FIA objavila niz novih pravila povodom trenutne krize; zabranjen rad na bolidima za 2022. do kraja godine

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 4 godina 2 min 5 komentara

Povodom trenutne globalne krize zbog koronavirusa koja je u ogromnoj mjeri utjecala na kratkoročne i dugoročne planove svih velikih sportskih organizacija, FIA je donijela niz novih pravila kako bi se Formula 1 što bolje prilagodila trenutnoj situaciji.

Nakon što je prvih planiranih osam utrka sezone 2020. otkazano ili odgođeno, jasno je postalo kako će, ako sezone ove godine uopće bude, kalendar izgledati značajno drukčije od planiranog. Zbog toga je odlučeno kako će članak 5.5 Sportskog pravilnika Formule 1 za 2020. biti izbrisan, odnosno promjene će biti moguće bez ikakvog glasovanja. Predsjedniku FIA-je, trenutno Jeanu Todtu, dana je ovlast za samostalno donošenje odluka u vezi organizacije međunarodnih natjecanja u 2020. godini.

Sve moguće buduće promjene pravilnika bit će lakše provesti – dosad je za promjenu aktualnog pravilnika bila potrebna jednoglasna podrška momčadi, a sada će biti potrebno samo 60% podrške.

Osim za momčadi, uvedena je zabrana rada i za proizvođače pogonskih jedinica, a kao i kod one za momčadi, navodi se kako prestanak rada mora trajati 21 uzastopni dan tijekom ožujka ili travnja. Objavljene su i izmjene ograničenja po broju komponenti koje će se smjeti koristiti ovisno o broju utrka prikazane u tablici.

Broj utrka ICE MGU-H TC MGU-K CE ES
15 ili više 3 3 3 2 2 2
12 – 14 2 2 2 2 2 2
11 ili manje 2 2 2 2 1 1

(ICE – motor s unutarnjim izgaranjem, MGU-H – jedinica generiranja toplinske energije, TC – turbopunjač, MGU-K – jedinica generiranja kinetičke energije, CE – kontrolna elektronika, ES – baterija)

Novim pravilima omogućen je jednodnevni test krajem sezone za mlade vozače u koje se ubrajaju svi vozači s manje od tri odvezene F1 utrke, a za razliku od inače, smjet će se koristiti dva bolida.

Posljednja odluka odnosi se na već najavljenu zabranu rada na bolidima nove generacije koji su trebali biti uvedeni od 2021., a onda su zbog trenutne situacije prolongirani za 2022. Zabranjen je bilo kakav aerodinamički razvoj takvih bolida do kraja tekuće godine. Dodatne mjere za 2021., koje se prvenstveno uvode radi smanjenja troškova, bit će objavljene nakon daljnje rasprave s momčadima.

U dodatku objave stoji kako se Mercedesov DAS (dual-axis steering) sustav i dalje neće smjeti koristiti iduće sezone, no za ovu je dozvoljen.


Odgovor

5 komentara

  1. Fernando Alonso 14
    Marci Prikaži

    Za one koji prvo čitaju komentare: prvo pročitajte zadnju rečenicu



    8
    7

    1
  2. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    Zanimljiva zadnja recenica…
    Ipak nije zabranjen u novom pravilniku, nego je i po trenutnom (porlongiranom) zabranjen. ?

    Odluka u skladu s hirovima FIA-e koji se vise pogubila u svim tim pravilima, zabranama i odlukama.
    Em motori nisu ilegalni ali nisu ni legalni, em DAS nije legalan ali je zabranjen…



    3
    3

    0
  3. Charles Leclerc 16
    Domach Donator Prikaži

    Pokusavam bit optimistican pa se nadam sezoni da vidimo DAS na djelu tih nekoliko utrka…


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.