F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Putopis: Zadnji dan zimskih testiranja u Barceloni

Pulsmedia portal

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

at the rac…tests – Winter edition

Svi F1 fanovi žele otići na zimska testiranja, zar ne? Pa naravno da ne!!! Utrke su bitne, koga briga za testiranja! Mi smo ipak odlučili posjetiti zadnji dan testiranja, pa ću Vam u širim crtama prenijeti motive, pripremu i doživljaje sa putovanja. Klasični Zekov putopis.

Meni osobno ove godine želja je bila Zandvoort , ali sam već u 7. mjesecu dobio odjeb za karte : ”Unfortunately we have to inform you that your request has not been allocated.” Ništa, idem dalje tražit… Jedino što me u Evropi svezi F1 zanima, a da nisam posjetio, su zimska testiranja. Prateći sajt https://f1destinations.com/ stekao sam poprilično pozitivno mišljenje o testiranjima, tj. ukratko: može se svašta vidjeti za male novce. Krajem 11. mjeseca puštene su karte u prodaju i o tome sam obavijestio zainteresiranog Dina. I onda umjesto da kupimo odmah karte za testiranja i letove jalovo smo se dogovarali (koje dane, koje letove, koje karte) dok se nisu rasprodale paddock karte. Što god da smo birali, bez cijelog tjedna u Barci mogli smo samo vidjeti jedan dan testiranja. Tek 04.01.2020. sam ga slučajno sreo vanka pa smo se konačno dogovorili. Idemo na zadnji dan testiranja (petak), letimo u četvrtak Vuelingom direktno iz Dubrovnika za Barcelonu i vraćamo se u nedjelju. Ide s nama i Dr. Rade čisto radi putovanja, nezainteresiran za F1. Još nam se pridružuje Neff koji četvrtak navečer leti Ryanom iz Budimpešte, a u srijedu mu je let za nazad. Nas troje uzelo je Circuit experience karte preko službenog sajta https://www.circuitcat.com/en/.

Barcelona

Jedino što me brinulo pred put je potencijalni problemi sa burom na dubrovačkom aerodromu i možebitno loše vrijeme na testiranju. Prije par godina snijeg je padao jedan dan.  Početkom drugog mjeseca rezervirao sam  tri noćenja  s doručkom u Apart hotelu Atanea za četvero. Sljedeći tjedan se otkazuje Mobile World Congress u Barceloni zbog korona virusa. Sad već imamo i treći problem, hoće li možda testiranja biti otkazana ili bez publike. Srećom ništa od toga, a zbog otkazivanja MWC-a uspijevam na FB grupi  ‘Going to pre-season F1 testing in Barcelona‘ ubost jedan paddock pass od članice koja je otkazala  putovanje zbog otkazanog MWC-a. Išlo se na povjerenje, ja njoj novce preko paypala, ona meni kartu na mejl.  Sasha je časna osoba, nije zajebala, naklon do poda! I to je to, sve smo riješili. Krenula testiranja, na FB grupi čitam postove, gledam slike, zapisujem neke detalje, preporuke   i odbrojavam sitno.

Četvrtak

S Dinovim Puntom na aerodrom. Lagani povjetarac nam nije smetao, nas troje stižemo predvečer u Barcu,  jeftinim vlakom do glavnog  kolodvora Sants i onda 10-15 min. pješke do hotela.  Malo odmorili, malo shoppingirali u obližnjem supermarketu,  popili koju pivu pa na večeru po Dinovom izboru  jesti napolitansku pizzu  On je veliki fan pizze  pa je morao posjetiti i ovu ‘filijalu’  slavnog napolitanskog Da Michelea.  Ja sam na dijeti zbog povišenih masnoća, ali to se ne konta na putovanju.  :) Spustili se u luku, pa malo do Ramble kroz  koju je prolazilo  dosta veselih navijača Wolverhamptona koji su tu večer  izbacili Espanyol i prošli dalje u Uefi.  Osim toga razni polumutni likovi nam nude lake droge, erotic show-ove i pivu koja je zabranjena za prodaju u dućanima nakon 11 navečer. Sve ih ignoriramo, nazad u hotel, Neff već u krevetu. Svi hrču uključujući i sebe,  poludio sam.

Barcelona Barcelona

Petak

Buđenje za Dina i mene  oko 7,  oblačimo (svako svoje) timske boje,  doručak, vlak, taxi od Montmelo kolodvora do staze i stižemo na stazu oko 9 ipo. Propustili smo pola sata akcije, ali doručak je doručak.  :D  Od kolodvora se pješke stiže do staze za 20-30 min, a iz Barce se može još organiziranim  busom https://www.sagales.com/en  ili taxijem (najskuplja opcija). Seagalesova vozila također voze posjetitelje puteljkom  na krug oko staze  ako ste kupili Guided tour kartu.   Neff stiže malo kasnije.

Preuzeli karte, gledam okolo – vidim male promjene u odnosu na 2008. Onda sam tu prvi put  bio s Vlahom   i  jednom drugom ekipom   na F1 utrci –  Alonso  manija je bila na vrhuncu, mržnja prema Hamiltonu  također,  sve je  gorilo, pune tribine, pune livade, asturijske zastave…Tu utrku ću pamtiti kao  (nažalost) zadnju najdražeg tima i vozača u F1: Super Agurija i Sata.   I Neffu je ovo drugi posjet stazi, bio je prije godinu i po gost Kodriću na zadnjoj utrci Blancpaina.

Barcelona

Ostaje nam još 7 i po sati. To je dobra stvar, puno akcije, puno krugova se odradi, pouzdanost je visoka, moraju se maksimalno iskoristiti ova nova skraćena testiranja od samo 6 dana.

Idemo prvo tunelom ispod staze, pa se penjemo na ogromnu terasu poviše bokseva. Sunce lagano počinje da grije, gužva umjerena gdje god se okrenem: na teresi, pitwallu, paddocku, stazi, glavnoj tribini . Bolidi lagano nabijaju krugove. Što se tiče boja Alpha Tauri i Williams mi se sviđaju. Renaultova testna boja mi bolje izgleda na slikama nego uživo, nije crna baš dobra za slikavanje. Ostali standardno. Zvuk – očekivana pu srednja žalost. Idem malo do VIP tribine.

Otvori fotografije u novom prozoru

Nakon toga ulazim u paddock, drugi put u životu, nakon dugih 13 godina. :) Malo bolje promatram kako je sve razmješteno, kakvi su im motorhomeovi, gdje se smije kretati, gdje se smije ući, gdje ne. Svaka momčad ima (barem) dva motorhomea, jedan radni smješten uz bokseve i jedan za dokolicu, hospitality goste i tako to. Ispred svakoga ima pano ili mjesto ispred kojeg se davaju izjave, a isto tako se izjave davaju i kod stražnjeg ulaza u boks. Na većini piše ‘By invitation only’ ili nešto slično. Poneki imaju i informacije tko, kad za koga i na kojem jeziku tokom dana dava izjave. Slobodno sam ušao u Pirellijev, RB/TR Holzhaus, a i Merc ima jedan mali sa terasom gdje se može slobodno ući – samo što mi vjera brani. Tu bi Skyevci i F1tv ekipa najčešće nešto komentirali, davali izjave, intervjuirali. Sve se sjaji, za nikoga ne mogu reći da ima loš motorhome, svi su dobri. Gužva što se tiče F1 osoblja je najveća oko stanke za ručak. Sad sam samo vidio kako Clarie Willliams daje izjavu. Što se tiče publike siguran sam da na testiranjima puno više ljudi ima pristup paddocku nego kad je GP vikend. Honda ima mali motorhome ispred kojeg samo dočekao jednog Japanca i uručio mu Kraševu bombonijeru. Bio je sretan, ali ne kao ja. :D

Otvori fotografije u novoj kartici

Izlazim iz paddocka, dajem Dinu paddock pass, kupujem majicu za nećakinju u dućanu od staze, pa dalje sam šetam do glavne tribine. Tu ima par većih Ferrari transparenata i nešto Maxovih…Nedostaje mi onaj ‘Forza Robert’. Malo slikavam, malo mašem japanskom zastavom. Iza glavne tribine je F1 merch štand. Loš izbor i skupo. Nekad je tu bila avenija šampiona sa velikim slikama motorsport legendi, sad su je zamijenili sa metalnim plaketama. Idem kontra kazaljke na zidu do G tribine, to je jedini dio koji nisam prošao 2008. Dok šetam vidim snalažljivu omladinu kako su se popeli na okrenute bačve za smeće i imaju nesmetan pogled na zadnjih par zavoja. Dočekao i ja svoj red. Dobre su, stabilne kante. Prije 5 godina sam se iz istih pobuda popeo na kantu od smeća na Red Bull Ringu i propao kroz istu. :D Onda dalje prolazim kod spomen ploče i panoa za Luisa Saloma koji je tu 2016. tragično stradao tijekom Moto2 treninga. G tribina je odlična, odličan pogled, dobro za panning, za sve, cijeli zadnji sektor se vidi, Hondini bolidi milozvučno se glasaju na kočenju ili kad puste gas. Vidio sam kako se Albon izvrtio i vratio na stazu. Također mi je tu fora kako bolid koji dolazi ne čuješ po motoru, nego po jahanju rubnika na izlasku iz zavoja br. 9 – onomatopejski: durrrrum!

Otvori fotografije u novom prozoru

Dalje po dobro poznatim odličnim general admission livadama, pa do prostora samo  za članove kluba (Pelouse privilege) koji je na testiranjima svima dostupan. Tu se odlično vide dva dijela staze. Dio tribina i livada je zatvoren, ali i ovako ima masu lokacija i kadrova. Naoblačilo se, ali nema kiše.

Otvori fotografije u novom prozoru

Idem nazad na pit walk i kroz ogradu vidim Sainza Jr. Tek na pit walku se vidi koliko puno publike ima…Par tisuća, moja slobodna procjena. Stižu Dino i Neff pa zajedno šetamo…Lijepo je vidit iz bliza detalje bolida, pit walla, opremu, što rade unutra…. Hondin motor u AlphaTauriju je bio vidljiv. Ferrari umjesto živog zida postavio opremu da se ne vidi što i kako rade na bolidu dok nije spuštena podnica. Član Red Bulla pokazuje volan zainteresiranima, pit wall ekrani upaljeni…

Otvori fotografije u novom prozoru

Opet idem u paddock, sad je već pravo… Najveća gužva oko Merc i Ferrari objekata, svi čekaju vidjeti npr. Hama ili Leca. Vidjeh Riccija, Leca i Sainz. Sr.-a s leđa, Steinera, Kimija, Norrisa, Genea. Vozačima stvarno nije lako, rovovsku bitku vode, napreduju pola metra po pola metra kad ih rulja zaskoči. :) Poželih sreću Tanabeu i rukovah se s Neweyem – meni dovoljno. Nisam generacija selfieja. ;)

Otvori fotografije u novom prozoru

Nazad sam na G tribini, marenda uz tužno saznanje da sam izgubio hrvatsku zastavu koja je prošla toliko toga. Ispala mi nekako iz džepa, užas. Još je gore bilo kad mi Dino kasnije kaže kako je vidio jednu HR zastavu na podu kraj kioska, ali nije mislio da je moja. Untisunpora! Idem dalje još jedan krug na brzinu, malo s vanjske strane brzog zavoja br. 3, pa na tribinu F kod prvog zavoja. Neff odmara, ali sam uspio nagovorit Dina da ide vidit tribinu G, pa mu se kasnije pridružujem i radimo skoro cijeli đir. Dino, pro fotograf s pro opremom hoće samo jednu dobru fotografiju, makar 3 sata stajao na istom mjestu. Za razliku od mene koji samo zujim i slikavam. Još malo osiromašenog paddocka za kraj – premda se još uvijek vozi spremanje je u tijeku. I nas troje ide nazad prije kraja i opet dugo čekamo taxi u redu zbog nepoduzetnih Španjolaca. Preveli i jednog Portuglaca iz Porta kojemu se žurilo i obećali da mu jedne godine dolazimo na WRC! :) Odgodili par puta polazak zbog par tura u kafani na kolodvoru pa nazad u Barcu na kraći odmor i refresh. Tu me snervalo kad sam pročitao za tajnu nagodbu FIA-e i Ferrarija. Srećom to nisam saznao dok sam bio u paddocku. :D

Navečer s Dinom idemo u jednu hispstersku konobu Fat barbies po preporuci Davora Butkovića (Kult pave kamenice). On rebarca – ja burger, a poslije na malo sushija u hood-u za kraj večeri. Dobar dan bio, sve u svemu. Naporan, ali dobar.

Otvori fotografije u novom prozoru

Subota

Doručak, pa svi zajedno metroom do elitne ulice – Passeig de Gracia. Čudno mi je kako u njihovom metrou nema onih visokih rukohvata za koje se uhvatiš. Zaključili smo da je to jerbo su Španjolci niski. :) Kod Gracie su Gaudijeve poznate građevine Casa Batla i Casa Mila (La Pedrera). To je jedino što me zanima, a da nisam vidio u prijašnjim posjetima Barci. Kafa u luci, pa nas zaposlenik Instituta za more i priobalje u Dubrovniku Dr.Sc. Rade vodi u akvarij. I stvarno je odličan, prekrasan, super opremljen… Odlično iskustvo! Ovaj akvarij bi bio hotel s pet zvjezdica dok bi dubrovački usporedio s konc. logorom. Vrijeme je za ručak, Neff i Rade u McDonalds (prekrst!), Dino i ja na tržnicu Boqueriu opet po Butkovićevoj preporuci na Universal kiosk. Čekali 45 min. red, usput šetali, grickali tapase, Dino shoppingirao. Pojeli riblji menu pa mali odmor u hotelu. Na večeru išli u odličan La flauta Tapas bar – i tamo se čeka red. Probali sve i svašta pa na piće u obližnji 1 euro bar. Svako piće 1 euro, milina! Ali nismo pretjerivali, pa pješke doma.

Otvori fotografije u novom prozoru

Nedjelja

Doručak, spremanje i kolodvor. Zbog Dinovih neobjašnjivih tehničkih problema sa karticom za vlak ‘prošo voz’ , pa u strahu od kašnjenja uzimamo taxi. Na letu masu Španjolaca, nije mi jasno što će radit u ovo vrijeme u mrtvom Dubrovniku. Na povratku prvo otišli u Crnu Goru potrošit zadnje eure na objed u prekogranični Igalo (restoran Babić) pa doma i to bi bilo to. Slike Barce su Neffove.

Otvori fotografije u novom prozoru

Rekapitulacija troškova

Sve cijene su u eurima. Avio karta povratna s kuferima 228 e – mogla je bit oko 150 e da smo bili brži i da sam izabrao pravu tarifu iz prve. :) Cirucuit experience karta 59 e, a jedan paddock sam platio 150 e (75 e po glavi) umjesto 109 e koliko je nominalna cijena. Tko hoće ima i hospitality opcije za 250 e ili može bit gost jedne momčadi koje to nude… Renault to zadovoljstvo naplaćivao oko 500 e za pola dana. Smještaj nepovratnih 120 e po noćenju s doručkom za četvero što je bila super cijena do otkazivanja WMC-a. Nakon se isto to prodavalo za 82 e . To je oko 450 e fiksnih troškova, a da je sreće i pameti, bilo oko 350 e.

Metro karta sa 10 vožnji 11 e , povratni vlak do staze 5-6 e , taksi do/od staze 10-11 e, taksi do aerodroma 31 e, akvarij 21 e , obilna večera sa pićem (ili više njih) bi bila 20-30 e , pola litre pive smo plaćali 2,50 -5,50 e , u onoj 1 euro kafani nudi se 0,25 piva. Na stazi je bilo skupo, sendviči od 5 e pa na više, mala (bezalkoholna) piva 3,50 e , voda 2,5 e . Majica kratkih rukava za dijete u dućanu od staze 15 e, za odrasle 20 e. Hrana i piće u supermarketima je povoljnije nego u nas, restorani nisu skupi, kafane isto. Uz onih 450 fiksnih potrošio sam još oko 200-250 e. Znači, ukupan trošak 650-700 e. Za samo tri noćenja nije malo, ali nije se štedilo.

Zaključak

Vrlo zadovoljan putovanjem, sve je jako dobro prošlo. 9/10.

+ vrijednost za novac je odlična na testiranjima, pristup paddocku, pristup tribinama i drugim lokacijama na stazi, 8 sati akcije, nije gužva, vrijeme nas je poslužilo, Barca je (uvijek) prekrasna i nije skupa

Osim neorganiziranosti taxija za do/od staze, minus mogu jedino sam sebi uputiti zbog nepotrebnih troškova.

Barcelona

zekohonda

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Pulsmedia portal
Pulsmedia autor
92 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

14 komentara

  1. Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

    Wow … iskusiti F1 toliko “blizu” za relativno malo novaca je odlicna stvar. 150€ za ulazncu sa paddock passom je brutalna prilika pogotovo kad se mozes priblizit svemu….za isti tretman u 5. mjesecu bi morao potrositi par tisuca e. Odlican putopis potkrepljen sa mnogo slika :thumbs:



    8

    0
  2. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Odlično
    Hvala @zeko što si podijelio ovo sa nama.



    3

    0
  3. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Odlicno zeko.
    Lokacije u Barci kao gradu sam i sam posjetio sve pa me vise zanimalo ovo na stazi :D.
    Slike odlicne. Dosta toga uspjeli vidjeti.
    Sve u svemu , odlicno i hvala :D



    2

    0
  4. Mika Hakkinen stoka Prikaži

    Zeko svaka cast na odlasku na testiranja i na putopisu… Ja bi isto isa u barcelonu, al autom obavezno… Samo da je skupit ekipu jedva skupim za u monzu…



    1

    0
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      to bi bio pravi road-trip! meni to ne odgovara po više osnova. ovako kad uzmemo avio karte, jedino nas viša sila može zajebat.
      u monzu? štoš’ tamo opet? :)



      2

      0
      • Mika Hakkinen stoka Prikaži

        A gle, bia sam u austriji i monaku po 1x, madarska 2x i monza 6x, i monza mi je nekako najbolja za dozivit f1… Jedini problem je sto nemos skupit ekipu za otic a vozis ih i sve… A za road trip, nama iz zd je blize neg tebi nekih 5sati, pa se da… Ima sam sad u 5.mj plan na moto gp mugello plus ferrari muzej i to usput, al nez kako ce sad bit radi corone…



        2

        0
  5. Odlican putopis. Sad i mene vuce da odem ljedece godine


    0

    0
  6. F1puls Portal Sarma Donator Prikaži

    Odlično @zeko :thumbs:



    1

    1
  7. Formula1 ArmandoŽ Donator Prikaži

    SUPER i hvala na putopisu…
    Odlična prilika da se čovjek približi istini o F1 uz relativno malo novaca za taj glamur… ;)



    1

    0
  8. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Svaka čast na putopisu Zeko, užitak ga je bilo (kao i sve dosad) čitati :D



    2

    0
  9. Mercedes Jester Donator Prikaži

    Lijepo. Potpuno istog Fangia sam slikao prije nekih mjesec dana na Nürburgringu :D


    0

    0