Sedam ekipa u pismu FIA-i strogo protestira oko odluke o Ferrarijevom motoru

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 4 godina 2 min 144 komentara

Sedam ekipa poslala je FIA-i pismo u kojem traže pojašnjenje rezultata istrage oko Ferrarijeve pogonske jedinice iz prošle sezone.

FIA je slučaj zaključila krajnje nejasno i bez ikakvih konkretnih poruka šeprtljavo izazvala ovakvu reakciju nekih drugih ekipa:

“FIA objavljuje da je nakon iscrpnih tehničkih istraga zaključila svoju analizu djelovanja pogonske jedinice ekipe Scuderia Ferrari, te da je postignut dogovor s ekipom.”

“Detalji dogovora ostat će između dvije strane.”

“FIA i Scuderia Ferrari su se složili oko tehničkih obaveza koje će pomoći pratiti sve pogonske jedinice u nadolazećim prvenstvima, kao i asistirati FIA-i u ostalim dužnostima u F1, kao i u istraživanjima oko emisija plinova i održivih goriva.”

McLaren, Mercedes, Racing Point, Red Bull, AlphaTauri, Renault i Williams na to su reagirali:

“Šokirani smo i iznenađeni FIA-inom izjavom u petak, 28. veljače koja se tiče zaključka istrage oko pogonske jedinice ekipe Scuderia Ferrari.”

“Međunarodni sportski savez ima odgovornost djelovati po najvišim standardima, integritetom i transparentnošću. Nakon mjeseci istrage od strane FIA-e koja je uslijedila nakon upita drugih ekipa – strogo protestiramo ovakvom povjerljivom dogovoru između FIA-e i Ferrarija kojim su zaključili sporni slučaj.”

“Prema tome, javno i otvoreno dijelimo zahtjev za punim i jasnim obrazloženjem slučaja, kako bismo osigurali da se svi sudionici tretiraju jednako i pravedno. Činimo to i u ime navijača, sudionika i dioničara Formule 1.”

“Kao dodatak, zadržavamo pravo legalne akcije pred nadležnim sudom.”


Odgovor

144 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Telemundo televisia presenta… bas me zanima sta ce sada beskicmena FIA napraviti… hoce li biti ustrajna ili ce se opet slamati pod pritiskom hmm



    20
    13

    7
    • Max Verstappen 1
      Multi 21 Prikaži

      FIA treba reći je li motor legalan ili ne.



      34
      32

      2
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Pa ako fia to nije bila kadra ustanoviti u zadnjih godinu i 8 mjeseci onda jesu tepci na kvadrat. Prvi i jedini krivac za ovu situaciju su upravo oni jer postavljali su milion senzora, donosili nove pravilnike za odredene djelove rada motora, baterija itd da bi se opet ispostavilo da se ne zna el je legalan ili ne. Nije tu Ferrari kriv sto su ovi nesposobni obavit svoj posao. No ono sto mene bode u oci da ama bas nitko nije pisao ovakva pisma kad su Mercedes uhvatili s “prstima u pekmezu” a u ovih 6 godina je bilo dosta toga oko cega se mogla dizati ovakva hajka kao oko Ferrarijevog motora pocevsi od ovogodisnjeg das a pa na dalje.



        28
        16

        12
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Istina nije se dizala galama tolika. Samo što to meni ukazuje da ti prekršaji MBa očito nisu bili toliko veliki ili nisu donosili neku veliku prednost. Jer sigurno nisu sve ostale ekipe u uroti samo protiv Ferrarija, pogotovo ove koje nemaju MB motor, to ne bi imalo nikakvog smisla.



          6
          -9

          15
        • Marlboro
          AMG Donator Prikaži

          Zamisli da su ustanovili da je Ferrari ilegalan, kao da bi to svakako mogli reci tako prosto jednostavno. A zasto ne? – zato sto su oni sami stvorili jak Ferrari, jaci od njih.

          Ako je bolid legalan, nema razloga da se bilo sto skriva ma koliko ono bilo tajanstveno ili inteligentno rjesenje. No tko ce ga vise znati sto je tocno a sto ne…



          4
          -12

          16
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          A Ferrarijev motor je kao donosio prevagu? Alfa 8, Hass 9, Ferrari pobjedio na tri utrke jedva i to na stazama na kojima se ocekivalo nesto tako izuzev singapura. Mercedes osvoji 6 prvenstava a njihove igre u mutnim vodama ne donose nesto puno, Ferrari pobjedi na tri utrke jedva i digne se galama oko nj8hovog motora kao da su u najmanju ruku pobjedili na 15 utrka. Toboze Ferrari je lani imao daleko najjaci motor a na dvije staze gdje motor dolazi najvise do izrazaja Ferrari pobjedi s manje od sekunde prednosti uz grcevite borbe Leclrca i dobrane pomoci Vettela.



          24
          24

          0
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Dobro onda koje je tvoje objašnjenje za ostale ponašanje RB TR i Renaulta tj ekipa koje nemaju MB motor? Zašto se oni nikad ne žale na MB, a žale na Ferrari? Šta oni imaju od toga?



          6
          2

          4
        • Formula1
          f1zd Prikaži

          “Prekršaji Mercedesa nisu bili tako veliki”
          Ma kakvi…khm Monza 2015. evo iz glave.



          5
          0

          5
        • Michael Schumacher
          ZJ11 Prikaži

          Objasnjenje za njih bi po mom misljenju bilo da su sve ostale ekipe iskljucivsi TR koji je mini RB britanske, a sva propaganda je s britanske strane i ako pogledate na yt skoro i nema kanala na drugim jezicima, cak ni njemackih. Zato se o mercedesu i njihovim sivim zonama, a prije toga red bullovim i mclarenovim nikad nije pridavalo toliko znacaja jer ferrari ne moze sam protiv svih bez obzira na onaj famozni veto.

          Dok je ferrari dominirao pocetkom 2000 tih sve su pokusavali da ih se rijese, a sad je bitno da pobijedi bilo tko osim ferraria, zato se npr i trude da vettela razapnu kad god mogu i on je pod tim pritiskom pukao prosle 2 godine.



          16
          12

          4
        • Marlboro
          AMG Donator Prikaži

          ZJ11

          to nije nikakvo objasnjenje, to su prazne teorije zavjere…



          5
          -5

          10
        • Michael Schumacher
          ZJ11 Prikaži

          Zato pise po mom misljenju, pratim F1 27 godina i u vise navrata se dogadjala takva situacija i zato tako mislim, nije bitno hoce li se netko slozit ili ne

          Moje misljenje a vi imate svoje i to postujem.



          7
          6

          1
        • Marlboro
          AMG Donator Prikaži

          Naravno da postujem tvoje misljenje… ali i ono bi valjda trebalo proizlaziti iz nekakvih saznanja i argumenata



          2
          -6

          8
        • Michael Schumacher
          ZJ11 Prikaži

          Ajd da razjasnimo jednu stvar, zelis misljenje s argumentima u ovih 27 godina sto pratim f1 o svim tehnickim stvarima koje je bilo koja ekipa imala pa da izvazes te argumente, na sto se nije odnosio moj prvi komentar, ili zelis argumente za propagandu sa britanske strane za koju navijac bilo koje ekipe i bilo kojeg sporta na svijetu mora priznat da je ekstremno pro britanska, a za to ne treba pisat argumente vec samo poslusati izjave koje dolaze sa sky, bbc, autosporta, the race i slicnih.

          Gore je samo spomenuto da te negativne propagande nije bilo dok su britanske momcadi bile u sivim zonama.



          9
          8

          1
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Amg, kad se dogodi jedna ili dvije sporne situacije covjek to prihvati. Kazes gdje su nam argumenti? Pa recimo to ovako Bernie kaze da je Mercedes znao za pravilnik o turbo v6 motorima daleko prije nego ostali. Ok ajd mozda izmislja. Pa su mercedes mucile gume dosta dugo i nakon osvojenih pp bi nakon par krugova samo padali u poretku. Sto mercedes napravi? Tajni test sa Pirellijem. Da, treba se postaviti pitanje kako su to uopce izveli i dobili gume na test sa bolidom iz te sezone. Ajd , moze proc i pod progledavanje kroz prste. Krene dominacija jedne ekipe i to se drzi na ocigled pod iontrolom 2 godine tokenima. Kazu svima su bili isti uvijeti, ili pak ne ako se vratimo na ono sto je rekao bernie mozda ipak nisu isti uvijeti? Pa kad tu dodamo Mercedesov party mode koji se nitko nije udostojio preispitati dok Ferrarijev party nije postao konkurentan odnosno papanje ulja. Trebam napomenut mozda da je mercedesu dozvoljeno povecano koristenje ulja jer su vec uveli novi motor a ostalima ne? Mjenjane su gume 2013 koje preokrenule stvar iz ruku Lotusa i Ferrarija na mlin RBa i Mercedesa mjenjane su i lani uz pozivanje na sigurnost koje je samo tako prihvaceno. A bilo je kasno iz aviona iz sezone prije da na tim gumama je Ferrario bio ocajan (catalunya, francuska i suzuka). Kad tu dodamo onu famoznu podnicu, prednje krilo, felge, tlak u gumama kao i bezbroj situacija gdje Mercedesovi vozaci nisu kaznjeni a po svim prijasnjim kriterijima su trebali biti onda se covjek ipak zapita zasto se jedne toliko tlaci a druge ne. Zasto je Npr Vettel prvi puta kad je mjenjao liniju kretanja na kocenju (bez incidenta i sudara) dobio kaznu a Max za takve radnje vise puta nije dobio nikad. Pa npr kad se dogodilo to da Mercedes vodi utrku i seafty car izade na stazu kad njima neodgovara? Kimi dotakne liniju ulazaka u boks i dobije kaznu a Lewis za prescjeanje te cijele ulazne linije ju nedobije. Puno je tu toga da bi izgledalo slucajno pogotovo nakon one famozne izjave da mercedes ima jockera ili situacije gdje su samo opomenuti. Oprosti ali meni to nikako nije istit tretman za sve i svakako bi se neutralno osoba zapitala kako je moguce da jedinima se za sve gleda kroz prste a nekima cim se pokazi malo konkuretnima se gleda svaka sitnica. Skoro sam zaboravio par glupih kazni kakve je Vettel pokupio za navodno neusporavanje pod zutim zastavama ili za ometanje kruga koji nije imao nikakav znacaj za sto doticni koji je slicne stvari napravio nije nikad kaznjen. Eto toliko od mene i o argumentima. Ono sto je smjesno je to da nikog nije zanimalo sto sve Mercedes radi od 2014 nadalje da ima takvu prednost nitko nije kontrolirao ni baterije, ni ukle ni tlak u gumama (nakon cijeg se otkrica u singapuri najednom Mercedes pretvorio u drugorazrednu ekipu) sve dok se nije pojavila toboze nekakva konkurencija. Nikog nije zanimalo kako je toliko Mercedes bolji od ostalih, nitko nije pisao proteste nakon izjava Bernija o saznanjima o motorima ili nakon Charlijeve izjave da Mercedesovi vozaci imaju doker. Ali Ferrari se preispituje do iznemoglosti jer se valjda ne mogu pomorit s cijjenicom da je netko napravio nesto bolje od njih uz sva ugnjetavanja nadleznih tijela. Lp



          23
          19

          4
        • Marlboro
          Hey You Donator Prikaži

          Alonso mr. 120 % točno u sridu. Svaka čast. Rekao si sve što ne valja sa F1 zadnjih godina. Ko to ne vidi i ne prizna je samo fan boi i neće nikad ni priznat :D



          6
          5

          1
  2. Mclaren
    KERS Prikaži

    FIA se sama usrala..mogli su reci motor je legalan i bok…a ne da je postignut dogovor. Cudilo bi me da se ostali nisu digli na noge.



    18
    16

    2
  3. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    7 ekipa se zali, naravno nezelu se s ferrarievim motorom, a mucat mora mercedes s legalnim dason
    Force mercedes point s bolidom w10
    Williams koji je prosle godine bio f2 ekipa
    Ove ostale 4 definitivno imaju razlog za zalit se i bili bi ludi da to neucine, al zasto ne zalu na mercedesove inovacije i gume tako zestoko?



    19
    7

    12
  4. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    Potpuno ocekivana reakcija ostalih ekipa. I naravno opravdana. Zbog cega , naravno opet zbog FIA-e.
    Sta je FIA stvarno mislila da ce takva izjava (kao da ju je pisao dvogodisnjak) proci mirno ?



    20
    17

    3
  5. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Daj se više okanite Ferrarija i prošle sezone. A ostali su nevini?
    Neka nam korona virus ne shebe, prvenstvo – to je bitno, bitnije….. show must go on!!

    Ponašaju se kao da je Ferrari osvojio prvenstva prošlih godina, i onda im zavukao još i u 2019.-oj…..



    8
    -9

    17
  6. Red Bull
    Kico Donator Prikaži

    Cemu se cudit ovakvoj reakciji kad si u “ravnopravnom” sportu postigao dogovor s nekom ekipom…ovo je jako lose samo baca crnilo na F1! I covjek gubi interes!!



    7
    5

    2
  7. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Mislim da još u Starom zavjetu piše da je Ferrari najstarija momčad i da ima privilegije pred Bogom i narodom.

    Da nema njihove strasti i borbe za postolja zadnjih 12-13 godina, sport bi propao.

    Dajte im dvostruki veto, još više para i makar 5-6 dogovora iza leđa, pa Mercedes je taj koji uništava sport inovacijama i dobrim rezultatima!

    ?



    23
    -16

    39
  8. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    treba ispravit u naslovu…nije odluka nego nagodba.
    neprihvatiljiva, naravno. :chill:



    14
    1

    13
  9. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Sad kad malo razmislim , ovi u Ferrariju su jos veci debili od ofih nesposobnjakovica u FiA. Znaci Mercedes konstano kuka na Ferrarijev motor kao i baterije prije 2 godine a ovi kad god imaju priliku da vrate Mercedesu istom mjerom sute ko piz..! Jbt sto sve nije Mercedes radio da je bilo u mutnom i nakon toga zabranjeno a ovi nikad nisu pisali nikakav dopis na temu toga niti i jedna druga ekipa. Pitam se tko je ovdje lud.



    23
    15

    8
    • Michael Schumacher
      Ferrari Maniac Prikaži

      Da, slažem se to je jedna od stvari koja je i meni iznimno čudna i iritantna, stalno ispadaju naivci i finjaci umjesto da glume Grosjeana na TR-u. To je upravo i mjesto za to, a oni ko da imaju nekakav gentlemen’s agreement koji jedino oni poštuju.



      10
      6

      4
  10. Sebastian Vettel
    Facooo Prikaži

    ovu godinu da vidime na sta ce da kuka mercedes …. hahahaha koji debili odbije im se od glavu …. kad tad…..



    4
    0

    4
  11. Marlboro
    MrDoomroom Prikaži

    Mercedesova dominacija je došla tako da su napravili PU u turbo eri na njihovim primjerima kakav PU treba biti, a ostali su morali u hodu se prilagođavati. Prvi su sagorijevali ulje, a kad su drugi poboljšali princip onda se zabranilo. Da ne kažem da je njihova specifikacija u jednom trenutku trošila više ulja jer nisu donosili novu specifikaciju PU a zabrana se odnosila samo za nove specifikacije. Sve u svemo Mercedes je taj koji dirigira FIA-om tako im je i prošao DAS koji je iduće godine zabranjen, a i ovakav zaključak FIA-e samo stvara dodatnu negativnu sliku na Ferrari, a licemjerje od Mercedesa ne prestaje uz to imaju Britanski press u džepu koji huška na svim medijskim frontovima počevši od Sky ekipe.
    P.s. Nelegalno testiranje si obavi u sred sezone i prošao si lišo lažući javnosti počevši od vozača koji su se “sunčali”.



    26
    18

    8
    • Imola Prikaži

      Legalan il ne, samo taj odgovor se traži…



      8
      4

      4
      • Sebastian Vettel 5
        dzalac Prikaži

        rekli su ti prosle godine da je legalan, motor se nije mijenjao



        6
        1

        5
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          Samo su pale performanse.



          9
          -1

          10
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Jeste zeko dosadni s tom spikom! Jel ferrari koju utrku izdominirao? Pobjedili 3 puta da sami ne znaju kako. Motor je bio jak cijele godine, snaga je dosla do izrazaja na stazama koje su power staze. A pad perfomansi je uslijedio na stazama koje su pune brzih i sporih zavoja kao sto je to bio monaco, madarska australija itd gdje se ferrari proveo kao jos po trnju. U bahreinu je takoder ferrari bio najbrzi a lako moguce da bi u baku igrali glavnu rijec kao i u austriji . Pa je i nakon tih staza uslijedio pad do spa i monze. Jednostavno ferrarijevom lanjsokom bolidu je odgovoralo 5,6 staza i to je to a na ostalima su se patili zbog koncepcije staze. Pricate o tu toboze neoom nagpom skoku performansi sto nije istina. Jer Ferrarijeva snaga motora je ocita od druge utrke ( u prvoj je bio poseban rezim rada motora). Stoga nemojte pricat da je nakon istrage fie nestala ferrarijeva brzina nego ju je ferrari imao i prije istrage na gore spomenutim stazama pa kad bi dosla na red neka staza koja im neodgovara bi rez bio los kao npr u vb, madarskoj, francuskoj itd. A koliko znam Ferrari je bio konkurentan nakon pocetka istrage i u Mexicu i Russiji dok jisu sve ukenjali tako da ta prica nema ni malo smisla.



          11
          6

          5
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          @alo
          Od 3 pobjede i 5-6 pp u nizu nakon direktiva došli su do…molim te nastavi rečenicu.



          9
          -2

          11
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Objasnio sam sve u komentaru iznad. Pobjedili bi jos koju utrku da se pokloppilo i prije i nakon istrage. Isto tako su krajem sezone pokusavali mjenjati koncept bolida kada su shvatili da sa ovim konceptom nemaju sto traziti na stazama ala suzuka brazil itd. Vama to izgleda tako jer se poklopilo tako, no cinjenica je ono sto sam napisao gore uz to sto sam zaboravio Kanadu. Mislim da je gore to dovoljno dobro objasnjeno da ne moram nista dodati. Objasni ti meni kako je onda Ferrari malo konkurirao za pobjedu pa malo bio los prije te sporne ljetne stanke? I to ni manje ni vise nego 4 puta. Btw tih 6 u nizu pp a su se dogodila u fazi preispitivanja Ferrarijevog motora kao i Singapur i Rusija. Stoga opet nema vam prica smisla.



          5
          2

          3
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          @alo
          Govorim o drugom dijelu sezone.a odgovor na moje pitanje je :. 0 i 0.
          U prvom se dijelu znalo da Ferrariju odgovaraju brze staze. Spa i Monza su u skladu s tim, za razliku od Rusije, Singapura, Japana. Tehničke direktive su bile pred VN Amerike i Brazila. Meksiko je vazda poseban sa rijetkim zrakom.
          Promjenu koncepta ne pušim i nije mi jasno da itko objektivan može vjerovat u to.



          3
          -4

          7
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Zeko , senzori na ferrari su krenuli od singapura ukljucujuci i singapur nakon senzora ferrari osvaja 4 pp i 1 pobjedu. Sto se dogodilo na sljedocoj utrci ? Ferrari vodi 1,2 u utrci i osvaja pp do kvara vettelovog bolida koji je izazvao vsc i pobjedu lewisa. Tako da kazem ti nisi u pravu. Nakon te utrke je Ferrari poceo mjenjati aerodinamicke postavke na vise downforcea sto je kompromitiralo max brzinu na pravcima i donjelo izrazenu potrosnju guma. To sto su monza spa russija kanada bahrein i austrija odgovarale low drag bolidu ferrarija ne znaci da su varali. Napominjem dogodile su se utrke kao msdarska izmedu navedenih pa je ferrari bio iza prvog minutu. Jel i onda ugraden senzor ili je mozda ipak nesto i do tipa staze?



          3
          2

          1
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          Ja o td ti o senzorima…



          3
          -1

          4
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          2017 i 2018 je Ferrari bio daleko bolji konkurent i sto se dogodilo nakon njihovih upgradeova? Izgubili su i teoretdke sanse za naslov. Lani je naocigled bioo jasno da Ferrari funkcionira samo na stazama sa velikim pravcima i ocito su htjeli taj bolid promjeniti u nesto ucinoovitije na drugim stazama sto im ocito nije poslo za rukom ( naravno ne namjerno). I za kraj nakon tih tehnickih direktiva su isle staze na koojima Ferrari nema bas nekog uspjeha u hibridnoj eri tako da se nije dogodilo nista novo. No vidis zaniljivo je kako svi upiru prstom u Ferrari a ne vide ocite stvari pred nosom. Sto se dogodilo u zadnjem krugu brazila? Ode Honda Mercedesu, no nitko uopce nije dvojio da je tehnicka direktiva pogodila i njih? Ferrari je lani fulao s bolidom i ocito su probavali na kraju sezone pronaci downforcea sto im nije polazilo za rukom. Sve ostalo su teorije zavjere dok netko ne kaze da su bili ilegalni.


          0
          0

          0
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          @alo
          ovako na brzinu:
          prošle godine na zadnje 4 utrke od kad su uvedene diretkive ferrari ima: jedno drugo i jedno treće mjesto
          2018. ima: jednu pobjedu, dva druga i tri treća
          2017 ima: jednu pobjedu, jedno drugo i četiri treća

          primjećuješ li pad u prošloj sezoni?



          2
          0

          2
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          I ocito drgaciji i losiji bolid. Pogledaj pocetke sve te tri sezone ooliko tko pobjeda ima. Valjda ce ti onda biti jasno.



          1
          1

          0
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          meni je sve u ovom slučaju jasno.
          a ti i dalje vjeruj u ‘promjenu koncepta’ zadnjih par utrka prošle sezone.


          0
          0

          0
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          @alo ako je samo do staza, tada bi im i Austin trebao odgovarati, a znamo kako su tamo prošli.


          0
          -1

          1
      • Marlboro
        MrDoomroom Prikaži

        Naravno da se traži odgovor legalan ili ne, a ovakav da se izrazima vulgarno FiA supacki baca mrlju na Ferrari. Ako je bio ilegalan a nisu to mogli detektirati to je na njima, ako su saznali da je ilegalan poslije prvenstva i došli do novih saznanja mogli su samo reći to više ne prolazi i to je to.
        Isti princip kako su objasnili DAS, a ilegalan je za iduću sezonu čime se pogoduje Mercedesu da ostale ekipe ne rade na rješenju svog koncepta, a Mercedes ima uvijek u džepu prednost ako zagusti.



        1
        0

        1
        • Marlboro
          AMG Donator Prikaži

          Kako se tocno zabranom DAS za iducu sezonu (nakon kratkog vremena koristenja) pogoduje momcadi koja ga je izmislila?

          Pa onda jos pises “a Mercedes ima uvijek u džepu prednost ako zagusti”…najbolje da im se zabrani razvoj bolida dok ih ne stigne Ferrari?



          6
          -4

          10
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Tako sto se ostalima ne isplati razvijati taj koncept ove godine. Da nije zabranjen budi siguran da bi ga bar 2,3 godine vec nakon pola sezone imale u svojim bolidima.



          4
          2

          2
        • Marlboro
          AMG Donator Prikaži

          Naravno da to nije sporno, ako bi se dokazala neke ocita prednost… ali zar opet ne bi Mercedes sa 2 godine prednosti uspio usavrsiti i integrirati sustav bolje od drugih?



          2
          -5

          7
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Apsolutno ne mora biti tako. Mercedes je u hibridnu eru usao sa turbo dominantnim motorom i odrzavao to 2 godine tokenima. Kad su ukinuti tokeni Ferrari sustize Mercedes a nakon toga i prestize Mercedes po snazi. To sto je netko bolji i u prednosti na startu ne znaci da ce dovjeka biti bolji. Dao sam primjer gore.



          4
          2

          2
        • Marlboro
          AMG Donator Prikaži

          Alonso1983

          koliko je Ferrariju trebalo da stigne (pitanje je uopce je li i sustigao) snagu Mercedesa, ali ajmo reci da im je trebalo 3,5-4 god, a tada je mercedes usavrsio sasiju dok su se drugi igrali s motorom i nisu imali vremena za sasiju moglo bi se i tako reci.

          odluka o zabrani dasa je u najgorem slucaju neutralna



          4
          -4

          8
        • Sebastian Vettel 5
          dzalac Prikaži

          Pa tako je, imali su pravila u ruci u vezi motora i kad su mogli stagnirati sa motorom radili su na sasiji dok se ferkan borio sa motorom a remault i hondu ne treba ni komentirat… sve je to prodano i izpregovarano prije 2014 sve se na ovom svijetu moze kupit, svi su korumpirani i uvijek se nekom pogoduje… tko zna tko ce biti leader u novoj eri



          4
          3

          1
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Kad odbijes dvije godine tokena , trebale su im 2 i nesto godine. U fazi tokena ako si fulao motor sto su napravili svi u startu v6 ere nisi mogao mjenjat vise od odredenog broja komponenti odnosno manje od 50% motora kroz sezonu. S takvim pravilima onakav zaostatak na polju motora ne bi nikad uhvatio nitko.


          0
          0

          0
      • Ferrari
        blejky Donator Prikaži

        @zeko

        Promjenu koncepta ne pušim i nije mi jasno da itko objektivan može vjerovat u to.

        Odgovor na ovu tvoju izjavu kako momčadi ne mijenjaju koncept skrenut ću ti pažnju na sezonu 2017.
        Predstavljanje bolida :
        Red Bulla koji je izgledao jako jednostavno odnosno išli su na low drag koncept jer su znali da se po pitanju motora(Reno) ne mogu mjeriti sa Mercom i Ferrarijem njihovo vlastito objašnjenje zašto su to napravili.
        Ferrari predstavio svoj bolid sa onim čudnim a danas svima standardnim side-pods za koje je i sam Adrian N izjavio kako mu to izgleda jako komplicirano i nije bio siguran kako to sve funkcionira.
        Premotaj onda film do velike nagrade Singapura. Vettel P1 Max P2 Kimi P3 i obrati pozornost na bolid Red Bulla nakon kvala tijekom onoga razgovora na stazi sa vozačima na side-pods od Red BUlla na koje je i sam Vettel ukazao i prstom upirao kako je evidentno kopiran Ferrarijev koncept. (imaš sigurno na netu negdje)
        Red Bull je okrenio koncept svog bolida za 360 stupnjeva tijekom te sezone i to je nego više očigledno.

        Tako da nemogu vjerovat da netko može izjaviti takvu glupost kako momčadi ne mijenjaju koncept tijekom sezone kad bolidi konstantno evoluiraju kroz sezonu.
        A o ne promjeni koncepta kao sviježiji primjer pogledaj kako izgleda Racing Point sada a kako je izgledao na kraju prošle sezone.



        5
        4

        1
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          @blejky
          govorim o ferrariju u drugom dijelu sezone, ne općenito. zar je to tako teško skontat?
          a ti vjeruj da je ferari promijenio koncept da bi bili sporiji. slobodno.
          btw. okretanje koncepta za 360 stupnjeva je povratak na staro. ;)



          3
          -1

          4
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          @Zeko
          Evo ti još jedan primjer kako se sa krivim konceptom može i pogriješiti i biti sporiji nego prije
          Ovaj puta Ferrari iz 2018 do singapura ferrari je bio vodeći u prvenstvu ako se ne varam i onda je došao onaj nevjerovatni upgrade paket sa kojim su trebali biti još brži a u biti su otišli u da ne kažem gdje u sljedećih par utrka.
          Da bi za veliku nagradu SAD-a vratili na stao i Kimi pobjeđuje u toj utrci.
          Tako da možeš sa promjenom filozofije i koncepta postati sporiji što je Ferrari neslavno demonstrirao koliko se može usrati motka kad profulaš koncept.
          Da toga nije bilo bog zna kako bi se prvenstvo te godine završilo jer su do tada bili i više nego konkurentni.



          4
          3

          1
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          to što spominješ nisu funkcionirali upgradeovi, ni prvi ni zadnji put.
          ovdje se binotto ‘hvalio’ da žrtvuju brzinu na uštrb većeg downforcea. ništa oni nisu bitno mijenjali sam što su im td-ovima oslabili pu.
          još jednom ću ponovit: 0 i 0.



          3
          -2

          5
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          Nije bilo u pitanju nekakvi sitni upgrade nego se radilo o kompletno novom konceptu podnice ,difusori i kompletni redizajn zadnjeg krila.
          To nisu sitni upgradeovi kako si napisao nego fundamentalna promjena filozofije i dizajna koncepta naspram starog dizajna koji se pokazao lošim.



          5
          4

          1
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          pa to velike momčadi donose par puta u sezoni.



          3
          -2

          5
    • Kimi Raikkonen 7
      Iceman Donator Prikaži

      E jbg netko je procitao umijece ratovanja, a netko nije.



      7
      4

      3
  12. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Ovo je zavjera protiv Ferrarija! FIA je na celu zavjere!

    Samo debili mogu donijeti odluku koju su oni donijeli i ocekivati mirnu reakciju timova!

    A ovaj Red Bull sanja Ferrari, a merc ih prca sve zajedno evo 8 godina. Koja sprdnja od F1. Strasno na sta je spao ovaj sport.



    12
    5

    7
  13. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Ko o čemu, kurve o poštenju.
    Mercedes u zadnjih 8 sezona je trebao toliko puta biti “bičevan” pa je sve prolazilo kao da se radi o našim vladajućima u RH a ne FIA.
    Nešto što još nije korišteno je vec zabranjeno za 2021 ali trenutno može proći.



    11
    7

    4
  14. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Nije mi jasno kakve veze Mercedes ima sa timom koji je (ipak na kraju-?) uhvačen “sa prstima u pekmezu”. Koliko znam, Merc je uvijek bio upuzoren/opomenut/kažnjen ako je zaslužio. Za razliku od ostalih timova na gridu, on je u “sivim” situacijama nastojao razgovarati sa FIA (npr. naplatci, DAS) i slušao njihove savjete/preporuke. Dali je “ulje” bio njegov problem? Nije, i FIA je trebala kazati im hvala jer su ju oni time upozorili da bolje definiraju pravilnik. Čitajući “AMuS”, saznao sam da je Ferrari, izgleda, imao krticu/zviždača u svezi varanja u potrošnji goriva (izgleda mi, nešto slično kao i VW u svezi CO2). Sada ponovo pitam, kakve veze ima Mercedes s time? Sa čime je to Mercedes, više od godine i pol, varao sve nas i svoje kolege na gridu pa i FIA u konačnici? Od početka ere hibridnih bolida u F1 vrijeđate Mercedes iz petnih žila i to iz samo jednog, jedinog razloga , a to je što je pretstavio vjerojatno najbolji tim na gridu, vjerojatno najbolju PU na gridu i vjerojatno najbolju šasiju na gridu. Sve te eventualne prigovore/objede idu na krivu adresu, a prava adresa je FIA. I na kraju pitanje, zar je Ferrari zaista spao na te grane da umjesto svojim znanjem i iskustvom, on pribjegne varanju cca godinu dana, svojih fanova, kolega na gridu a i FIA, da bi pokušao doći do pobjede?



    8
    -8

    16
    • Ferrari
      nelinjo Prikaži

      Naravno da su varali… I varaju. Zasto!? Zato sto su britanci! Mediji, Fia, ostali timovi vs Ferrari! To je jasno ko sunce, a ne ovo sto ti pises!



      4
      -5

      9
    • Kimi Raikkonen 7
      Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

      Žali Bože gubljenja vremena na čitanje komentara.
      Nemojmo zaboraviti da je Mercedes jedini tim u F1 kojem su konkurenti imali vezane ruke za razvoj putem tokena.
      Felge s rupama koje je izmislio RB kojem su momentalno zabranjene (ali ne i Mercedesu),
      Sagorijevanje ulja. Dali je postavljen ijedan senzor na bolid od strane FIA-e?
      DAS- izum koji je zabranjen prije uporabe ali s odgodom. Zgodno.
      I ne zaboravimo test guma Mercedes-Pirelli.
      A da tu je i promjena gume usred sezone koja je, zamisli, najviše odgovarala Mercedesu.
      Ferrari radi isto što i Mercedes, ugovara si pravila.

      Ali daj mi odg samo na to jedno pitanje koje sam postavio.



      7
      6

      1
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Felge su imali 2-3 utrke i onda su ih maknuli.Šta je tu sporno? Ni prvi ni zadnji koji su nešto imali par utrka, pa je zabranjeno (ko Ferrarijevi retrovizori recimo)
        Za ulje nije trebao seznor jer su znali da to rade i kako to rade, a na kraju su sve momčadi to počele raditi.
        Za test guma su pobrali kaznu iako je bila smješna. Senzore instaliraš kad ne znaš kako nešto radi.
        Znači za svaki taj slučaj se FIA javno oglasila i rekla da li je nešto ok ili nije. Nikad se nije oglasila i rekla dogovorili smo nešto sa ekipom, ali nećemo reći što niti se očitovati jel legalan motor ili nije. Većina ovdje ne bi ništa rekla da su samo napisali da je motor legalan umjesto ove gluposti.



        5
        4

        1
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          Mercedesu ju jedino bilo dozvoljeno sagorijevanje ulja do kraja sezone također navedeni razlog je totalna smijurija i nije vrijedno trošiti riječi.
          A za ilegane tlakove u gumama kroz više od pola sezone šta je sa tim nakon što se saznalo.
          FIA rekla nemojte više (nravno bez sankcija)a do tada šteta napravljena bodovna razlika se stvorila i merc u obilato pogodovanje lagano inercijom do novoga naslova.
          Pa zamisli da u bilo kojem drugom sportu te uhvate u varanju koja je kazna recimo nogomet?Pitaj Juventus ili M.City ili Rusku Atletsku federaciju bilo kojeg sportaša koje je uhvačen u varanju instant ban iz sporta i oduzimanje medalja ako ih je osvojio.
          Da u F1 ima i postoji više pravednosti i fairplay a manje politike Mercedes bi imao 2 titule manje na svom kontu i to je činjenica.
          I ako netko spomene kako je formula ogroman biznis i velika lova se vrti tu isto vrijedi i za nogomet pa bih se usudio reći i još veća lova se vrti tu pa ti probaj namiještati utakmice i vidi kako češ se provest kad te uhvate.



          4
          0

          4
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          @blejky
          Nitko to ne osporava, mene nervira što se sad tu svi ponašaju kao da je takvo ponašanje FIA-e počelo 2014. i samo u korist MB. Što jednostavno nije istina. Ni prvi ni zadnji put da ne kažnjavaju momčadi proporcionalno i po zaslugama. Naravno da to ne bi trebalo tako biti, ali je glupo gurati glavu u pijesak i praviti se da se takve stvari ne događaju već desetljećima.
          Evo npr. jesu li našli Benettonu ’94 ili ’95 traction control na autu koji je tad bio zabranjen? I šta su rekli na to? Nema kazne jer nema dokaza da su koristili taj sistem. A to je samo prvi primjer koji mi je pao na pamet.
          Također mislim da usporedba s nogometom nema smisla jer se u nogometu pravila nisu mjenjala značajnije već 100 godina, dok u F1 svakih 5 godina cca imaš značajne promjene pravilnika, a nekad i usred sezone tako da F1 automatski ima punooo više sivih zona za probati iskoristiti.
          Da sad pravilnik za 2021. ostave na snazi do recimo 2041. mislim da bi već nakon par godina sve sive zone bile ispucane i ne bi se imalo mjesta za muljati više.



          1
          1

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          @smr201
          Problem sa regulacijom softvera je takav da se ne može nadzirati drukčije nego da imaš jednog isporučitelja. I to je na koncu napravljeno – softver i uređaj su napravili McLaren i Microsoft i zove se FIA ECU, jer nisu mogli dokazati da postoji traction control na Benettonu, To je samo špekulacija za koju nitko nema ništa drugo nego indicije. Ne postoji niti žviždač iz Renaulta/Benettona koji bi danas nakon skoro 30 godina potvrdio takvu priču, što meni govori da najvjerojatnije nema ništa u tome jer je tu trebalo biti upetljano više ljudi. To nije dogovor dvojice ili trojice.



          1
          0

          1
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          @wapi
          Hvala na info to nisam znao. Ali ako ćemo već o indicijama, ja mogu reći da postoje samo indicije za 90% stvari koje se ovdje na svakom članku ispisuju o MB na ovoj stranici i koje glase kao opće prihvaćene i poznate. Koliko ja znam samo za test guma su uhvaćeni crno na bijelo da su muljali. Jer jedna stvar je očigledno prekršiti prvila, a sasvim druga plivati po sivoj zoni dok se ta siva zona ne ukloni tehničkom direktivom i promjenom pravila.



          1
          1

          0
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          @wapi dokazano je brisanje softwarea i sa tehnologijom koja postoji se definitvno moglo vidjeti da li postoji ili ne tc kao lc na tom bennetonu. Druga je stvar da li su to željeli. Imali bi dominantni williams i propalu sezonu.


          0
          -1

          1
      • Marlboro
        AMG Donator Prikaži

        uf uf uf… sta da je Ferrari napravio najbolji motor bi li tada ti unaprijed dogovoreni tokeni izmedju FIAe i Mercedesa koristili Mercedesu? A tko je branio Ferrariju da napravi najbolji PU u hibridnoj eri? – bas nitko



        2
        -5

        7
      • Lewis Hamilton 44
        Berislav Donator Prikaži

        Idemo redom:
        -Nisam te silio na to.
        -Notorna neistina. Svi su imali nekoliko godina prije (FIA je objavila pravila) JEDNAKU priliku.. JEDAN proizvođač PU je izjavio da njega elektrika ne zanima.
        -CW je konzultiran u svezi naplatka te su ga (na njegovu sugestiju) prepravili (začepili otvore).
        -Kako je upotreba dodatne količine ulja u zoni sagorjevanja bila “siva zona” pravilnika, NIJE bilo kazne, te je FIA dopunila pravilnik. Neznam zašto i kakav senzor (?)
        -Poradi tvoje informiranosti, Mercedes se je konzultirao sa FIA prije ugradnje i dobio dozvolu a nije radio skrivečki i time pokušao varati.
        -Kažnjen je.
        -Ovo ide na račun FIA, a ne Mercedesa.
        -Ferrari je više od godinu dana varao cijeli smisao i sadržaj F1 pa i nas fanove. Mercedes sudjeluje u F1 u okviru FIA pravila. Svijestan je da ukoliko pogriješi biti će upozoren/kažnjen kao i ostali na gridu.
        Nadam se da nisam nešto propustio. Mali savjet, ako želiš komentirati nečiji tekst, preporučljivo je pažljivo ga pročitati prije toga.



        7
        -2

        9
    • Ferrari
      dAr1o77 Prikaži

      Razvoj hibridnih motora godinu dana prije svih, FRIC, gorio je ulje prije svih na gridu…Kod testiranja guma za 2014 je koristio zadnji bolid koji je imao i odradio 1000 krugova u Barceloni dok je Ferrrari koristio bolid star 2-3 godine za test tih istih guma.
      U zadnje vrijeme sto mi znamo samo za felge, tlakove u gumama i zadnji DAS sto mi pada na pamet.
      Ne volim nikog pljucat ali brate mili nikad za nista nisu kaznjeni niti su puno protestirali protiv njih, ali zato oni vole protestirat kad im se netko priblizi na gridu pa vole optuzit recimo Ferrari za dvije baterije,a dobro se zna da te dvije baterije ferrari koristi od 2014 i ne moze ni blizu doci.
      Kad Ferrari uzme pole position HAM odmah govori JET MODE.
      Katastrasno



      6
      -1

      7
    • Alfa Romeo
      Tito Prikaži

      Cek cek koja je ono bila kazna za merc sa laziranjim pritisaka u gumama ??? PROSVIJETLI NAS Ili koja je ono bila kazna za nepostojece testiranje guma 2013 god…dok su POŠTENI vozaci bili na suncanju ……… I da vjerujem da je ferrari koristio vise od 100 litara protoka goriva cjelo ovo vrijeme ali senzor to nije pokazao sto znaci da nema se dokaza a zasto nema dokaza zato sto su proslu sezonu mislim renault uvatili sa vecim protokom goriva na par sec …… mene samo zanima hoce li i ferkan proci tako jeftino kao prva dva primjera sto su napisana



      3
      1

      2
  15. Ferrari
    dAr1o77 Prikaži

    Ako moze DAS biti legalan samo za ovu sezonu onda moze i njihov PU bit legalan za 2019.
    Dok je Merc gurao ulje u PU (Party Mode) i utrku prije Belgije uveo novi motor samo da nebi morao smanjit potrosnju ulja ili o cudnovatim ovjesima, legalnim felgama, tlakovima u gumama, neregularna prednja krila (prije Kine) itd…
    Ima vjerovatno jos toga sto se zna i sto se nezna…



    7
    4

    3
  16. Histri Prikaži
    x3

    Ovako ja vidim ovu situaciju:
    U nazad godinu – dvije Ferrari ( Gacomo) zove u FIA-u (Willa)
    Gacomo “Bok Will Napravili smo neko sranje na motoru jel biste mogli pogledati dali je legalno”
    Will ” A jesi dosadan, ajde pogledati ćemo”
    Will” Reci mi što ste napravili i kako to radi”
    Gacomo ” Ma niš, tu smo nešto nadodali ovdje oduzeli , ma pogledaj sam
    Will gleda i ne kuži ništa, ali ne smije doči šefu na oči bez konkretnog odgovora dali je legalno ili ne
    Will ” Reci mi Gacomo koliko čete snage dobiti sa tom preinakom
    Gacomo ” 15 maksimalno 16 KS”

    WILL ODLAZI DO SVOG ŠEFA SA NOVIM SAZNANJIMA

    Will” šefe, Ferrari sa novom preinakom može dobiti max 15KS
    Willov Šef ” Hmmmmm kažeš 15 KS moglo bi biti dobro i da je iligalno, ako se sa 15 KS približe barem malo Mercedesu Biti e para od sponzora zovi Ferrari i reci im da su Legalni, tih 15 KS nitko neće primjetiti

    Will” Gacomo Legalni ste Piči miško tih 15 KS nitko neće primjetiti
    Gacomo svome šefu ” Šefe Kažu iz FIA-e da smo legalni da pičimo
    Šef Gacomu ” a jesi ti njima rekao da mi sa onim prekidačem imamo 50 KS više , a ne 15
    Gacomo ” nisam nisu pitali
    Šef ” BRAVO Gacomo jednog dana biti češ šef samo nastavi ovako;

    PROŠLO PAR MJESECI

    Ferariju baš i ne ide u prvenstvu za sada koriste samo 15 Ks strah ih je koristiti 50 KS kada FIA ne zna za njih
    Odluče ipak iskoristiti magično dugme, međutim Crveni bikovi skuže da nešto smrdi iza Ferraria

    Red bull (Hans) ” allo Will koji k… rade ovi iz Ferraria jesu li legalni
    Will ” jesu 100% ma imaju nekih 15 ks više
    Hans ” k….c 15KS imaju barem 50KS više
    Will ” provjeravam ”
    Will” Gacomo ; Hans se žali da imate 50 KS više a ne 15Ks
    Gacomo ” ništa nismo radili na motoru sve je kako ste vidjeli i dali nam zeleno svjetlo
    Will pa kako onda imate 50 KS više a ne 15KS
    Gacomo ” Pa nisi me pitao čemu služi ono crveno dugme je…i se sad”
    Will ” sranje kako sada ovo objasniti NISTE LEGALNI , A MI VAM DALI ZELENO SVIJETLO



    33
    29

    4
  17. Rolex
    nebum kopiral Prikaži

    osobno sam za stav da je sve dozvoljeno unutar zatvorenog vanjskog kučišta….pa ako hoćeš možeš na razlučite načine trošiti fluide, goriva, maziva u trenutcima koji ti trebaju a sve po unaprijed dodijeljenim ograničenim količinama. to bi po meni bio smisao inženjerstva. ovako je previše “sivih” zona oko kojih se svi tužakaju….nisam za špljačkanje uvredama ili nekim enigmama a sve zbog pretjerane Fia birokracije. uvijek su inženjeri a i ostali talenti dolazili do novih spoznaja i apsolutno je neprimjerno onemogućavati vizionarstvo ili neku drugu vrstu pameti koja je uključena u sport.
    ta neka nametnuta želja slabijih da vladaju moćnima se događa u posljednje vrijeme posvuda u svijetu ali je došla i do svog limita koji će se smartam morati raspasti jer je neprirodna situacija. ukoliko se ne riješe ta fundamentalna pravila, ovo su posljednje godine ovog sporta, koji će zbog nekih greta i ludosti okružene tim nametnutim hajpom vrlo skoro zabraniti ovaj sport kao apsolutno zagađivački….



    7
    5

    2
  18. Kimi Raikkonen 7
    Iceman Donator Prikaži

    Koliko vidim nitko od vlasti nije proglasio da je Ferrarijev PU nelegalan i dok je tako (a meni nesto govori da ce Ferrarijev PU uvijek biti legalan i nigdje neces cuti da je nelegalan, osim mozda iz ustiju Verstappena i ostalih dzilkosa) nemamo o cemu raspravljati. To sto je PU vjerojatno bio legalno nelegalan je druga stvar, ali dok i dalje ima “prefiks” legalan, a “sufiks” nelegalan prefiks ima pravo prvenstva i mozemo se komotno okrenuti novoj sezoni.



    5
    2

    3
  19. Bmw
    Kuki Prikaži

    Najveci problem je da navijaci ferarija ne vide da taj ferari nije nista bolji ni posteniji od mercedesa samo nesposobniji.Ferari i merc ce postati grobari ovog sporta jedan drugom su drzali ljestve,unistavali ostale timove i igrali igru u kojoj su nesposobni talijani uvijek popusili.

    manji timovi su na izdisaju,honda razmisalja o nastavku,renault je ostao sam ako ne bude pomaka otice i oni,mercedes u svemu tome nece vise imati interes i onda ce ostati samo ferari i alfa koja ce najverovatnije osvojiti prvenstvo jer ce ovi uspijet i to izgubit



    2
    0

    2
  20. Lance Stroll
    CaStroll Prikaži

    Svi nekaj tu trkeljaju o direktivama i padu snage a ne kuže da cijelu sezonu je ferkan imao najači motor ali nisu pobjeđivali pa nije bilo povoda za sumnje.Australija katastrofa , Bahrein tu su već mogli pobijedit(staza sa puno ravnih dijelova), u Kini su bili loši a Ajzerbeđanu opet najbrži.Dalje na dvije sljedeće utrke ništa(Španjolska i Monako) i onda opet dobri u Kanadi.Kaj hoću reć, cijelu sezonu su bili jaki na takvim stazama al su usrali sve kaj su mogli od kvala do utrke pa se nitko nije žalio sve dok nisu počeli pobjeđivat.Tu nije bilo nikakvog porasta snage već su vikende(neke) uspijeli odradit kolko tolko da pobijede.I tu onda nastao problem jer se ferkan malo posložio(shvatili su malo bolid i njegovu prednost-kvale) i počeo prijetit ovim “anđelima” iz merca i “svetcima” iz limenih.Na kraju kaj se tiče ovog dogovora ako su nelegalni treba ih kaznit ali isto tako ako su legalni treba reči ovim britancima , mercu , bikovima da zašute i gledaju svoja posla jer su postali prenaporni više za slušat.FIA je očito tu najviše kriva jer ako se nisu htjeli izjasnit trebali su šutit.



    3
    2

    1
    • Ferrari
      dAr1o77 Prikaži

      Sve se to vidi na njihovoj telemetriji na wallu.
      Razumio bi da su u Monzi i Spa letili ali kako objasniti da su pokidali u Singapuru?
      .


      0
      0

      0
      • Lance Stroll
        CaStroll Prikaži

        Singapur je ulična utrka slična kao ajzerbeđan više power hungry nego aero.



        1
        -1

        2
        • Ferrari
          dAr1o77 Prikaži

          Singapur je staza sa najvisim mogucim downforce levelom, a kao najslicnija joj je po downforce levelu Monaco dok je Baku staza sa malim downforceom zbog ogromnih ravnica i draga.



          1
          1

          0
        • Lance Stroll
          CaStroll Prikaži

          To je staza sa puno zavoja pod pravim kutem iz kojih je najvažnija trakcija za postizanje dobrog vremena baš kao i rusija ,ajzerbeđan ,kanada itd.



          1
          1

          0
      • Sergio Perez
        Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

        Singapur i Baku imaju zavoje pod 90, posebno Baku. Znači uspori, daj gas, uspori, daj gas. Dok Monako i recimo Mađarska su bas high downforce utrke gdje ima mnoštvo brzih zavoja, nama puno ubrzanja.

        Pa RP je kralj Bakua, čak su i u Singapuru u kvalama bili 6. a njihov bolid je operiran od downforcea.



        3
        3

        0
  21. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    “The prosecuting body and all persons taking part in the inquiry are bound by an obligation of confidentiality vis‐à‐vis third parties not concerned with the inquiry….ovo piše britnaski portal jedan da ne reklamiram, nadalje iako se imunitet ferrari-u nigdje ne spominje ukoliko je momčad radila ‘u dobroj vjeri’ pri pomaganju FIA-inom istražnom tijelu u otkrivanju eventualnih rupa u pravilniku imunitet se u pravilu daje ako istraga ne otkrije da su namjerno htjeli varati…nadalje prenosim – postoji mogućnost da je rezultat otkrio nešto na što nitko dosad nije sumnjao i ovo otkriće bi poremetilo rezultate budućih istraga i sl…



    3
    3

    0
    • Ferrari
      sisavac Donator Prikaži

      meni se čini da su otkrili neku rupu u pravilniku ili grešku na nekom dijelu opreme (senzor, pumpa ili nešto drugo) koji daje treća strana, za koju ako otkriju detalje bi moglo napraviti velike probleme jer se lako iskoristi.


      0
      0

      0
  22. Ferrari
    miki the pirate Donator Prikaži

    Ovi britanci su nam izgleda odlučili ogaditi F1… ofenziva na svim frontama. Pa eboihbog jel vide oni išta u zadnjih 6 godina osim kako od Hamiltona napraviti GOAT – no matter what?
    Jedino me tješi da su oni vidjeli na testiranjima nešto što mi nismo, pa im se tresu gaće… al dvojim.



    4
    0

    4
  23. Marlboro
    Hey You Donator Prikaži

    Sve što treba znati o ovom slučaju i o ostalim slučajevima u svim porama društva ne samo F1 i sportu je sljedeće.

    Ko ima više para, utjecaja i podmazanih ljudi koji donose odluke taj je gore. Ko ima manje taj je dolje.

    Na tu fundamentalnu činjenicu onda zaljepiš drugu a to su mediji.

    Ako još uz to držiš medije e onda ti ne može nitko ništa.

    To je osnova. Utjecaj 50 %, mediji 25 % i onda ostane sposobnost 20 % i sreća 5 %. Pa se ponekad dogodi da Leicester uzme premiership – sreća primjer ili da Atletico Madrid uzme Primeru sposobnost primjer.

    Tako funkcionira ovaj svijet. Tako je fukncionirao zadnji 2k godina i tako će funkcionirati dok nas ne spiči jebeni asteroid.

    Jedino je pitanje tko se bolje snašao i to bolje pliva u toj bari.

    U F1 je kristalno jasno tko je najbolji plivač već godinama. I to ne znači da ostali nebi rado u kožu najboljeg plivača – bi i te kako, da su dovoljno sposobni.



    3
    3

    0
  24. Ayrton Senna
    Hr1982 Prikaži

    Kaj je sektasi i kad Ferrari vara opet Merc vara u vasim debilnim glavama . Zadnja poruka od mene na ovom forumu . Poz sekta Ferrari
    Neznam samo kaj vi mislite da ekipe trose milione a da se nebi zalili da se Mercu pomaze svasta oni na gridu glupi a vi svi pametni bravo neznam kak sam uopce doso nes napisat al moro sam ajmo minusi !



    4
    -5

    9
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Imaš pravo da je ovo zadnja poruka na ovom forumu. Kad se registriraš s drugim nadimkom nastoj ne zvati ljude s kojima komuniciraš sektašima i debilima. Ništa ne postigneš (osim bana), a samo pokazuješ da ti nedostaje kućnog odgoja. Pozdrav.



      8
      5

      3
  25. lukarak Donator Prikaži

    Posebno mi se svidja ovo da zadrzavaju pravo legalne akcije. A Red Bull se javio da zeli 24 milijuna funti jer nije bio drugi u poretku konstruktora.

    Inace, super mi je ovo kako se da prednost F motora umanjuje kao “eto gledajte Haas i Alfu di su”. Sto bi tek Mercedes trebao reci, njihov motor je u jos losijem Williamsu



    4
    3

    1
  26. Ferrari
    KimiForever Prikaži

    Možda je ova Formula samo jedan veliki reality sa jednin likon (Ferrari) koji se sam bori protiv svih (FIA, Mercedes, Red Bull). Unatoč svin peripetijama i nemogućin zadacima koji su isprid njega i iako izgledi nisu nikako na njegovoj strani, on i dalje ustraje u toj never ending borbi dobra i zla. U tom scenariju je stavljeno da svi ostali moraju imat averziju i netrpeljivost prema ovom liku, kako bi se mogla odvijat radnja i kako bi gledanost bila visoka i kako bi se zaintrigirali novi gledatelji.


    0
    -2

    2
  27. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Znaci motor je što?
    FIA i Ferrari su sklopili nagodbu zato jer FIA nije mogla utvrditi što Ferrari točno radi pa su im ovi pokazali i žele zaštiti svoje vlasništvo od ostalih ekipa. Motor je bio regularan, ali interno se dogovorili da nije legalan za 2020. ( Binoto: motor nije snažan kao prošle godine)
    Scenarij 2.
    Interno se dogovorili da je legalan i za sezone dalje, pošto su FIA ukazali što sve rade i nije nikakva siva zona nego inovacija gdje se također žele zaštiti od ostalih ekipa?( Binoto pila naopako).
    Uh



    2
    0

    2
    • Sor38 Prikaži

      Ok i da je tako…zašto nisu jednostavno izašli s priopćenjem da je sve legalno i nikom ništa…a ovako kak su oni napravili,je potpuno normalno da se ostale ekipe žale..
      Čuj to.. imamo interni dogovor i to je tajna..??



      1
      0

      1
      • Ferrari
        blejky Donator Prikaži

        Za tvoju informaciju i mercedes je bio na tom istom internom dogovoru sa FIA nakon njihovog malog testa sa gumama i isto se nije išlo pred IT. Tako da ……

        PS: Pročitaj si pravilnik o tome FIA zadržava pravo da ne objavi svoje nalaze stoji ti crno na bijelo u pravilniku.

        The procedure used was an unusual one, but in fact it is outlined in the FIA’s own Judicial and Disciplinary rules document.

        That explains in detail how an investigation can be conducted behind closed doors as an initial step before the FIA decides either to drop it or to proceed further by taking the matter to the International Tribunal for a more formal process.



        1
        0

        1
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          @blejky
          odakle vadiš te podatke????
          The matter subsequently went to the IT. Mercedes and Pirelli both received reprimands, and the team was banned from an upcoming young driver test at Silverstone.


          0
          -4

          4
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          Otišlo je pred IT tek nakon što su se službeno žalili Red Bull i Ferrari do toga je bio interni dogovor bez da se upliće IT.
          Pročitaj malo povijest i činjenice koje su javne i dostupne svima.



          2
          2

          0
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          kažeš prvo da se nije išlo, pa te ja ispravim i sad kažeš da se išlo. bravo.
          samo mi još citiraj detalje internog dogovora merca i fia-e jer ih ne mogu pronać.


          0
          -1

          1
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          jesam glup, interni je dogovor, nema detalja.
          samo mi podastri dokaz da je dogovor postojao.


          0
          -2

          2
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          Kao prvo nije se išlo na IT odmah, već iza zatvorenih vrata se rješavalo kao i sada.
          Tek nakon službenog protesta je slučaj prebačen pred IT.
          E sad što ti uporno pokušavaš izvrnuti činjenice kako se odmah išlo pred IT je tvoja stvar a svako sa pristupom internetu može naći i vidjeti da to nije istina i koliko god se ti trudio pisati drugačije ne znači da će postati istinom.



          2
          1

          1
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          jesam glup, interni je dogovor, nema detalja.
          samo mi podastri dokaz da je dogovor postojao

          Pa sam činjenica da nije bilo službene reakcije na očigledno varanje bi ti trebala govoriti nešto bar netkome tko je i napola budan bi barem sugeriralo tako, jer da je bilo sankcija od strane FIA misliš da bi Red BUll i Ferrari uložili službeni protest?



          2
          2

          0
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          brkaš istragu sa nagodbom *.
          *u ovoj poviše raspravi smo koristili riječ ‘dogovor’ umjesto ‘nagodba’ da ne bi bilo zabune.



          1
          -1

          2
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          Mislim kako bi netko trebao dati dokaz kad se nešto radilo iza zatvorenih vrata. Ista stvar za ovo sada sa Ferrariem.
          Dokaži ti meni da su oni radili išta ilegalno gdje su dokazi? Nema ih a, zašto ih nema jer se radilo iza zatvorenih vrata kao u slučaju mercedesa sa gumama bar do trenutka službenog protesta. I nakon toga opet neznamo šta se događalo prije službeno protesta od strane rb-a i SF-a i vjerovatno nikada nećemo znati.
          Tako da je sva ova rasprava samo akademska jer ni ja ni ti ne možemo potkrjepiti svoje izjave sa bilo kakvim dokazima. A zašto jer ih nema bar ne nama smrtnicima.



          2
          2

          0
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          ne, nije ovo gore rasprava o legalnosti. ovo je rasprava je li merc za svoj tajni test guma imao isti deal (internu nagodbu/dogovor) sa fia-om kao i sad ferrari sa fia-om.
          ti kažeš da je, a ja kažem da nije i lijepo sam ti objasnio zašto nije.
          nisi dobro upoznat sa procedruom, ne čitaš pažljivo, brkaš pojmove, makar koristimo istu vijest od jučer sa motorsporta.


          0
          -1

          1
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          Ajmo sve iz početka.
          Reci ti meni dali ti starno vjeruješ da bi RB i SF uložil formalni protest kao ovih sedam ekipa sada da nije bilo nekakvog internog dogovora tada?
          Jer ipak svi znamo da formalne proteste inače ekipe rade iz dosade da popune prazninu izeđu GP vikenda.
          Pa ipak se ne ulaže formalni protest protiv nekoda reda radi bar ja tako mislim.
          Bar meni sugerira da nije bilo sve čisto i transparentno. Jer da je zašto protest onda?



          2
          2

          0
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          nije bilo internog dogovora, tj. nagodbe između fia-e i merca prije protesta rb-a, mcl-a i ferrarija.
          koliko puta ti to moram objašnjavat?


          0
          -1

          1
        • Ferrari
          blejky Donator Prikaži

          nije bilo internog dogovora, tj. nagodbe između fia-e i merca prije protesta rb-a, mcl-a i ferrarija

          Pa zašto onda službeni protest za boga miloga da je FIA odmah odradila posao čisto i uredno.
          Ma jeb….š sve ovo ajmo radije na pivo.



          2
          2

          0
  28. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Ovo nikome nije trebalo.



    3
    3

    0
  29. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Tako su te ostale ekipe kogle pripitati fiu i Merc kako to da je das sada legalan a za 12 mjeseci nece biti? Zasto? Sto ce se to promjeniti po pitanju ovjesa nagodinu da sada to prolazi a nagodinu ne? No izgleda da ih sve boli kiki kad je Merc u pitanju. Mislim ono koji apsurd, sad je legalbo i oni ga jedini imaju i znaju da to nitko nece razvijat jer nagodinu ga nema. Koja je tu razlika od ovoga sa Ferrarijem? Lani legalan motor i vise mozda nije? Ja koliko se sjecam iz fie su izjavili lani da nisu nasli nista sporno i da ce dalje nastaviti pratiti rad Ferrarijevog motora.kontroliraju im motor i baterije skoro 2 godine i kao sad najednom je mozda to mimo pravilnika? Ako je itko za ovu situaciju kriv to je Fia i nitko drugi taman da motor nije bio po ps-u. I za kraj slazem se da je obrazlozenje ispitivanja tog motora i zakljucak glup da boli glava. Drugacija reakcija n8je ni mogla biti.



    1
    1

    0
  30. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    sezona nije ni počela, a već imamo članak s preko 100 komentara. :)
    nadam se da će i sezona biti jednako zanimljiva/komentirana.



    3
    3

    0
  31. Mclaren
    raca Prikaži

    Nek i ostane tako. Ako nisu mogli dokazati tijekom sezone, ne će ni sad. Ne bih volio da McLaren napreduje za zelenim stolom, ako već nisu na stazi


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.