Izdvojeno

McLaren: Ekipe bi trebale razvijati, ne kopirati

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 12 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

McLarenov tehnički direktor James Key vjeruje da je bit dizajnera u Formuli 1 brže razvijanje bolida od svojih rivala, a ne kopiranje tuđeg koncepta, misleći pritom na potez Racing Pointa koji je kopirao prošlogodišnji Mercedesov W10.

Key je priznao da je Racing Point na testiranjima izgledao jako dobro, te nije nemoguće da upravo ružičasti Mercedes u početku sezone bude na vrhu sredine poretka.

Ipak, priznaje da bi odlazak tim putem za njega bio pogrešan:

“Posljednja stvar koju želite je kopiranje svog susjeda. Želite ih pobijediti s boljim razvojem i boljim idejama.”

“Slike vam govore što se događa u tom pogledu o kojem se dosta priča, ali smo mi puno više fokusirani sami na sebe.”

“Naravno da morate pratiti što radi konkurencija, a možemo vidjeti da je Racing Point nevjerojatno napredovao u performansama. Mislim da bi bilo glupo to ignorirati. S inženjerske strane – želite pobijedite sve druge, to vas motivira.”

Key sugerira da takav postupak smanjuje utjecaj inženjera:

“Inženjeri su kompetitivna grupa ljudi, definitivno jesmo, pogotovo kad radite u F1 i kad ste uvijek na megdanu sa žestokom konkurencijom.”

“Formula 1 je unikatna jer imate dvoboje ekipa međusobno i vozača međusobno. Kao inženjer želite biti najbolji u svom području, to motivira puno ljudi i definitivno je nešto što mene motivira.”

“Teško je znati što drugi misle o tome, ali ja volim kad sam direktno odgovaran za performanse.”

Komentiraj

12 komentara

  1. A to će najbolje uraditi ako se prifate posla i pokažu ekipama koje kopiraju da to nije dobro za njih jer gube na razvoju tokon sezone (teško je razumiti nešto što si iskopirao i plus ga još upgrade) i na kraju da ih ideru sa povelikom bodovnom razlikom uz što manje žalbi i kukabja. Pogotovo one ekipe koje su rekle da im 4. mjesto nije krajnji cilj nego šampionat.



    12

    1
    • Niki Lauda
      wapi Donator Prikaži

      Nije rečeno da RP neće imati cjelogodišnji support. Onda upgradei ne budu problem. Ako to bude tak, nek si Williams kupi Haas, McLaren Renault I idemo s 5 momčadi x 2.



      10

      1
      • @wapi totalno u pravu.
        To sam vec komentirao na slicnim clancima da ovo vise nije Formula 1 sa 10 momcadi nego puno manje.
        Netko da drugoj ekipi jako puno dijelova , netko sve dijelove ispituje za drugu ekipu , netko da drugoj ekipi kompletan bolid. Tako da je to daleko od borbe 10 ekipa na gridu



        2

        2
        • Niki Lauda
          wapi Donator Prikaži

          Oduvijek imaš u F1 prodaju motora, samo su nekad morali biti pod tuđim imenima. A onda se radi ušteda i privlačenja novih momčadi krenulo u to da se smije prodati i mjenjač i ovjes i bog te pita kaj još. Zapravo jedino kaj moraš sam je aerodinamika, a to je do neke mjere zadano ostalim dijelovima i to je ono što je potpuno irelevantno izvan F1.

          Dakle dvostruka klopka, em trošiš novce, em nemaš baš ništa od tog znanja koje razvijaš u svojoj firmi.

          Ako ovo RPu prođe, a ne vidim da postoji volja da se sruši onda će to odvesti F1 u karikaturalnom smjeru koji sam opisao gore.



          8

          0
    • Osim ako nisu kupili i razvojni program od mečke za stvari koje su im prodane.
      E, hoće li RP imati dovoljno resursa da konstantno unapređuje kao mercedes čisto sumnjam.
      Krenut će dobro u sezonu bar vjerujem da hoće ipak je to pobjednički bolid ali neće moći sigurno razvijati istim tempom kao što je mečka radila. Nemaju oni jednostavno i ljudstva i novaca za tako nešto.
      Pokušat će zgrabit dovoljno bodova u početnim utrkama i napraviti malu zalihu i onda lagano inercijom do 4 ili 5 mijesta u poretku konstruktora.
      Plus ako im pođe za rukom mogli bi ranije prebaciti fokus ba 2021 što bi im sigurno puno značilo i stavilo ih u malu prednost za 2021 godinu naspram ostatka ekipa iz sredine poretka.



      2

      1
  2. Mclaren
    KERS Prikaži

    Uzdaj se use i u svoje kljuse..uopce ne sumnjam da su kopije daleko od originala, tako je to u svemu u zivotu.



    7

    0
  3. Sergio Perez
    Ibarac00 Donator Prikaži

    Key komentira RP na način kao da se ovi nisu pomučili da naprave bolid za 2020. Kao da im je dano sve na dlanu.
    Ako je istina da su sve sa fotografija skicirali i testirali i napravili i to na kraju funkcionira dobro, onda je to za čestitati i reći svaka čast.

    Mene bolid nije kupio i ne mislim da funkcionira još dobro, a nadam se da će me u Melburnu razuvjeriti.
    3. sektor su bili katastrofa u Barceloni, malo brzi od Williamsa, daleko od Renaulta.
    E sad jel to razlog što nisu pritiskali i sto su skrivali brzinu. Ili guma u 3. sektoru radi veliku razliku pošto su bili na C3 ili traže jos setup… Ne znam.
    Samo znam da jedva čekam petak.



    5

    1
    • Pa vecina im i je poklonjeno. Jer se zna da samo pomocu slika se bolid nemoze napraviti :D



      4

      0
    • Sebastian Vettel 5
      dzalac Prikaži

      Ako je istina da su sve sa fotografija skicirali i testirali i napravili i to na kraju funkcionira dobro, onda je to za čestitati i reći svaka čast.

      S obzirom da su neki ljudi koji imaju pojma o F1 i bolidima rekli da je to nemoguce tako napraviti, sumnjam da je istina…vise vjerujem u savez mercedesa i rpa jer je zadnja godina, pa rp cak i koristi zracni tunel od mercedesa, mozda su ovi iz merca slucajno ostavili nacrte na stolu :rofl:



      7

      0
      • Sergio Perez
        Ibarac00 Donator Prikaži

        Može i to biti.
        A možda je slučajno Alisson stavio Szaufnera u Bcc kad je slao nacrte mailom nekome.
        Mislim da bi FIA trebala izvršiti raciju u RPovoj tvornici, Čak bi se okladio da bi se i Microsoft naplatio pošto sigurno ima nelicenciranih Windowsa…



        2

        0
        • Sebastian Vettel 5
          dzalac Prikaži

          + zaboravio sam napomenit da je merc promjenio koncept bolida ove godine tako da je stari samo predao i vjerojatno naplatio RP-u jer im vise ne treba a njima sigurno treba :D



          3

          0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni