F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Brawn: I Hamilton i Schumacher imaju taj rijedak talent

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Lewis Hamilton je na najboljem putu da ove godine izjednači rekord Michaela Schumachera koji još uvijek jedini ima sedam naslova svjetskog prvaka. Ross Brawn je u svojoj karijeri surađivao s oba vozača, a pronalazi im zajedničke karakteristike:

“Obojica su nevjerojatno talentirani po onom što rade u bolidu. To su ti momenti kad izvlače nešto niotkuda.”

“U nekim kvalifikacijskim krugovima Lewis je ostavio bez riječi cijelu ekipu. Michael je bio isti takav. Oni su ponekad ta vrsta vozača koji jednostavno mogu učiniti nešto poput toga.”

Što se tiče razlika, kaže da su se utrkivali u vrlo različitim erama, te da su različite vještine bile potrebne za svakog od njih:

“To su bili drukčiji bolidi, drukčije ere, drukčije natjecanje.”

“Lewis je nevjerojatno profesionalan, posvećen i predan poslu, ali je Michael ima nevjerojatnu pažnju za detalje na bolidu. To Lewisu danas ne treba.”

“Michael je odrastao u eri u kojoj nije postojala tehnologija kakva danas postoji. Analiza podataka bila je prilično sirova. Danas vozač iziđe iz bolida i inženjer mu odmah može reći kako se bolid ponašao u svakom zavoju.”

“Kad sam surađivao s Michaelom imali smo papir s brojem zavoja i on je morao objasniti gdje je imao podupravljanje, a gdje nadupravljanje i onda bismo to analizirali.”

Protivno onima koji smatraju da Lewis za svojih pet od šest naslova može zahvaliti Mercedesovoj dominaciji, Brawn kaže da Britanac zaslužuje svaki trenutak svog uspjeha:

“Lewis je to zaslužio, on zaslužuje svaki naslov koji je osvojio.”

“Došao je u pravu ekipu u pravom trenutku i on je na vrhuncu performansi. Ne griješi i fantastičan je vozač, njegove performanse su izuzetne.”

“Lewis ne pobjeđuje zbog sreće, on pobjeđuje jer odrađuje fantastičan posao i morate mu to priznati.”

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naš zadnji Donator je: miki the pirate.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3068 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

22 komentara

  1. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Mala greska u tekstu. Nije Hamilton nego Alonso 😉 (zbog slike kazem). Salim se naravno i kao sto sam i rekao, ja osobno ne bih svrstao Hamiltona tamo gdje ga svrstava njegova statistika, no 6 naslova, uskoro mozda i 7, mnostvo oborenih rekorda i ispisana povijest sigurno nije produkt srece nego rada u timu i rada na sebi. Mnogi vozaci nisu spojili 6 utrka u F1, a kamoli 6 naslova prvaka. Hamilton ispisuje povijest, a njegovi uspjesi su dokazi njegove velicine. Kao sto sam opravdavao svoje favoriziranje Alonsa na temelju Briatoreovih, Buttonovih itd. izjava tako smatram da i Brawn zna sto govori. Unatoc tome svemu nadam se malom odmoru od Hamiltona i Mercedesa ove sezone 😀



    19

    4
  2. Australija Multi 21 Prikaži

    Nije lako uspoređivati vozače iz različitih era. Ali povraća mi se kad vidim ljude koji govore da Hamilton i današnji vozači ne bi bili ni do koljena Schumacheru, Senni, Prostu itd. Svi oni u svojim vremenima imaju prednosti i poteškoće.
    Hamilton nije bezveze u raspravi za najboljeg ikad, a od tu pa na dalje je sve subjektivno. Definitivno najbolji svoje generacije.



    20

    2
    • najbolji svoje generacije u najboljem bolidu “generacije” OK , ne umanjujem njegove dosadašnje dosege (ni buduće ako mercedes nastavi u ovom ritmu ) ali s obzirom da je nemoguće uspoređivati vozače različitih era ( bar za nas laike onda su i “normalne” priče ne bi bili ni do kolina MS , senni , prostu …. to bi moga izjavit neki top vozač “stare ere” koji zna i vidi više nego svi mi zajedno . možda je to razlog zašto je za sennu najveći ikad bija fangio iako su brazilcu “tepali” da je najbolji ikad . ka top vozač vjerovatno je u “kalkulacije” uzeja u obzir protok vremena , tehnike , bolide koji su se vozili u vrime fangia i bolide koje su vozili senna i ostatak grida + vjerovatno još ponešto šta mi nismo vidili i ne vidima ni danas . poslovica kaže ” lako se na dobro naviknuti” i da je moguće u nekom SF na stazu dovest “stari kov” i nove top vozače mislim da bi se “stari” puno brže navikli na nove bolide nago ovo današnji na stare bolide . već 1. problem “novima” bi moga bit maualni mjenjač . npr u MC se tokom 78 krugova 4000 X minja brzine ! puno lekše je to danas radit npr LH nego senni , prostu ili nekom drugom vozaču iz “stare” ere” . neka d je bilo puno manje “pomagala” nego danas i na to RB misli kada kaže “Michael je odrastao u eri u kojoj nije postojala tehnologija kakva danas postoji. Analiza podataka bila je prilično sirova. Danas vozač iziđe iz bolida i inženjer mu odmah može reći kako se bolid ponašao u svakom zavoju.”

      “Kad sam surađivao s Michaelom imali smo papir s brojem zavoja i on je morao objasniti gdje je imao podupravljanje, a gdje nadupravljanje i onda bismo to analizirali.” zbog stalnog poboljšanja aerodinamike je valjda lakše vozit , a i zbog TC , LC koje su nekad neki bolidi imali pa je zabranjivano pa dopuštano pa….. svaki prvak je zaslužija svoj naslov(e) … neki uz pomoć talenta , dominantnog bolida , lukavosti , promišljenosti i kalkuliranja pa i sriće . možda je fangio najbolji jer je 5 titula osvaja u alfi , mercedesu ( 2 ) ferrariu i maseratiu mada su to sve bili top bolidi u to vrime . ali … najboljem najbolje zar ne ? možda senna ne bi ima 3 titule da McL honda nije bila možda i ponajbolji bolid te ere ili MS da ferrari nije neke sezone bija pre dominantan u odnsou na druge bolide . prost da nije vozija McL TAGporsche ( dominantan 3 sezone uzasopno ) , posli McL hondu samo … kako “izvagati kvalitetu” jer neko dođe na “gotov proizvod” , a neko se mući nekoliko sezona da mu bolid “postane” top ? primjeri su MS i LH . kad je MS doša u ferrari ovaj je bija “ruševina” i trebalo je 4 sezone “krvarit” da se desi 2000. – 2004. , a LH je doša u “poluproizvod” 2013. da bi odma bez neke muke i “minulog rada” na mercedesu dobija možda i najubojitiji bolid u povjesti F 1 . za to vrime je npr alonso nesumljvo odličan , top vozač konstantno krivo bira . možda je najmanje loš izbor ipak bija ferrari je r je 2 X ima velike šanse . statistika je kažu manjkava no zbog velikih razlika u svakom segmentu bolida kroz povijest F 1 možda je jedina koliko toliko mjerodavna “kazat” ko je No 1 je r brojke nemaju sentimenta ni subjektivnosti . za sada je još uvik No 1 MS ( titule , pobjede , postolja , najbrži krugovi ) no ima velike “šanse” da ga LH nadmaši u navedenim segmentima ako sev bude Ok tj ne bude neke nesreće ili mercedes izgubi primat “najubojitijeg oružja” i tada će englez bit statistički najbolji u povijesti šta će se teško , možda nemoguće stići ili prestići je r ne vidim ko može “složiti” bolji bolid od merca u budućnosti koja možda kroz neki period i ne bude bazirana na motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem …. možda F1 bude “električna” . ovim ne želim umanjiti titulu(e) nijednog prvaka bez obzira je li osvojena uz pomoć aktivnog ovjesa ( mansell i williams npr ) , super domoninantnih McLTAGporchea i McL honde ( prost , senna ) , isto tako ferraria ( MS ) RB ( seb ) ili mercedesa ( LH , dijelom i fangio ) … za sve titule uz talent trebalo je ozbiljno , katkad i krvavo radit . a ko je najbolji … tu će mo se mi uvik “gađat objektivnostima” ovisno o afinitetima prema pojedinim vozačima ;)



      5

      1
      • Australija Multi 21 Prikaži

        Neznam zašto bi potpuno manualni mjenjač pravio probleme današnjim vozačima. Malo vremena za naviknuti se i tu bi oni bili negdje. Naravno ne možemo na to gledati iz današnje perspektive. Bolidi su sami po sebi bili puno sporiji, imali su pomagala o kojim današnji vozači mogu sanjati. TC,LC, ABS i slično. Npr čuvanje guma je danas zaseban sport i tehnologija je toliko komplicirana u tim bolidima. Danas je i fizički teže voziti.



        5

        5
        • evo da pokušam objasnit … mislim da je jergović kaza da je LH gledajući vožnju senne u MC ( sa klasičnim mjenjačem) izjavija da on to ne bi moga . 2012. se posli Q MC na sky – u ( onaj veliki ekran za analize sa svim mogučnostima zaustavljanja , vraćanja , frame by frame itd ) vrtila snimka kruga MS di kroz kompleks bazena vozi otprilike 250 kmh i jednom rukom ( 2 X ) izgleda podešava balans kočnica , a drugom “vodi” bolid bez problema i vozi najbrži krug ;) to je za “analizatore” bilo nešto ka “malo čudo”. isto tako mislim da mu je iskustvo klasičnog mjenjača pomoglo u španjolskoj 1994. kad mu je mjenjač osta zaglavljen u 5. pa je sa takvim problemom izvršija pit , starta iz pita 5. i ne samo to nego je trku završija na 2. mistu 24 s iza hilla , a sa 62+ s ispred 3. blundella . svi ostali koji su završili trku imali su krug zaostatka za prvom trojicom ;) jbga , ne minjaju se brzine samo na pravcima , a u svim drugim situacijama to može bit recimo komplicirano . naročito na stazama di su ograde blizu , uličnim trkama . lakše se naviknuti na dobro , na ono šta je lakše zar ne ?



          4

          0
        • Australija Multi 21 Prikaži

          Pa sigurno da je, ali smatram današnje vozače dovoljno kompetentnim da savladaju takve vještine.
          Pogotovo likove poput Hamiltona, Alonsa, Vettela…


          0

          0
  3. Stefan Bellof mario550 Prikaži

    Hamilton bi obrisao pod i sa Schumascherom i sa Sennom i sa Prostom , ne zato sto je bolji vozac , ne zato sto je veci talent ili nesto slicno nego jednostavno zato sto su danasnji vozaci kudikamo fizicki spremniji i sve ostalo od onih koji su vozili prije 20-30g .

    Jednostavno svakim danom novi klinci podizu ljestvicu , danas vremena Carla Lewisa na 100m i sl nimalo ne izgledaju spektakularno ako me razumijete.



    3

    9
    • Alain Prost Alain Prost Prikaži

      Misliš? Ili si siguran u to? Pa protiv Schumija je vozio, nije da je bio spektakularan u tim dvobojima, kamoli da je brisao pod s njim. Pamtim da je Schumi vozio jednom rukom u MC, iz zaj……e ili zbog fizičke spreme?



      7

      1
    • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

      Pa ta fizička spremnost je i potekla od Schumachera.
      Sve ima na pladnju i tjt.



      3

      1
    • Fernando Alonso Alonso king Prikaži

      Fizicka sprema relativan je pojam u Formuli 1. Nekad su vozaci pusili, pili (Kimi i nekad i sad) i partijali i nije bila neka tajna da im je fizicka sprema bila ravna nuli. Ipak unatoc tomu oni su se suocavali sa surovim bolidima najnize sigurnosti, metalnim volanima, mjenjacima neusporedivim s ovima danas, a zbog G sila vrat im se kidao zajedno s rukama i ledima. S druge strane tu su danasnji vozaci koji treniraju kao nogometasi (kondicija, snaga…) i opet se suocavaju s G silama, ali za razliku od onda njihov vrat vise ne trpi pritisak, voznja nije fizicki zahtjevna kao prije i sto sada reci o fizickoj spremi? Ista stvar je i s usporedivanjem vozaca iz razlicitih era. Senna je bio maher u bolidima s metalnim volanom, minimalnim downforceom i bez elektronike. Hamilton je maher u bolidu koji je zapravo jedno veliko racunalo s preko 1000 funkcija. Kada bi se njih dvojica zamjenili tko zna kako bi se koji snasao. Govoriti o najboljem svih vremena uopce nema smisla jer takav ne postoji. Jedino sto mozemo gledati jest ova statistika koja nije neki realni pokazatelj, ali naposlijetku to je jedino sto ostaje. Senna je statisticki iza Prosta, Vettela itd., a opet ga se stavlja ispred Schumija.



      10

      1
    • Petronas robif Prikaži

      Tocno,ovi danas su psihicki i fizicki mnogo spremniji…kao i u svakom sportu fizika pomice granice.A usporedba generacija je nepotrebna,kao npr. Pele,Maradona i sl. najbolji igraci…(bili jesu u svoje vrijeme)ali ovi danasnji klinci,s ovim nogometom bi od njih radili sou,


      0

      1
  4. Ima Hamilton rijedak talent tko kaze drugacije gleda krivi sport. No isto tako danas treba imati srece a on je imao ju bas u dobroj mjeri s odabirom momcadi kao da je znao tko ce i gdje biti. Nema tu znanja ili ne znanja jer to je lutrija. Tko je schumaheru mogao utuvit u glavu da ce Ferrari nakon 20 godina dominirati? Tko je mogao vjerovati da ce Mercedes biti ovakav ili RB kada je npr Alonso mogao otici tamo. Danas da je Vettel na Hamiltonovom mjestu bi vjerovatno vec skinuo po broju tittula. Da je Alonso tamo bio bi na 5,6 titula. Postoje par vozaca koji bi s tim Mercedesom takoder domijiralo a da je Lewis sjedio u mclarenu, ferrariju ili rbu. Svaka njemu cast za voznje jer ga smatram nakon scumahera uz alonsa najboljim no i bolid igra veliku ulogu. Uvijek je igrao i igrati ce. Nitko od njih nije bog i nepobjediv ato su pokazali leclerc, riciardo Vettelu. Kao sto su to pokazali rosberg i button lewisu. Verstapen bi ja vjerujem takoder dominirao s top bolidom. Puno je tu referenci a tko je stvarno bolji od koga bi jedino saznali kada bi sjedili u istom bolidu. Lewis je imao takoder sezona u kojima je za mclaren pokazao jako malo u ondosu npr Alonsa koji se borio 2 godine s Vettelom do kraja. Od trenutnih vozaca je definitivno najbolji no ima i uvjerkjivo najbolju ekipu i b9lid vec 6 godina. Za mene je njegova prva sezona dan danas bila najbolja. Pricam iskljucivo o situaciji i vremenu od kada je Lewis dosao u F1 do danas. Po meni je tesko usporedivat nekadasnja vremena i danas. Nekada su vozaci bili s mudima do poda i nisu kukali na svasta. Mozda bi bili brzi a mozda sporiji nego ovi danas. To je sve nagadanje tako da se te teme necu hvatat. Sto se tice dolje neke fizicke spremene koja se spominje u konetarima dolje…hmmm ja mislim da je podjednako tesko odvozit rekordne krugove sa staza iz schumijevog doba i danas jer su razlike u brzini krugova zanemarive. Tako da ni g sile kocenja ubrzanja kao i kroz zavoje nisu drasticno razlicite. Ta spika nema nikakvog smisla.



    2

    1
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Apropo najbolje sezone 2007 je bila feneomenalna za bilo kakvog vozača, a kamoli rookia.
      Ali meni osobno su 2017-2018 ukupno gledajući najbolje, obje sezone je imao savršen tajming kada izvući krug iz ničega, kada ići u duele, kada ne ići nego pokupiti bodove. U te dvije sezone zajedno ne mogu se sjetiti dvije ozbiljne greške (5 sek kazne u Kini kod štopanja Ricciarda pri ulasku u box osim toga mi ništa ne pada na pamet)



      2

      3
      • 2007 je imao u konkurenciji Alonsa dvostrukog prvaka, Kimija koji je bio u najbiljim godinama i postao te godine prvakom i Masse koji je u to vrijeme bio vrijedan paznje. Ta konkurencija i ti bolidi su bili svakako veci zalogaj od Bottasa i Vettela koji si puca 5 puta u nogu oo sezoni. Odvezao je on odlicno zadnje 2 god no konkurencija u 2007 je bila daleko jaca nego ova iz zadnje dvije sezone sto zbog boljih vozaca u najboljim danima sto zbog Ferrarija koji je ipak bio konkurentan za razliku od ekipa u zadnje dvije godine koje su konkurentne Meecedesu na pola utrka u sezoni ako i toliko. Nije isto vozit napetu sezonu kao 2007 ili 2019. Kad je konkurencija daleko , mozes voziti s manje rizika i manje ces grijesit. Kada pokusavas doci do naslova vozeci na limitu, dolaze i greske.



        4

        1
        • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

          Slažem se. Samo što tada od njega nitko to nije očekivao pa je imao i manji pritisak. Ipak je na Alonsu bilo da kao aktualni prvak donese novi naslov.


          0

          0
        • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

          Stoji sve što si napisao i može se tako gledati, ali ja mislim da staviš Lewisa iz 2007 protiv Lewisa danas da bi ga današnji glatko dobio kroz sezonu, napredovao je dosta kao vozač od tada ja mislim.



          2

          0
    • Antonio Giovinazzi Mazzacane Prikaži

      Nekada su vozaci bili s mudima do poda i nisu kukali na svasta.

      Mi ih nismo čuli, jer team radio nije iša u eter ili uopće nije bila moguća komunikacija preko team radija. Jesu li oni kukali ili nisu to možemo samo pogađat. Mislim da nisu baš proveli cijelu utrku bez da su riječ prozborili i da su kojim slučajem poruke preko team radija išle u eter, svega bi se naslušali.



      6

      1
      • ” Kukali ” ne mislim pod time na kukanje na team radio nego na uvijete voznje i sigurnost vozaca.



        2

        1
        • Kukali su na sastancima vozača, ali ih nitko nije šljivio pet posto. Rizik od smrti je velik, a tko želi neka izvoli. Tako je bilo nekada. Ponekad su se smilovali pa im dali red slame više u zavoju.


          0

          0
        • Lewis Hamilton Har Kl Donator Prikaži

          Pa izvoli ko ti brani?
          To što je nekad bilo, obično je ukinuto ili prevaziđeno zato što nije valjalo ili je otkriven neki bolji način.
          Npr nekad smo svi živili u pećinama …

          Svaki dodatak, čak i Halo, koji povećava faktor sigurnosti vozača za makar 1% više volim vidjeti na bolidu, od scene Senne kako mu kaciga visi iz bolida.



          2

          1