Kolumna

Top 5 omiljenih malih momčadi

Piše: Pulsmedia portal

Prije 3 godina, 14 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

5. Force India

Force India

Duhovni nasljednik Jordana, momčad Vijaya Mallye se ubrzo prometnula kao solidan midfield borac spreman za borbu za podije kojih i nije nedostajalo, unatoč stalnom manjku novca. Kroz momčad su prodefilirali razni odlični vozači, kao što su Perez, Fisichella i Hulkenberg. Najbolji plasman momčadi je bilo 4. mjesto koje su osvojili 2016. i 2017. Tijekom 2018. momčad od propasti spašava Lawrence Stroll i daje joj ime Racing Point nakon što Vijay Mallya biva uhićen zbog raznih financijskih malverzacija, a 2021. momčad će promijeniti ime u Aston Martin nakon što je Lawrence Stroll kupio veći dio dionica Aston Martina.

4. Ligier

Ligier

Francuska momčad prepoznatljive modre boje u Formuli 1 se natjecala punih 20 godina(1976.- 1996.), uvijek iznimno kompetitivna i spremna ugrabit svaku priliku za podij, a ponekad i za pobjedu. Najbliže naslovu je bila 1979. i 1980. kad je za njih vozio Jacques Laffite ali na kraju ne uspijevaju zbog manjka novca naspram Ferrarija i Williamsa. Kroz momčad su tijekom njene F1 karijere su prošli već spomenuti Jacques Laffite, Rene Arnoux, Thierry Boutsen, Martin Brundle, Olivier Panis i mnogi drugi. Krajem 1996. ju kupuje Alain Prost od Toma Walkinshawa te joj daje ime Prost, ali s puno manjim uspjehom i puno kraćim vijekom trajanja(1997.- 2001.)

3. Minardi

Minardi

Iako momčad s donjeg dijela tablice, uspjela je stvoriti respektabilan status na F1 gridu i poštovanje svih na gridu. U tome zasluge treba pripisati Giancarlu Minardiju koji je dugo odolijevao potpisivanju pay drivera te dovodjenjem mnogih dobrih mladih vozača koji su svoje karijere započeli upravo u Minardiju, kao što su Fernando Alonso, Mark Webber, Giancarlo Fisichella te mnogi drugi. Pay driverima odolijeva sve do 2000. godine kad dovodi Gastona Mazzacanea koji se nije baš proslavio. Duh momčadi i dan danas živi u F1, prvotno kao Torro Rosso od 2006. kad ih kupuje Red Bull , a od 2020. kad mijenjaju ime u Alpha Tauri i dan danas je za mnoge mlade vozače polazna točka njihove karijere, kao što su Ricciardo, Kvyat, Verstappen, Sainz i Gasly.

2. Sauber (Alfa Romeo Racing)

BMW Sauber

Mala švicarska momčad iz Hinwila od samih početaka izaziva simpatije F1 fanova. Ulaze u F1 1993. nakon solidnih uspjeha u utrkama sportskih automobila i odmah postižu solidne rezultate, a 1995. osvajaju svoj prvi podij(Monza). Od 1995 do 2006. uspijevaju više manje biti kompetitivni te pokoji put osvajaju podije. Od 2006. do 2009. su pod vlasništvom BMWa i tada uspijevaju i pobjediti(Kubica u Kanadi 2008.) i tko zna što bi bilo da su nastavili razvijati bolid kroz cijelu 2008. Nakon katastrofalne 2009. i egzodusa BMWa, 2010. postaju nezavisni te opet uspjevaju biti koliko toliko kompetitivni, a 2018. nakon financijskih problema ulazi Alfa Romeo i 2019. Alfa mijenja ime momčadi u Alfa Romeo Racing. Tijekom povijesti, vrhunski vozači kao Frentzen, Herbert, Alesi, Heidfeld, Raikkonen, Vettel, Kubica, Perez i Hulkenberg su prodefilirali kroz ovu malu, ali i veliku momčad.

1. Jordan

Jordan

Momčad koja je predstavljala rock ‘n roll F1 devedesetih godina, u svakom F1 nostalgičaru budi lijepa sjećanja. Nakon popriličnog uspjeha u nižim kategorijama, Eddie Jordan 1991. osniva svoju F1 momčad i postaju iznenađenje prvenstva zahvaljujući njihovon Jordanu 191, koji je iznimno kompetitivan i lijep, a iste godine za Jordan debitira Michael Schumacher. S vremenom postaju sve bolji, 1994. osvajaju prvi pole position(Belgija) te prvi podij(VN Pacifika), a 1996. sklapaju ugovor s Benson & Hedges s kojom stvara imidž po kojem postaju poznati. Unatoč vrhunskim rezultatima 1998.(1 pobjeda) i 1999.(bore se čak i za naslov), stagnacija počinje godinu kasnije od koje se ne oporavljaju i 2005. Eddie Jordan prodaje momčad. Iako već dugo nisu u F1, njihovo nasljeđe ostaje, a vozači poput braće Schumacher, Damona Hilla, Barrichella, Frentzena i Fisichelle dodatno su pridonijeli statusu momčadi koja se više ne rađa.

tifosoante

Komentiraj

14 komentara

  1. I tocno tim redom bi ih i ja slozio :D



    2

    1
  2. nema do žutog jordana sa zmijom, morskim psom ili stršljenom!



    6

    4
  3. Robert Kubica 1
    Stipe Prikaži

    ja bi doda i Arrows F1 na ovu listu, a njihov bolid iz 98 . mi je jedan od ljepših



    6

    0
    • Takođe bi i ja dodao Arrows (+ Footwork, u dodatku).
      Ali bi izbacio Ligier.
      Zato što smatram Ligier malčice “iznad” ove liste, u rezultatskom smislu.
      Imaju ubjedljivo najviše pobjeda (duplo više nego svi ostali zajedno), a kao što piše, 1979. i 1980. su bili u igri za vozački naslov, čak i više nego je to bio Jordan 1999. sa HHF-om ili BMW-Sauber 2008. sa Kubicom.
      Ali, naklon do poda za sve ove ekipe, kao i za March (Leyton House), Lolu, Osellu, Shadow, Ensign, ATS, Dallaru, Toleman, Zakspeed, Hesketh, Eagle,……



      4

      0
    • Robert Kubica
      Mr0410 Donator Prikaži

      Imas li ti 2 prezimena? :)



      1

      0
  4. Arrows i Prost su mi bili simpa momčadi. Arrows je imao lijepe bolide, a Prostova ekipa jer su se sudarali međusobno svaku utrku.



    5

    0
  5. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Ove momčadi su dio F1 srži…. uvijek dobrodošle, i uvijek svima zanimljive, bez puno politike i bez puno pompe.
    Nema F1 navijača ( i mladi, i stari )…… koji nije obožavao Minardi, Jordan, Sauber, Ligier, Force Indiu.

    Nikada nisu osvojili prvenstvo konstruktora, ali svrha njihovog postojanja ( da se tako izrazim ) kao da je bila da stvore, prekale: mlade vozače, mlade mehaničare, mlade inženjere, mlade vođe ( menadžere / šefove ) – pa bih zato naveo još jednu malu momčad Leyton House ( March ), iz koje je potekao Adrian Newey, a za nju je vozio Ronnie Peterson, Karl Wendlinger, Ivan Capelli, itd.

    Kao što je navedeno u tekstu, ( malo ću parafrazirirati ) – ove momčadi nose F1 duh, F1 nadu……

    Veliko hvala za tekst; Ante Maras, potencijalni f1puls kolumnist i suradnik.



    4

    0
  6. Lance Stroll 18
    Hamiltoncheater Prikaži

    Zbilja ne postoji osoba koja nije simpatizirala Jordan. Jarno Trulli, HH Frentzen, pa Fisichella, kasnije Nick Heidfeld….i zadnji podij u 2005.su ostvarili kada je Thiago Monteiro bio ispred Karthikeyana.



    3

    1
  7. Nico Hulkenberg
    Zec Prikaži

    Možda Ligier ne, ali ostalo pun pogodak. Arrows, obavezno!



    1

    0
  8. Nigel Mansell
    dusko Prikaži

    Da, Ligier je bio osjetno jača momčad (bar jedan period, makar su poslije uronili u prosječnost) … i nadasve u opisu Ligiera i njihovih vozača nedostaje možda i najtalentiraniji njihov vozač – Didier Pironi.

    Ali, imate pravo… ako ćemo Ligier komentirati kao veću momčad, onda se i FI može smatrati drugačijom (jačom) momčadi, jer su male momčadi rijetko u povijesti bili na istim ili sličnim motorima kao najbolji…



    1

    0
    • Nigel Mansell
      dusko Prikaži

      Da dodam… Pironi je sve utrke u Ligieru (koje je završio) završio u bodovima… to je nešto posebno i time zaradio prelazak u Ferrari. Fail je što je imao previše odustajanja…



      1

      0
  9. Kimi Raikkonen 7
    kircan Prikaži

    sjajan clanak. sve se slazem. alo kao sto su vec mnogi primetili fali arrows. ne moze minardi bez arrowsa. duel titana


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni