Kolumna

Top 5 omiljenih malih momčadi

Piše: Pulsmedia portal

Prije 2 godina, 14 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

5. Force India

Force India

Duhovni nasljednik Jordana, momčad Vijaya Mallye se ubrzo prometnula kao solidan midfield borac spreman za borbu za podije kojih i nije nedostajalo, unatoč stalnom manjku novca. Kroz momčad su prodefilirali razni odlični vozači, kao što su Perez, Fisichella i Hulkenberg. Najbolji plasman momčadi je bilo 4. mjesto koje su osvojili 2016. i 2017. Tijekom 2018. momčad od propasti spašava Lawrence Stroll i daje joj ime Racing Point nakon što Vijay Mallya biva uhićen zbog raznih financijskih malverzacija, a 2021. momčad će promijeniti ime u Aston Martin nakon što je Lawrence Stroll kupio veći dio dionica Aston Martina.

4. Ligier

Ligier

Francuska momčad prepoznatljive modre boje u Formuli 1 se natjecala punih 20 godina(1976.- 1996.), uvijek iznimno kompetitivna i spremna ugrabit svaku priliku za podij, a ponekad i za pobjedu. Najbliže naslovu je bila 1979. i 1980. kad je za njih vozio Jacques Laffite ali na kraju ne uspijevaju zbog manjka novca naspram Ferrarija i Williamsa. Kroz momčad su tijekom njene F1 karijere su prošli već spomenuti Jacques Laffite, Rene Arnoux, Thierry Boutsen, Martin Brundle, Olivier Panis i mnogi drugi. Krajem 1996. ju kupuje Alain Prost od Toma Walkinshawa te joj daje ime Prost, ali s puno manjim uspjehom i puno kraćim vijekom trajanja(1997.- 2001.)

3. Minardi

Minardi

Iako momčad s donjeg dijela tablice, uspjela je stvoriti respektabilan status na F1 gridu i poštovanje svih na gridu. U tome zasluge treba pripisati Giancarlu Minardiju koji je dugo odolijevao potpisivanju pay drivera te dovodjenjem mnogih dobrih mladih vozača koji su svoje karijere započeli upravo u Minardiju, kao što su Fernando Alonso, Mark Webber, Giancarlo Fisichella te mnogi drugi. Pay driverima odolijeva sve do 2000. godine kad dovodi Gastona Mazzacanea koji se nije baš proslavio. Duh momčadi i dan danas živi u F1, prvotno kao Torro Rosso od 2006. kad ih kupuje Red Bull , a od 2020. kad mijenjaju ime u Alpha Tauri i dan danas je za mnoge mlade vozače polazna točka njihove karijere, kao što su Ricciardo, Kvyat, Verstappen, Sainz i Gasly.

2. Sauber (Alfa Romeo Racing)

BMW Sauber

Mala švicarska momčad iz Hinwila od samih početaka izaziva simpatije F1 fanova. Ulaze u F1 1993. nakon solidnih uspjeha u utrkama sportskih automobila i odmah postižu solidne rezultate, a 1995. osvajaju svoj prvi podij(Monza). Od 1995 do 2006. uspijevaju više manje biti kompetitivni te pokoji put osvajaju podije. Od 2006. do 2009. su pod vlasništvom BMWa i tada uspijevaju i pobjediti(Kubica u Kanadi 2008.) i tko zna što bi bilo da su nastavili razvijati bolid kroz cijelu 2008. Nakon katastrofalne 2009. i egzodusa BMWa, 2010. postaju nezavisni te opet uspjevaju biti koliko toliko kompetitivni, a 2018. nakon financijskih problema ulazi Alfa Romeo i 2019. Alfa mijenja ime momčadi u Alfa Romeo Racing. Tijekom povijesti, vrhunski vozači kao Frentzen, Herbert, Alesi, Heidfeld, Raikkonen, Vettel, Kubica, Perez i Hulkenberg su prodefilirali kroz ovu malu, ali i veliku momčad.

1. Jordan

Jordan

Momčad koja je predstavljala rock ‘n roll F1 devedesetih godina, u svakom F1 nostalgičaru budi lijepa sjećanja. Nakon popriličnog uspjeha u nižim kategorijama, Eddie Jordan 1991. osniva svoju F1 momčad i postaju iznenađenje prvenstva zahvaljujući njihovon Jordanu 191, koji je iznimno kompetitivan i lijep, a iste godine za Jordan debitira Michael Schumacher. S vremenom postaju sve bolji, 1994. osvajaju prvi pole position(Belgija) te prvi podij(VN Pacifika), a 1996. sklapaju ugovor s Benson & Hedges s kojom stvara imidž po kojem postaju poznati. Unatoč vrhunskim rezultatima 1998.(1 pobjeda) i 1999.(bore se čak i za naslov), stagnacija počinje godinu kasnije od koje se ne oporavljaju i 2005. Eddie Jordan prodaje momčad. Iako već dugo nisu u F1, njihovo nasljeđe ostaje, a vozači poput braće Schumacher, Damona Hilla, Barrichella, Frentzena i Fisichelle dodatno su pridonijeli statusu momčadi koja se više ne rađa.

tifosoante

Komentiraj

14 komentara

  1. I tocno tim redom bi ih i ja slozio :D



    2

    1
  2. nema do žutog jordana sa zmijom, morskim psom ili stršljenom!



    6

    4
  3. Robert Kubica
    Stipe Prikaži

    ja bi doda i Arrows F1 na ovu listu, a njihov bolid iz 98 . mi je jedan od ljepših



    6

    0
    • Takođe bi i ja dodao Arrows (+ Footwork, u dodatku).
      Ali bi izbacio Ligier.
      Zato što smatram Ligier malčice “iznad” ove liste, u rezultatskom smislu.
      Imaju ubjedljivo najviše pobjeda (duplo više nego svi ostali zajedno), a kao što piše, 1979. i 1980. su bili u igri za vozački naslov, čak i više nego je to bio Jordan 1999. sa HHF-om ili BMW-Sauber 2008. sa Kubicom.
      Ali, naklon do poda za sve ove ekipe, kao i za March (Leyton House), Lolu, Osellu, Shadow, Ensign, ATS, Dallaru, Toleman, Zakspeed, Hesketh, Eagle,……



      4

      0
    • Robert Kubica
      Mr0410 Donator Prikaži

      Imas li ti 2 prezimena? :)



      1

      0
  4. Arrows i Prost su mi bili simpa momčadi. Arrows je imao lijepe bolide, a Prostova ekipa jer su se sudarali međusobno svaku utrku.



    5

    0
  5. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Ove momčadi su dio F1 srži…. uvijek dobrodošle, i uvijek svima zanimljive, bez puno politike i bez puno pompe.
    Nema F1 navijača ( i mladi, i stari )…… koji nije obožavao Minardi, Jordan, Sauber, Ligier, Force Indiu.

    Nikada nisu osvojili prvenstvo konstruktora, ali svrha njihovog postojanja ( da se tako izrazim ) kao da je bila da stvore, prekale: mlade vozače, mlade mehaničare, mlade inženjere, mlade vođe ( menadžere / šefove ) – pa bih zato naveo još jednu malu momčad Leyton House ( March ), iz koje je potekao Adrian Newey, a za nju je vozio Ronnie Peterson, Karl Wendlinger, Ivan Capelli, itd.

    Kao što je navedeno u tekstu, ( malo ću parafrazirirati ) – ove momčadi nose F1 duh, F1 nadu……

    Veliko hvala za tekst; Ante Maras, potencijalni f1puls kolumnist i suradnik.



    4

    0
  6. Lance Stroll 18
    Hamiltoncheater Prikaži

    Zbilja ne postoji osoba koja nije simpatizirala Jordan. Jarno Trulli, HH Frentzen, pa Fisichella, kasnije Nick Heidfeld….i zadnji podij u 2005.su ostvarili kada je Thiago Monteiro bio ispred Karthikeyana.



    3

    1
  7. Nico Hulkenberg
    Zec Prikaži

    Možda Ligier ne, ali ostalo pun pogodak. Arrows, obavezno!



    1

    0
  8. Nigel Mansell
    dusko Prikaži

    Da, Ligier je bio osjetno jača momčad (bar jedan period, makar su poslije uronili u prosječnost) … i nadasve u opisu Ligiera i njihovih vozača nedostaje možda i najtalentiraniji njihov vozač – Didier Pironi.

    Ali, imate pravo… ako ćemo Ligier komentirati kao veću momčad, onda se i FI može smatrati drugačijom (jačom) momčadi, jer su male momčadi rijetko u povijesti bili na istim ili sličnim motorima kao najbolji…



    1

    0
    • Nigel Mansell
      dusko Prikaži

      Da dodam… Pironi je sve utrke u Ligieru (koje je završio) završio u bodovima… to je nešto posebno i time zaradio prelazak u Ferrari. Fail je što je imao previše odustajanja…



      1

      0
  9. Kimi Raikkonen 7
    kircan Prikaži

    sjajan clanak. sve se slazem. alo kao sto su vec mnogi primetili fali arrows. ne moze minardi bez arrowsa. duel titana


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni