Mercedesov DAS (dual axis steering) sustav i njegova legalnost jedne su od glavnih tema ovogodišnjeg prvog predsezonskog testa u Barceloni.
FIA je potvrdila – sustav je prema pravilima za 2020. legalan, no prema pravilima za 2021. nije dozvoljen.
Razvoj sustava zasigurno nije jednostavan ni jeftin proces, stoga će momčadi, pogotovo one skromnijeg budžeta, morati dobro razmisliti isplati li im se razvijati sustav samo za jednu sezonu.
Šef Racing Pointa Otmar Szafnauer ovako vidi tu situaciju:
“Čak i u ovakvoj godini [gdje se većina razvoja ne može prenijeti na iduću godinu zbog promjene pravila], ako pravi veliku razliku, trebali bismo ga napraviti. Ovisi o ulaganjima i koristi, ako su ulaganja ogromna, a korist mala, vjerojatno ga nećemo raditi, a ako je obrnuto, onda hoćemo.”
Racing Pointov RP20 neodoljivo podsjeća na prošlogodišnji Mercedes W10, stoga su novinari upitali Szafnauera može li jednostavno kupiti DAS sustav od Mercedesa:
“Zanimljivo da spominjete to, iako mi ne kupujemo upravljački sustav od Mercedesa, mislim da je legalno kupiti. Mislim da je to prenosiv dio prema pravilima, tako da je ok – iako mi to ne radimo. Mislim da je moguće što se tiče legalnosti, ali mi to ne želimo.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ferrari International Assistance…
11
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kliknuo na prijavu umjesto reply
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
???
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Taman zgodno da ne nikome ne isplati razvijati samo za ovu sezonu… interesantna taktika
15
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ne brini se, bit će onih koji će razvijat.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ŠOK!!! ili ne….
13
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…. i nevjerica
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…i vjeverica
15
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vjeverica ateista – nevjerica
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…ok, sad mi je jasno zašto su merc momčadi poduprle ostanak na prošlogodišnjim gumama…ili da kažem ‘u tom grmu leži zec…
12
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Johnny…..
What the fuck?
LoL
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pare vrte gdje burgija neće….
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zanimljivo kako je ovo Mercedes bas uveo, ekipa koja je dobar dio prošle sezone jedina razumijela gume i nisu imali problem s njima. Sad odjednom imaju potrebu raditi neke seme sa zagrijavanjem prednjih guma.
Koliko sam shvatio najveci benefit DASa je da na pravcu on povuce volan i zagrije gume, što znaci da na kraju pravca si pouzdan na kocenju, mozes si dopustiti jos koji metar gasa prije kocenja i jos kao taj sustav bi trebao stediti gume?
Ako sam ja kvalitetno shvatio ovo zvuci kao ogromna prednost.
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma neee… evo britanci se upljuvaše objašnjavajući kako je to mooožda 0,05sec/krug ako i toliko.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aerodinamicki to moze biti slucaj u pojedinom krugu. Ali puno vise se dobiva na cuvanju guma. Sto znaci i da Merc moze agresivniji setup postavit za trku, dok ce drugi morati balansirati.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne služi to za zagrijavanje guma već čuvanje.Povučeš volan i imaš manju gaznu površinu na asfaltu i još k tome dobiješ malo brzine jer gume stvaraju manji otpor.Pri ulasku u zavoj postaviš kotače tako da imaju veću gaznu površinu pa dobiješ više gripa.Sve skupa vrijedi dovoljno da Mercedes to uzme u obzir znači sigurno više nek ovi Britanci kenjaju.
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Toe in-out nema toliko veze sa veličinom gazne površine… to je camber na što ti misliš. Toe utječe na veće ili manje “trljanje” gume o stazu… ako nije paralelean (0) sa smjerom kretanja onda povećava trošenje tj. više se zagrijava guma.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tako je, kolega iznad je polupao loncice…. da se mijenja chamber koliko sam ja shvatio to bi bilo nelegalno tj nakon parc fermea ne bi se moglo vise mijennati
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ko bi rekao da će se Britanci ovoliko lomiti godinama da opravdaju genijalnost i tehničku superiornost jedne njemačke momčadi ?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zasto retrovizori na halou nisu bili legalno godinu dana onda? Jadno
14
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Neznam mozda sigurnosni razlog
2
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zanima me kako to utiče na trošenje guma, ako dolazi do blagog sužavanja gaznog traka, što bi mi Bosanci rekli špure, tu ne vidim drugu prednost osim na kočenju. Na pravcima bi sigurno gubio brzinu, trebalo bi više snage.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Na pravcima bi trebalo utjecati na manju potrošnju guma.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svi imaju manje ili više toa… i naprijed i nazad… samo kad ga anuliraju na pravcu bolje čuvaju gumu i imaju manje draga
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ok, nedorecena pravila.. Mercedes pito, FIA rekla moze, ovi razvijali X godina..
Ne vidim cemu onda promjena pravila za 2021. ako je to OK..
Ili nije OK pa ce pustit ovu sezonu jer su vec razvili i implementirali a zabranit za 2021. da nemaju tu prednost od restarta pravilnika..
Legalan ovaj DAS ili ne, neka ulazu protest oni koji razumiju kako to funkcionira..
16
1