Oktanski koktel

Ferrarijev povratak na vrh: Konačno na tronu

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 9 minuta

Početak sezone je bio izvrstan za Ferrari koji je ostvario 3 pobjede u prve 4 utrke, a i Irvine je ostvario svoju prvu pobjedu u karijeri na prvoj utrci sezone na Velikoj Nagradi Australije nakon dvostrukog odustajanja Mclarenovih vozača. Schumacher je u tom razdoblju ostvario pobjede u San Marinu i Monaku i izgledao je kao najozbiljniji kandidat za naslov.

No, prvi problemi počinju kad u Španjolskoj Mclaren dolazi do 1-2, a nastavljaju se na Velikoj Nagradi Kanade kad se Schumacher zabija u “Zid Prvaka” koji je svoj naziv dobio upravo taj vikend kad su se, osim njega, u taj zid zabili i Damon Hill i Jacques Villeneuve. Crni niz se nastavlja na Velikoj Nagradi Francuske u kaotičnoj utrci obilježenoj jakom kišom i na kojoj iznenađujuće pobjeđuje Heinz-Harald Frentzen, nastavljajući inače vrhunsku formu i razvoj Jordana u jednog od kandidata za naslov.

Ono što se dogodilo na Velikoj Nagradi Velike Britanije, tifosi nisu mogli zamisliti ni u najgorim snovima. U prvom krugu, Schumacher pokušava prestići Irvinea u zavoju Stowe, ne znajući da je utrka već zaustavljena jer je Zanardiju zatajio motor te mu pri brzini od 320 km/h otkazuju kočnice i zabija se u zid. Unatoč tome što je gumena barijera ublažila veliki dio udara, Schumacher ipak lomi nogu. Šok i nevjerica za Ferrari i tifose koji se sad moraju pouzdati u Irvinea po pitanju borbe za naslov.

Na sljedećoj utrci u Austriji je doveden Mika Salo koji je trebao mijenjati Schumachera. Standardno te sezone, Mclarenov je prvi startni red i ovaj put u Austriji. No u drugom zavoju dolazi do kontakta između vozača Mclarena koji rezultira izvrtanjem Hakkinena koji mora s dna poretka se boriti do vrha. U utrci pobjeđuje Irvine pretekavši Coultharda u drugom krugu ulaska u box, a Hakkinen uspijeva izvanrednom vožnjom doći do trećeg mjesta. Na sljedećoj utrci, na Velikoj Nagradi Njemačke ponovno pobjeđuje Irvine, nakon što ga je Salo propustio, a Hakkinen se zabija u zid nakon puknuća gume.

Sljedeće dvije utrke u Mađarskoj i Belgiji protječu u dominaciji Mclarena koji ostvaruje 1-2 u obje utrke, u Mađarskoj je pobjednik Hakkinen, a u Belgiji nakon još jednog kontroverznog kontakta s Hakkinenom u prvom krugu pobjeđuje Coulthard.

Na Velikoj Nagradi Italije Hakkinen je suvereno vodio unatoč gripi koja ga je mučila taj vikend, no izlijeće pri ulasku u prvi zavoj jer je ubacio u prvu umjesto u drugu brzinu te u rijetkom izljevu emocija zaplače. Inače, pobjednik utrke je bio Heinz-Harald Frentzen ispred Ralfa Schumachera i Mike Sale, a Irvine završava na 6. mjestu.

Prije VN Europe koja se vozila na Nürburgringu, šanse za naslov je imalo čak četvero vozača: Irvine u Ferrariju, Mclarenov dvojac te Heinz-Harald Frentzen u Jordanu koji je sve iznenadio brzinom i konkurentnošću te nas je čekala iznimno napeta završnica. No ono sve što se dogodilo na Nürburgringu ringu nitko živ nije mogao predvidjeti.

Nakon ponovljenog starta zbog greške na semaforu, Heinz-Harald Frentzen brani vodstvo, ali već u prvom zavoju ispadaju Damon Hill, Pedro Diniz i Alex Wurz u sudaru u kojem Dinizov Sauber završava naglavačke i izlazi Safety Car. Nakon što se Safety Car vratio u box, Frentzen vodi u utrci obilježenoj izmjenom kiše i sunca, u kojoj Hakkinen gubi pozicije zbog preranog odlaska na gume za mokro. Ubrzo u boks ulazi i Irvine, no zbog ogromnog kaosa u boxu Ferrarija uzrokovanog neplaniranim ulaskom Sala u box koji krug prije izlazi tek nakon 28 sekundi. Utrka potječe relativno mirno sve do 32 kruga i ulaska u box Frentzena i Coultharda kada počinje serija odustajanja vodećih i gubljenja vodećih pozicija. Frentzen odustaje odmah po izlasku iz boxa zbog problema s elektronikom, Coulthard izlijeće nakon što je počela padati kiša te odlučivši ostati na gumama za suho, što se ispostavilo kao velika greška, Fisichella izlijeće nakon što je preuzeo vodstvo od Ralfa Schumachera koji je otišao u box po gume za suho, a već krug kasnije Ralfu puca guma i ostaje bez izgledne pobjede. Na kraju pobjeđuje Johnny Herbert u Stewartu ispred Trullija u Prostu i Barrichella. Inače, Hakkinen je završio utrku na 5. mjestu, ispred Irvinea koji je utrku završio na 7. mjestu.

Na sljedećoj utrci, na Velikoj Nagradi Malezije, vraća se Schumacher. Iako su mnogi sumnjali u njegovu fizičku spremnost, svima je začepio usta pole positionom 9 desetinki ispred momčadskog kolege Irvinea i 1.1 sekundom ispred Coultharda. U utrci pobjeđuje Irvine ispred Schumachera koji je blokirao Hakkinena da bi Irvine pobijedio. No pobjeda je došla u pitanje zbog navodno nelegalnih bočnih stranica, no na kraju Ferrari zadržava pobjedu i ponovno nas čeka napeta završnica u Suzuki.

Uoči zadnje utrke sezone, Irvine je bio 4 boda ispred Hakkinena i bilo mu je dovoljno biti treći uz pobjedu Schumachera i Hakkinenovo drugo mjesto, a Hakkinenu pobjeda svakako donosi naslov, neovisno na kojoj poziciji završi Irvine. Sve je bilo spremno za veliku završnicu. No nakon loših kvalifikacija, Irvine starta tek peti te utrku završava na 3. mjestu, a Hakkinen pobjeđuje i odnosi naslov po drugi put zaredom. Ali Ferrari ne odlazi praznih ruku jer uspijeva osvojiti konstruktorski naslov, prvi nakon 1983.

Vezano za razne teorije zavjere koje tvrde da je Ferrari namjerno sabotirao Irvinea jer nisu željeli da Irvine osvoji naslov, nego Schumacher, za mene su one čista glupost jer iako su željeli da Schumacher bude taj koji će im donijeti titulu, momčadi je bilo dosta čekanja tog naslova i ne bi im smetalo da ga osvoji Irvine, jer nikad ne znaš što će biti sljedeće sezone, tako da priliku treba odmah ugrabiti.

Irvinea mijenja Barrichello i Schumacher ponovno ganja naslov prvaka, no sad uz Mclarenov dvojac nova velika konkurencija je Jordan na čelu s raspoloženim Heinzom-Haraldom Frentzenom, a i Williams s novim BMW-ovim motorima te Jaguar koji je kupio Stewarta vrebaju iz prikrajka.

Sezona je počela još bolje nego prošla, Schumacher je ostvario 3 pobjede u prve 3 utrke, a Mclaren je imao problema s bolidom, a Jordan, Williams i Jaguar nisu bili ni blizu. Ali na utrkama u Španjolskoj i Monaku Mclarenovi vozači Hakkinen i Coulthard ostvaruju pobjede, a sljedeća Schumacherova pobjeda je bila na VN Europe na Nürburgringu. Schumacher ponovno pobjeđuje, ovaj put u Kanadi.

I kad se činilo da sve ide savršeno za Ferrari i Schumachera, ponovno se javljaju problemi. Schumacher odustaje u sljedeće tri utrke u Francuskoj, Austriji i Njemačkoj. U Francuskoj odustaje zbog kvara na motoru nakon bespoštedne borbe protiv Coultharda koji ga je pokušavao preteći u čemu i uspijeva. U Austriji i Njemačkoj odustaje nakon sudara u prvom zavoju, a vrijedi spomenuti da je u Njemačkoj svoju prvu pobjedu u karijeri ostvario Schumacherov momčadski kolega Rubens Barrichello kojem je pobjeda par puta prije bježala iz ruku i pobjedu je doživio dosta emotivno.

Schumacherov niz bez pobjede nastavio se i na sljedeće dvije utrke u Mađarskoj i Belgiji, u kojima je pobjedu odnio Mika Hakkinen. U Mađarskoj je Hakkinen bio jednostavno liga za sebe, a u Belgiji, na stazi Spa-Francorchamps, se dogodilo po mnogima, a i po meni, najljepše pretjecanje svih vremena. Tijekom klasične bespoštedne borbe između Hakkinena i Schumachera, obojica jure ravnicom Kemmel jedan iza drugoga kad se ispred njih pojavljuje Ricardo Zonta u BAR Hondi kojeg Schumacher krene zaobilaziti sa Zontine vanjske strane, no Hakkinen uočava prostor jedva širi od bolida s unutarnje strane Zontinog bolida i s te strane prolazi i pretječe Schumachera i juri prema pobjedi.

Napokon Schumacher prekida svoj niz bez pobjede na sljedećoj utrci u Italiji koja je bila obilježena velikim sudarom u prvom krugu u kojem zbog poletjele gume smrtno stradava vatrogasac Paolo Gislimberti. Ovom pobjedom se Schumacher izjednačio sa Sennom po broju pobjeda, a na tu činjenicu na koju mu je ukazao novinar na press konferenciji nakon utrke, Schumacher se rasplakao. Na sljedećoj utrci u SADu u Indianapolisu, prvoj u SADu od 1991. i utrke u Phoenixu, Schumacher pobjeđuje nakon još jedne velike borbe s Coulthardom, a Hakkinen odustaje s utrke nakon kvara na motoru.

Sljedeća utrka je bila u Suzuki, te je Schumacher mogao već na ovoj utrci osigurati vozački naslov, no to je lakše reći nego učiniti. Nakon epskog dvoboja u kvalifikacijama protiv Hakkinena, Schumacher ostvaruje pole position,no na utrci Hakkinen starta bolje i prelazi u vodstvo. Hakkinen drži vodstvo sve do druge runde pit-stopova kad ga pretječe Schumacher i Schumacher pobjeđuje, a tom pobjedom Schumacher napokon osvaja svoj treći naslov prvaka te Ferrariju donosi toliko željeni vozački naslov prvaka kojeg je čekao 21 godinu. U Ferrariju vlada veselje i olakšanje, a u Italiji ekstaza i ludilo jer ipak je Ferrari tamo ravan religiji. No posao nije gotov, jer Ferrari nije još osigurao konstruktorski naslov. Na posljednjoj utrci sezone u Maleziji, Ferrari uspijeva obraniti konstruktorski naslov pobjedom Schumachera ispred Coultharda i Barrichella. Napokon je Ferrari uzeo puni plijen, čekanju je došao kraj.

Sljedeće sezone koje su uslijedile su donijele dominaciju kakvu F1 svijet nije vidio dotad. 4 uzastopna vozačka i konstruktorska naslova Ferrarija, uz dvije dominantne sezone 2002. i 2004. i puno ispijenih pobjedničkih šampanjaca obilježila su to razdoblje Formule 1, a u tom razdoblju je Schumacher postao statistički najuspješniji vozač u povijesti F1. Jednostavno, unatoč jakoj konkurenciji u vidu Montoye, Raikkonena, Coultharda, Alonsa, Ralfa Schumachera te njihovih momčadi Williamsa, Mclarena i Renaulta, Schumacher i Ferrari su jednostavno bili liga za sebe. No da bi Ferrari mogao toliko puta osjetiti slast pobjede, morao je prije toga puno puta ostjetiti gorčinu poraza. Da bi Ferrari mogao toliko puno puta proliti pobjednički šampanjac, morao je prije toga proliti puno suza i znoja. Kad vam govore da se Ferrariju pomagalo tijekom te dominacije, sjetite se samo gdje je Ferrari bio prije toga. Put do uspjeha je težak i mukotrpan, a Ferrari je možda i najbolji dokaz tomu. Zbog svega toga vjerujem da će se Ferrari vratiti tamo gdje i pripada, na vrh.

Komentiraj

8 komentara

  1. Charles Leclerc 16
    Domach Prikaži

    Ferkan institucija



    5

    0
  2. Williams
    Montoya Prikaži

    21 godinu čekali naslov, tad smo mislili da je to nemoguće ponoviti, a evo u ovoj turi još malo pa 3/4



    8

    0
  3. Hvala na kolumnama Ante :thumbs:

    Vezano za razne teorije zavjere koje tvrde da je Ferrari namjerno sabotirao Irvinea jer nisu željeli da Irvine osvoji naslov, nego Schumacher, za mene su one čista glupost….

    I za mene, također. :chill:



    5

    0
  4. odlične dvije sezone.
    malezija ’99. – maFIA se počela zahuktavat.



    2

    9
  5. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Odlican serijal.. Svaka cast :) Lijepo se prisjetit ovako nekih dogadjaja, neke sam i trazio na netu da pogledam opet…
    Samo nastavi ..



    2

    0
  6. odličan kraj kolumne. a najvažniji dio svega:

    Put do uspjeha je težak i mukotrpan, a Ferrari je možda i najbolji dokaz tomu.



    3

    0
  7. Kakva nostalgija u ova depresivna vremena kada možemo pratiti samo snimke iz davnih vremena.

    Nikad neću zaboraviti kako je Blažičko kao komentator na HRT-u prilikom svakog kadra kad je HH Frentzen bio u prvom planu komentirao da je Schumacher oženio njegovu bivšu curu (Corinu)



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni