F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Podsjetnik na Monako 1996.

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Olivier Panis (2. rujna 1966.) je Francuski profesionalni vozač koji se natjecao u F1 punih 10 godina. U ovom tekstu prisjećamo se njegove jedine pobjede koja je stigla 1996. na VN Monaka. Do nje je stigao u momčadi Ligiera i do danas je ostao posljednji vozač pobjednik iz Francuske. Rođen je u Oullinsu, pokraj Lyona, gdje je pekao zanat u karting serijama. Prije nastupa u F1, osvojio je naslove u Formuli Renault, Formuli 3000 i bio je drugoplasirani u Formuli 3.

Prvi nastup u F1 stigao je 1994. kada je imao 27 godina, u momčadi Ligiera. Debitirao je na Vn Brazila i završio 11. U debitantskoj sezoni završio je svaku utrku osim na domaćoj Velikoj nagradi. Osvojio je iznenađujuće drugo mjesto na Hockenheimu ispred momčadskog kolege Erica Bernarda. Sljedeće sezone osvojio je još jedno sjajno drugo mjesto, na Vn Australije, dva kruga iza pobjednika Hilla. Mnoga osvojena četvrta, 5. i 6. mjesta osigurala su mu 8. mjesto u ukupnom poretku te sezone.

Panis je šokirao svijet na šestoj utrci sezone 1996. Utrka se održavala na izrazito mokroj stazi u Monaku. Michael Schumacher je osigurao pole position, ali i izazvao kontroverze zbog usporavanja prometa na stazi u svojem izlaznom krugu. To je izazvalo Bergerovo izljetanje nakon izlaska iz tunela jer je pokušao izbjeći spori Ferrari. Olivier je bio najbrži na “warm-upu” i pokazao je da može biti brz. Između “warm-upa” i utrke, jaka kiša je oprala i natopila kneževinu. Olivier je startao s 14 pozicije i uskoro prestigao Brundlea, Hakkinena i Herberta.

U 13:15 po lokalnom vremenu dozvoljena je kratka sesija od 15 minuta kako bi se vozači prilagodili na uvjete. Lamy, Diniz, Fisichella, Hakkinen, Alesi – samo su neki od vozača koji su pretrpjeli nekakve probleme tijekom tog perioda. Utrka je startala u 14:30. Budući da je Montermini slupao svoj Forti na izlasku iz tunela, a momčad nije imala rezervni automobil – Talijan nije bio u mogućnosti startati u utrku. Na startu se pojavio 21 automobil. Jos Verstappen, koji je startao na slickovima, zabio se u zid. Oba Minardija bila su također eliminirana u prvom zavoju. 18 automobila se popelo uzbrdo nakon starta.

Schumacher je izgubio kontrolu u Mirabeau i udario u zid. U Rascasseu, Barrichello se izvrtio. Nakon sljedećih 5 krugova, samo 13 bolida je ostalo na stazi. Diniza je zaustavio bolid, dok su Ukyo Katayama i Ricardo Rosset pretrpjeli sudare. Berger je odustao u 10 krugu zbog mjenjača. Frentzen je u pokušaju prolaska Irvinea oštetio prednje krilo i pao na predzadnje mjesto. U 31. krugu, Martin Brundle se izvrtio i ostalo je samo 11 bolida na stazi.

U pravom trenutku, Panis je ušao u boks i stavio gume za suhe uvjete. Pretekao je Eddie Irvinea u Lowes zavoju i vozio se na sjajnom trećem mjestu prije nego su Williams-Renault Damona Hilla i Benetton-Renault Jeana Alesia pogodili tehnički kvarovi. Luca Badoer, koji je u Fortiu zaostajao čak 6 krugova, sudario se sa Villeneuveom u Mirabeau i obojica su odustali.

Panis je poveo utrku u kojoj je ostalo još 7 bolida. Irvine se izvrtio na istom mjestu na kojem i Schumacher. U pokušaju povratka na stazu pogodio ga je Mika Salo, kojeg je potom pogodio Hakkinen. Ostalo je, dakle, još samo četiri bolida.

Frentzen se vozio na posljednjem mjestu i odlučio odustati od utrke jer nije imao realne šanse za bolji plasman od četvrtog mjesta. Ispostavilo se da su u utrci osim Panisa ostali jedino još Coulthard i Herbert. Ovo je rekord u najmanjem broju automobila koji su došli do cilja. Panis je do kraja utrke morao izdržati napade Coultharda da bi ostvario svoju prvu, a Ligierovu zadnju pobjedu. Utrka je završena u 75. krugu, od planiranih 78 zbog isteka predviđenog vremena za utrkivanje. Napomenimo još da je to bila prva pobjeda Francuza u francuskom automobilu u Monaku u punih 66 godina.

Panis je 1996. završio na 9. mjestu u ukupnom poretku. 1997. je bila obećavajuća – Alain Prost je kupio Ligier i pokrenuo svoju ekipu koja je vozila na Bridgestone gumama. U Brazilu je stigao do sjajnog trećeg mjesta (prvi podij za Bridgestone), a u Argentini je bio drugi prije nego što je odustao. Nakon 6 utrka, držao je treće mjesto u poretku zahvaljujući još jednom sjajnom nastupu – drugo mjesto u Španjolskoj. Karijera Oliviera Panisa petrpjela je veliku štetu nakon Vn Kanade 1997., kada je slomio obje noge u teškoj nesreći. Nakon slavlja u Monaku, činilo se da će mu karijera ići samo uzlaznom putanjom, ali dogodilo se suprotno. 7 utrka je morao propustiti zbog ove ozlijede. Njegovo mjesto uzeo je Jarno Trulli. Panis se vratio na posljednje tri utrke i završio sezonu na 9. mjestu sa 16 bodova.

Proveo je još punih 6 sezona u F1 vozeći za Prost, BAR i Toyotu, ali nikada nije ponovio sjajne rezultate prije ozlijede. Razlog ovome su ponajprije nekonkurentni i loši bolidi. Šteta za talentiranog vozača koji je mnogo obećavao.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

8 komentara

  1. Heinz-Harald Frentzen, koji je debitirao iste godine kao i Panis (1994), i koji je, ruku na srce, važio za veči talenat nego Olivier, izjavio je 1996. godine, da mu se smrači pred očima kada vidi koliko mu dugo treba da osvoji 6 bodova, a kada onda vidi na koji način Olivier osvoji isti broj bodova. Naime prva tri postolja Olivier Panis je osvojio sticajem okolnosti kada je ogroman broj vozača odustao. Ipak, bilo kako bilo, Panis je bio vrlo dobar vozač, a karijeru mu je riješila 2000. godina kada se je dokazao kao odličan i vrlo brzi test-vozač u McLarenu.


    0

    0
  2. David Croft Frantic Donator Prikaži

    1997. je bio treći u poretku nakon VN Španije, prije nego je u Kanadi polomio obje noge.
    Ova trka u Kneževini spada u “one lude” trke koje i iznjedre ovakve pobjednike. Panis je bio dobar vozač (ne top klasa, ali vrlo dobar), ali je Ligier kojeg je vozio bio srednja žalost, čak i ispod tog prosjeka.
    Nakon prvog kruga u konkurenciji je ostalo 16 od 22 bolida (tj. startao je 21 bolid), a nakon 9 krugova ostalo ih je samo 12.
    Pored Panisove pobjede (zaslužene u svakom slučaju), meni će u sjećanju najviše ostati Hillova faca i nevjerica nakon (ne)vremena, (za 1996.), koje je postavio Schumacher u kvalifikacijama u puno slabijem Ferrariju od njegovog Williamsa, zatim Bergerovo oketanje u mjerenom krugu jer je naletio na Scumachera koji je kružio polako, te da je Coulthard posudio kacigu od Schumachera jer je njegova valjda nije dobro dihtala. :-D


    0

    0
  3. Honda zekohonda Donator Prikaži

    strašna utrka.
    zadovoljan sam bio zbog prve mugen hondine pobjede (mada nisam baš znao ko/što stoji iza njih).
    šteta mi je bila zbog damona, odličnu je utrku vozio i odusto. najbliže je tu bio ikad pobjedi u moanau. a stari mu je bio legenda monaca, nešto ko ickx u le mansu prije kristensena.


    0

    0
  4. James Hunt Luca Badoer Prikaži

    Luca Badoer, koji je u Fortiu zaostajao čak 6 krugova, sudario se sa Villeneuveom u Mirabeau i obojica su odustali. Hahahahaha, vrh


    0

    0
    • Da, taj isti Luca Badoer, prvak formule 3000, 1992. godine, ispred Barrichella, Coultharda itd. Taj isti Luca Badoer, koji je na svojem debiju 1993. u “death slow-u” BMS Loli oprao viceprvaka svijeta iz 1985. godine Michele-a Alboreta. Taj isti Luca Badoer, koji je odustao u Nurburgringu 1999. godine u Minardiu nalazeći se na četvrtoj poziciji potkraj utrke. Taj isti Luca Badoer, kojega se ocjenjuje na osnovi dvije utrke odvezene poslje 10-godišnje pauze u ne baš vrhunskom Ferrariju iz 2009. godine u kome ni kasnije Giancarlo Fisichella nije osvojio ni jedan bod. Baš taj isti Luca Badoer.


      0

      0