F1 ponovo časti punom snimkom utrke – danas se prikazuje VN Bahreina 2014.

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 4 godina 2 min 62 komentara

S obzirom na to da će nova sezona u najboljem slučaju početi tek sredinom lipnja, Formula 1 je poslušala fanove i odlučila je prikazivati neke od najboljih utrka iz prošlosti putem besplatnih kanala.

Tako smo prošlog tjedna mogli ponovo pogledati kišnu Veliku nagradu Brazila iz 2016., a danas je na repertoaru Velika nagrada Bahreina iz 2014. godine.

VN Bahreina bila je treća utrka sezone u kojoj je F1 doživjela možda najveće promjene ikad – osim novih aerodinamičkih pravila, uvedene su još uvijek aktualne hibridne V6 pogonske jedinice. Mercedesovi vozači već su nakon dvije utrke dali naslutiti što će nas čekati u nastavku sezone, a i tijekom ostatka hibridne ere – Nico Rosberg dominantno je slavio u Australiji, dok je Lewis Hamilton pobijedio u Maleziji.

Zahvaljujući Hamiltonovom odustajanju na otvaranju sezone, Rosberg je u Bahrein stigao s velikom prednošću od 18 bodova u prvenstvu. Nijemac je osvojio prvi pole position sezone, a Hamilton je drugim mjestom omogućio Mercedesu prvi 1-2 na startu te sezone.

Bila je to 900. prvenstvena utrka u povijesti Formule 1, jubilarna 10. utrka u Bahreinu i prva tamošnja pod svjetlima reflektora. Ono što je uslijedilo u utrci mnogi smatraju najboljom borbom između dvojca koji je obilježio borbe za naslov u iduće tri sezone, a Niki Lauda kasnije je opisao utrku ovom rečenicom:

“Tkogod se žali da je ovo dosadno je idiot.”

Zašto je to tako? Prisjetit ćete se moći danas od 16 sati na službenom YouTube kanalu Formule 1 putem ovog linka, njihovom Facebooku ili službenoj stranici.

Radi boljeg doživljaja nećemo spominjati rezultate utrke, već ćemo za kraj ostaviti startni poredak.

Vozač Momčad Vrijeme
1 Nico Rosberg Mercedes 1:33.185
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:33.464
3 Valtteri Bottas Williams 1:34.247
4 Sergio Perez Force India 1:34.346
5 Kimi Raikkonen Ferrari 1:34.368
6 Jenson Button McLaren 1:34.387
7 Felipe Massa Williams 1:34.511
8 Kevin Magnussen McLaren 1:34.712
9 Fernando Alonso Ferrari 1:34.992
10 Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:34.985
11 Nico Hulkenberg Force India 1:35.116
12 Daniil Kvjat Toro Rosso 1:35.145
13 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 1:34.051
14 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:35.286
15 Esteban Gutierrez Sauber 1:35.891
16 Romain Grosjean Lotus 1:35.908
17 Pastor Maldonado Lotus 1:36.663
18 Kamui Kobayashi Caterham 1:37.085
19 Jules Bianchi Marussia 1:37.310
20 Marcus Ericsson Caterham 1:37.875
21 Max Chilton Marussia 1:37.913
22 Adrian Sutil Sauber 1:36.840

Odgovor

62 komentara

  1. Formula 1
    villeneuve7 Prikaži

    veliko im hvala ali moram priznati da bih više volio da objave snimke starijih utrka u visokoj kvaliteti. Neka stave nešto iz doba Schumachera, Hakkinena, Senne, Laude itd.



    13
    13

    0
  2. Dietrich Mateschitz
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Jedna od rijetkih utrka na kojima je Mercedes pokazao zaista svoju pravu snagu. /spoiler – pazite kako su nakon odlaska SC sa staze HAM i ROS pobjegli svima drugima, a još su se pritom međusobno borili. Neka me netko podsjeti kad smo to vidjeli osim na ovoj utrci, da se prva dvojica žestoko bore na stazi, a pritom bježe trećeplasiranom za 2,5s po krugu?



    16
    16

    0
  3. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Ne znam zašto puštaju trke gdje imamo dominantnu pobjedu jednog vozača ili dominantnu 1-2 pobjedu jedne ekipe!? :facepalm:
    Neka nađu nešto zanimljivo, sa kišom, Safetima, itd….
    Dobro, bio je Brazil 2016.
    Neka svaka bude takva.
    I po mogućnosti, nešto prije hibrida :chill:



    9
    3

    6
    • Lewis Hamilton
      Jurke92 Prikaži

      Pa borba kotač uz kotač koja traje nekoliko krugova užasna je rijetkost u f1, a kada uzmemo u obzir da se radilo o borbi za prvo mjesto onda utrka spada u rijetku kategoriju utrka u kojima smo imali priliku to gledati. Ne znam kakve veze ima to što je borba bila između timskih kolega, koji su svima otprašili naprijed do kraja utrke…



      9
      8

      1
    • Mclaren
      luke flywalker Donator Prikaži

      Bila bi dobra jedna vazdanuša, full kanada 11, a?



      4
      4

      0
  4. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Pohvaljujem ideju ali moze li sta starije? Placam sta kosta za epsku borbu Mike i MSC iz bilo koje od sezona 1998-2000….moze i Jerez 1997 :D



    14
    14

    0
  5. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži

    Po meni jedna od najboljih, ako ne i najbolja utrka hibridne ere.

    Utrka možda nije imalu istu dozu ludosti i nepredvidljivosti kao neke druge utrke, mahom one kišne ili ulične, ali je zato imala pregršt pravog, istinskog utrkivanja. A šećer na kraju je bila sjajna bitka za pobjedu. Isključimo li par utrka u Monzi iz 60-ih i ranih 70-ih, vremena kada je utrka više ličila na NASCAR utrku nego na F1, onda se borba Hamilton/Rosberg sigurno svrstava u najbolje borbe za pobjedu u povijesti F1.



    7
    3

    4
    • Ayrton Senna
      Scuderia Prikaži

      Po mom mišljenju samo prošle sezone su bile bar 2-3 utrke bolje od ove. Npr. njemačka, brazil, britanija, austrija, možda čak i monza. nije ni mađarska bila loša…



      2
      1

      1
      • Max Verstappen
        DaveGilmour Prikaži

        Svatko ima pravo na svoje mišljenje :)

        Nekako uvijek više cijenim ovakve ”čiste” utrke kao Bahrein nego kaotične utrke poput Brazila i Njemačke prošle godine (istina, imao je i Bahrein jedan SC). Za ostale utrke koje si nabrojao sam mišljenja da uopće ne mogu u istu rečenicu s Bahreinom 2014.

        Bahrein je bio prepun sjajnih borbi i preticanja, nije se sve svelo samo na borbu za vrh. A kao što i @Jurke92 poviše kaže, ovakva borba kotač uz kotač za pobjedu se užasno rijetko viđa što meni ovu utrku čini još posebnijom. Još se sjećam kako smo se buraz i ja međusobno gledali sa smiješkom preko cijelog lica komentirajući to što gledamo na ekranu :)



        4
        3

        1
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          Pogledao sam danas utrku i promijenio sam mišljenje. Iskreno već sam zaboravio koliko je duela bilo. Ostalo mi je nekako u sjećanju samo borba hamiltona i rosberga. Ima već dosta godina od toga, pa čovjek neke stvari i zaboravi. Trebao bih se dobro zamisliti da se sjetim neke utrke sa toliko duela. Uglavnom, uživao sam danas.



          6
          6

          0
  6. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Rosberg je u ovoj utrci pokazao ono što Bottas nikad neće (muda).



    6
    5

    1
  7. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    U ovoj utrci Hulkenberg ode u box u 16om krugu i svi se cude kako je tako dugo izdurao.
    A danas , da nije po pravilima da se mora u box , svi bi utrku zavrsili na najmeksoj gumi od starta haha



    5
    5

    0
  8. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Gledam utrku, Perez je lukavo iskoristio borbu Hulka i Masse i prešao timskog kolegu bez puno truda, dok se ovaj borio prestići Massu.

    Sitnica koja na kraju mnogo znači, kako u utrci, tako i generalno…



    4
    4

    0
    • Sergio Perez
      Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

      Puno odličnih borbi kotac uz kotac, nekako mi neobično sada gledati Ferrari i RB kako se bore za 10. mjesto, a Williamsi za podij.



      1
      0

      1
      • Sebastian Vettel 5
        Vettel-Ferrari Donator Prikaži

        Da, da. Force Indija i Williams se bore ispred, dok su Ferrari i Red Bull iza na par sekundi zaostatka, nevjerojatno za vidket iz ove perspektive…


        0
        0

        0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Mercedes je 2014. imao motor kakvog su Renault i Ferrari razvili tek 2017-18. S njim su Williams i Force India uživali dok se moglo, a vidi se i kolika je ta razlika bila na početku ove ere.

          Na slici se dobro vidi gdje su oni, a gdje su svi ostali pet zavoja nakon što je otišao SC.



          5
          4

          1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži



          5
          5

          0
        • Sebastian Vettel 5
          Vettel-Ferrari Donator Prikaži

          Znam da je Mercedes bio dvije klase bolji motor tad, ali svejedno je iz perspektive prošle dvije sezone to nevjerojatno vidjet. Williams iz prošle sezone nema šanse da bi bio ispred Ferrarija i Red Bulla i sa tolikom razlikom u motorima.



          1
          1

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          To da, slažem se… Meni je u tome svemu neobično da je Mercedes tako rano došao do kraja razvojnog puta pogonske jedinice. Odmah su napravili točno ono za što je Ferrariju i Renaultu (i Hondi) trebalo četiri ili pet godina. Stvarno nevjerojatno…



          7
          7

          0
        • Fernando Alonso
          Lovro Andraka urednik Prikaži

          Ono što je meni zanimljivo je da tada nitko nije govorio kako u Mercedesu mora biti nešto ilegalno i da im se nije stavljalo milijun senzora u isto toliko istraga :)



          8
          8

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Meni se nameće jednostavan i logičan odgovor da je to zato jer Mercedes nije varao pa nije ni bilo potrebe za senzorima.

          Sve druge opcije uključuju nesposobnost konkurencije, što opet nije varanje.

          Ali eto Lovro, ja te molim da nam daš svoj osvrt na tu jako “čudnu” i do sad neviđenu situaciju :)



          2
          -8

          10
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Ali, kako to da nakon ovakvog brutalnog starta nisu zadržali prednost po pitanju motora i kasnije? Ako u prvoj sezoni pravilnika imaš 3 sekunde brži motor, a onda to sve izgubiš kroz par godina – dva se objašnjenja nude:

          1) Odmah na početku si došao do kraja mogućeg razvoja pod tim setom pravilnika pa nisi imao više kud napredovati (ali kako si onda odmah na početku bio toliko napredniji od svih ostalih?)
          2) Nisi znao značajnije napredovati kroz godine (ali kako si onda uopće napravio taj motor ako ga nisi znao razvijati?)

          Koja bi bila treća opcija?



          6
          6

          0
        • Mclaren
          AlkY Donator Prikaži

          Po meni ima dosta opcija.
          Jedna bi bila da su njihovi inzenjeri u startu prokuzili jako puno stvari koje konkurencija nije. Samim time je konkurenciji ostalo puno vise prostora za napredak. Pa kako im nije ostalo previse prostora za napredak tako nisu ni uspjeli odrzavati toliku prednost jer je konkurencija imala “lufta” za puno veci pomak.

          Ali to je samo opcija. A drugo pitanje je kako su njihovi inzenjeri puno vise toga prokuzili u startu.
          Dali su sposobniji od ostalih ekipa ili ? :D


          0
          0

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Kažeš da ima puno opcija pa ponoviš onu koju sam ja stavio pod (1) :)

          Da, sasvim moguće da su im inženjeri 3-4 godine napredniji od Renaultovih, Ferrarijevih i Hondinih.

          Šteta onda za njih da ti inženjeri nisu bili u takvoj formi prilikom drugih promjena pravilnika o motoru jer nisu bili ni blizu konstruktorskog vrha kad se v12 mijenjao na v10 (ispred njih su bile dvije ekipe s Renaultom i Ferrari), ni kad se v10 mijenjao na v8 (opet ispred njih i Renault i Ferrari).



          6
          6

          0
        • Mclaren
          AlkY Donator Prikaži

          A da, samo sam drukcijim rijecima opisao hah.
          Ima tu pitanja puno. Ali kada nesto ima puno pitanja ne znaci automatski da ne valja ili da nije regularno.
          Imas vrhunskog kuhara koji sva jela radi odlicno i budu super ukusna. Ali samo kada radi grill to ispadne perfektno. Dok npr. kada radi ribu to bude super ali ne i perfektno.
          Tako mozda ni inzenjeri nisu bas perfektni u sta god da dirnu.

          Znam da se ovo sve aludira na to da je Merc imao u posjedu neke stvari daleko prije konkurencije.
          Ne branim nikoga , mozda i jest tako. Ali dok netko nebude za nesto sluzbeno optuzen necu niti osudivati :D


          0
          0

          0
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          v12-v10-v8 promjene su neusporedive s promjenom sa v8 na pu.
          merc je na početku imao golemu prednost koju su ‘čuvali’ tokeni.
          razvoj pu nije gotov sve dok ih ne odbace ili počnu (opet) zamrzavat dijelove.



          5
          5

          0
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          Meni su samo ti tokeni dovoljni vise vjerujem da su znali za sve prije ostalih nego da su toliko genijalniji od ostalih ?



          2
          2

          0
        • Dan Gurney
          Crash Donator Prikaži

          @zekohonda
          Da da.. Izgleda odlicno.. Na papiru..

          Neam nista protiv zamrzavanja nekih djelova i ogranicavanja necega ali ne u prvoj godini kod velike promjene pravila..
          I smell foul play..


          0
          0

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Ali dok netko nebude za nesto sluzbeno optuzen necu niti osudivati

          Ma naravno, nitko ne osuđuje, samo kažem da je neobično da jedan motor bude toliko bolji, a onda se dogodilo da su se uveli i ti tokeni koji su zavezali ruke konkurenciji. Jako puno stvari koje su se eto sretno i spretno poklopile. Za legalnost ne sumnjam, sigurno je FIA sve istražila te 2014. i ugrađeni senzori nisu pokazali ništa neregularno, kao ni kod Ferrarija 2018/2019.



          6
          6

          0
        • Fernando Alonso
          Lovro Andraka urednik Prikaži

          Finu sam vatru potpalio :mrgreen:

          @Har Kl, nisam ja ciljao na to da je Mercedes bio ilegalan ili da su oni dobili pravila prije svih ostalih – meni zapravo ne zvuči nemoguće da su napravili puno bolji posao od konkurencije u startu i zahvaljujući spomenutim restrikcijama u razvoju dosta dugo zadržali veliku prednost. Kažeš:

          Meni se nameće jednostavan i logičan odgovor da je to zato jer Mercedes nije varao pa nije ni bilo potrebe za senzorima.

          A kako se to moglo znati ako nije bilo istraženo? Zašto je Ferrarijev napredak, koji niti je toliko ogroman niti je bilo kojim senzorom ili istragom potvrđen kao rezultat ilegalnih radnji, toliko sumnjiv nakon svih tih istraga? Kako za njega svi praktički znaju da je ilegalan, a za Mercedesov motor koji je doslovno pomeo konkurenciju nije bilo nikakve sumnje? To je ono što je meni zanimljivo.



          2
          2

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Ante,
          što se tiče tačke 1.
          Ne znam odkud ti ideja da je Mercedes odmah došao do kraja razvoja? Krivulja razvoja nije pravolinijska. Pogledaj sezone 2015, 2016. i 2017. U svim sezonama Mercedes je imao ubjedljivo najbolji motor.
          Valjda je već odavno prežvakana priča da je Mercedes krenuo ranije u razvoj PU od ostalih. Također je prežvakana priča da to nije moglo biti puno ranije, zbog promjene pravilnika na “silu” zbog uticaja Ferrarija.
          2. Ko kaže da Mercedes nije značajnije napredovao? Da se nije desilo ovo sranje sa COVID-19, uvjeren sam da bi opet bio “oduševljen” magijom iz Mercedesove kuhinje
          3. Opcija je da Mercedes radi najbolji posao, u kombinaciji sa najboljim vozačem, je napravio (i još uvijek pravi) rezultat koji će vrlo vjerovatno ući u rubriku vjerovali ili ne.

          Što se tiče zadnje insinuacije, mala ispravka. Tokeni nisu uvedeni nakon što se pokazalo da je jedan motor bolji. Uvedeni su zajedno sa pravilnikom, koji opet nije mogao biti donesen bez saglasnosti Ferrarija.

          I zadnje, ne Ante, nije ni blizu isto. Mercedes nije istraživan, procesuiran, a niti je ishodio nagodbu o ne kažnjavanju te 2014. g. tako da nema nikakve poveznice sa Ferrarigate

          Lovro, ma i vidio sam ja da si ti više nastupio kao domaćin novinar, gdje ono postaviš gostu tricky pitanje

          Nije se moglo znati, jer nije istraženo. Međutim moglo se znati da nije bilo ni jedne sumnje da je nešto nelegalno jer nije bilo ni protesta. Pa nećemo zar zato što se nešto nije desilo, pretpostavljati da se to moglo desiti? Zaista ne razumijem to logiku. Po toj logici mogu reći za bilo koju ekipu u bilo kojem sportu, kako znamo da nije varala, ako niko nije istraživao da je varala.
          Sumnjiv je zato jer je pristao na nagodbu u kojoj ne piše da nije bilo nelegalnih radnji ili da je sve legalno, već piše da se nije moglo dokazati da je bilo nelegalnih radnji te da se zbog toga potpisuje nagodba.
          Zašto je baš tako formulisano, ne znam, niti me je briga. Rekao sam već da sa tom definicijom, Ferrari je legalan. Nek se timovi bore, ako hoće, da ospore tu nagodbu. Samo da dodam, da je Daimler također ispao jako nekorektan prema ostalim ekipama. Što se mene tiče, priča je završena.
          Što se tiče zadnje rečenice, sam si rekao da nije bilo nikakve sumnje. Zašto ti je onda sumnjivo to što nije bilo nikakve sumnje?


          0
          -4

          4
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Ne znam odkud ti ideja da je Mercedes odmah došao do kraja razvoja? Krivulja razvoja nije pravolinijska. Pogledaj sezone 2015, 2016. i 2017. U svim sezonama Mercedes je imao ubjedljivo najbolji motor.

          Čini mi se bitno ne mutiti vodu ovdje, konkretno se držim jednog konca teme:

          ja se slažem da je 15/16/17 imao najbolji motor, ali kako je vrijeme prolazilo, ta prednost se drastično smanjivala, i onda je 18/19 izjednačena i na momente su prestignuti.

          Moje pitanje jest – kako je to moguće? Ako kreneš u jednu engine formulu sa tri sekunde prednosti, kako to da se konkurenti prestignu za četiri godine? Ponudio sam dvije mogućnosti:

          1) Mercedes je rano dosegnuo limit (ili došao blizu limita) mogućnosti ove formule motora i više nisu imali kud s razvojem da održe prednost
          2) Nisu znali kako razvijati dalje i konkurencija ih je dostigla/prestigla “on merit”.

          Imaš li neko treće objašnjenje za to?

          I zadnje, ne Ante, nije ni blizu isto. Mercedes nije istraživan, procesuiran, a niti je ishodio nagodbu o ne kažnjavanju te 2014. g. tako da nema nikakve poveznice sa Ferrarigate

          Nije istraživan, u pravu si. Istrage su počele kad su se konkurenti približili. Onda je odjednom postalo svima sporno sagorijevanje ulja recimo, iako o tome nije bilo baš riječi tri ili četiri godine prije, zar ne? Nikakve insinuacije, samo kažem, vrlo se lijepo svašta nešto poklopilo za najbolju ekipu ikad i najboljeg vozača ikad.



          3
          2

          1
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Objašnjenja sam dao već, Mercedes je napravio najbolji posao. Zašto je tebi to nemoguće za shvatiti ja ne znam.
          Zeko i Alky su spomenuli tokene, koji nisu dozvolili ostalim ekipama da sustignu Mercedes. Čim su tokeni ukinuti, uz spomenuto ograničivanje sagorijevanja ulja, performanse su jako približile 2017. g.

          E sad zašto npr. Ferrari nije protestovao i tražio od FIA da pojasni da li ulje, koje se koristi za podmazivanje ili hlađenje motora, se smije i sagorijevati, to pitanje treba postaviti Ferrariju, a i ostalim proizvođačima motora.


          0
          -1

          1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Objašnjenja sam dao već, Mercedes je napravio najbolji posao. Zašto je tebi to nemoguće za shvatiti ja ne znam.

          Kao da ne pričamo istim jezikom Nije upitno jesu li napravili najbolji posao.

          Ja pitam zašto onda nije napravio najbolji posao u razvoju tog motora? Tj. kako su ih konkurenti sustigli kad je Merc bio toliko dominantan u početku ere? Zaboravili gradivo ili što?



          2
          2

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Mercedesu treba da pobijedi još ovu sezonu, da dostigne Forda (ovo treba provjeriti da li dostigne ili prestigne) po broju uzastopnih titula kao dobavljač motora. Koliko je to lagan poduhvat, svjedoči podatak da se desilo samo jednom u istoriji.
          Tako da nisam baš siguran da Mercedes zaostaje u razvoju motora, kao što ti prikazuješ.

          Niko ne tvrdi da su ostali inžinjeri nesposobni. Vremenom razlike postaju sve manje. Za mene je to očekivano.


          0
          -1

          1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Nisam pričao o broju titula, nego o tome kako ih je konkurencija dostigla po snazi motora. Ne bih da mijenjamo temu.

          Ako ne želiš vidjeti da postoji ogromna razlika u moći njihovog motora 2014. i 2019., onda mislim da nemamo baš što dalje za razgovarati. Pobogu, prvi non-Mercedes je u Monzi 2014. kasnio skoro minutu za pobjednikom! Evo kako je izgledalo od 2014. do danas to u Monzi, prednost Mercedesovog najboljeg vozača u odnosu na najboljeg non-Mercedes vozača. I onda kažeš da ne zaostaju u razvoju motora? Brojevi pokazuju da su žestoko zaostali.

          Monza 2014: -50s
          Monza 2015: -25s
          Monza 2016: -20s
          Monza 2017: -36s
          Monza 2018: -8s
          Monza 2019: +0.8s

          Zato i pitam – zašto? Kako prospeš taj ogroman “head start” iz 2014.? I onda sam u startu ponudio dvije logične opcije (prerano dosezanje limita razvoja ili jednostavno loš razvojni put). Treću opciju još čekam da netko iznese…



          3
          3

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Jel baš treba objašnjavati, kako je inžinjerima puno lakše stignuti nekoga u razvoju, nego zadržati taj razvoj? Jel treba objašnjavati da je došlo do transfera određenih ljudi iz Mercedesa u Ferrari (i obratno)? Ili da postoje ljudi koji su zaduženi za špijuniranje i slikanje svega i svačega između ekipa?
          Govorimo o periodu od šest godina. Ove godine je i Honda se trebala pokazati u pravom svjetlu, iako su kasnili sa razvojem nekoliko godina. Ferarri je već 2017 dostigao Mercedes u razvoju motora pa ih ne vidim da su osvojili titule 2018. ili 2019.
          Sve ima svoj početak i kraj. Milion puta viđeno da se bilo koja dominacija stigne pa i prestigne.
          Da su tvoje opcija 1. i 2. tačne već 2016. bi se motori izjednačili, a 2019 bi Mercedes gledali u sredini grida.


          0
          -1

          1
        • Sergio Perez
          Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

          Mercedes je najbolje posložio kockice 2014. I do danas su području motora napredovali su puževim korakom. Zašto, zato jer su došli do limita PU, u kojem nisu više nalazili načina da ubace još više snage, nego su se fokusirali na izdržljivost motora.
          Tek ih je Ferrari 2019 prestigao sa svojim legalno-nelegalnim motorom i svima se upalio alarm što to Ferkan radi a oni znaju da je taj motor došao do svog maksimuma.



          3
          3

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Jel baš treba objašnjavati, kako je inžinjerima puno lakše stignuti nekoga u razvoju, nego zadržati taj razvoj?

          Misliš, kad nema tokena i umjetnih načina zabrane razvoja tj. dostizanja?

          Shvaćam što želiš reći, i uvijek vrijedi isto da se na vrhu teško ostaje jer te svi pokušavaju dostići, kopiraju i na sve načine rade na tome. To bi mi se činilo OK objašnjenje da se radilo o nekoj normalnoj pristojnoj prednosti, pa su Ferrari/Renault/Honda to sustigli. Kao, netko ima dupli difuzor pa ga za par utrka svi kopiraju, ili blown difuzor, ili fleksibilno prednje krilo, ili skoro bilo što drugo. Ali, kao da smo svi skupa zaboravili kako je to izgledalo 2014… Malo su nas podsjetili s ovim Bahreinom jučer, a možda bi bilo dobro podsjetiti se još nekih utrka, čak ne mora biti power-gladna staza. Recimo, Španjolska 2014. kad su za krug prestigli jedan Ferrari, a skoro i drugi. Izgubiti takvu prednost zaista nije lako, osim ako si već blizu kraja razvoja. Naravno, u teoriji onda budžet i ljudstvo možeš prebaciti na druge stvari pa ćeš za par godina imati zavidnu šasiju, ovjes, DAS i sl.

          Doći od toga (uz ograničenja u razvoju) da te konkurencija dostigne/prestigne s istom formulom motora – i dalje zvuči kao loš razvojni posao. Zato bih se ja složio s Ibarac00 koji kaže da je Merc jednostavno došao prerano do limita mogućnosti motora i nisu imali više kud.

          Uz to su onda znali da je Ferrari u sivoj zoni – čim su vidjeli da su ih prestigli. Jer, logično je, ako oni znaju točno gdje je limit ove formule motora, a netko ih je prestigao – onda netko ne radi po pravilima. U takvim raspravama nećemo baš postavljati pitanja poput: jesu li tokeni bili zaista dobro rješenje i tko je od toga najviše profitirao; zašto se sagorijevanje ulja počelo ograničavati tad kad se počelo i tko je od toga najviše profitirao; zašto se dodatni senzori nisu ugrađivali na sve bolide od starta ere i tko je od toga najviše profitirao; i slično.



          3
          3

          0
        • Mclaren
          AlkY Donator Prikaži

          Cinjenica je da vecini F1 fanova je tolika prednost Mercedesa isla na jetra . Takoder i meni. I bilo koja ekipa da je imala toliku prednost ( osim McLarena :D ) bi svima islo “na zivce”.
          Isto tako je cinjenica , da ako si jednu sezonu imao 2-3 sekunde prednosti , da je to gotovo nemoguce kontinuirano odrzavati iz sezone u sezonu. Jer nije konkurencija bas toliko glupa , shvate mnoge stvari i smanje tu prednost.
          Ako imas 100% mogucnosti motora. Prvu sezonu ti vec razvijes motor na 70% a konkurnecija na 40%. Logicno je da ti imas 30% mogucnosti napretka a oni 60 %. I svake sezone se , logicno , smanji zaostatak jer konkurncija napravi veci pomak.
          Po meni cista logika.



          2
          2

          0
        • Mclaren
          LH44 Donator Prikaži

          Mislim da je bez veze govoriti da je Mercedes imao loš razvoj motora, jer ipak su idalje najbolji motor u F1, da su imali loš razvoj motora, ne vjerujem da bi se prošle godine tek tako prošetali prvenstvom, bez neke konkurencije, osim kada se konkurentima baš poklope uslovi i staza ili Mercedes kiksa, jer ipak i oni su ljudi, griješe ko i svi. Jedino logično objašnjenje je da su brzo shvatili gdje je granica i uz prednost od početka su išli prema tome, dok su drugi imali pogrešne koncepte ispočetka, koje bi kasnije promijenili i većina zaostatka bi se istopila, no zaostatak idalje donekle stoji kod svih. Mislim krenuli su bješe 2010 sa razvojem, isprobali su više koncepta prije nego su drugi uopšte počeli bilo šta, tako da ni to ne treba čuditi.

          Kako su zadržali prednost kao najbolji paket, po meni je glavna stvar tokeni, tj. ograničenje razvoja motora do 2017, inače mislim da bi ih konkurencija puno prije stigla, pogotovo Honda ne bi toliko kaskala 2016. i 2017. jer bi imali odriješene ruke od početka i mogli bi mijenjati sve što ne valja, a ne iskoristiti tokene samo za ono najbitnije, tj. za dijelove koji imaju najviše potencijala za napredak, prirodna selekcija jel, ideš trošiti tokene na hibridni dio i ICE, ostalo nek stoji kako jest.
          Druga bitna stvar je isto da je malo motora tokom sezone bio problem, jer ne možeš puno kilometraže nabiti sa odvrnutim motorom na max ili blizu max, već se štedilo, elem odmah ne možeš ispitati sve dijelove do limita više puta, još su i smanjivali broj motora po sezoni.

          Uglavnom, loš razvoj nisu imali, samo (ni)su imali konkurenciju koja je kaskala puno, a smanjenje zaostatka je bio no-brainer zbog profulanih koncepta. Ispadne samo da je Mercedes bio visok u početku, pa mu je plafon bio bliže za dohvatiti, dok su drugi s vremenom više rasli jer su imali veći potencijal za rast, pa je time na prvu ispalo da su imali loš razvoj, a ustvari su drugi krenuli “hendikepirani” uz dodatni hendikep usporavanja rasta(tokeni).



          1
          0

          1
        • Fernando Alonso
          Lovro Andraka urednik Prikaži

          Samo da odgovorim @Har Kl-u

          Lovro, ma i vidio sam ja da si ti više nastupio kao domaćin novinar, gdje ono postaviš gostu tricky pitanje

          Nije se moglo znati, jer nije istraženo. Međutim moglo se znati da nije bilo ni jedne sumnje da je nešto nelegalno jer nije bilo ni protesta. Pa nećemo zar zato što se nešto nije desilo, pretpostavljati da se to moglo desiti? Zaista ne razumijem to logiku. Po toj logici mogu reći za bilo koju ekipu u bilo kojem sportu, kako znamo da nije varala, ako niko nije istraživao da je varala.
          Sumnjiv je zato jer je pristao na nagodbu u kojoj ne piše da nije bilo nelegalnih radnji ili da je sve legalno, već piše da se nije moglo dokazati da je bilo nelegalnih radnji te da se zbog toga potpisuje nagodba.
          Zašto je baš tako formulisano, ne znam, niti me je briga. Rekao sam već da sa tom definicijom, Ferrari je legalan. Nek se timovi bore, ako hoće, da ospore tu nagodbu. Samo da dodam, da je Daimler također ispao jako nekorektan prema ostalim ekipama. Što se mene tiče, priča je završena.
          Što se tiče zadnje rečenice, sam si rekao da nije bilo nikakve sumnje. Zašto ti je onda sumnjivo to što nije bilo nikakve sumnje?

          Ne kažem mi je sumnjivo što nije bilo nikakve sumnje tada, samo kažem da mi je zanimljivo što tada nije bilo sumnje u Mercedesov motor, a sada u Ferrarijev motor ima sumnji koliko hoćeš. Dakle, ja ne pokušavam optužiti Mercedes da su imali ilegalan motor od 2014. ili da su ga konstruirali posjedujući ilegalne informacije, samo kažem kako mi je općenito zanimljiva razlika između percepcije u slučaju Mercedesa i u slučaju Ferrarija.

          Što se tiče Ferrarija i nagodbe – čini mi se da se tu slažemo da ništa nije ilegalno. Ali upravo ta cijela priča je ono što sam prvim komentarom želio naglasiti, da je meni fascinantno koliko je taj Ferrarijev motor istraživan, koliko je bilo pritiska na FIA-ju sa svih strana da istraži i pronađe nešto ilegalno na tom motoru, iako kao što i ta, po mom mišljenju, vrlo nespretno (namjerno ili nenamjerno) izvedena objava o nagodbi kaže – ništa ilegalno nije pronađeno. Razumio bih toliki pritisak da je Ferrari odjednom pronašao ogromnu prednost i počeo dominirati u Mercedesovom stilu iz te 2014., no ovako mi je to poprilično neshvatljivo – da su svi (konkurencija, javnost, tkogod) 2014. prihvatili činjenicu da netko na legalan način može doći do tako velike prednosti, a da Ferrarijevu ni blizu toliku prednost svi konstantno propitkuju. Nadam se da je dovoljno jasno što želim istaknuti.



          2
          2

          0
      • Fernando Alonso
        Mr.Spaceguy Donator Prikaži

        Šta nije Bernie rekao da je nakon 2014 Mercedes “pomogao ” Ferrariju sa razvojem motora?



        2
        2

        0
    • Fernando Alonso
      Brane FA14 Prikaži

      Meni nije nevjerojatno da je Merc odmah prve sezone imao tako dobar motor, ako uzmemo u obzir pricu (koju je mislim i sam Bernie potvrdio, tj.nije opovrgao) da je Merc imao par godina prije informacije o uvođenju hibridnih motora i kakva su pravila, pa su mogli na miru razvijati dok su se drugi patili sa svojim atmosferskim…btw, strašna je bila nemoc Ferrarija na ovoj trci, obe Force Indije su Alonsa obisle 3 puta..svaki put kad bi otisli u box, izađu iza njega i obriju ga u istom krugu :facepalm: ..nakon treceg obilazenja i sam Brundle je rekao da vjeruje kako DiMontezemolo vise nije u boxu, a mozda ni na stazi :D



      4
      4

      0
      • Lewis Hamilton 44
        Berislav Donator Prikaži

        Mislim da je ovdje sponuto nekoliko stvari koje uopće nisu sporne. Mercedes je godinama prije toga imao jedan od najboljih motora te su imali solidnu bazu za novi 1,6l motor. Za električno/software dodatak imali su zajedno sa Renaultom (bili su partneri u razvoju sustava za cestovna vozila) odličnu bazu za implementaciju u F1. FIA je jedino u njima, dvojci imala stručnu pomoč i podršku u implementaciji hibridne tehnologije. Naravno, to nije bio ekskluzivitet jer su i ostali imali mogućnost sudjelovati u tome. Ferrari je posebice bio “grub” u svom odgovoru kazavši da se oni nisu nikada bavili elektrikom u svojim vozilima, niti ih to zanima jer je njihovo znanje u gradnji odličnih motora dobro poznato.
        Nigdje i nikada nisam pročitao padatak da je Mercedes bio taj koji je nagovorio FIA da uvedu hibridnu tehnologiju u F1. Da je svojim stečenim znanjem bio u prednosti u odnosu na ostale momčadi jest, točno je. Da je najviše sudjelovao u razgovorima sa FIA, jest. FIA je trebala biti svjesna toga što će se u budućnosti dogoditi. Zar zaista mislite da je Mercedesu trebala ikakva pomoć od strane FIA?
        I na kraju, ponoviti ću još jednom, svima su bili poznati okviri hibridne tehnologije u to vrijeme, dooovoljno vremena prije 2014-te. Što je u to vrijeme odgovorio Ferrari?
        Jeli to neka vrsta ljubomore/jala prema Mercedesu što je pokazao svoje znanje u odnosu na ostale i što je u ovoj eri najbolji?



        2
        -2

        4
  9. Dodi napalm Prikaži

    Pogledal utrku, nisam mislil gledat, ali kad je krenulo nisam mogel stati. :)
    Dobra utrka, mada si ju sam nikad nebi pustil da ju gledam naknadno, možda je i zato bila ok.

    Iz današnje perspektive gledati kak je Williams duboko potonul je stvarno teško, onda su se čak i borili za gornju sredinu poredka, dok danas stružu po dnu kace.

    Zanimljivo u svakom slučaju, ipak nadam se nekoj starijoj utrci sljedeći vikend.



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.