F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Podsjetnik: Monstrumski BMW-ovi P80/82/83 3.0 V10 motori (Williams Bmw 2001-2003)

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

BMW

3.0 litarski V10 motor kojeg je proizveo BMW u ranim 2000-im, bio je rijetka i opasna zvijer. BMW se te godine vratio u sport u partnerstvu s Williamsom, te odradio vrlo konzervativnu prvu sezonu s BMW E41 motorom. Nisu bili na razini Ferrarija i Mercedesa, pa su zato za sljedeću sezonu (2001.), proizveli model P80 kojeg se svi rado sjetimo, pogotovo radi zvuka.

Karakteristike
Model: P80
Godina: 2001.
Broj cilindara: 10
Konfiguracija: 40 ventila (četiri po cilindru) 2 bregasta vratila po redu cilindra, 90° vee
Masa: 98 kg
Kapacitet: 2998 ccm
Snaga: 850 ks
Pobjeda u sezoni: 4 (R.Schumacher 3, Montoya 1)
Postolja u sezoni: 9
Konstruktorska pozicija na kraju sezone: treće mjesto

Sezonu su startali s 850 ks. BMW je sa svojim strojem osigurao veliku nadmoć u snazi nad svojim rivalima, Ferrarijem i Mercedesom. Ilmor Mercedes je pretrpio štetu nakon što im je zabranjeno korištenje egzotičnog materijala berilija koji su koristili u svojim V10 motorima. Do kraja sezone, BMW je razvio svoj motor do 880 konjskih snaga. Svoju nadmoć vozači Williams BMW-a pokazali su na teutonskom Hockenheimu, kada su Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher bili 0,7 sekundi brži od svih ostalih. Ralf je pobjedio s 46 sekundi prednosti nad drugoplasiranim Barrichellom, dok je Juan Pablo pretrpio kvar motora.

BMW tu nije stao, dapače, nastavili su razvoj svojih motora kroz 2002. i 2003. godinu. Unaprijeđene modele početnog motora nazvali su P82 i P83.
2002. Williamsova šasija nije bila dorasla Ferrariju F2002, ali Montoya je pokazao nadmoć motora na Monzi, kada je srušio rekord Kekea Rosberga u prosječnoj brzini kvalifikacijskog kruga (rekord je stajao 17 godina, odnosno od Silverstonea 1985.). 2002. pobijedili su samo na jednoj utrci.

Model: P82
Godina : 2002.
Broj cilindara : 10
Konfiguracija : 40 ventila , 2 bregasta vratila po redu cilindra , 90 ° vee
Kapacitet : 2998 ccm
RPM : 18700
Snaga : 865 KS
Pobjeda: 1 (R. Schumacher)
Postolja: 13
Konstruktorska pozicija na kraju sezone: drugo mjesto

2003. Montoya je bio konkurent za naslov do predzadnje utrke sezone, kada Schumacher odnosi pobjedu na Suzuki i odvaja se na više od 10 bodova prednosti nad Kolumbijcem.
2004. i 2005. šasija je podbacila i partnerstvo s BMW-om je puklo na kraju 2005. Zadnja pobjeda momčadi Williams-BMW bila je Vn Brazila 2004., kada je slavio Juan Pablo Montoya.

Model: P83
Godina : 2003.
Broj cilindara : 10
Konfiguracija : 40 ventila , 2 bregasta vratila po redu cilindra , 90 ° vee
Masa: manje od 90 kg
Kapacitet : 2998 ccm
RPM : 19200
Snaga : 900 KS +
Pobjeda: 4 (Montoya 2, R.Schumacher 2)
Postolja: 12
Konstuktorska pozicija na kraju sezone: drugo mjesto

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Koji je ovo monstrum bio.
    To se najbolje vidjelo u Monzi i na starom Hockhenheimu.
    Ove V10-ke su na kraju karijere (2005.) razvijale skoro 1000 ks.
    Nevjerovatno.
    Mala ispravka.
    Scumacher nije pobijedio u Suzuki 2003. godine (bio je to Barichello).
    Predzadnja trka je bila VN SAD, Scumacher je tamo pobijedio, pobjegao Montoyi za 10 bodova, te je ovaj izgubio svaku šansu za titulu te godine, jer je Michael imao više pobjeda. Kimi je, s druge strane mogao uzeti tiulu samo u slučaju da u Suzuki pobijedi a da Schumacher ne uzme ni boda. Malo je falilo.


    0

    0
  2. James Hunt Luca Badoer Prikaži

    Točno bi bilo – monstruozni. Ako ćemo malo lektorirat, pošto je u naslovu


    0

    0