F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Vettel komentira Mercedesov kontroverzni “DAS” sustav

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Ferrarijev Sebastian Vettel vjeruje da je Mercedesov kontroverzni sustav imena “DAS” težak za upravljanje od strane vozača, te ga uspoređuje s F-ductom koji mu je ličio na “trčanje u japankama”.

Vettel kaže da je njegova ekipa prvi put vidjela takav sistem kad su gledali onboard snimku s bolida Lewisa Hamiltona.

“Vidio sam to i pričali smo o tome za ručkom. Izgleda zanimljivo, a pretpostavljam da je i legalno, čim to koriste.”

“Ne znam funkcionira li. Pretpostavljam da je puno posla obavljeno kako bi se sustav pripremio za testiranje, a vjerojatno nije tako jednostavno za vozača da njime operira. Vidjet ćemo, ali to je za nas bila novost.”

Vettel se prisjetio F-duct sustava kojeg je razvio McLaren, a koji je od vozača tražio da koriste ruke ili koljena za aerodinamički benefit.

“Mislim da je neobično kad odjednom osjećate da imate upravljač u rukama. Zamišljam da je čudan osjećaj. Ali, ako je brže i niste zabrinuti – onda birate ono što je brže.”

“Imali smo F-duct prije puno godina i na većini staza smo vozili s jednom rukom. To nije bilo sigurno, ali je bilo brzo.”

“Radite ono što morate raditi, ali zato imamo FIA-u da brine o nama i osigura da sustav ima smisla i da imamo ruke na volanu.”

Svoj zadnji komentar je pojasnio:

“Zamislite da trčite u tenisicama i onda odjednom traži da ih zamijenite japankama. Možete ih poslušati, ali je osjećaj drastično različit. Ovo nije toliko ekstremno, ali kad dodate nešto novo onda je osjećaj čudan na početku. Međutim, ako vam daje prednost pred konkurencijom i ako ga možete naučiti koristiti – zašto ne?”

Podrži nas

Naši zadnji Donatori su: 1883 i Jester.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3359 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

15 komentara

  1. James Hunt herr_Mihael Prikaži

    Hamilton bi na Vettelovom mjestu rekao da je ovaj sustav ilegalan i da ga treba zabraniti. Vettel nula u psihološkim igricama i pritisku na protivnike.



    31

    6
  2. Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

    Zanimljiva taktika ferrarija ;)



    13

    0
  3. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …talijanski autosprint je prenio da je sustav legalan i da je merc unaprijed postavio pitanje legalnosti FIA-i te da je odobreno… što se tiče benefita kroz zavoje ‘toe’ donosi na upravljivosti dok na ravnom ‘izravnavanje’ kotača doprinosi boljem hlađenju prednjih kotača…ako se ne varam navodno je i kod stražnjeg ovjesa merc-a uvedena neka aero novotarija pa ako netko ima oko toga objašnjenje nek molim pojasni za nas ‘vulgaris publikum’…



    10

    2
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      @limitmaker1
      Ted Kravitz je objašnjavao neki dan detalj oko zadnjeg ovjesa. Uglavnom suma summarum je ovo ako sam dobro shvatio:
      kut između vilica stražnjeg ovjesa je kod MB manji nego kod svih ostalih bolida, zato jer pod tim kutem se zrak koji tuda prolazi puno manje uznemiri i onda daje više downforcea na stražnji difuzor.
      Pod tim kutem sile koje se prenose su veće, pa stoga elementi ovjesa moraju biti pojačani (čitaj teži), ali MB je zaključio da više dobiju sa dodatnim downforceom nego što izgube dodavanjem extra težine.



      3

      0
  4. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    Jel zna tko sto tocno znaci kratica DAS? 🧐
    Ili je to kao i za VW auto – Das System?



    3

    0
  5. Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

    Mislim da treba prihvatiti činjenicu da je Merc našao nešto što drugi nisu i koriste to. To je ona siva zona gdje se zapravo radi razlika. Nešto od toga je legalno nešto je “legalno”. Ima li tu FIA preference ili nekim ekipama nešto dopušta a drugima ne? Vjerojatno. Bilo je toga u prošlosti, ima toga sad a vjerojatno će i biti. Je li ovo takva situacija? A možda i je.

    Ostaje nada da im DAS neće dati preveliku prednost, da su Ferrari i RB napravili dodatan pomak prema naprijed i da će se barem McL približiti najbržima pa da imamo nešto zanimljiviju sezonu nego što je bila prošla.



    4

    1
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Ovisi što se mijenja s tim volanom. Ako je toe, onda je legalno. Ako je camber, onda nije.



      4

      0
      • Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

        Ako se mjenja camber mjenja se visina bolida, a to je po meni manipulacija ovjesom što je zabranjeno od ’94 valjda kad su aktivni ovjes zabranili. Ovo je TOE, i ispada da je po pravilima, by the book kak se veli. Nadmudrili su opet sve. Čudo kak se Newey nije sjetio malo bolje pravila čitat. Stari čovjek, šta ćeš. A Allisonu, kapa dolje.



        2

        1