Izdvojeno

Mercedesov DAS bi na nekim stazama mogao vrijediti nekoliko desetinki

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 17 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Tehnički direktor Racing Pointa Andrew Green tvrdi da bi Mercedesova inovacija “DAS” na nekim stazama mogla donijeti prednost od nekoliko desetinki sekunde.

Kaže da su razmotrili potencijalnu korist implementacije sustava u svoj bolid:

“Mislim da smo dobili nekakav prikaz gdje bismo imali koristi od DAS-a, ali nismo odradili simulacije kako bismo to potvrdili.”

“Ako imate dovoljno slobodne mase da instalirate ovakav sustav – definitivno ćete profitirati od njega. Koliko? To će ovisiti o nekoliko faktora. Najprije, koje gume koristite, a onda i na kojoj se stazi nalazite. Osim toga, utjecat će i na osnovno ponašanje bolida. Mislim da će benefit ovisiti o svim tim faktorima.”

“Na nekim stazama će biti vrlo mala razlika, a na nekim stazama će možda biti i nekoliko desetinki.”

Iako je FIA poručila da je sustav po trenutnom tehničkom pravilniku legalan, to neće biti potvrđeno sve do trkaćeg vikenda. Rupa u pravilniku bit će zakrpana tek 2021. godine, što ostale ekipe stavlja u nepovoljan položaj jer se nikome ne isplati razvijati nešto što smiju koristiti pola sezone.

“Značajan je to projekt. Mislim da bismo trebali novu šasiju; ne bismo to mogli odraditi na ovome što imamo. Čak i da se pravilnik ne mijenja za 2021. godinu – sumnjam da bismo takav projekt uvodili ove godine.”

Komentiraj

17 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Bitno da se merc rijesio price o DASu i prebacio stafetu na ferrari…british media approves :thumbs:



    21

    8
    • za predavanje štafete ferrariju zahvali ferrariju i fia-i.može i obrutim redoslijedom.
      a o das-u se nema više što puno pričat do melbournea. onda ćemo vidit kako stvari stoje, hoće li bit protesta, je li legalan itd…
      ja mislim da je legalan.



      17

      10
      • Sebastian Vettel 5
        dzalac Prikaži

        Mozes ti pricat i nagadat sta god hoces ali merc i rb konstanto koriste pritisak medija koji je 90% britanski kako bi uzdrmali u ovom slucaju ferrari… 2 godine vec traje prica o njihovom motoru i svaki put citam i slusam 100 rasprava na netu o pogonskoj jedinici i do sada nisu nista pronasli… ne govorim da je ta objava fie divna i krasna, svakako podize sumnje samo sto ce fia odvjetnicki dati nekakvu izjavu na to i sve ce se zataskat, a medijska hajka ostaje na ferrariju i opet ce se o tome procati… nedaj boze da ferrari krene pobjedivat to ce pogotovo biti problem



        8

        5
        • Uf… zamisli da Ferrari pobijedi u Melbourneu… ajme majko. Vjerujem da se to neće dozvoliti ;)



          3

          3
        • Sebastian Vettel 5
          dzalac Prikaži

          Btw izasao je odgovor i odvjetnicki su se ogradili kako sam i rekao. Jedva cekam pocetak sezone :D



          4

          1
        • Ferrari
          dAr1o77 Prikaži

          Mozes ti pricat i nagadat sta god hoces ali merc i rb konstanto koriste pritisak medija koji je 90% britanski kako bi uzdrmali u ovom slucaju ferrari… 2 godine vec traje prica o njihovom motoru

          Upravo to



          4

          0
  2. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Pa dobro jutro!! Nije izmišljen iz zaje*ancije



    3

    0
  3. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Mercedes pitao FIA-u za taj DAS pred par godina, a FIA će tu rupu zakrpati tek sljedeće.
    No ipak fokus je prebačen na Ferrari, kao i svake godine do sada. Mercedesove sive zone se rješavaju u par dana, dok se Ferrari maltretira konstantno cijelu seoznu.



    19

    11
  4. Par desetinki- po krugu?! Ufff
    To je pun kufer za samo tu jednu stavku.
    A gdje je jos benefit od boljeg kontroliranja temperature i cuvanja guma…
    Ako ga ne zabrane, piši kući propalo za ostale ekipe. I bez tog su superiorni.
    Jedino polažem nade da Red Bull mozda ima nekog asa u rukavu tog tipa, a za koji se ne zna odn. ne moze vidjeti kao DAS…



    5

    0
  5. Sergio Perez
    Ibarac00 Donator Prikaži

    Nedovoljno, Ferrari će u Melburn doci sa 100KS vise…



    12

    0
  6. Ne bih želio da komentari budu uvijek tipa “…a Mercedes, a Ferrari…”. Problem je zakuhala FIA, koja je u slučaju DAS-a jasno rekla “Sustav je legalan, ali…”, a u slučaju Ferrarija je ostala samo na “ali”.
    U ovom članku je riječ o mogućem praktičnom učinku DAS-a – čisto inženjerski problem, još uvijek u sferi nagađanja. A vidjet će se rezultat na prvoj stazi s bržim pravcima. Mene je jedino strah da će i bez DAS-a Mercedes odletjeti naprijed…



    16

    0
  7. Mercedes
    brmbrm Prikaži

    Kupice Mercedes Ferrari!


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni