F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

FIA potvrdila – DAS legalan za ovu sezonu, zabranjen od iduće

Lovro Andraka

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Mercedesov DAS (dual axis steering) sustav i njegova legalnost jedne su od glavnih tema ovogodišnjeg prvog predsezonskog testa u Barceloni.

FIA je potvrdila – sustav je prema pravilima za 2020. legalan, no prema pravilima za 2021. nije dozvoljen.

Razvoj sustava zasigurno nije jednostavan ni jeftin proces, stoga će momčadi, pogotovo one skromnijeg budžeta, morati dobro razmisliti isplati li im se razvijati sustav samo za jednu sezonu.

Šef Racing Pointa Otmar Szafnauer ovako vidi tu situaciju:

“Čak i u ovakvoj godini [gdje se većina razvoja ne može prenijeti na iduću godinu zbog promjene pravila], ako pravi veliku razliku, trebali bismo ga napraviti. Ovisi o ulaganjima i koristi, ako su ulaganja ogromna, a korist mala, vjerojatno ga nećemo raditi, a ako je obrnuto, onda hoćemo.”

Racing Pointov RP20 neodoljivo podsjeća na prošlogodišnji Mercedes W10, stoga su novinari upitali Szafnauera može li jednostavno kupiti DAS sustav od Mercedesa:

“Zanimljivo da spominjete to, iako mi ne kupujemo upravljački sustav od Mercedesa, mislim da je legalno kupiti. Mislim da je to prenosiv dio prema pravilima, tako da je ok – iako mi to ne radimo. Mislim da je moguće što se tiče legalnosti, ali mi to ne želimo.”

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naš zadnji Donator je: Har Kl.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Lovro Andraka
Pulsmedia autor
549 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

30 komentara

  1. Kevin Magnussen 20 Grah0 Donator Prikaži
    Nagrada "Bono" za ponavljanje iritantne paroleNagrada "Bono" za ponavljanje iritantne parole

    Ferrari International Assistance…



    11

    7
  2. Taman zgodno da ne nikome ne isplati razvijati samo za ovu sezonu… interesantna taktika



    15

    1
  3. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …ok, sad mi je jasno zašto su merc momčadi poduprle ostanak na prošlogodišnjim gumama…ili da kažem ‘u tom grmu leži zec…



    12

    1
  4. Marlboro Hey You Prikaži

    Johnny…..

    What the fuck?

    LoL



    4

    0
  5. Ferrari blejky Donator Prikaži

    Pare vrte gdje burgija neće….



    7

    0
  6. Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

    Zanimljivo kako je ovo Mercedes bas uveo, ekipa koja je dobar dio prošle sezone jedina razumijela gume i nisu imali problem s njima. Sad odjednom imaju potrebu raditi neke seme sa zagrijavanjem prednjih guma.
    Koliko sam shvatio najveci benefit DASa je da na pravcu on povuce volan i zagrije gume, što znaci da na kraju pravca si pouzdan na kocenju, mozes si dopustiti jos koji metar gasa prije kocenja i jos kao taj sustav bi trebao stediti gume?
    Ako sam ja kvalitetno shvatio ovo zvuci kao ogromna prednost.



    8

    1
    • Ma neee… evo britanci se upljuvaše objašnjavajući kako je to mooožda 0,05sec/krug ako i toliko.



      2

      0
    • Ne služi to za zagrijavanje guma već čuvanje.Povučeš volan i imaš manju gaznu površinu na asfaltu i još k tome dobiješ malo brzine jer gume stvaraju manji otpor.Pri ulasku u zavoj postaviš kotače tako da imaju veću gaznu površinu pa dobiješ više gripa.Sve skupa vrijedi dovoljno da Mercedes to uzme u obzir znači sigurno više nek ovi Britanci kenjaju.



      6

      2
      • Toe in-out nema toliko veze sa veličinom gazne površine… to je camber na što ti misliš. Toe utječe na veće ili manje “trljanje” gume o stazu… ako nije paralelean (0) sa smjerom kretanja onda povećava trošenje tj. više se zagrijava guma.



        7

        0
        • Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

          Tako je, kolega iznad je polupao loncice…. da se mijenja chamber koliko sam ja shvatio to bi bilo nelegalno tj nakon parc fermea ne bi se moglo vise mijennati


          0

          0
      • Mattia Binotto Tuzlaensis Prikaži

        Ko bi rekao da će se Britanci ovoliko lomiti godinama da opravdaju genijalnost i tehničku superiornost jedne njemačke momčadi 😂



        2

        0
  7. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Zasto retrovizori na halou nisu bili legalno godinu dana onda? Jadno



    14

    1
  8. Zanima me kako to utiče na trošenje guma, ako dolazi do blagog sužavanja gaznog traka, što bi mi Bosanci rekli špure, tu ne vidim drugu prednost osim na kočenju. Na pravcima bi sigurno gubio brzinu, trebalo bi više snage.



    1

    0
  9. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Ok, nedorecena pravila.. Mercedes pito, FIA rekla moze, ovi razvijali X godina..
    Ne vidim cemu onda promjena pravila za 2021. ako je to OK..
    Ili nije OK pa ce pustit ovu sezonu jer su vec razvili i implementirali a zabranit za 2021. da nemaju tu prednost od restarta pravilnika..
    Legalan ovaj DAS ili ne, neka ulazu protest oni koji razumiju kako to funkcionira..



    16

    1