahtjevnijoj stazi na svijetu, na ulicama Monaka. Prava demonstracije sile i moći.”

1989. (Suzuka)

“Senna i Prost vode žestoku borbu za prvo mjesto, u utrci koja može već danas odlučiti prvaka. Senna mora pobijediti danas i u zadnjoj utrci u Adelaideu da bi osvojio naslov. Evo nas pri kraju 46. kruga i trenu.. Senna prolazi Prosta! Senna prolazi Prosta u zadnjoj šikani na stazi! Kakav potez Brazilca, koje majstorstvo! Prost je samo na tren bio neoprezan i to Senna kažnjava. Kakva nas samo završnica čeka, poštovani gledatelji!”

1990. (Suzuka)

“Unatoč Senninom protestu oko starta, prvoplasirani Senna starta s prljave strane staze. Tenzije su visoke, ponovno nas čeka napeta borba za naslov između Prosta i Senne. Iiii, počelo je! Senna dobro starta, ali Prost ulazi prvi u zavoj i dolazi u vodstvo utrke!”

1994. (Imola)

Senna: Momci, ovo je postalo preopasno, jeste vidjeli što se danas dogodilo jadnom Rubensu? Trebali bi otkazati utrku, staza je previše opasna. Mogao bi netko poginuti.
Berger: Ayrtone, smiri malo. Rubens će se oporaviti brzo, jak je to mladić. Uostalom, prije smo vozili na Imoli i nisi se baš bunio oko sigurnosti.
Senna: Pa naravno da se nisam bunio jer nisu bolidi prije bili toliko nestabilni kao današnji. Ovi danas su jureći lijes.
Schumacher: Ne drami, Ayrtone, nije istina.
Senna: Lako je tebi reći, Michaele, kad niste makli elektroniku iz bolida koja više nije legalna.
Schumacher: Šta si rekao?! Šta si re…
Ecclestone: Ej, ej, momci, ohladite! Senna, jesi li ti siguran u to sve oko sigurnosti? Znaš i sam da smo puno uložili u ovo.
Senna: Bernie, jel ti vidiš Tamburello zavoj? Na onom zavoju su zamalo poginuli i Piquet i Berger. Sljedeći možda i stvarno netko pogine. Ako je tebi novac važniji od zdravlja svih nas, onda stvarno nemam komentara više na tebe.
Lauda: Po tom pitanju sam na Ayrtonovoj strani, odgoda je možda najbolja opcija
Ecclestone: Max, što ti kažeš na ovo sve?
Mosley: Ja sam na Ayrtonovoj i Nikinoj strani ovaj put, i to samo zbog Nikija. Ipak ne želim da netko doživi slično što i Lauda, možda i gore. Je da gubimo puno novca, no zdravlje je na prvom mjestu.
Ecclestone: Ajd ipak ćemo odgoditi utrku, al ovaj put.
Senna: I trebalo bi učiniti staze i bolide sigurnijima
Ecclestone: A daj Senna! Sad još i to?! Pa sigurnost je na visokom nivou.
Senna: Rubens se ne bi složio.
Ecclestone: Aj aj, nešto ćemo smisliti, samo mi nemoj kvocati puno.
Senna: Momci, ovim potezom smo možda spasili nečiji život.
Schumacher: Aj, ohladi malo, Ayrtone.

1994. (Adelaide)

“Schumacher je trenutno u vodstvu, dok iza njega vreba svoju priliku Damon Hill, njegov izravni konkurent za naslov u sezoni obilježenoj incidentima i skandalima. U ovu su utrku ušli sa s… I Schumacher izlijeće! Schumacher izlijeće, ali nedovoljno da udari u zid! Hill se približio još više i potpuno se zalijepio za njega. Ovo postaje sve napetije i napetije, tko će biti prvak, Hill ili Schumacher? Sve u svemu, čeka nas velika borba do kraja utrke!”

1997. (Jerez)

“Villeneuve se približava Schumacheru sve više i više nakon što ga je na kontroverzni način više puta blokirao Norberto Fontana iz Saubera. Ovaj incident će sigurno izazvati mnoge polemike i kritike s obzirom na to da upravo Ferrari dobavlja motore Sauberu pa se ovo može tumačiti kao pomoć Ferrariju, no time se treba baviti nakon utrke. Villeneuve se približava sve više i više i čeka se Villeneuveov potez. Oba su prošla Sito Pons i sa… Villeneuve prolazi! Ali izlijeće! Završava van staze! Villeneuve završava van staze! Pokušava se izvući iz šljunka, ali bezuspješno. Pokušao je kasnim kočenjem iznenaditi Schumachera i proći s unutarnje strane, ali je očigledno prekasno počeo kočiti. I Schumacher postaje svjetski prvak! Schumacher je svjetski prvak! Schumacher ne mora ni završiti utrku do kraja, naslov je siguran. Ferrari napokon ima svjetskog prvaka! Nakon dugih 18 godina čekanja napokon Ferrari ima prvaka. Ludnica i veselje u Ferrarijevom taboru!”

2005. (Nürburgring)

Dennis: Kimi, kakvo je stanje gume? Može li izdržati do kraja?
Raikkonen: Ron, guma vibrira nenormalno, ne znam hoće li izdržati do kraja utrke.
Dennis: Što hoćeš da napravimo? Da mijenjamo gume ili možeš odvoziti zadnji krug s takvom gumom?
Raikkonen: Aj onda pripremite gume, jer moglo bi biti problema. Bolje i treći biti nego riskirati pa izgubiti sve.
Dennis: Je li to tvoja zadnja?
Raikkonen: Da.
Dennis: Ok, uđi u boks u ovaj krug.

2005. (Indianapolis)

Michelin: Dajte ljudi, stavite šikanu na zavoju 13 ili će biti sudara.
FIA: Pa dobro, jeste vi normalni?! Šikana će stvoriti još više sudara nego ovi sadašnji oblik zavoja. Uostalom, tko vam je kriv što ne znate napraviti gumu kako spada?
Michelin: Pa za Boga miloga, jeste vi pri sebi?! Zašto je toliki problem staviti šikanu?!
FIA: Nije fer prema Bridgestoneu, oni su uspjeli dovest ispravne gume, za razliku od vas. A drugi razlog je što je ta šikana opasnija od sadašnjeg oblika zavoja.
Michelin: Kako to možete znati? Ako ne stavite šikanu, momčadi s našim gumama neće nastupiti.
FIA: U redu, ionako ima još 6 bolida koji će voziti.
Michelin: Baš ćemo vidjeti kako će ispasti ta lakrdija. Zbogom!
FIA (par minuta kasnije): Pozdrav momci. Michelin povlači svoje momčadi iz utrke zbog svojih guma, tražili su da stavimo šikanu zbog sigurnosti njihovih vozača, ali nismo pristali na njihov prijedlog. Tko im je kriv što ne znaju napraviti gume kako spada
Bridgestone: Ozbiljno?
FIA: Da.
Bridgestone: Onda ni mi nećemo.
FIA: Pa jeste vi ozbiljni?!
Bridgestone: To i mi vas pitamo jer samo idioti mogu održati utrku sa samo 6 bolida. Stavite tu glupu šikanu ili nećemo ni mi nastupiti.
FIA: Vi to ozbiljno?
Bridgestone: Najozbiljnije.
FIA: Aj, aj, nek vam bude. Charlie! Zovi Michelin i reci da se ne spremaju još, stavit ćemo tu glupu šikanu. Koji klaunovi, majko mila!

Ožujak 2007.

Stepney: Ej Mike, di si, stari?
Coughlan: Što je, Nigel, kako u tebe?
Stepney: Ma ne pitaj. Ništa ne valja u Ferrariju otkad su otišli Brawn i Schumacher. U tebe?
Coughlan: Sve super. Alonso u Mclarenu, a i ovi mali Lewis je vraški dobar, moglo bi biti nešto od njega.
Stepney: Aj neka, neka. Nego htio bih ti nešto predložiti, a od toga ćete profitirati i ti i Mclaren.
Coughlan: Baš me zanima. Pričaj.
Stepney: Kod sebe imam podatke i tehničke nacrte za ovi novi Ferrarijev bolid, a to bi vama moglo itekako pomoći. Hoćeš li ih uzeti?
Coughlan: Stari, ovo mi previše smrdi, ne želim nagrabusit.
Stepney: Aj, ne boj se, bit će sve dobro.
Coughlan: Ne bih ipak. Pitaj nekog drugog, na primjer Briatorea. Siguran sam da bi on pristao.
Stepney: Aj, aj ok, razumijem. Vidimo se.
Coughlan: Aj vidimo se.

2008. (Brazil)

“Zadnji metri kaotične utrke u Interlagosu. Felipe Massa prolazi cilj prvi i zasad je on svjetski prvak. No treba pričekati kako će se borba iza odviti. Hamilton je trenutno na šestom mjestu, a ispred njega je Glock koji se muči s gumama za suho, a na stazi pada kiša. I Hamilton ide preteći Glocka, ali on nekako uspijeva sačuvati poziciju unatoč teškim mukama. Jure prema cilju, Hamilton još jednom pokušava, ali ne uspijeva! Massa je prvak! Massa je prvak! Prvi Brazilac na tronu svijeta još od Ayrtona Senne! Interlagos je eruptirao! Ma kakav, Interlagos. Cijeli Brazil je eruptirao! Brazil slavi svog junaka!”

2018. (Njemačka)

“Sebastian Vettel je trenutno u vodstvu utrke nakon 51 kruga utrke. Nakon pomalo traljavog prepuštanja pozicije od strane Kimija Raikkonena, Vettel juri prema pobjedi na svojoj domaćoj stazi. Zasad izgleda jako dob… I Vettel gubi kontrolu nad bolidom u Sachsu, ali ga uspijeva zadržati na stazi! Ipak ne plaća svoju grešku skupo! Da čujemo Team radio Vettela.
Vettel: Pripremite mi nove gume! Nove gume! Postalo je nemoguće više na ovima vozit!
Inženjer: U redu, u redu! Uđi u boks u sljedećem krugu. Dobit ćeš set ultrasofta.
Vettel: Kakav vražji ultrasofta?! Stavljaj intermedije! Vani kiši, ako ne vidiš!
Inženjer: Uskoro će prestati. Bolje je da stavimo gume za suho.
Vettel: Aj, nek ti bude. Nadam se da znate što radite.
Evo, kao što smo čuli, vodeći Vettel ulazi u boks u sljedećem krugu.”

Komentiraj

14 komentara

  1. Fora clanak.. A di su Alonso i Ferrari u Emiratima 2010. ???



    9

    0
  2. Michael Schumacher
    Ferrari Maniac Prikaži

    Ova prepričavanja utrke bez dijaloga sam čitao u sebi glasom Murrayja Walkera. Kao da se stvarno dogodilo… :)



    8

    0
  3. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Villeneuve izlijece sa staze u Jerezu 1997, ali zato Sumaher ostaje u trci u Adelaidu 1994…vickasto…:D



    5

    1
  4. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Jedan dodatak na godinu 2007,s obzirom na napisano za 2008.

    “” Velika nagrada Kine predzadnja trka sampionata 2007,u vodstvu je Lewis Hamilton koji 95% vec sada ima titulu u svojim rukama. Potrebna su mu samo 4 boda za osvajanje titule. Dovoljno je i 5-to mjesto. Samo treba zavrsiti trku. 26 krug trka postaje haoticna,promjenjivi vremenski uslovi na stazi pocinju da mijenjaju odnos snaga. Lewis trpi veliku potrosnju guma,prvi konkurent za titulu Kimi Raikkonen ga prestize,sada je vec pobjeda u trci polako izgubljena ali ne i naslov! Pozivaju ga u box na promjenu guma. 31 krug Lewis ulazi u boks,sklisko je na ulazu,bolid plese,zahvata desnim dijelom pijesak pored ulaska u boks,ali na srecu lijevi dio bolida ostaje na suhom i Lewis prolazi,ulazi u boks mijenja gume i trku zavrsava na 3 mjestu i imamo novog najmladjeg sampiona !!

    Imamo prvog debitanta sampiona u istoriji F1 !!! Imamo golobradog rookiea koji pobjedjuje trenutno najboljeg vozaca na gridu i dvostrukog aktuelnog sampiona u istom bolidu !! Imamo zvijezdu u usponu cije dostignuce nikada nece biti dovodjeno u pitanje kao ni njegov talenat!! “”



    9

    8
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Vidiš, i to je zanimljivo, nisam se toga sjetio. Zanimljiva interpretacija, ali moglo se to interpretirat na različite načine, ne samo na tvoj.



      5

      1
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Nema veze sto se nisi sjetio. Napisao si dosta toga. Zato smo tu svi zajedno da se dopunjavamo.

        Naravno,takodje,svaka godinu za koju si nesto napisao se mogla interpretirati na razlicite nacine,ne samo na tvoj.



        9

        0
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Zanimljiva je količina minusa na potpuno relevantne činjenice. P.S. Šumi u Adelaidu ne bi ni na koji način pobjedio u toj utrci jer je udario u zid i oštetio ovjes. Da recimo nije udario , e tada bi bila zanimljiva borba.



          3

          0
        • “Schumacher je trenutno u vodstvu, dok iza njega vreba svoju priliku Damon Hill, njegov izravni konkurent za naslov u sezoni obilježenoj incidentima i skandalima. U ovu su utrku ušli sa s… I Schumacher izlijeće! Schumacher izlijeće, ali NEDOVOLJNO DA UDARI U ZID! Hill se približio još više i potpuno se zalijepio za njega. Ovo postaje sve napetije i napetije, tko će biti prvak, Hill ili Schumacher? Sve u svemu, ČEKA NAS VELIKA BORBA DO KRAJA UTRKE!”



          3

          0
  5. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Super članak ?


    0

    0
  6. Stepney & Coughlan, drugovi stari….. :rofl:



    4

    1
  7. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Ja bi dodao Kinu 2007. i odlazak Hamiltona par krugova ranije po nove gume.


    0

    0
  8. Ayrton Senna
    Ayrton S Prikaži

    Svaka cast za ideju i kreaciju… ?


    0

    0
  9. Barcelona 2012.
    Ecclestone: Frank, bliži se 25. godišnjica tvoje ekipe, niste pobjedili već 8 godina, možda bismo mogli progledati kroz prste što se tiće nekih postavki motora…
    Frank: Misliš dao bi nam priliku da pobjedimo na utrci bez posljedica.
    Acclestone: Da, samo bi se morali rješiti dokaza… npr. neki požar u garaži.
    Frank: Gladni smo pobjede, ali lakše ću spavati ako ne varamo.
    Ecclestone: ok
    -Alonso pobjeđuje u Barceloni, na kraju sezone ima dovoljno bodova za treći naslov prvaka.



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni