Recenzija Drive to Survive: 2. epizoda

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Recenzija

Dok smo u prvoj epizodi nove sezone Netflixovog Drive to survive dobili ‘od svega pomalo’ druga epizoda posvećena je američkoj momčadi Haas F1 Team i svim turbulencijama koje su ih snašle u razdoblju od priprema za sezonu do zaključno s Velikom nagradom Velike Britanije.

Proteklu sezonu obilježila je dominacija momčadi Mercedes AMG Petronas Motorsport (za one koji nisu sigurni u puni naziv), ali i napeta ‘midfield’ borba. Čak 5 momčadi imalo je ambiciju na kraju sezone postati ‘best of the rest’, a pokriće za takav stav itekako je imao Haas F1 Team. Velika očekivanja momčadi potkrijepljena su konstantnim rastom ekipe iz sezone u sezonu i dolaskom novog glavnog sponzora, kontroverznog branda Rich Energy, čijeg smo bradatog izvršnog direktora imali prilike vidjeti i više od očekivanog.

Haas je momčad koja primjenjuje drugačiju politiku u odnosu na druge ekipe – dizajn i proizvodnju dijelova bolida prepuštaju dobavljačima poput Dallare i Ferrarija. To im donosi vremensku i financijsku prednost u odnosu na ostale momčadi, ali i određeni rizik pri razvoju bolida. Iako su takvom poslovnom strategijom došli do određenih uspjeha u prve tri sezone postojanja (2016-18), ove sezone je to došlo na naplatu. S iznimkom vrlo dobrog šestog mjesta Kevina Magnussena u Australiji, Haas je imao velikih problema s izvlačenjem performansi iz bolida. Nemogućnost zagrijavanja guma i pregrijavanje motora donosili su loše rezultate utrkom za utrkom, a frustracije i tenzije u ekipi su rasle.

Središnja točka epizode jest Guenther Steiner, ekscentrični šef momčadi poznat po bezdlakom jeziku i živopisnim osvrtima na svakodnevicu sporta. Gotovo cijelu epizodu imamo priliku gledati Steinerov modus operandi koji se zapravo svodi na javno zadirkivanje vozača koje graniči s ponižavanjem (posebno duhovita replika Grosjeanu u prvoj epizodi), istresanja na glavnog mehaničara i prijetnje otkazom. Posebno zanimljiva je scena ispijanja kave Steinera i vlasnika momčadi Genea Haasa, gdje Haas ističe težinu situacije. Peripetije za američku momčad se nastavljaju povlačenjem Rich Energy-ja iz sponzorskog ugovora, a kulminiraju katastrofalnim raspletom u Silverstone-u.

Monotonija nemoći i neuspjeha na pisti razbijena je kadrovima Magnussenova jedrenja i Steinerovim trenucima s obitelji, koji za cilj imaju prikazati ljudsku stranu protagonista, izvan profesionalnog okruženja. Dok Magnussen odiše ravnodušnošću prema momčadi i ograđivanjem od neuspjeha, Steiner pokazuje jedno simpatičnije lice čovjeka koji voli i živi svoj posao, ali se slama pod pritiskom.

Upravo taj zakulisni ljudski faktor donosi nešto drugačije u odnosu na sami sport u kojem smo navikli na visoki standard učinkovitosti i gotovo robotsku preciznost vozača, što je Netflix itekako iskoristio. Budući da je u službenim prijenosima utrka ove godine glavnina prezentacije (s razlogom) bila usmjerena na konkurentnije momčadi, na Haas smo gledali više u kontekstu humorističnog oduška nego bilo kojeg drugog (Steinerovim rječnikom ‘A bunch of wankers’), stoga bi bilo interesantno saznati što je zapravo pošlo po zlu sezone 2019. Suprotno očekivanju, pravi odgovor na to pitanje nećemo dobiti budući da ga ni Haas-ovci nisu odgonetnuli. Ovdje se dakle radi o dokumentaciji perioda jedne ekipe zahvaćene krizom i dubljim problemima nego što su sami sebi voljni priznati – bez raspleta na vidiku, bilo pozitivnog bilo negativnog. Pomoću vrhunske montaže i kreativnih produkcijskih rješenja Netflix je nedostatak uzbudljivijeg sadržaja na mahove učinio zanimljivim.

OCJENA: 6/10

Luka Softić

Podrži nas