Izdvojeno

FIA objavila niz novih pravila povodom trenutne krize; zabranjen rad na bolidima za 2022. do kraja godine

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Povodom trenutne globalne krize zbog koronavirusa koja je u ogromnoj mjeri utjecala na kratkoročne i dugoročne planove svih velikih sportskih organizacija, FIA je donijela niz novih pravila kako bi se Formula 1 što bolje prilagodila trenutnoj situaciji.

Nakon što je prvih planiranih osam utrka sezone 2020. otkazano ili odgođeno, jasno je postalo kako će, ako sezone ove godine uopće bude, kalendar izgledati značajno drukčije od planiranog. Zbog toga je odlučeno kako će članak 5.5 Sportskog pravilnika Formule 1 za 2020. biti izbrisan, odnosno promjene će biti moguće bez ikakvog glasovanja. Predsjedniku FIA-je, trenutno Jeanu Todtu, dana je ovlast za samostalno donošenje odluka u vezi organizacije međunarodnih natjecanja u 2020. godini.

Sve moguće buduće promjene pravilnika bit će lakše provesti – dosad je za promjenu aktualnog pravilnika bila potrebna jednoglasna podrška momčadi, a sada će biti potrebno samo 60% podrške.

Osim za momčadi, uvedena je zabrana rada i za proizvođače pogonskih jedinica, a kao i kod one za momčadi, navodi se kako prestanak rada mora trajati 21 uzastopni dan tijekom ožujka ili travnja. Objavljene su i izmjene ograničenja po broju komponenti koje će se smjeti koristiti ovisno o broju utrka prikazane u tablici.

Broj utrka ICE MGU-H TC MGU-K CE ES
15 ili više 3 3 3 2 2 2
12 – 14 2 2 2 2 2 2
11 ili manje 2 2 2 2 1 1

(ICE – motor s unutarnjim izgaranjem, MGU-H – jedinica generiranja toplinske energije, TC – turbopunjač, MGU-K – jedinica generiranja kinetičke energije, CE – kontrolna elektronika, ES – baterija)

Novim pravilima omogućen je jednodnevni test krajem sezone za mlade vozače u koje se ubrajaju svi vozači s manje od tri odvezene F1 utrke, a za razliku od inače, smjet će se koristiti dva bolida.

Posljednja odluka odnosi se na već najavljenu zabranu rada na bolidima nove generacije koji su trebali biti uvedeni od 2021., a onda su zbog trenutne situacije prolongirani za 2022. Zabranjen je bilo kakav aerodinamički razvoj takvih bolida do kraja tekuće godine. Dodatne mjere za 2021., koje se prvenstveno uvode radi smanjenja troškova, bit će objavljene nakon daljnje rasprave s momčadima.

U dodatku objave stoji kako se Mercedesov DAS (dual-axis steering) sustav i dalje neće smjeti koristiti iduće sezone, no za ovu je dozvoljen.

Komentiraj

5 komentara

  1. Fernando Alonso 14
    Marci Prikaži

    Za one koji prvo čitaju komentare: prvo pročitajte zadnju rečenicu



    8

    1
  2. Zanimljiva zadnja recenica…
    Ipak nije zabranjen u novom pravilniku, nego je i po trenutnom (porlongiranom) zabranjen. ?

    Odluka u skladu s hirovima FIA-e koji se vise pogubila u svim tim pravilima, zabranama i odlukama.
    Em motori nisu ilegalni ali nisu ni legalni, em DAS nije legalan ali je zabranjen…



    3

    0
  3. Charles Leclerc 16
    Domach Prikaži

    Pokusavam bit optimistican pa se nadam sezoni da vidimo DAS na djelu tih nekoliko utrka…


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni