Izdvojeno

Motorsport: Mercedes se povukao iz spora 7 ekipa vs. FIA/Ferrari!

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 31 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Motorsport portal tvrdi da je Mercedes odustao od akcije sedam ekipa vezano za slučaj FIA-ine istrage oko Ferrarijevog motora iz prošle sezone!

Podsjetimo, Mercedes je zajedno s Red Bullom, AlphaTaurijem, McLarenom, Renaultom, Williamsom i Racing Pointom poslao dva kritična pisma prema FIA-i u kojem prijete pravnim akcijama ako ne dobiju odgovor na brojna pitanja “u ime navijača, sudionika i dioničara F1”:

“Šokirani smo i iznenađeni FIA-inom izjavom u petak, 28. veljače koja se tiče zaključka istrage oko pogonske jedinice ekipe Scuderia Ferrari.”

“Međunarodni sportski savez ima odgovornost djelovati po najvišim standardima, integritetom i transparentnošću. Nakon mjeseci istrage od strane FIA-e koja je uslijedila nakon upita drugih ekipa – strogo protestiramo ovakvom povjerljivom dogovoru između FIA-e i Ferrarija kojim su zaključili sporni slučaj.”

“Prema tome, javno i otvoreno dijelimo zahtjev za punim i jasnim obrazloženjem slučaja, kako bismo osigurali da se svi sudionici tretiraju jednako i pravedno. Činimo to i u ime navijača, sudionika i dioničara Formule 1.”

“Kao dodatak, zadržavamo pravo legalne akcije pred nadležnim sudom.”

Niti dva tjedna kasnije čini se da je Mercedes promijenio stav i odlučio odustati od cijelog slučaja.

Službenog objašnjenja ni potvrde nema.

Mišljenje autoraDa razimiramo, vremenska linija je otprilike iduća: Ferrari konstantno pod povećalom FIA-e koja ne uspijeva pronaći ništa ilegalno. Zatim se pokreće istraga nakon sezone, ali ni to ne dokazuje bilo što ilegalno. Slučaj se zatvara bez otkrivanja detalja istrage na što konkurenti i mediji dižu hajku uz ključne riječi "Ferrari" i "varanje". Prijeti se tužbama, traži pravda za ekipe, pravda za navijače i pravda za sve uključene, samo da bi se na kraju Mercedes predomislio i odlučio da je ipak sve ok. Zvuči logično.

Komentiraj

31 komentara

  1. …gledao sam prilog jučer jedan o tome…po njima je ‘Bruce Allmighty,’ nama znan i kao John Elkann zvao ‘Kaisera’ Kalleniusa u Merc i obavio ‘kraći’ telefonski razgovor na ovu temu…nakon toga je potonji obavijestio Tota…btw isti medij prenosi da je merc otkupio udio koji je držao Lauda u F1 momčadi te je sada većinski vlasnik…(do sada je toto imao 40% i bio najveći pojedini vlasnik)..



    4

    0
  2. Za Mercedesom se ,pretpostavljam, povlace i ostale “njihove” ekipe. I to je to. Pojeo vuk magare.
    Sta i dalje ne opravdava onakve izjave od FIA-e i tajne nagodbe, gdje ostale ekipe ( valjda samo McLaren , Renault, RB i AT) ispadaju najvece budale u svemu tome.



    8

    5
  3. Susie Wolff
    Har Kl Donator Prikaži

    Autorova izjava je tako lijepo sročena.
    Podsjeća me na izjavu, jednog BH političara, koji je na detaljno pitanje o korupciji i sukobu interesa, odgovorio sve je po zakonu.
    Zato i jesmo gdje jesmo. Dok god se pušta korumpiranim i nesposobnim institucijama da se bave sa korupcijom i ostat ćemo tu gdje jesmo.



    9

    11
    • Meni je bitnije sta pise u clanku. Jer clanak bi , barem mislim , morao biti objektivan.
      A misljenje autora je njegovo osobno misljenje s kojim se netko moze i nemora sloziti.
      Tako da je manje bitno dali je objektivno , subjektivno , kroz navijacke naocale itd :D



      13

      3
      • Susie Wolff
        Har Kl Donator Prikaži

        U članku je sve napisano OK. Nema se šta oduzeti. Jedino nedostaje informacija da je sastanak na najvišem nivou prethodio ovoj odluci, tako da sam samo komentarisao mišljenje autora.
        Koje je također OK, samo se ja ne slažem sa tim :)



        5

        3
    • F1puls Portal
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Pusti ti floskule, nisi ništa komentirao zašto misliš da se Mercedes predomislio? :) Odakle taj zaokret za 180° i gdje je sad ona transparentnost prema navijačima/dioničarima/sudionicima koju su zazivali prije koliko, tjedan dana?



      15

      1
      • Susie Wolff
        Har Kl Donator Prikaži

        Nema transparentnosti. Ona će biti samo kad nema potrebe da se bilo šta krije ili kad se upire prstom u druge :thumbs:
        Ne branim ja Mercedes …



        4

        6
      • Navijaci koji nisu iz tabora Ferrari/Merc i dalje inzistiraju na transparentnosti.
        A i pravi objektivni navijaci , iz kojeg god da su tabora , bi takoder trebali inzistirati jer to je ono sta je ispravno.
        Ima samo ispravno i neispravno ,u ovoj situaciji nista trece.
        A definitivno je neispravno okretati glavu kao da se nista nije dogodilo.



        11

        3
        • Ayrton Senna
          FerrariF1 Prikaži

          Iako sam navijač Ferraria već 20 godina slažem se potpuno da ovdje treba biti transparentnosti.. Ne razumijem kako si FIA kao jedna jedna krovna organizacija dopušta takve blamaže.. Kakvi tajni dogovori.. Oni su ovdje u ulozi kao sudaca na utakmici.. Nesmiju ni u jednom trenutku biti pristranu prema nikome.. NIKOME.. Ako su krivi i ako su varali oštra kazna ako nisu reci jasno i glasno sve je ok.. Ovako su sami sebi iskopali grob.. Što ako se opet desi nekakva sumnjiva situacija sa nekom drugom ekipom.. Opet tajni dogovori.. To je ko da komisija pozove sportaša na doping kontrolu i nakon testiranja kažu a mi smo se s njim dogovorili i nećemo vam reći ništa.. Halo.. Ili je test pozitivan ili nije.. Ok ovdje nisu mogli dokazati da Ferrari vara jer su očito pametni inžinjeri nešto smislili u sivoj zoni koja nije pokrivena pravilnikom.. Još jedna rupa.. Ali zašto to nisu onda odmah tako rekli.. Ovako su si sami sebi pucali u nogu.. Njihov kredibilitet je nula.. Kako ih itko više može smatrati ozbiljno..



          3

          1
  4. još jednom – fuj! ko zna što su se sad ovi dogovorili na višoj razini.

    “The FIA was not fully satisfied,” it said in a statement, “but decided that further action would not necessarily result in a conclusive case due to the complexity of the matter and the material impossibility to provide the unequivocal evidence of a breach.”



    11

    5
  5. Ocekujem ovdje velike rasprave. Kud je clanak za rasprave , ali vecinom jer nema Formule 1 pa smo svi isfrustrirani i negdje se moramo ispuhat haha :D



    7

    1
  6. Fernando Alonso 14
    Marci Prikaži

    Ferrari u zadnje vrijeme nikog ne optužuje ni za što iako ima razloga, samo gledaju svoj posao, isto tako i Merc je odlučio gledati svoj posao. Kad bi se svaka momčad usredotočila na svoj razvoj, a ne na protivnikov, možda bismo na vrhu imali 5 momčadi, a ne samo 3.



    7

    4
  7. Michael Schumacher
    DDR Donator Prikaži

    Zove predstavnik FIA-e u Mercedes (neslužbeno, naravno):
    “Alo dečki, sjećate se onog testa guma i DASa? Da? E super, okanite se ovoga, or else…”



    10

    2
  8. Meni smeta da Ferrari šuti o nagađanjima i glupostima već 10 godina. Svake godine već barem desetljeće slušamo kako ferrari vara. Nakon svake pobjede (rijetke) čujemo da motor čudno miriše i svakojake gluparije, a nikakvih dokaza. FIA je postala mehaničarska radnja za postavljanje senzora na Ferrari. Niti Red Bull niti Mercedes nisu bili pod tolikim pritiskom FIE zadnjih godina i smatram da Ferrari mora postaviti čvršće temelje u F1 politici. Svaka šuša sada može uperiti prstom i indicirati da varaju bez dokaza.



    8

    2
  9. Niki Lauda
    wapi Donator Prikaži

    FIA je kontrolirala ovu situaciju i medijsku objavu. Da su rekli sve je u redu, kao što bi rekao svatko normalan tko ne može dokazati da nije u redu. Onda cijele frke ne bi bilo, ali bi Ferrari mogao nastaviti s tim motorom.

    FIA nije rekla sve je u redu jer nije htjela da Ferrari nastavi s tim motorom, a da bi to postigla morala se nagoditi. Sadržaj potencijalnog problema s motorom nikad ne bi smjeli saznati jer je to pitanje intelektualnog vlasništva, ali ostale stavke nagodbe bi morali objaviti jer je ovo jako loše za sport na barem 3 načina.

    1. način: regulator je nesposoban dokazati kršenje pravila ali svjejedno ustraje na istrazi i nepotrebno troši svoje i resusrse momčadi na bavljenje nečim što nikud ne vodi
    2. način: regulator pristaje prekinuti svoju istragu za neki “mito”
    3. način: nagodba je tajna

    Ecclestoneovo upravljanje F1 je ličilo na Broja Jedan iz Alan Forda. On je mnogima ponekad gledao kroz prste, ali zapisivao u svoju malu crnu tekicu, pa kad je došlo vrijeme, tražio da vrate uslugu. U njegovo doba ovakva sranja ne bi bila moguća jer bi se to riješilo jednog petka uz bocu viskija na zadnjem katu lokalnog hotela od 7 zvjezdica.

    Jer ovakve odluke koliko god bile temeljene na pravilnicima štete reputaciji sporta, a to je starog najviše patilo.

    A glede Mercedesa: dobili su svoje mito da šute i ne talasaju. Sad ćemo vidjeti što će Renault i RB napraviti.



    11

    0
    • …ono što je najbitnije u ovoj situaciji (cijeloj F1) a to je ‘tok novca’ mi sigurno nikada nećemo saznati…moje mišljenje je da u smjeru merca nije išao nikakav ‘mito’ ne braneći sad nikoga a ponajmanje ferrari…ja bi prije rekao obrnuto ali sad da ne cjepidlačimo ionako to nećemo nikada znati…RB i Renault neće napraviti NIŠTA po mom mišljenju…dokle god Helmut blebeće uokolo to je gotovo siguran znak da je to jedino što i može…a Cyril ima drugih prioriteta ovako i onako…



      1

      0
    • Ali sve je u redu. Rekli su da nisu zadovoljni, ali da ne mogu ništa. Iliti da je Ferrari našao idealnu sivu zonu. Što se mene tiče tako se to radi u F1 i ako ti FIAini pravnici i tehničari ne mogu ništa onda nema problema. Znači sve je po pravilima, ali ne u duhu pravila. Nema uporišta na sudu, nema ništa.



      3

      0
  10. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Jedini razlog što je ta trakavica to uopće vijest
    je korona virus koji onemogućuje početak sezone.
    Ljudi su ljudi. Moraju tražit krivca.



    1

    2
  11. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Stara izreka kaže: ” Ne laje pas radi sela!”. Ovdje je Merc odigrao jedan šahovski potez. Napali su FIA i Ferrari samo kako bi se nagodili oko DAS-a ili neke druge prednosti. Njima uopće nije bio cilj Ferrari već nsprsviti medijsku hajku na FIA-u i pregovarati za sebe. Nakon toga povlace svoje timove i ostaju Honda i Renault koji nisu ni približno u takvoj pregovarackoj poziciji. Iako očekujem i vjetar u ledja Red Bullu jer imam neki osjecaj kako je Max zlstna koka.



    3

    1
  12. Clay Regazzoni
    Ber Prikaži

    Zanimljivo svakako.. Jedva čekam nastavak sage iza kulisa utrkivanja, pošto odgođena sezona.
    I samo jedan fun fact iz povijesti F1.. Za one koje nisu znali..
    Jedan, neponovljivi Hans.. I jedini takav događaj na utrci F1..
    https://youtu.be/CSXyL-mykHw


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni