F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Posljednji gentleman Formule 1

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nostalgija

Kad god se spomene ime Jensona Buttona, mnogima na pamet pada izraz “slučajni prvak” zbog činjenice da je osvojio naslov 2009. godine za upravljačem Brawn GPa, koji je bio dominantan solidan dio te sezone te dovoljno konkurentan ostatak sezone da osvoji naslov. No, je li uistinu Jenson slučajni prvak ili jednostavno nije imao sreće ili prave mašinerije u karijeri da osvoji više od jednog naslova?

Jenson Button je rođen 1980. u Fromeu, te je četvrti sin Johna Buttona, popularnog i uspješnog rallycross vozača 70ih godina. Inače dobio je ime po očevom prijatelju i rallycross vozaču Erlingu Jensenu, samo što je otac “e” promjenio u “o” da bi se razlikovalo od proizvođača automobila Jensen. Tijekom svog djetinjstva i odrastanja postiže iznimne uspjehe u nižim trkaćim kategorijama i dobiva prestižnu nagradu McLaren Autosport BRDC Young Driver Award, što je uključivalo test vožnju McLarenovog F1 bolida sljedeće godine.

Sljedeće godine nastupa na Macau GP i osvaja drugo mjesto, a uz test McLarenovog bolida, testira i za Prost GP. 2000. godine sa tek napunjenih 20 godina debitira za BMW Williams nakon što je pobijedio Bruna Junqueiru u izravnom nadmetanju za mjesto u momčadi. Debi završava kvarom motora 11 krugova prije kraja dok je bio na šestom mjestu, što bi mu donijelo bod. Ali već u sljedećoj utrci u Brazilu šestim mjestom osvaja bod i postaje u to vrijeme najmlađi vozač koji je osvojio bodove na utrci F1. Nastavak sezone je unatoč oscilacijama bio iznimno dobar za njega, te završava sezonu na osmom mjestu sa 12 bodova. Unatoč tome, nisu ga htjeli zadržati u Williams, jer je njihov primarni cilj dobit na vremenu oko dovođenja Juana Pabla Montoye, što se na kraju i dogodilo. Ali, Williams nije raskinuo ugovor s Buttonom, nego su ga poslali 2 sezone na posudbu u Benetton (od 2002. Renault budući da je francuski proizvođač kupio momčad iz Enstonea).

Te dvije sezone u Benettonu i Renaultu su bile daleko od idealnih, pogotovo 2001. kad ga deklasira iskusni momčadski kolega Giancarlo Fisichella te Button završava sezonu na 17. mjestu sa samo 2 boda. Osim što je bolid bio nekompetitivan, Buttona kritiziraju Flavio Briatore i britanska javnost i novinari zbog njegovog playboy stila života, a ti isti su ga mediji sezonu prije dizali na pijedestal. Sljedeća je sezona bila nešto bolja, budući da počinje više raditi oko razumijevanja bolida i momčadi. Završava sezonu sedmi sa 14 bodova ispred Trullija. Unatoč poboljšanju i njegovoj želji za ostankom u Renaultu, Briatore umjesto njega dovodi Alonsa, a Button odlazi u BAR gdje mu je momčadski kolega prvak Jacques Villeneuve.

Od samog početka su postojale tenzije između Villeneuvea i Buttona, ali Button je uvjerljivo porazio Villeneuvea pa ovaj dobiva otkaz prije kraja sezone te na zadnjoj utrci umjesto Villeneuvea nastupa Takuma Sato. Sezonu završava na devetom mjestu sa 17 bodova. Sljedeće sezone napokon pokazuje svoj talent. Već u drugoj utrci sezone u Maleziji osvaja svoj prvi podij, a u San Marinu svoj prvi pole position. Sezonu završava treći s velikim zaostatkom za Schumacherom i Barrichellom, a ispred Trullija, Raikkonena i Montoye, unatoč tome što su svi oni ostvarili pobjedu, a on ne, no njegova konzistentnost i 10 podija su učinili svoje.

Sljedeća godina je bila totalna suprotnost. Samo dva podija uz diskvalifikaciju zbog dodatnog spremnika goriva na VN San Marina i suspenzija na sljedeće dvije utrke zbog istog te nenastupanje na VN SAD-a zbog nesigurnih Michelin guma kao i ostale momčadi s Michelinkama rezultirale su devetim mjestom u poretku. Inače krajem 2004. i 2005. zamalo se vraća u Williams ali na kraju ostaje uz momčad koju je preuzela Honda. 2006. je bila ponešto uspješnija, te završava sezonu na 6. mjestu. Ipak, te sezone napokon uspijeva pobijediti. Pobjeđuje na VN Mađarskoj nakon 113 utrka u karijeri iako start s 13. mjesta nije upućivala na to. U promjenjivim uvjetima na stazi uz odustajanja Raikkonena i Alonsa uspijeva pobijediti. Mnoge je ta pobjeda podsjetila na Mansellovu 1989. upravo na Hungaroringu kad pobjeđuje nakon starta s 12. mjesta. Inače, to je bila prva pobjeda engleskog vozača nakon Herbertove pobjede na Nurburgringu 1999. godine. Na kraju sezone dobiva nagradu BAFTA u kategoriji Best Sport.

Nažalost, sljedeće dvije sezone su bile za zaborav, uz za mnoge ružne i loše Hondine bolide sa tematikom planeta Zemlje. Osobno, meni nisu bili ružni, čak su mi bili među ljepšima, ali o ukusima se ne raspravlja. Krajem 2008. Honda napušta F1 i činilo se da Button, Barrichello i ljudi u Hondinim pogonima ostaju bez posla. Spašava ih tadašnji šef Hondine F1 momčadi, otkupljuje ju i stvara Brawn GP. Ono što je uslijedilo je prava i jedina F1 bajka. Mala momčad bez gotovo ikakvog sponzora i prihoda debitiraju s 1-2 pobjedom u Australiji, što se posljednji put dogodilo 1954. Mercedesu. Tajna uspjeha je bio dvostruki difuzor koji je momčadi dao nevjerojatnu prednost nad ostalima. Nakon pobjede u Australiji, Button pobjeđuje na sljedećih 5 od 6 utrka, među njima i u Monaku u kojem se malo “pogubio” gdje parkirati bolid nakon pobjede.

Nakon toga ne uspijeva više pobijediti te sezone zbog toga što su i druge momčadi ugradile dvostruki difuzor i još dodatno razvijale bolid, a Brawn GP zbog manjka novca nije, ali konzistentnost i vožnja onoliko koliko treba mu je donijela naslov na VN Brazila, na predzadnjoj utrci sezone. Momčad je osim vozačkog osvojila i konstruktorski naslov. Inače, momčad je tijekom sezone napravila samo tri šasije, a Jenson je koristio jednu te istu šasiju cijelu sezonu. Za usporedbu, McLaren je koristio 8 šasija tijekom cijele sezone. Na kraju sezone, Mercedes kupuje Brawn GP, a Button odlazi u McLaren gdje ostaje do kraja karijere, točnije do 2017. godine.

Prve tri sezone u McLarenu mu je momčadski kolega Lewis Hamilton. Tijekom prve sezone ga Hamilton nadmašuje za 26 bodova i završava sezonu na petom mjestu uz dvije pobjede i dodatnih 5 podija. No sljedeće sezone 2011. uvjerljivo deklasira Hamiltona koji je bio iznimno sklon incidentima te ju završava na 2. mjestu sa 3 pobjede i dodatnih 9 podija, iza dominantnog Vettela. Svakako njegova najpamtljivija pobjeda i vožnja sezone, a možda i karijere je pobjeda na kaotičnoj VN Kanade, po mnogima najboljoj utrci modernog doba. U toj utrci se sudara s Alonsom i Hamiltonom, odrađuje 5 ulazaka u boks i drive-through kaznu što ga baca na posljednje mjesto, ali izvrsnom vožnjom u promjenjivim uvjetima pretječe Vettela u zadnjem krugu utrke nakon što je Vettelu zaplesao zadnji kraj pri ulasku u zavoj 6.

Sljedeća sezona je bila nešto manje uspješna u odnosu na prošlu, ali daleko je to od loše sezone. Opet završava sezonu iza Hamiltona, točnije na petom mjestu, ali samo 2 boda iza njega. Tijekom sezone pobjeđuje 3 puta i još dodatna 3 puta završava na podiju. Inače, pobjeda na VN Brazila, zadnjoj utrci sezone, je bila posljednja njegova pobjeda i zasad posljednja za McLaren. Sljedeća sezona je bila katastrofalna za njega i novog momčadskog kolegu Sergija Pereza u kojoj Button završava na 9. mjestu i bez podija ili pobjede, po prvi put nakon 2008. godine. Promjenom pravila 2014. Button uzima broj 22 pod kojim je osvojio naslov 2009. godine. Iako osvaja podij uz svog novog momčadskog kolegu Kevina Magnussena na VN Australije nakon diskvalifikacije Ricciarda, više ne osvaja podij do kraja sezone, ujedno i do kraja karijere te sezonu završava na 8. mjestu.

Zadnje dvije sezone s McLarenom su obilježene problemima s Hondom, McLarenovog dobavljača motora koji su zadavali probleme njemu i momčadskom kolegi Alonsu. Iako se umirovljuje na kraju sezone 2016., zamjenjuje Alonsa 2017. na VN Monaka budući da je Alonso taj vikend nastupio na Indianapolisu 500, ali odustaje nedugo nakon sudara s Wehrleinom u Portieru.

Nakon F1, posvetio se japanskoj Super GT seriji gdje za volanom Honde NSX osvaja naslov 2018. godine. Po pitanju privatnog života, poznati je kolekcionar automobila te posjeduje Nissan GT-R, Hondu S600, Brawn GP 002 u kojem je osvojio naslov, mnoge Ferrarije te mnoge druge. Isto tako, bavi se triatlonom i alpskim biciklizmom, što mu je pomoglo da bude jedan od fizički najizdržljivijih vozača na gridu. Zanimljiva je činjenica da je dobio počasni doktorat iz strojarstva na Sveučilištu u Bathu. Ljubavni život mu je bio podosta zanimljiv, hodao je s Louise Griffiths, bio u braku s Jessicom Michibatom, a trenutno je zaručen s Britney Ward s kojom je dobio sina Hendrixa u srpnju prošle godine.

Kad se podvuče crta, on za mene nikad neće biti slučajni prvak jer je unatoč lošijim rezultatima u početku karijere, pokazao da se može nositi bez problema s najjačim imenima sporta u posljednjih 20 godina, kao što su Schumacher, Vettel, Alonso i Hamilton, a potonja dva su mu bili i momčadski kolege. Za Hamiltona bih rekao da je bio lošiji vozač od Buttona u razdoblju kad su bili momčadski kolege, jer unatoč boljem skoru i činjenici da je Hamilton brži vozač u odnosu na Buttona, Button je bio konzistentniji i manje sklon incidentima. Nadalje, unatoč tome što nije bio nešto posebno u kvalifikacijama, bio je izvrsan u promjenjivim i kišnim uvjetima. On je za mene, kako i piše u naslovu, posljednji gentleman ovog sporta zbog svog čistog, mirnog i elegantnog stila vožnje te zbog svojih odmjerenih, elegantnih javnih nastupa i intervjuja u maniri pravog britanskog gentlemana, jednostavno posljednji svoje vrste.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: IBarac00.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
41 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

23 komentara

  1. Formula1 f1zd Prikaži

    Super članak. Baš mi je on nekidan pao napamet kad sam gledao utrku u Brazilu. Jedan od dražih mi vozača :)



    6

    0
  2. Ono kad te Flavio kritikuje zbog playboy života…



    16

    0
  3. Sviđa mi se članak, dosta je objektivan iako je i meni Button drag pa možda zato…

    Uglavnom, palo mi je nešto drugo na pamet. Ima ekipe koja jako grize na to da je glavno mjerilo uspješnosti to tko je koga pobijedio kao timskog kolegu (čak i bez obzira na fazu u karijeri). Ovdje se vidi da je Fisichella dobio Buttona, a Button Hamiltona. Zaključak: Fisico je bolji od Hamiltona. Hahaha…. A najuspješniji vozač ikad je Rosberg, jer je on dobio i Hamiltona i Schumija….
    Ok, nije to mjerilo bez veze, ali mislim da ipak nema takvu težinu kakvu mu neki daju…



    4

    1
    • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

      Ma nisam na to poentirao, nema takva usporedba neku težinu, to svakako, nego mi se činilo zanimljivim malo usporedit Hamiltona i Buttona u vremenu kad su bili momčadski kolege, jer se već naveliko uspoređuje Hamiltona s Schumacherom, budući da bi ga trebao dostići u narednom razdoblju. Htio sam reći tom usporedbom da Hamilton nije savršen kao što ga prikazuju pojedini mediji, da je on isto sportaš s boljim i lošijim momentima tijekom karijere, što je sasvim normalno jer nijedan vrhunski sportaš ne može cijelo vrijeme isporučivati vrhunske rezultate. Dapače, nema u tome ništa loše, ali prezentiranje samo dobrih trenutaka karijere da bi ta osoba/sportaš bila u očima drugih što bolja, e to je već loše.



      5

      0
  4. Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

    Dvije problematicne teze:

    -Deklasiranje Hamiltona 2011. kad je razlika izmedju njih bila +43 za Buttona, gdje ga je isti direknto izbacio iz utrke u Kanadi u kojoj je pobijedio. Tu je dakle ostvareno vise od pola te razlike (+25). Ne umanjujuci ni na sekundu velicanstvenost te pobjede, svjesni smo da se jednom u 10 godina sve tako poklopi. I njemu i Rosbergu je Hamilton mjera svih stvari i jedina referentna tacka….mada se slazem da je ostavio bolji utisak te sezone.

    -Dzentlmen postuje dogovoreno i zna da data rijec obavezuje . 2004 je skoro na sudu morao dokazivati s kim ima ugovor. Mislim ok, decko je tad imao 24 godine, mladost ludost, menadzeri savjetuju…ali i dalje je mrlja na imidzu dzentlmena.

    Najjace je kad mu je to Coulthard šuknuo u emisiji na Sky Sports, probat cu naci snimak…legendarno je


    0

    6
    • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

      1. Bodovna razlika nije tolika da bi se smatralo da je Button deklasirao Hamiltona, ali dojam tijekom cijele sezone mi govori suprotno, a ne samo s te utrke, iako se Buttonu puno toga moralo toga poklopit osim onog kontakta.
      2. Svatko, pa i pravi gentleman ima neku mrlju u svom privatnom i poslovnom životu, tako da ne smatrati ga gentlemanom zbog te jedne mrlje mi je malo pretjerano.



      8

      0
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      @bata
      -prva teza me ne interesira.

      -o drugoj trubim zadnjih…15 godina. i ne samo što je potpisao ilegalni ugovor s williamsom za 2005., nego je onda ‘džentlmenski’ odlučio ostat u timu i 2006. što je koštalo bar hondu (kaže wikipedija) 18 milja funti.
      a ‘ceh’ platio ni kriv ni dužan dave richards, nakon kojeg dolazi nesposobni nick fry na čelo tima.

      ali pazi, honda mu je oprostila, za razliku od nas. :D


      0

      3
  5. Ne bih se baš složio s tezom da je Hamilton bio lošiji vozač od njih dvojice u tih 3 godine. Da 2011. je najgora sezona Hamiltonove karijere, u kojoj je imao previše incidenata kakve si top vozač ne smije dopustiti, ali 2010. i 2012. (pogotovo 2012.) Hamilton je kompletniji vozač. Spomenuo si činjenicu da je Button 2012. završio samo dva boda iza Hamiltona bez da si spomenuo kako je Hamilton morao odustati od utrke 3 puta dok je bio u vodstvu te godine (75 boda). Uz to je imao još dva druga odustajanja (od kojih je jedan Spa 2012.) i 19. mjesto nakon što je ga je Maldonado zakucao u zid na VN Europe. Tu su dakako još i mnoge pogreške u boksevima koje je McLaren napravio te godine, ali to možemo zanemariti jer su i Button i Hamilton patili zbog toga. Što se tiče 2012., da je McLaren odradio posao na razini posla koji je Hamilton odradio te godine, on bi bio u borbi za naslov zajedno s Alonsom i Vettelom.

    I nemoj me krivo shvatiti, Jenson mi je jedan od dražih vozača te generacije i definitivno nije slučajni prvak. Slažem se s dobrim dijelom ovog teksta, ali ideja da je Hamilton “bio lošiji vozač od Buttona” u tom razdoblju stvarno mislim da ne drži vodu.



    7

    5
    • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

      Moj je dojam da je tada Button nekako bio bolji od Hamiltona, s iznimkom 2010. ali tvoje mišljenje ima uporišta, stvarno je Hamilton imao peh po pitanju kvarova i nesreće 2012. godine. Inače, sad si mi dao ideju za jednu novu kolumnu koju ću napisati uskoro , ali prije toga bih htio odraditi jedan zanimljiv serijal članaka.



      4

      2
      • Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

        I svi oni koji Hamiltona zovu sreckovicem nekako upadno presute tu 2012-tu, gdje je stvarno ponekad izgledalo kao da je začaran.



        5

        1
      • Luka Jurić … ne ulazeći u to ko je bija bija bolji ili lošiji 3 zajedničke godine u McL LH ili JB “zamjeraš” anti M kako je samo spomenija zaostatak JB od 2 boda na kraju sezone , a da nije spomenija kako je “Hamilton morao odustati od utrke 3 puta dok je bio u vodstvu te godine (75 boda)” . znači ako odustaneš sa No 1 sigurno bi bija pobjednik da nije bilo odustajanja ? znači npr u singapuru di je LH sa No 1 odusta u 22. krugu sigurno da bi zadrža tu poziciju i preostalih 37 krugova ? ili u abu dabiju preostalih 36 , brazilu 17 ? tim više šta je u brazilu svoj PP 1 u 8. krugu “izgubija” od buttona , a zatim i taj P 2 u 10. od hulkenberga da bi tek u 48. preuzeja P 1 od nijemca . znači u 47 krugova je tek 6 krugova vozija na P 1 i to prvih 5 ( sa PP 1 ) i 7. valjda zbog objektivnosti spominješ i spa kad je odusta na startu zbog krša koji je uzrokova grosjean ali …. tu trku je LH starta sa P 7 , JB sa P 1 koji je i pobjedija ostavivši iza sebe seba ( prvaka te sezone ) 13,6 s . objektivno , sa PP7 LH je valjda ima “debelu” šansu pobjedit ili …. ? ante M nije napisa da je 3 X LH odusta sa P 1 šta nije OK ali je Ok spomenut još 2 odustajanja tj belgiju i koje još , a nisi ga spomenija jet ti ne paše ? evo ja ću napisat … hockenheim di je LH odusta u 56. krugu sa P 16 šta je šteta jer bi vjerovatno u preostalih 11 ostvarija bar P 3 na kraju zar ne ? ako je ante M “kriv” jer nije naveja odustajanja LH sa P 1 onda si i ti jer ne spominješ PP u belgiji i P sa kojeg je LH odusta u njemačkoj pa bi neko moga pomislit kako je i tu izgubija pobjede . spominjanje potencijalnih 75 bodova je aludiranje kako bi ih sigurno osvojia da je uspija završit te trke ? bilo je u tim trkama ohoho krugova odvozit da bi se pobjedilo ;) btw ima je i JB 4 odustajanja ( na 6 LH ) te 2012. nbo mislim da je samo jedno bitno … ono u monzi kad je u 32. krugu odusta sa P 2 . nije LH iz te “ere” današnji lewis šta bi trebalo imat u vidu kad s e radi osvrt . tadašnji LH je bija neiskusniji , “divljiji , siroviji” od današnjeg , a time je stilom vožnje uglađeniji button bija dostojan partner + valjda urođena sposobnost jensona da se brzo adaptira na promjenjive uvjete ( možda jedna od najboljih u novijoj F 1 ) , da donosi prave odluke . kad spominjem ugađeniji stil vožnje to po jackie stewartu LH nije “usvojia” ni bar do 2015. jer jackie je izjavija kako rozberg ima uglađeniji stil vožnje od lewisa . a ako to izjavi 3 X prvak koji usprkos svojoj vremešnosti ipak ponešto vidi i zna bolje od nas onda možda ta uglađenost vožnje kad oba voze isti bolid i znači nešto , neki mali plus… valjda ;) kad se treba “uzveličati” LH onda se redovito spominju njegova brojna odustajanja ( jer da nije bilo toga … ) , a zapravo ih je u 250 trka ima tek 26 tj 10,4 % . npr seb je u sličnom broju trka ( 248 ) ima 35 tj 14,6 % , rozberg 32 tj 15,5 % i šta bi sad trebali njihovi fanovi pričat kako bi seb ili nico ostvarili više da nisu imali toliko odustajanja . ili da napišem da bi prvenstvo 2018. bilo neizvjesnije da seb u njemačkoj nije sa P 1 “poljubija” zid i time omogučija pobjedu lewisu . jer npr i posli mađarske , belgije i katastrofalne monze sa “izgubljenih” 25 bodova seb bi bija vodeći u prvenstvu i ko zna šta bi bilo . ali znamo da bi to bilo samo tješenje zbog gubitka sezone za seba/ferrari …. a šta piše _bataziv_0809 “I svi oni koji Hamiltona zovu sreckovicem nekako upadno presute tu 2012-tu, gdje je stvarno ponekad izgledalo kao da je začaran.” kad bi analizirali sriću i nesriću LH kroz karijeru …. prevladala bi srića , a tu famu o nesrići … pa pogledajte broj odustajanja kroz karijeru . na listi od 678 vozača koji su odustajali tokom karijere od LH tek albon ( 1 odustajanje /4,76 % ) , chilton ( 3/8,57 % ) , bottas ( 12/8,63% ) russell ( 2 /9,5 % ) imaju u postotcima manje odustajanja , a s obzirom na broj odvoženih trka . interesantno zar ne ? naročito kad se piše o nesrići , začaranosti 673 vozača su bila ( ili još uvik jesu ) manje sritna i “začaranija” od LH kad pišemo o odustajanjima ;) :) :) :)



        4

        4
        • Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

          Ne znaci naravno da bi sigurno pobijedio, ali je imao najvece sanse, dok odustajanje znaci da je sigurno ostao bez bodova.

          Jedno je mogucnost sa odredjenim stepenom vjerovatnoce, drugo je zavrsena stvar.

          Medjutim problem sa tvojim postom je nejednak metod kojim procjenjujes stvari.

          Kada pricas o stvarima koje idu u korist Hamiltonu onda tu uvlacis vjerovatnocu i mnoge eksterne faktore u pricu.

          Kada pricas o stvarima koje mu ne idu u korist tu samo navodis suhe brojke bez analize ostalih faktora :)

          Kada bi ovaj potonji metod primijenio na Ham//Button pricu, on bi glasio ovako: Hamilton je pobijedio Buttona jer je 66% zajednickih sezona bio uspjesniji od njega….ah sto je ovako svijet jednostavan zar ne :D



          5

          1
        • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

          @avalon Hvala ti na komentaru, jer tvoji komentari su vrhunski dodatak svakom članku. Malo je nemarno što sam nenamjerno izostavio neke podatke iz te 3 sezone, što bi dalo potpuniju sliku o tom dvoboju. Inače samo sam htio donijeti svoj osobni sud o tom dvoboju, obzirom da Hamilton ide sigurno prema tituli statistički najboljeg u povijesti F1, pa se uvijek promatra svaki korak u karijeri najboljeg. Samo da se zna, statistika je kao bikini: Puno otkriva, ali najbitnije sakriva. 😉


          0

          0
        • @avalon

          Nadam se da sam dobro shvatio što si htio reći jer formatiranje i pravopis su ti očito nepoznanica.
          Ono što si naveo za odustajanja, Vettela i 2018. Razlika je u tome što su ova Hamiltonova odustajanja bila zbog mehaničkih kvarova na njegovom bolidu, nešto na što on ne može utjecati (isto kao pogreške u boksu), dok je Vettelova Njemačka bila njegova pogreška. Ferrari nije zeznuo stvar, Vettel je.

          Što se tiče Belgije 2012., Nisam ja rekao da bi Hamilton pobijedio tu utrku, ali McLaren je cijeli taj vikend izgledao dobro i sigurno bi pokupio puno više bodova, nego što ih je pokupio u stvarnosti (0).

          Što se tiče odustajanja, Hamilton ih je imao 5, a Button 2, ne znam otkud ti podaci o 6 i 4, ali to je čisto izvrtanje činjenica.

          Što se tiče tih potencijalnih 75 bodova, Abu Dhabi i Singapur su izgledale kao sigurne pobjede. Brazil je bio nešto kompliciraniji, ali je i dalje izgledalo jako dobro za njega.

          To zadnje odustajanje koje nisam spomenuo, a uzeo si mi za zlo je Njemačka u kojoj je odustao od utrke sa začelja, istina. Ali si zaboravio spomenuti zašto je bio tamo. Hrpa krhotina od sudara iz prvog kruga mu je probušila gumu, što mu je dodatno oštetilo bolid jer je cijeli krug morao odvesti na tri kotača.

          Što se tiče ovih gluposti “sirovi vozač” ovo ono, ne znam koliko si pratio ili koliko se sjećaš te sezone, ali Hamilton je te godine bio potpuna suprotnost 2011. u kojoj je bio nepromišljen i sklon incidentima. Vozio je odlično – imao je 4 pobjede bez tih 3 potencijalnih pobjeda. I ja nigdje nisam rekao kako je Button loše vozio te sezone. Button je bio jako dobar i nadao sam se da će njih dvojica zajedno osvojiti barem konstruktorski naslov, ali Hamilton je jednostavno bio bolji.

          I za kraj, nigdje ja nisam napao ili, kako ti kažeš, okrivio Antu. Rekao sam da se ne slažem s tom jednom tezom iz njegovog teksta i priložio razloge zašto to mislim.



          2

          3
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Bata, džaba se boriš …
          Jedina statistika koja ide u korist Buttonu je da je u tri sezone skupio čitava tri boda više od Hamiltona.
          Sve ostale statistike su na strani Hamiltona.
          Broj pobjeda, pol pozicija 1-1 dueli kako u kvalifikacijama tako i utrkama, … džaba sve opet će neko bubnuti glupost da je Button njega deklasirao.
          Button nikada nije njega deklasirao, kad bi ga i pobjeđivao Hamilton je bio ili jako blizu njega, ili se zbog raznoraznih pizdarija koje su se dešavale oko Hamiltona (nekad i u njemu), našao ispred njega.

          Inače mi se neda detaljisati puno oko ovoga jer zaista cijenim njegove vožnje koje su nekad bile vrhunske, ali Hamilton je u nekim utrkama ponekad imao race pace +1sec u odnosu na Buttona, što Button nikad nije imao.
          Bila je jedna utrka, gdje je Hamilton bio brži 0,5 sec, konstantno po krugu, od Buttona i zbog SC i greške tima u boxu, Button je završio tu utrku ispred njega. Ja se ne sjećam koja je to utrka, bilo je davno, vjerovatno Avalon zna za to, ali to nikad neće napisati

          A što se tiče džentlemena i još jednog mita, zaboravljaju se lagano detalji iz njegove karijere, kao npr VN Turske gdje je, na dosta ružan način pretekao Hamiltona i još slagao “ne trepnuvši” da nije dobio takvu naredbu.

          Da se razumijemo, bio je jako čist vozač, pogotovo u duelima i to treba cijeniti, ali nažalost ni u ovoj statistici ne odskače puno od ostatka.
          Bio je i jako brz, na trenutke, ali generalno ni po čemu se ne može svrstati u sami vrh, gdje Hamilton pripada. Više u neki TOP sredine.



          4

          2
        • Luka Jurić … naka si ti pismeni novinar “opleja” po meni nepismenom plebejcu , nisi ni prvi ni zadnji . da me poznaš možda bi puno pažljivije odvaga šta ćeš napisat o mojoj pismenosti , pravopisu i formatiranju . ali da ne “vodnim” repliku glupostima … “Što se tiče odustajanja, Hamilton ih je imao 5, a Button 2, ne znam otkud ti podaci o 6 i 4, ali to je čisto izvrtanje činjenica.” idem nastavit izvrtat činjenice … JB je ima odustajanje u bahreinu – exhaust , MC – collision , monzi – fuel pressure , korei – collision , a LH u valenciji – collision , njemačkoj – handling , belgiji -pile-up , singapuru – gearbox , abu dabiju – fuel pressure i brazilu – collision . stvarno sam uporan u izvrtanju činjenica , srićom , ulovija si me ili si možda ipak nešto krivo shvatija zbog formatiranja i pravopisa koji su mi očito nepoznanica :) :) :) ili si ti možda dobar u formatiranju i pravopisu no loš u matematici , zbrajanju ? seb je napravija grešku u njemačkoj , a možda je LH u brazilu 2012 ? jbga , mokra staza …. možda su abu dabi i singapur izgledali sigurne pobjede ali moje je mišljenje da se u trci može svašta dogodit i u zadnjem krugu . a ne kad do kraja ostaje odvozit još 36 ( abu dabi ) ili 37 ( singapur ) . za ovo u zadnjem krugu pogledaj španjolsku 2001. . vidiš kako može bit “kobno” pomišljat da je neko siguran pobjednik 36 – 37 krugova prije kraja trke jer u tom trenutku vodi ;) misam ti uzeja za zlo šta nisi spomenija odustajanje LH i njegovo odustajanje u 56 krugu sa P 16 samo sam te pokuša podsjetit da zamjeraš anti M recimo nepotpune podatke da bi se posli i sam njima služija … odustajanje u spa spominješ , a drugog odustajanja ( njemačka ) se baš ne sjećaš … di , kako , kad :) kad pišem kako je LH bija ” divljiji ,siroviji” to su gluposti no prvo si previdija ( bi li bolje razumija da napišem previdio što bi bilo pravopisno točno :) :) :) ) navodnike , a drugo nekako više virujem zapažanjima stewarta nego tebi i fanovima LH pa ako mnogi znaju da je JB bija fluidan , ugalađen u vožnji ( ka i NR za kojeg to tvrdi , zapaža stewart 2015. ) onda … ova dvojica su ti ka npr lorenzo u GP – u . svak ko je gleda moto trke vidija je da lorenco vozi izuzetno uglađeno , fluidno i da je zahvaljujući toj osobini vrlo sloidno parira rossiu koji je veći talent od španjolca . ne “stvaram” ja dojam o “sirovosti” LH na osnovi 2011. nego na zapažanju stewarta iz 2015 . može neko vozit “sirovo” , a vozit odlično ( vidi navodnike ;) ) možda bi dobri primjeri za takav stil bili montoya , mansell , max . sad idem čitat beletristiku ne bi li popravija izričaj , formatiranje … jedino ne znam kako bi poboljša pravopis :( e i da pogledam na wiki šta je to beletristika …. “I za kraj, nigdje ja nisam napao ili, kako ti kažeš, OKRIVIO Antu. ” hm , da te podsjetim jer davno sam napisa ( danas u 12 : 49 ) “…. ne ulazeći u to ko je bija bija bolji ili lošiji 3 zajedničke godine u McL LH ili JB “ZAMJERAŠ” anti M …” zamjerati je = okriviti ako sam dobro shvatija tvoju rečenicu . bem ti , uz sve svoje mane kod pisanja ( koje si dobro podcrta ) još ne shvaćam ni ekvivalentnost pojmova koje koristim ali sad ću zapamtit da je ZAMJERATI isto šta i OKRIVITI .



          2

          1
        • Ante Maras … daj ante ne pretjeruj sa ovim “Hvala ti na komentaru, jer tvoji komentari su vrhunski dodatak svakom članku” . ugledaj se na kolegu novinara luku jurića koji je razotkrija moju nepismenost :) :) kako
          komentar polupismenog lika može bit vrhunski dodatak bilo kojem članku ? nemaš se ti šta opravdavat šta si izostavija neke podatke iz 3. sezone jer vidiš da ti je na sličan način “uzvratija” kolega jurić …. i ja se bavim izvrtanjem činjenica o odustajanjima u 2012 . pa šta ? baš ih sad idem revidirat … 6 Vs 4 za LH . eto i to je sad ispravljeno pa se nadam da će ti kolega bit zadovoljan . pozdrav Ante .



          3

          2
        • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

          @avalon Nekad “polupismeni” ljudi imaju više mudrosti nego “pismeni” tako da po tome ne treba sudit ljude. Svatko od nas ovdje je iznio svoje argumente koji su valjani i koji se međusobno nadopunjuju tako da nema potrebe za zlom krvi.

          P.S Ako koji put nakon ove izolacije naletiš do Splita, častim kavom, bio bi mi gušt popit kavu s F1 fanom kao ti.



          4

          0
  6. Čovjek na mjestu. Gospodin. Jedan od većih faca u bolidu i izvan. Šteta što se Hamilton nije ugledao na njega već na Ali G-ja sa Beiberom po Los Angelesu.



    10

    4