Bok! F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. Stoga, kako bismo mogli preživjeti, molimo da za ovu stranicu onemogućite AdBlock. Hvala :)

Pastor Maldonado: legenda drugačijeg kova

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nostalgija

Mala je vjerojatnost da niste čuli za Pastora Maldonada, vozača koji je ušao u legendu Formule 1 na malo drugačiji način. Venezuelanski vozač se “proslavio” raznim sudarima, ali pobjedom na VN Španjolske pokazao je da možda nije tu samo da testira sigurnosne standarde bolida F1. No, krenimo redom.

Rođen u Maracayu, u Venezueli 1985. godine, svoje prvo iskustvo s Formulama stječe u Italiji 2003. godine, a godinu kasnije ostvaruje prvi kontakt s bolidom F1 testirajući Minardijev bolid na Misanu. Tijekom ranijeg razdoblja karijere nastupa u nizim trkacim serijama po Italiji i Španjolskoj s podosta uspjeha, ali i incidenata. 2005. godine u World Series by Renault utrci u Monaku dobiva 4 utrke kazne jer nije usporio u sektoru gdje se dogodio sudar te se sudara i ozljeđuje suca uz stazu. 2007. prelazi u GP2 u kojem je boravio do 2010. godine. Uz ponešto izvrsnih vožnji kao što je dominantna pobjeda u Monaku 2007. ili izvrsno probijanje do 5. mjesta sa posljednje pozicije uz višestrukog postizanja najboljeg kruga utrke na potrošenim gumama 2008. godine. Ipak, pamti ga se najviše po incidentima.

Najveći od njih se zbio na Sprint utrci na Silvestoneu kad mu se bolid ugasio na startu, te dobiva kazne zbog pretjecanja pod žutom zastavom i prebrze vožnje u pit-boxu, a vrhunac je sudar s Kobayashijem i Vallesom u zadnjem krugu utrke. 2010. godine uspijeva osvojiti GP2 prvenstvo i to najuvjerljivije u povijesti GP2 prvenstva pobjedivši na 10 utrka te sezone. Debitira 2011. godine za Williams, iako su ga već ranije povezivali sa Hispania Racingom i Stefan GP. Sezona za njega i momčad je bila iznimno loša, bolid je bio spor i nepouzdan, a Maldonado je bio… Pa, bio je Maldonado.

Uz povremene bljeskove u kvalifikacijama, stekao je reputaciju vozača sklonog sudarima. Prvi veliki incident se dogodio kad se pet krugova prije kraja utrke u Monaku, dok je bio na šestom mjestu, zabio u Lewisa Hamiltona i izbacio ga iz utrke. U sljedećoj utrci, na kišnom Montrealu, se izvrtio. Nakon toga su usljedile utrke u kojima je pokazao iznimnu brzinu u kvalifikacijama, ali ju nije uspio prenijeti na utrke. Sljedeći veliki incident se dogodio u kvalifikacijama za VN Belgije. U Eau Rougeu, Maldonado oštećuje Hamiltonov bolid jer mu je zasmetao u zadnjoj šikani dok su oba bila u brzom krugu i dobiva 5 mjesta kazne za sljedeću utrku. Svejedno, uspijeva utrku u Belgiji završiti na 10. mjestu što je prvi put da je završio utrku u F1 u bodovima. Nakon toga nije uspio osvojiti ni jedan bod niti je uspio proći u Q3. U Abu Dhabiju starta 23. nakon što završava kvalifikacije 17. zbog 10 mjesta kazne zbog zamjene 9. motora, dobiva drive-through kaznu te 30 sekundi kazne zbog dvostrukog ignoriranja plave zastave. Sezonu je završio na 19. mjestu s jednim bodom.

Sljedeća sezona je počela u Maldonadovom stilu. Na VN Australije nakon sjajnih kvalifikacija i vožnje na šestom mjestu, zabija se u zid u zadnjem krugu nakon borbe s Fernandom Alonsom. Odustaje i u sljedećoj utrci u Maleziji, a prve bodove osvaja osmim mjestom u Kini te mu puknuće gume uništava utrku u Bahraina. Ali, sljedeći vikend u Španjolskoj će Maldonado i cijela F1 javnost dugo pamtiti. Williamsov bolid je bio savršeno podešen za stazu i Maldonado se kvalificira na drugo mjesto, a to se pretvara u pole position jer je Hamilton diskvalificiran.

Iako ga je Alonso pretekao u prvom zavoju, vraća se u vodstvo nakon drugog ulaska u boks te do kraja utrke održao vodstvo ispred Alonsa i Raikkonena, te postaje prvi Venezuelanac koji je pobijedio u F1 utrci i koji je ostvario pole position, prvi pobjednik za Williams nakon 8 godina te trenutno posljednji vozač koji je pobjedio za Williams. No ni to nije prošlo u najboljem redu jer se zapalio Williamsov boks pa su morali gasiti požar. Na sljedećih devet utrka nije osvajao bodove, a incidenti su se redali. U Monaku se sudario s Perezom na slobodnom treningu i zabio u De La Rosu na startu utrke, u Kanadi se zabio u slavni “Wall of Champions” u kvalifikacijama, na VN Europe se u predzadnjem krugu sudario s Hamiltonom i završio utrku deseti, ali je dobio 20 sekundi kazne pa je utrku završio na 12. mjestu. Opet se sudara s Perezom na VN Velike Britanije i izbacuje ga iz utrke. Na Hungaroringu dobiva kaznu zbog incidenta s Di Restom. Na VN Belgije dobiva 3 mjesta kazne zbog incidenta s Hulkenbergom u Q1, a zbog jump starta i kontakta s Glockom, dobiva dva puta kaznu od 5 mjesta na sljedećoj utrci te starta na sljedećoj utrci 22. ali ju završava na 11. mjestu. Na sljedećoj utrci u Singapuru starta drugi, ali odustaje zbog hidraulike dok se borio za podij. Napokon osvaja bodove u Japanu, završivši na osmom mjestu. Na utrkama u Koreji i Indiji završava van bodova, a u Abu Dhabiju 5. unatoč problemima s KERSom. Sezonu završava devetim mjestom u COTA-i i odustajanjem na zadnjoj utrci u Brazilu.

Tijekom sezone je osvojio 14 kaznenih bodova, 5 više od najbližih pratitelja Pereza i Schumachera te 38 mjesta niže u poretku zbog raznih kazni. Na kraju, sezonu je završio na 15. mjestu, najlošijem za nekog pobjednika tijekom sezone u povijesti F1. Sljedeća sezona je bila za zaborav, završava ju na 18. mjestu s jednim bodom, a jedini incident se dogodio u Monaku s Maxom Chiltonom kad su se sudarili dok ga je Maldonado pokušavao prestići.

Na kraju sezone napušta Williams i prelazi u Lotus Renault gdje mu je momčadski kolega “drug po incidentima” – Romain Grosjean, te bira broj 13 kao broj pod kojim će nastupati. Već u drugoj utrci sezone izaziva spektakularan incident s Estebanom Gutierrezom kad ga Maldonado okreće u zraku i izazove njegovo odustajanje, za što Maldonado dobiva 10 sekundi stop-go kazne, 3 kaznena boda na superlicenci i 5 mjesta kazne na sljedećoj utrci u Kini. Na slobodnom treningu za VN Kine, zabija se u zid prilikom ulaska u pit-box. Na VN Španjolske se zabija u kvalifikacijama i izaziva incident s Ericssonom i dobiva 5 sekundi stop-go kazne i jedan bod na superlicenci. U Monaku ne starta zbog kvara na motoru, a u Silvestoneu mu se Gutierrez “osvećuje” tako što ga pri kontaktu bolida šalje u zrak, ali Maldonado uspijeva nastaviti utrku.

Na Hungaroringu gubi kontrolu dok se išao uključiti u grid te se kasnije sudara s Bianchijem prilikom pretjecanja, a tijekom drugog slobodnog treninga se zabija u zid toliko jako da je išao na liječnički pregled prije utrke. U Singapuru izaziva crvenu zastavu sudarom u drugom slobodnom treningu, a prve i jedine bodove te sezone osvaja devetim mjestom na VN SAD-a unatoč kazni zbog prebrze vožnje u pit-boxu i iza safety cara. Sezonu završava na 16. mjestu.

Sljedeća sezona je bila za njega bolja, ali i bogatija incidentima, za što je Maldonado rekao da je za njegovu reputaciju kriva činjenica da uzima više rizika kad se približi limitu, pa krenimo redom s incidentima. U prvom krugu VN Australije se u njega zabija Felipe Nasr nakon što je uspio preteći 3 bolida. U VN Malezije zbog kontakta s Bottasom mu puca guma te dobiva 10 sekundi kazne zbog ubrzavanja iza safety cara i tri kaznena boda. Na VN Kine kočnice mu otkazuju, izlijeće prilikom ulaska u pit-box pa su ga suci morali vraćati u utrku, a par krugova kasnije se izvrće i utrku završava sudarom s Buttonom. Na VN Bahraina starta na krivom mjestu za što dobiva 5 sekundi kazne te se sudara s Verstappenom i Massom. Na VN Španjolske se sudara s momčadskim kolegom Grosjeanom te odustaje iz utrke, a na VN Monaka se ponovno sudara s Verstappenom. Nakon dva nastupa u bodovima u Kanadi i Austriji, ponovno se sudara s momčadskim kolegom Grosjeanom nakon što je Grosjean izgubio kontrolu nad bolidom u prvom krugu te obojica odustaju.

Incidenti se nastavljaju, prvo incident s Perezom i pretjecanje pod žutom zastavom na VN Mađarske, sudar na slobodnom treningu u Spa, pa i na samoj utrci, sudar sa Hulkenbergom u Monzi zbog čega odustaje te sudar s Buttonom u Singapuru. Napokon završava utrku bez incidenta u Japanu kad završava na osmom mjestu, a na sljedećim utrkama u Rusiji i SADu završava na sedmom i osmom mjestu. Ali, na utrci u Brazilu ponovno izaziva incident s Ericssonom zbog čega dobiva 5 sekundi kazne, a na svojoj posljednjoj utrci u F1 karijeri odustaje nakon sudara s Fernandom Alonsom.

Nakon F1 je bio test vozač za Pirelli, a kasnije i relativno uspješan vozač u utrkama sportskih automobila u WEC-u i WeatherTech SportCar prvenstvu, a uspijeva čak pobijediti u svojoj kategoriji na 24 sata Daytone 2019. godine. Privatno, politički je aktivan i po ideologiji je socijalist i podržavao je Huga Chaveza. Oženio se Gabrielom Tarkanyi te ima kćer Victoriu. Isto tako, njegov rođak, Manuel Maldonado, se isto počeo baviti motorsportom i po nastupima pokazuje da je pravi Maldonado.

Na kraju svega, pitanje je: zašto je on toliko drag i popularan među F1 fanovima, unatoč velikoj sklonosti incidentima, a Max Verstappen ne? Nemojte me krivo shvatiti, Verstappen je popularan, ali ima jako puno ljudi koji ga ne podnose, dok toga baš i nema u slučaju Maldonada. Je li to zbog mirnog, skromnog i veselog karaktera kojeg posjeduje Maldonado? Je li možda zbog toga što se nikad baš nije očekivalo puno od njega budući da je bio paydriver? Ili je možda neki drugi razlog? Sve u svemu, ostavio je trag kao nitko prije njega. Istina, bilo je i bit će boljih vozača od njega, bilo je i bit će uspješnijih vozača od njega, ali teško da će postojati vozač kojeg će svima bit u najmanju ruku simpatičan kao što je to Pastor Maldonado. Isto tako, Hulkenberg, Sutil, Glock i Heidfeld i još mnogi su bili bolji vozači od njega, ali oni nisu nikad bili na podiju ili pobijedili za razliku od Maldonada, a neki od njih su imali šanse za to postići, čak i više puta od njega, ali nisu je iskoristili, za razliku od Maldonada koji je imao šansu i maksimalno ju je iskoristio. Daleko je on bio od lošeg vozača, jer pobjediti u utrci Formule 1 ne može loš vozač. Vjerojatno je samo kvalitetan vozač koji je bio prečesto bio nestrpljiv. Ipak, Maldonado će u očima pravih F1 fanova uvijek biti rado viđen na nekom F1 vikendu, neovisno pojavi li se kao vozač, TV komentator ili možda samo kao obični gledatelj.

Podrži nas

Naš zadnji donator je:   Jester.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
62 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

12 komentara

  1. A vijest o službenoj odgodi Azerbajdžana nigdje..


    0

    6
  2. Michael Schumacher Ferrari Maniac Prikaži

    Pay driver a socijalist…. haha

    Inače dok sam čitao tekst i sve njegove dogodovštine udario me osjećaj tjeskobe i kad bi se zamijenila neka imena vozača/staza i godine, brzo bih povjerovao da se radi o de Crasharisu…



    3

    1
  3. Formula1 f1zd Prikaži

    Maldonado je onaj lik iz kvarta kojem se uvijek događaju neke gluposti i ima najsmješnije priče :D
    Btw, njega (pay drivera) zamijenio je velika nada Jolyon Palmer. Baš šteta što nije ostao još koju godinu, sigurno bi bio bolji od njega.
    https://www.youtube.com/watch?v=o-WrCR_6Xzk&t= – ako nekog zanimaju svi ovi incidenti, legendarni Maldonator film :D
    Super članak :)



    7

    0
  4. u dilemi sam trebam li komentar početi rečenicom kako slika govori 1000 riči ili pokušat odgovorit na pitanje autora ” zašto je on toliko drag i popularan među F1 fanovima, unatoč velikoj sklonosti incidentima…” ali ajde sa slikom :) ne sjećam se da je ikad u novijoj F 1 neki vozač posli pobjede na podiju podignut na ramena suparnika i to kojih ! temperamentni fernando to nikome nije priuštio tokom svoje karijere , a da je neko “proreka” da će se španjolcu u “potezu” pridružit cool i “rezervirani” kimi … ko bi to povirova ? ali eto … desilo se . govori li to o tome koliko je pobjeda pastora u williamsu tada nije bija “spreman” ni za postolje , a kamoli za najvišu stepenicu velika ? možda je pastor danas zaista drag i popularan fanovima F 1 no sjećam se da je bar na ovim prostorima bija izvor sprdnje , podsmjeha mnogima . zapravo rijetkima ( npr meni ) je bija drag jer su valjda vidili ono nešto u njemu . s obzirom da je na fotografiji i kimi pada mi na pamet rob willson “trener” ( moglo bi i bez navodnika) kroz čiju su “školu” ( z astri vauxhall ) prošli i kimi ( robov omiljeni vozač ) , bottas , hulkenberg , montoya pa i pastor . za njega je rob kaza da je jako brz ali i kako bi treba “ukrotit” svoj temperament no to je bilo lako kazat ali ne i “ubacit” u glavu temperamentnog venezuelanca . zato mislim da je pastor iskren kada je “rekao da je za njegovu reputaciju kriva činjenica da uzima više rizika kad se približi limitu” . MS je sigurno bija vozač u čiju vozačku vještinu nije trebalo sumnjati pa ipak po povratku u F 1 je ima poprilično incidenata koje je objasnija ( na pitanje novinara ) činjenicom da se incidenti “lakše” dešavaju kad startate iz sredine ( ili niže ) poretka i morate s e probijat ka vrhu na startu trke , drugi razlog je po MS bija kad iz bolida želite izvuči više nego on može , na šta je bolid “spreman” … približavanje limitu ili čak prekoračenje istog , preuzimanje više rizika šta je spomenija i pastor ? ako bi gledali suhoparnu statistiku ( samo trka ) pastor je u 95 trka ima 32 odustajanja ali SAMO 11 zbog sudara ili nesreća . 18 odustajanja su bila zbog teh problema , 2 zbog toga šta s e izvrtina na stazi i jedno zbog probijene gume :) z a neke stravri navedene u članku/kolumni je možda krivo to šta je maldonado valjda bija dr jekyll and mr hyde … u rijetko viđenim izjavama pred novinarima ( valjda im nije bija interesantan u odnosu na druge vozače ) pastor je bija odmjeren , skoroman , simpa . takav je bija i na presici posli pobjede … smiren , recimo rutiniran ka da je iza sebe ima bar 10ak pobjeda , bez euforije . na stazi je bija mr hyde , ogromnog srca , neustrašiv , sklon riskiranju . sjećam se njegovog preticanja maxa 2015. u austriji … pastorov otvoren DRS ,izlazi iz zavjetrine , preticanje , bolid “pleše” iskre ali pastor ne pušta gas , par trzaja volanom da smiri bolid , max u pokušaju da se obrani kasno koči , izljeće , pastor prolazi . gladajući to plesanje , hvatanje bolida “smrza” sam se jer sam patora već vidija u zidu , a brzina na pravcu nije bila baš “šaljiva” . možda je moglo bit skoro pa kobno ali jbga … to je bija PM . nedavno sam gleda jedan dokumentarac di između ostalog priča i magnussen koji kaže da je na stazi spreman učinit sve za plasman , da zna da je to opasno ali da se on ne boji čak ni smrti . bilo j ejoš takvih ili sličnih . npr irvine je jednom izjavija da on svaku trku ide na pobjedu :) naravno , ovo je trebalo shvatit metaforički jer irvin osim u ferrariu nije vozija bolide kojima je moga pobjeđivat no on je iša na “pobjedu” tj najbolji moguči plasman s obzirom na ono šta je vozija . da nije ima takav stav , pristup nikad “impotentni” jaguar ne bi 2 X doveja na postolje zar ne ? PM za vrime karijere je bija neomiljeni pedro . čak je i njegov tim lotus bija “protiv” njega jer kad je u jednoj trci na tartu izletija , oštetija podnicu te odusta tim je njega optužija za to . LH se to nedavno desilo no iz mercedesa nisu krivicu pripisali lewisu . sjećam s ejedne demonstracije PM u venezueli kad je na BETONSKOJ pisti ( to je zapravo ako se ne varam bija neki vojni poligon ) pastor prokliza i udrija u rubnik .. sprd je bija samo takav na njegov račun . slična stvar se desila i maxu ali sprdnje nije bilo na račun mladca . 5 sezona je bilo važno zvat se maldonado i kazne i sprd su bile zagarantirane zar ne ? danas je pastor možda drag i popularan F 1 fanovima jer su neke stvari shvatili . shvatili su da je PM bij a zapravo srčani borac koji nije štedija ni sebe ni druge , koji je zapravo i bolji vozač nego se mislilo ali bez bolida spremnog za više domete …. jbga :( uostalom , kroz povijest F 1 je prodefiliralo 900+ vozača , a samo ih je 108 kročilo na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja . među tih 108 je i pastor maldonado i to mu niko ne može uzet , negirat . nije bilo lako sa willaimsom iza sebe ostavit alonsa , kimija , seba , lewisa ….



    17

    2
  5. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Meni bas onak ok lik u F1.. Napadan sa i bez razloga, uglnom s razlogom..
    Neke situacije koje je napravio na stazi su bas brain fart ali ima i onih koji su jos tu a radili su za mene, pojedinacno i gore stvari (Perez, Grosjean)..
    I jos kako rece kolega iznad, njega je zamjenio Palmer 😳



    2

    0
  6. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Legenda, koliko je samo dosadnih utrka začinio.



    4

    0
  7. Kevin Magnussen 20 Grah0 novinar Donator Prikaži

    Jedan od dražih vozača meni, kad se sjetim onog preticanja na A1 Ringu… Brz, šteta što je imao dosta nesreća, a i šteta što su mu sponzori presušili. Uzeo pobjedu sa bolidom sa kojim nije B Senna mogao proći u Q2, dovoljno je to reći, i odmah poslije pobjede požar uništi garažu Williamsa… Imao je realno još dobrih kvalifikacija te 2012, šteta što ih nije uspio pretvoriti u nešto više.



    3

    0
  8. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    zato jer je dosljedan. zato jer nije se trudio nikome svidjeti. jer ga boli za misljenja. ima svoj pristup i s njim je napravio sto je napravio. nikad ga nije mijenjao. zato mu se tesko moze zamjeriti ista. nema politike, nema splektarenja, nema muljanja, nema biranja žrtva, nema selektivnosti. samo konzistentnost i upornost do yaya



    4

    0
HrvatskiEnglish