Bok! F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. Stoga, kako bismo mogli nastaviti raditi ono što radimo od 2015. - molimo da za ovu stranicu onemogućite AdBlock. Hvala :)
Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.
Mercedesov DAS (dual axis steering) sustav i njegova legalnost jedne su od glavnih tema ovogodišnjeg prvog predsezonskog testa u Barceloni.
FIA je potvrdila – sustav je prema pravilima za 2020. legalan, no prema pravilima za 2021. nije dozvoljen.
Razvoj sustava zasigurno nije jednostavan ni jeftin proces, stoga će momčadi, pogotovo one skromnijeg budžeta, morati dobro razmisliti isplati li im se razvijati sustav samo za jednu sezonu.
Šef Racing Pointa Otmar Szafnauer ovako vidi tu situaciju:
“Čak i u ovakvoj godini [gdje se većina razvoja ne može prenijeti na iduću godinu zbog promjene pravila], ako pravi veliku razliku, trebali bismo ga napraviti. Ovisi o ulaganjima i koristi, ako su ulaganja ogromna, a korist mala, vjerojatno ga nećemo raditi, a ako je obrnuto, onda hoćemo.”
Racing Pointov RP20 neodoljivo podsjeća na prošlogodišnji Mercedes W10, stoga su novinari upitali Szafnauera može li jednostavno kupiti DAS sustav od Mercedesa:
“Zanimljivo da spominjete to, iako mi ne kupujemo upravljački sustav od Mercedesa, mislim da je legalno kupiti. Mislim da je to prenosiv dio prema pravilima, tako da je ok – iako mi to ne radimo. Mislim da je moguće što se tiče legalnosti, ali mi to ne želimo.”
Morate biti logirani za komentiranje.
Ferrari International Assistance…
11
7
Kliknuo na prijavu umjesto reply
2
0
???
4
0
Taman zgodno da ne nikome ne isplati razvijati samo za ovu sezonu… interesantna taktika
15
1
ne brini se, bit će onih koji će razvijat.
9
0
ŠOK!!! ili ne….
13
0
…. i nevjerica
9
0
…i vjeverica
15
0
Vjeverica ateista – nevjerica
3
0
…ok, sad mi je jasno zašto su merc momčadi poduprle ostanak na prošlogodišnjim gumama…ili da kažem ‘u tom grmu leži zec…
12
1
Johnny…..
What the fuck?
LoL
4
0
Pare vrte gdje burgija neće….
7
0
Zanimljivo kako je ovo Mercedes bas uveo, ekipa koja je dobar dio prošle sezone jedina razumijela gume i nisu imali problem s njima. Sad odjednom imaju potrebu raditi neke seme sa zagrijavanjem prednjih guma.
Koliko sam shvatio najveci benefit DASa je da na pravcu on povuce volan i zagrije gume, što znaci da na kraju pravca si pouzdan na kocenju, mozes si dopustiti jos koji metar gasa prije kocenja i jos kao taj sustav bi trebao stediti gume?
Ako sam ja kvalitetno shvatio ovo zvuci kao ogromna prednost.
8
1
Ma neee… evo britanci se upljuvaše objašnjavajući kako je to mooožda 0,05sec/krug ako i toliko.
2
0
Aerodinamicki to moze biti slucaj u pojedinom krugu. Ali puno vise se dobiva na cuvanju guma. Sto znaci i da Merc moze agresivniji setup postavit za trku, dok ce drugi morati balansirati.
4
0
Ne služi to za zagrijavanje guma već čuvanje.Povučeš volan i imaš manju gaznu površinu na asfaltu i još k tome dobiješ malo brzine jer gume stvaraju manji otpor.Pri ulasku u zavoj postaviš kotače tako da imaju veću gaznu površinu pa dobiješ više gripa.Sve skupa vrijedi dovoljno da Mercedes to uzme u obzir znači sigurno više nek ovi Britanci kenjaju.
6
2
Toe in-out nema toliko veze sa veličinom gazne površine… to je camber na što ti misliš. Toe utječe na veće ili manje “trljanje” gume o stazu… ako nije paralelean (0) sa smjerom kretanja onda povećava trošenje tj. više se zagrijava guma.
7
0
Tako je, kolega iznad je polupao loncice…. da se mijenja chamber koliko sam ja shvatio to bi bilo nelegalno tj nakon parc fermea ne bi se moglo vise mijennati
0
0
Ko bi rekao da će se Britanci ovoliko lomiti godinama da opravdaju genijalnost i tehničku superiornost jedne njemačke momčadi ?
2
0
Zasto retrovizori na halou nisu bili legalno godinu dana onda? Jadno
14
1
Neznam mozda sigurnosni razlog
2
3
Zanima me kako to utiče na trošenje guma, ako dolazi do blagog sužavanja gaznog traka, što bi mi Bosanci rekli špure, tu ne vidim drugu prednost osim na kočenju. Na pravcima bi sigurno gubio brzinu, trebalo bi više snage.
1
0
Na pravcima bi trebalo utjecati na manju potrošnju guma.
0
0
Svi imaju manje ili više toa… i naprijed i nazad… samo kad ga anuliraju na pravcu bolje čuvaju gumu i imaju manje draga
0
0
Ok, nedorecena pravila.. Mercedes pito, FIA rekla moze, ovi razvijali X godina..
Ne vidim cemu onda promjena pravila za 2021. ako je to OK..
Ili nije OK pa ce pustit ovu sezonu jer su vec razvili i implementirali a zabranit za 2021. da nemaju tu prednost od restarta pravilnika..
Legalan ovaj DAS ili ne, neka ulazu protest oni koji razumiju kako to funkcionira..
16
1