Podsjetnik: Mika Salo kao zamjena Schumiju umalo pobijedio na VN Njemačke 1999.

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 2 min 16 komentara

Mika Salo

98 dana Michael Schumacher nije nastupio za svoj Ferrari zbog nesreće na Silverstoneu 1999. godine. Nijemac je zbog otkazivanja zadnjih kočnica snažno pogodio u barijere te slomio nogu. Kao zamjena uskočio je Finac Mika Salo koji je imao iskustva u F1 još od 1994., vozeći za Lotus, Tyrell i Arrows. Sezonu 1999. je proveo kao zamjenski vozač u dvije ekipe.
Na tri utrke je mijenjao Ricarda Zontu iz BAR-a, a poslije Silverstonea ozlijeđenog Schumija. U svojoj drugoj utrci za Ferrari, na VN Njemačke, Mika je vodio veliku većinu utrke i pobijedio bi da ga nisu zaustavile momčadske odredbe – morao je propustiti svojeg kolegu Eddiea Irvinea naprijed (pogledajte u videu). Irvine je nakon utrke pružio trofej Miki u znak zahvale.

Što se same utrke tiče, u jednom trenutku prvo i drugo mjesto su držali finci “Mika & Mika (Hakkinen)”. Martin Brundle je na to rekao:”nije loše za državu od 5 milijuna ljudi”. Mika Hakkinen je ipak odustao u 25. krugu nakon problema s gumom. Heinz Harald Frentzen tako je završio treći na domaćoj utrci. Damon Hill je pojačao glasine da odlazi iz F1, nakon što je u 14. krugu parkirao svoj Jordan žaleći se na probleme s kočnicama. Ekipa Jordana bila je sigurna da je s automobilom bilo sve u redu.

Salo je demonstrirao svoju sposobnost i vozačko umijeće još nekoliko puta tijekom te sezone. Utrku u Italiji završio je na trećem mjestu. Ovo su mu ujedno i jedina postolja koja je ostvario u karijeri. Nakon povratka Michaela, Salo se preselio u Sauber te odradio jednu sezonu, da bi 2002. nakon godine dana u Toyoti zauvijek napustio Formulu 1.


Odgovor

16 komentara

  1. Marros Prikaži

    Još nešto što je možda zanimljivo u karijeri Mike Sala kao vozača F1. U F1 je nastupio u 8 sezona. Ako se oduzme tih par utrka u Ferrariju vozio je bolide srednjeg ranga (Tyrrell iz 1997., čak je bio i katastrofalno spor bolid). Bodove nije osvojio samo 1994. godine kada je nastupio u zadnje dvije utrke (no ni slavni Lotus nije te godine osvojio niti jedan bod), te 1999. godine u BAR-u (isto tako kao gost, a i momčad je prošla bezbodovno). No čak u 5 sezona (1995.,1996.,1997. Tyrrell, 2000. Sauber, i 2002. Toyota) bio je jedini vozač koji je osvajao bodove za svoje momčadi. Za mene osobno podcijenjeni vozač, koji je možda malo prekasno došao u F1, no do neke mjere i sam kriv za svoju sudbinu, jer da nije bilo incidenta za vrijeme njegovog natjecanja u F3 (pijan za volanom-napuštanje sponzora), tko zna što bi bilo. U to doba nije bio ništa slabiji od Hakkinena.


    0
    0

    0
  2. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    kako kažu lenningrad cowboysi: the fastest finnish driver of all time! :)


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.