Izdvojeno

Marko: DAS je po našem mišljenju ilegalan i uložit ćemo protest ako se bude koristio

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 47 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Iako je fokus javnosti proteklih nekoliko dana bio na Ferrarijevoj pogonskoj jedinici iz prošle sezone – čini da u Red Bullu nisu zbog toga zaboravili na Mercedesov DAS sustav.

Naime, paddockom kruže glasine da dvije ekipe planiraju protestirati ovog vikenda. a jedna od njih je očigledno Red Bull.

“Što se nas tiče – taj je sustav ilegalan, nije u skladu s trenutnim pravilnikom. Naravno, zbog toga ćemo protestirati ako Mercedes bude koristio taj sustav u Melbourneu.”

Druga ekipa koja sprema protest vjerojatno je Renault čije ciljeve za ovu godinu bi mogao poremetiti Racing Point. Naime, Racing Point je očigledno kopirao Mercedesov bolid od prošle godine, što je zabranjeno. Međutim, Renault će morati dokazati nedokazivo jer se Racing Point drži priče da su Mercedes kopirali samo i isključivo prema fotografijama koje su imali.

Osim standardnog uzbuđenja oko početka sezone, narednih nekoliko dana bi moglo donijeti i nove kontroverze po pitanju legalnosti određenih poteza i inovacija F1 ekipa.

Komentiraj

47 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Rb napada na svim frontama



    29

    0
  2. Heh, kao što maloprije napisah na drugoj vijesti.
    Ovi stvarno namirisali titule pa sad počeli da tuku teškom artiljerijom po Benzu.
    I dalje ostaje da vidimo da li će biti paljbe (pa makar i sporadične) po Ferkanu.



    19

    1
  3. Susie Wolff
    Har Kl Donator Prikaži

    Baš me interesuje hoće li ga Mercedes koristiti ili će sačekati utrku u kojoj bi mogli imati više benefita?
    S obzirom da je već proglašen legalnim od FIA, mislim da u slučaju da sudije proglase DAS nelegalnim, Mercedesu će dozvoliti da nastupi sa DAS u toj utrci.
    Ne znam zašto RedBull nije odmah uložio protest, ukoliko ima dobre kontra argumente.



    15

    3
  4. F1puls
    ivanh Prikaži

    Slažem se…nelegalno.



    18

    9
    • Haha…evo stručnjaka Ivanha…neznam kak te još nisu primjetili u RB ili Ferkanu…znaci SVI stručnjaci u FIA,su se dogovorili jbg to je ilegalno ali je to Mercedes pa ko ga jebe..nek im bude…daj sjasite više s tim teorijama zavjere u BILO kojem smjeru….kako je neko na prijašnjem postu objasnimo(mislim da Avalon)..mecka je došla s gotovim autom pred FIA..tu je auto takav i takav…našli smo rupu u pravilniku i za ovu sezonu im to niko nemoze zabraniti,,,za 2021 druga priča…a ako ti Ivanah imaš neke argumente zašto je to zabranjeno molim te da podjelis s nama..jer ni ostale momčadi još do kraja neznanju kak to funkcionira (možda si ti bolje upoznati o njih)..ko zna???



      17

      24
      • F1puls
        ivanh Prikaži

        Ako su se SVI stručnjaci u FIA-i dogovoili (zajedno sa Mercedesom) da je DAS legalan, to ne znači da ja nemam svoje mišljenje o svemu tome…..zbog toga smo tu..?



        17

        5
        • Ok…daj onda iznesi svoje mišljenje zašto ti smatraš da je to nelegalno…ono baš me zanimaju tvoji argumenti na temelju kojih ti imaš takvo mišljenje..??



          7

          12
  5. Blue Flag
    Tow Pie Pie Prikaži

    Počelo je počelo :D …nemogu dočekati ovaj vikend!!!



    19

    0
  6. I sad npr. Benz promijeni i brake ductove i odradi vikend bez DASa…..
    I opet se popišaju po konkurenciji.
    Mislim, u tom slučaju iz Ferrarija ne očekujem ništa (a i šta bi mogli?), osim toga da će se potvrditi da ipak niti su pilili naopako, niti sandbaggali, na testiranjima.
    Ali šta će jadan Dr. Helmut onda?
    Trefiće čovjeka srčka, ipak je u godinama….

    Hmmm, kad malo bolje razmislim, ako skontaju da je Benz opet predaleko (da se desi ono što sam iznad naveo), vjerovatno će se vratiti na to da “tuku” samo po Ferrariju. :chill: :mrgreen:



    21

    4
  7. imam suprotno mišljenje od doktora.
    nadam se da sam krivu.



    10

    7
  8. Lando Norris
    Zola Prikaži

    Imam jedno pitanje off topic. Je se moze negdje procitati taj pravilnik. Te koliko godina zivota bi mi uzelo citanje istog. Jer komentiranje ovakvih clanaka bez nekog ppzadinskog znanja o pravilniku i tehničkim pravilima nema smisla



    20

    1
  9. Treba prvo vidjeti hoće li im šta pomoć DAS, mislim hoće li biti brži.



    4

    0
  10. Hmm, u Melbournu im DAS sigurno neće koristiti (a upitna je korist općenito). Ipak mislim da je sustav legalan, ali je toliko neobičan da ga je FIA odlučila zabraniti (i to vjerojatno zbog sigurnosti – ovako, na prvu, lako mogu zamisliti nekoliko situacija kada bi stvari mogle poći “ukrivo”).
    Što se tiče “kopiranja”, također mislim da je žalba gubitak vremena (osim ako se nisu pojavili “papiri” kao u nekadašnjem skandalu McLaren – Ferrari). Vizualno kopiranje me podsjeća na čuvenu “krađu” dizajna Windowsa na relaciji Microsoft – Apple (kada se također radilo o kopiranju viđenog).



    2

    1
    • Niki Lauda
      wapi Donator Prikaži

      MS-Apple nije završilo na sudu jer su i jedni i drugi to ukrali iz PARCa. Xeroxovog Palo Alto Research Centra. Ali offtopičarimo….



      6

      1
      • Jao, zločesto s tvoje strane – inače ne volim ići previše off-topic, ali samo bih napomenuo da se u slučaju Xeroxa nije radilo o krađi nego o poklonu (jedan od najidiotskijih poteza u biznisu uopće). Ali da se sad vratim na temu, upravo su dvojbe oko toga je li takav slučaj bio i u odnosu MB – RP (mislim da bi i to bio vrlo glup potez, ali iz drugog razloga).



        1

        4
  11. Mclaren
    raca Prikaži

    Pa, ako je po vašem mišljenju, uložite protest, al’ ako je po mišljenju struke nelegalan, nemate se šta brinut. Bit će onemogućen po pravilima tak i tak. Zato Marko, ne seruckaj stalno



    3

    1
    • Niki Lauda
      wapi Donator Prikaži

      DAS je OK. Osnova za zabranu je da FIA ne bi da se vozač bavi još i time dok vozi auto ima dovoljno drugog posla, a time se ne razvija nikakva tehnologija za auto industriju.

      Osim toga iduće godine će DAS biti ugrađen u normalno okretanje volana i bit će legalan samo će trebati malo mehanike konstruirati kojpm se to postiže. Naime treba postići da se kod lijevog zavoja lijevi kotač zakrene malo više, a desni malo manje nego što bi bilo normalno, a kad je volan izravnat da nema toe_ina ni outa



      4

      4
      • Neće bit legalan do godine, pisalo se o tome bilo. Ubačen je novi članak u teh. Pravilnik:
        Section 10.5.2 of the regulations state: “The re-alignment of the steered wheels, as defined by the position of the inboard attachment of the relevant suspensions members that remain a fixed distance from each other, must be uniquely defined by a monotonic function of the rotational position of a single steering wheel.”



        2

        5
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          Monotona funkcija znači da je svaka sljedeća vrijednost pomak u istom smjeru, ali nigdje ne piše da zakretanje mora biti jednako na oba kotača, jer niti sada nije jednako (Ackermann). Dakle, moguće je napraviti sigurno, samo ke pitanje mehaničke konstrukcije i eventualne lakoće podešavanja toga da bi se našla prava mjera. Gotovo sigurno iduće godine će biti Das Ackermann



          1

          1
        • Onda to nije ‘das’.


          0

          2
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          Nije double axis, ali ima te efekte.



          1

          0
  12. Ferrari
    dAr1o77 Prikaži

    Ako RB u Australiji ne pobijedi sigurno ce izgubit. :)



    8

    0
  13. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Evo kako “DAS” funkcionira i kakva bi korist bila, Lijepo je prikazano.



    2

    2

  14. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Ovi baš sve rade na tome da Max bude najmlađi prvak. Ako ne uspiju, mogli bi sidro dići. Njima je jedino reklama bitna.


    0

    5
  15. Meh….samo protest. Ne shvaćam ih ozbiljno ni kad počnu kmečati o odlasku, a kamoli za ovo. Ali s druge strane, već dugo nisu odlazili pa me zanima koliko će im trebati da se vrate u kmečavo stanje.



    1

    1
  16. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    fala k da su malo i mečku bocnuli


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni