Oktanski koktel

Ferrarijev povratak na vrh: Postavljanje temelja

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 12 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Završena je sezona 1992. koja je bila, blago rečeno, katastrofa.

Ferrari je tu sezonu završio na 4. mjestu, poprilično daleko od vodećeg trojca Benetton, Mclaren i Williams, a “revolucionarni” F92A s dvostrukom podnicom je spadao vjerojatno među 3 najgora Ferrarijeva bolida svih vremena. Talentirani Ivan Capelli bio je uništen. Ferrari je trebao promjene, stoga je Luca di Montezemolo vratio u momčad Gerharda Bergera i tijekom 1993. postavio Jeana Todta na čelo momčadi koja je bila obezglavljena i bez jasne hijerarhije. Ta sezona je bila ponešto uspješnija nego 1992., ali samo toliko jer su opet završili na 4.mjestu, daleko od vodeće trojke, a bolid F93A, unatoč većoj kompetitivnosti od svog prethodnika, mučio se s gremlinima u sustavu aktivnog ovjesa (npr. Estoril).

1994. je bila čista suprotnost naspram prijašnjih, jer je momčad napokon djelovala kao da ima glavu i rep, a Ferrari 412 T1 je djelovao sposoban konstantno se boriti za vrh te na VN Njemačke obilježenoj velikim sudarom na startu utrke i požarom u Benettonovom boxu Ferrari ostvaruje prvu pobjedu još od 1990. godine koju ostvaruje Gerhard Berger. Sezonu Ferrari završava na 3. mjestu s još dodatnih 10 podija uz navedenu pobjedu, ispred Mclarena kojeg je mučio francuski čajnik u obliku Peugeot V10 motora, a iza Benettona (koji je sa Schumacherom osvojio prvenstvo nakon kontroverzne završnice u Adelaideu) i Williamsa (koji je bio konstruktorski prvak).

Sljedeće sezone Ferrari nastupa s 412 T2, jednim od najljepših bolida ne samo u povijesti Ferrarija, nego i u povijesti F1, te bolid čiji motor uz Mercedes iz Mclarena MP4/15 najljepše “pjeva”. Bolid je u odnosu na 412 T1 temeljito redizajniran zbog sigurnosnih propisa nakon tragične 1994. u kojoj su u Imoli poginuli  Ayrton Senna i Roland Ratzenberger iz Simteka. Uz promjene na prednjem i stražnjem krilu zbog obveznog smanjenja downforcea, poboljšane zaštite glave vozača te promjena na bočnim stranicama bolida, 3.5 litreni V12 je zamijenjen 3.0 litrernim motorom iste konfiguracije koji je, kako je već rečeno, “pjevao” predivno, ljepše nego Pavarotti i Bocelli.

Sezonu je obilježila legendarna pobjeda Jeana Alesija u Kanadi kojem je slast pobjede bježao jako dugo, a Kanađane bacila u trans jer ih je Ferrari s brojem 27 i Jeanom Alesijem za volanom podsjetila na njihovog nikad prežaljenog junaka Gillesa Villeneuvea, koji dijeli dosta sličnosti s Alesijem po pitanju srčanosti i stila vožnje. Sezonu ponovno Ferrari završava na 3. mjestu s dodatnih 10 podija uz navedenu pobjedu. 412 T2 je posljednji F1 bolid koji je nastupio s V12 motorom te posljednji koji je pobijedio s V12 motorom. Tijekom sezone je trebao biti zamijenjen manjim V10 motorom zbog bolje pouzdanosti i manjeg trošenja goriva, ali se to ipak nije dogodilo.

Na kraju sezone Alesi i Berger odlaze u Benetton, a u kontra smjeru Schumacher s još velikim brojem ljudi iz tehničkog odjela. Doveden je i Irvine iz Jordana koji je tako postao “vodonoša” u novoj momčadi.

Komentiraj

12 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Pozdravljam pokretanje ovog serijala :thumbs:

    Meni osobno je F92A jedan od ljepših Ferrarijevi, a i svih bolida u povijesti Formule :D



    1

    0
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Meni izgledom tako tako, ali ako neki bolid ne mogu podnijeti, to je definitivno F92A, jer bolid je realno bio smeće, ako se smijem tako izrazit i realno najgori Ferrari ikad proizveden, uz F14T, 642, 643 i F93A.



      1

      0
    • Definitivno jedan od najljepših, ujedno i jedan od najlošijih Ferrarijevih bolida.
      Možda je čak i prvi u obje kategorije. :mrgreen:



      1

      0
  2. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Inače ako koga zanima kako pjevaju Ferrari 412 T2 i Mclaren MP4/15 evo dva linka pa uživajte:

    https://youtu.be/5SoZiTxdQyw

    https://youtu.be/dr1MvwSKd3I



    1

    0
    • Michael Schumacher
      ruzinavi Prikaži

      Koliko god sam navijao za Ferrari ali uživo MP4/15 je uistinu pjevao prekrasno. Neki čudan ispuh su imali i to je davalo super zvuk. 412 T2 bi volio čuti uživo…



      1

      0
      • Mick Schumacher
        Ante Maras novinar Prikaži

        Nisam siguran za auspuh, ali znam da su određeni dijelovi motora bili od berilija koji je sigurno pridonio zvuku na određen način.


        0

        0
  3. super kolumna. prvi komentar nakon čitanja – a gdje je dalje? :)
    taman se ufuram u ulicu sjećanja i onda kraj. :)



    2

    0
  4. Daniel Ricciardo
    _bataziv_0809 Prikaži

    Mozemo li dobiti neki direktan link na kolumne ili na autore? Takodjer zasto na forumu ne mozemo vidjeti listu svojih komentara? I to bi bilo korisno.

    Inace pohvala za ideju samo brate kratko….:)


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni