F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Okrugli stol: Više dobavljača guma – da ili ne?

Pulsmedia portal

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Okrugli stol

Jelena Benger

Iako su mnogima dosadna tema, gume su u F1 tako bitan faktor da i s jednim proizvođačem već nekoliko sezona gledamo kako njihove performanse variraju u odnosu na konfiguraciju staze ili uvjete na njima. Osim toga, vidimo da stvara i dovoljnu razliku između momčadi, s obzirom na to kako se snalaze s njima. Dovođenje još jednog ili više dobavljača bi moglo dovesti do još većeg jaza između momčadi koje raspolažu s više sredstava i onih s manje. Bogatije momčadi bi, naravno, mogle do mile volje bacati novac svom proizvođaču za bolje gume, što se ne uklapa u uvođenje budget capa, koje se ionako loše provodi. Pirelli možda nije najsposobniji proizvođač guma kojeg je Formula 1 imala, ali definitivno smatram da je bolje imati jednog dobavljača, nego više njih. S više proizvođača došlo i nekoliko novih pravila slobodnih za interpretaciju. Uz to mislim da su zanimljivosti koje nam pruža Pirelli trenutno sasvim dovoljne.

Luka Jurić

F1 ne treba više dobavljača guma. S obzirom na ogromnu ulogu koju gume imaju u Formuli 1, isti dobavljač guma je najbolji način da se osigura ravnopravnost u borbi između momčadi i vozača. Dva ili više dobavljača bi mogli imati prevelik utjecaj na to natjecanje između konstruktora, pogotovo u sredini poretka gdje je borba ove godine bila genijalna i kompetitivnost različitih momčadi se znala mijenjati iz vikenda u vikend. Međutim, ukoliko se implementacija više dobavljača odradi na kvalitetan način, definitivno sam otvoren i toj opciji. Mislim da je to daleko najveći problem jer se većinom spominje vraćanje drugih dobavljača, ali ne i o načinu njihove implementacije u Formulu 1 današnjice.

Zvonimir Martinčević

Da bismo pojasnili ovu problematiku, treba prije svega reći da smo u 70 sezona Formule 1 od 1950. godine imali sljedeću situaciju:
25 sezona x 1 dobavljač
21 sezona x 2 dobavljača
7 sezona x 3 dobavljača
12 sezona x 4 dobavljača
3 sezone x 5 dobavljača
2 sezona x 6 dobavljača
Od toga posljednjih 13 sezona samo 1 dobavljača (Bridgestone od 2007.-2010.). ostalo Pirelli, uključujući i 2020., ali i nakon toga od 2021. do kraja 2023. će Pirelli biti jedini dobavljač. Gume će od sezone 2021. biti 18 cola. Upravo u tome leži odgovor zašto više proizvođača neće ili nije željelo biti uključeno u Formulu 1. Michelin je rekao da mu dimenzije od 13 cola nikako nisu u interesu, jer ih ljudi ne povezuju s cestovnim automobilima, koji već odavno imaju veće dimenzije od barem 15 cola do čak 22 cola. FIA je lukavo raspisala natječaj za dobavljače pred sezonu 2019., a bili su zainteresirani, uz Pirelli, i Hankook i Michelin. No to bi značilo da su ova dva nova trebali napraviti 13-colne gume za jednu sezonu 2019. , a onda preći na 18 cola. To je bilo glupo, jer razvoj guma, za bilo koji motorsport, a kamoli ne za Formulu 1, je užasno skup poduhvat (o kišnim gumama neću niti trošiti riječi, pogotovo ako znamo da u sezoni imamo samo jedan-dva mokra vikenda), koji često ostavlja loš imidž na proizvođača guma. Šanse da bude dugačije su jako ‘tanke’ jer performanse guma ovise o brojnim faktorima, prije svega FIA ima određene zahtjeve prema, npr. trajnosti guma, pa stoga poizvođač guma za F1 mora prilagoditi svoje gume ‘onako kako tata kaže’, a to nikako nije dobro. Posve sam uvjeren da bi Pirelli radio puno bolje gume, kad bi smjeli, ali FIA ima kao jedan od ciljeva da svim F1 momčadima omoguće “jednake“ uvjete. To im je najlakše bilo kroz dobavljača guma, ali vidimo gdje nas je to dovelo. FIA jest pogodila metu, ali krivu! Ono što Liberty Media sada radi (uz FIA-u) je da ograniče budžete svih F1 momčadi, što će s vremenom i učiniti. No, ostati ćemo sasvim sigurno bez tvorničkih momčadi (osim Ferrarija). Možda već od 2021. Ostati će nam, eventualno samo proizvođači motora, koji će onda imati svoje klijente-momčadi (McLaren-Mercedes od 2021. ili Red-Bull-Honda,..).

Tek nakon ovako podužeg uvoda treba reći sasvim jednostavno: Formula 1 ne treba imati više od jednog dobavljača guma u sezoni! Loud and clear! Jer onog trenutka kad ograniče budžete F1 momčadi i koliko-toliko ujednače momčadi, otvarati novi front u području guma svakako nije dobar put. Ideja je da svaku seriju utrkivanja treba vezati uz jednog dobavljača guma. I onda pritisnuti tog dobavljača da se pametnim smjernicama (i dovoljno relevantnom količinom dana testiranja, i to ne sa starim modelima Formule 1) prisili da napravi najkvalitetnije moguće gume za točno određene ciljeve koji se namjeravaju postići u Formuli 1. Ali, i propisati period nepromjenjenih tehničkih pravila na barem 5 godina, kako se gume ne bi uvijek iznova morale prilagođavati cik-cak tehničkim pravilima!

Ante Vetma

Kad se dogodi dominacija poput ove Mercedesove onda mnogi navijači, sasvim logično, traže bilo koji faktor koji bi prekinuo tu seriju. No, dodatni proizvođač guma bi bio potpuna pogreška. Možda bi se i srušio Mercedes, ali to onda ne bi bilo zbog njih nego jer bi njihov dobavljač napravio lošiji posao od tog drugog. Jednostavno, utrkivanje bi se pretvorilo u dvoboj između dva gumara, a onda bi nužno svaki od njih uzeo po jednu ekipu za koju bi savršeno prilagodio svoje gume. Sredina poretka bi bila još dalje od vrha, a sav razvoj aerodinamike i motora kroz sezonu bi pao u drugi plan. O gumama treba pričati manje, što manje to bolje. Neka budu izdržljive i optimizirane za svaku ekipu, bez ciljanja na clifove, dva ulaska u boks, degradaciju, pregrijavanje, zagrijavanje i štogod.

Još jedan gumar ne, ali drukčiji gumar apsolutno da. Pirelli je bezbroj puta dosad dokazao da ne zna što radi i vrijeme je da dođe netko kompetentan. No, politika F1 je to toliko zakomplicirala da se nažalost vjerojatno neće dogoditi niti u idućem desetljeću.


Kakav je vaš stav, jedan ili više proizvođača guma, i zašto?

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Pulsmedia portal
Pulsmedia autor
92 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

31 komentara

  1. Ferrari AMG Prikaži

    Jos jedan dobavljac? Ne!
    Razlog jednostavan – odluka o najboljem na stazi, a ne u laboratoriju.



    16

    3
  2. Ne trebaju dva dobavljača nego trebaju gume koje ce raditi bez nagle degradacije i blisteringa…. Treba napraviti gumu koja ce raditi u vecem radnom opsegu…

    A najvažnije je da za SVE budu iste, a ne da se pogoduje jednoj ekipi i rade se gume iskljucivo za njih…



    11

    1
    • lukarak Donator Prikaži

      Kako ces ih onda natjerati u bokseve? Cuvanje guma je upravo jedan od elemenata voznje i nema razloga da se vozace koji to znaju ne nagradi.



      2

      2
      • Ferrari sisavac Donator Prikaži

        kao i sada, s (glupom) odredbom da moraju odvoziti utrku na dvije različite komponente.



        6

        0
      • Smatram da je cilj svakog sport koji je vezan za utrkivanje, preći određenu dionicu (utrku) u što kračem vremenu tj. što brže. To je ustvari bit cijelog sporta… Ako bolidi štede gume i voze skoro 10 sekundi sporije od pole lapa onda to više nije utrkivanje nego umjeće čuvanja guma, što definitivno nije srž i bit F1 sporta pa tako i bilo kojeg drugog oktanskog sporta..

        Tako da teorija o čuvanju guma je u startu pogrešno interpretiranje sporta općenito…



        7

        1
  3. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Ne.
    Što se tiče mog stava za gume, to je najbolje opisao Vetma.

    Još jedan gumar ne, ali drukčiji gumar apsolutno da.



    5

    0
  4. Koliko god su se Fia i Pirelli pogubili s ovim gumama jer ni sami ne znaju sto zele postici isto tako ne zelim da se ponove 2005 ili slicne godine gdje je jedan gumar daleko bolji od drugog, odnosno da jedan napravi bolji ppsao od drugog pa da odredene momcadi trpe zbog losih guma. Ako nista drugo kad je jedan dobavljac su uvijeti za sve isti.



    4

    0
    • Michael Schumacher thebear38 Donator Prikaži

      Slazem se sa tobom da ne treba odredjena momcad trpiti zbog gumara … ali … opet ali …
      2017 … Mecka trpi zbog guma … ostalima dobre i gle cuda … gume su nesigurne i 2018 na nekoliko utrka dolaze tanje gume … i gle cuda … ne pasu nikome osim Mecki.
      2018 … gume koje ne pasu nikome osim Mecki … dolaze jer su stare nesigurne.

      I sad sto reci na to. Uvedite jos gumara pa nek rade kako znaju i umiju. Svatko ce si biti sam kriv sto je odabrao losijeg gumara od konkurencije.

      Ovako … velika manipulacija jedne momcadi na stetu drugih, jer ne vjerujem da od svih momcadi na gridu jedino Mecka zna napraviti bolid koji radi sa gumama.



      13

      5
      • Ferrari AMG Prikaži

        2018 na nekoliko utrka dolaze tanje gume … i gle cuda … ne pasu nikome osim Mecki

        Je li potrebno da ti saljem linkove od izjava vozaca drugih ekipa kako bi sa neizmjenjenom strukturom gume situacija bila jos gora ili ces se uozbiljit i barem neke ocite stvari komentirati objektivno?

        Uostalom bilo je glasanje o “zadovoljnosti” gumama za koje pretpostavljam da znas kako je proslo…



        10

        15
  5. Mika Hakkinen stoka Prikaži

    Dodatni proizvođač guma po meni nije potreban, al je potrebno dolijevanje goriva u utrci i eto prave akcije.



    3

    2
  6. Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

    Nije toliko problem Pirelli koliko je problem nesposobna FIA po pitanju guma/pravila i sitnica da su previše toga dali ekipama na volju/upravljanje…

    Ono što treba napravit je bolid FIA-e…
    Nije da nemaju ljude unutar FIA-e koji su sposobni za to, a na kraju krajeva mogli su već milijun puta kupit neku posrnulu ekipu i njene resurse.

    I onda napravit bolid u kojem će svake godine kao nagradu prvak F2/3 dobiti mjesto za iduću sezonu, naravno ako je već potpisan za kaj ja znam Ferrari onda će to bit viceprvak i tak to…
    Ta ekipa i taj bolid će isto tako smjeti testirati sve i svašta pa i gume u sezoni, a testove će odrađivati neki drugi klinci iz nižih kategorija kao nagradu.

    Ekipe nemaju pravo odlučivanja o hrpi pravila a specijalno o gumama uopće, to je na FIA-i koja ima sve moguće i nemoguće podatke o svemu upravo zbog svoje ekipe.
    Ta ekipa kao takva uopće ne dobiva konstruktorske bodove, ali klinci uredno voze utrke i dobivaju bodove te mogu bit prvaci.

    S tim bi jednom za svagda riješili probleme oko guma, usput bi neki novi klinci dobili priliku svake sezone, a i prestali bi bespotrebno gubit vrijeme na more sastanaka sa šefovima ekipa koji se nikako ne mogu dogovorit oko ničega jer naravno da će uvijek navlačit pravila tak da pašu njihovim ekipama…



    6

    3
  7. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Osnovni argument zašto više gumara, pa imamo ili smo imali više proizvođača kablova, svjećica, kočnica, felgi, motora, ulja, goriva, hidrauličkih komponenti…..

    Po čemu je više proizvođača guma različito od više proizvođača motora?
    Formula 1 je natjecanje vozača i inženjera. Ima serija koje to nisu i one imaju svoje mjesto pod suncem i svoju publiku. Ja mislim je pogrešno od F1 raditi Renault Clio Cup a sve kako bi se smanjili troškovi. Nije pitanje koliki su troškovi nego za što su ti troškovi i kaj se dobije natrag. Za dobar ROI se uvijek nađe investitor.

    No, da se vratimo na gume. Bridgestone je 4 godine bio sam i imali smo vrlo dobra prvenstva u tom periodu – to the wire.
    2007 – zadnja trka
    2008 – zadnja trka
    2009 – crni labud s double difuzorom, ali također, je bilo frke pred kraj
    2010 – zadnja trka

    A zašto smo imali dobra prvenstva? Jer Bridgestone nije svake godine mijenjao gume, nego su bile iste cijelo vrijeme. Ako smo se odlučili imati jednog gumara onda se gume ne smiju mijenjati. Dapače napravili su toliko dobar posao da je McLaren u svojoj prvoj godini na Bridgestoneu izgubio prvenstvo u zadnjoj utrci.

    Ja se hvatam za pištolj svaki put kad mi netko u kontekstu F1 spomene show. To vodi u potpuno krivom smjeru. Jesu li Harlem Globetrotters košarka? Nisu to je show. Da li bi išli na 20 Harlem predstava godišnje? Ne bi. Da li je NBA utkamica show? Kako koja – to je prvenstveno sport, a poneka utakmica ispadne show. Tako je i s F1. Neke utrke su općoj populaciji dosada, neke su super zanimljive. To je karakteristika sporta, nije uvijek isto, ima nešto sreće, nešto sudaca, ali glavni utjecaj je vještina, znanje…. (što vozača, što inženjera u slučaju F1).

    I zato kad je Bernie počeo mrdati po gumama i predlagati prskalice, znao sam da je stvar otišla k vragu, Jedino mi je misterija zašto je paddock sastavljen od najvećih genijalaca na planeti trpio to sranje 10 godina prije nego su konačno rekli DOSTA!



    14

    0
    • Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

      S nekim stvarima se slažem, s nekim ne.
      Zanima me ako raspolažeš s podatkom, koliko su se bolidi ubrzali od 2007-2010? Kada je guma bila svake godine ista.
      Govorim napamet, vjer nisu puno.
      Pireli, uzmimo hibridnu eru.
      2014- 2019 bolidi su se ubrzali na nekim stazama preko 15. sec. Ista guma iz 2014. ne bi izdržala napor i tih 15. sec ubrzanja pa se i tu moze naći razlog zasto se mijenjaju.
      Pireli radi loš posao, previše se prica o gumama ali velik dio krivice pada i na FIAa koja se trazi i ima prohtjeve prema Pireliju da napravi “show” gumu.


      0

      0
  8. Jedan gumar ali dvije gume -mekša i tvrđa za sve staze i iste kroz cijelu sezonu ,normalno plus intermediji i wet



    2

    0
  9. ako može biti više proizvođača goriva i maziva, tada može i više proizvođača guma !



    5

    8
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

      Promasena usporedba..



      3

      3
      • zašto? može li objašnjenje?….odavna sam napisao da ovi u pirelli ju ne kuže baš kako napraviti dobru gumu….negativna selekcija sve uništava pa se i naizgled obrazovani (po diplomama) su u pravilu samo hohštapleri bez znanja, kako u Hr tako i svugdje drugdje…P.S. postoje talenti koji ne spadaju u tu široku grupu



        2

        2
        • David Croft Frantic Donator Prikaži

          ….odavna sam napisao da ovi u pirelli ju ne kuže baš kako napraviti dobru gumu….

          Vraćamo se na onu moju (tj. Vetminu), vidi 10-ak postova iznad

          Još jedan gumar ne, ali drukčiji gumar apsolutno da.

          Gume ne bi trebale biti faktor koji će prevagnuti i “odlučiti” prvenstvo. Sjeti se npr. 2005.
          Pa nije Ferrari (koji je imao ubjedljivo najbolji bolid 2004.) preko noći zaboravio praviti bolide, niti se promijenio pravilnik.
          To je bio slučaj kada smo imali 2 proizvođača.
          Gorivo i mazivo, pa čak ni sam motor, ne mogu napraviti toliku prevagu kakvu mogu napraviti gume (gume jednog proizvođača, spram guma drugog proizvođača). Prema tome, ekipa sa odličnim motorm i još boljom aerodinamikom može trpiti (i izgubiti borbu za titulu) upravo zbog guma. Da ne govorimo o potencijalnom prepucavanju vezanim za neke tehničke odredbe i pravila oko guma, eventualne žalbe, poništavanja rezulatata,…..

          Što se tiče trenutne situacije, kada imamo jednog proizvođača, sada da stanem u odbranu Pirellija (što je donekle u suprotnosti sa moim gore navedenim stavom). Apsolutno nije tačno da Pirelli NE ZNA napraviti dobre gume, kako cestovne (jer se i to spominjalo u ranijim raspravama) tako i za F1.
          Međutim, meni nije jasno, zašto su se (i kome) naguzili i prave show sa gumama već nekih 7-8 godina. Usput i sebi anti-reklamu, za cestovne gume, jel.

          Da citiram sad @wapija

          No, da se vratimo na gume. Bridgestone je 4 godine bio sam i imali smo vrlo dobra prvenstva u tom periodu – to the wire.
          2007 – zadnja trka
          2008 – zadnja trka
          2009 – crni labud s double difuzorom, ali također, je bilo frke pred kraj
          2010 – zadnja trka
          A zašto smo imali dobra prvenstva? Jer Bridgestone nije svake godine mijenjao gume, nego su bile iste cijelo vrijeme. Ako smo se odlučili imati jednog gumara onda se gume ne smiju mijenjati. Dapače napravili su toliko dobar posao da je McLaren u svojoj prvoj godini na Bridgestoneu izgubio prvenstvo u zadnjoj utrci.

          Dakle, nije nužno mijenjati ni Pirellija, već je nužno da taj Pirelli NE MIJENJA gume svake godine, već da napravi iole solidne gume i drži takve gume 4-5 godina (ili 8-10 ako treba), sve dok ne dođe do promjene pravilnika ili do promjene dobavljača guma. Kada se gume ne mijenjaju tokom dužeg vremenskog perioda, unutar 2 sezone će svi “razumjeti” gume i one više neće biti faktor koji može odlučiti (prevagnuti). Naravno (ovo sam baš nedavno napisao), ukoliko neka ekipa ne uspije “razmujeti” gume ni nakon dvije sezone, pa za 3. sezonu opet napravi bolid koji nije na “ti” sa gumama, jbga, to je već njihov problem, tj. nesposbni su, jer su imali sasvim dovoljno vremena da “razumiju” gume. Opet, preduslov za to je da se gume ne mijenjaju tokom više sezona.

          Naravno, drugi par opanaka (i druga tema) je da se nikako ne mogu oteti utisku da je Pirelli, tokom zadnjih 6-7 godina nekako najviše pogodovao i “izlazio” u susret” Mercedesu…..



          5

          1
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          Zato sto smatram da bi to jos vise dovelo do jaza izmedju ekipa jer su puno veci faktor na bolidima..
          A to sto pirelli nema veze sta radi se slazem..
          Njihov monopol je interesantan.. Natjecaj za novi ugovor se radi dok je ostala jos jedna sezona ovih guma pa onda za 2021 sve ispocetka, moga je ostat Pirelli za sljedecu sezonu pa onda novi natjecaj za nova pravila od 2021, vjerujem da bi bilo zainteresiranih, ovako se Pirelliju poklonio novi ugovor..
          A ovo mijenjanje karakteristika gume svake godine je isto stvar za raspravu jer neke velike logike i nema, stalno se nesto cacka po gumama.. Da se barem radi dobar posa, ne bi nitko radio galamu, nego se bas vidi da kako i sam kazes ne kuze sta rade..



          3

          0
        • Frantic

          sa većinom se slažem osim u klasifikaciji…potrošni materijal-slobodan izbor…pa ako niti po slobodnom izboru ne znaš odlučiti, to te ne abolira, kako u pravosuđu, tako i u F1.

          a to da li je netko u prošlosti radio dobre gume je jednako uspoređivati sa platonovom politikom (država) današnje političare i vjerovati bez sumnje u njenu poštenost? nije li to obično opsjenarstvo u današnje vrijeme?
          drugi ljudi su činili drugačije stvari i ne smatram da arhitekti npr su uopće u stanju sagraditi piramide današnjim tehnologijama a svi do jednog se drže kao da su autori, projektanti i izvoditelji te gradnje…a zapravo su samo copy<paste tuđih radova.

          no vratimo se na gume ….pirelli i sumnjivi inženjeri koji tamo rade su DOKAZALI da već 10 godina NE ZNAJU napraviti gumu !…to je vezano za negativnu selekciju i sigurno se to neće promijeniti skoro, već će biti još gore, jer pametne koji znaju " odguglati" podatke ne govore o nikakvoj pameti već isključivo o plagijatrizmu i to iz poprilično zbunjujućih "istina" koje se plasiraju, a koja se uglavnom svode na statistiku u kojoj ne možeš nikad kao grozan biti baš toliko loš da ćeš u duljem periodu uznemiriti statistiku u koju se kunu samo oni koji ama baš nikakva znanja nemaju i skrivaju se iza tih opskurnih zaključaka, ne misleći na nikog ponaosob što je tako lako uočljivo u svakodnevici.

          uglavnom…crveni karton je od mene pirelli dobio u 9 mjesecu i sa tim šarlatanima se nema što razvijati budućnost…ili možda čemo biti tužni što će kinezi imati manji prihod?…idem odmah plakat zbog tog njihova gubitka…evo suze liju bez prestanka



          3

          4
        • Crash
          iako sam odgovorio franticu…to ti je kao i kod biranja žene….”ako si krivo odabrao, što bi to se trebalo mene ticati'”?…što u prijevodu znači…filozofija-ferkan 2018-ferkan 2019 za usporedbu…da li je to koga drugog koštalo osim ferrari?

          jasno je da su gume faktor, a loše i opasne gume su itekakav faktor za sve…a ove su totalno smeće!…gledajući kroz povijest



          7

          2
  10. Pirelli Hypersoft Einspritz7 Prikaži

    Definitivno samo jedan dobavljač ! Može umjesto Pirellija neko drugi , ali nikako više dobavljača istovremeno . Stvarno ne bi volio da neko osvoji naslov(e) samo zbog guma , pa makar to bili oni za koje navijam.


    0

    2
  11. Renault Alpine Prikaži

    Ja sam za bar još jednog dobavljača guma, s time da bih strogo ograničio godišnji buđet koji gumari smiju potrošiti za razvoj, i ograničio bih predstavljanje novih mješavina guma na nekoliko puta u sezoni.



    2

    0
  12. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Gume ni u kojem slučaju ne smiju biti odlučujući faktor, tako da svaka opcija bi trebala se svesti na jednog dobavljača guma.
    U slučaju više dobavljača strogi pravilnik sličan onom za gorivo, bi bio neophodan. Tako da mislim da bi odluka o više dobavljača bila više štetna nego korisna za F1 .

    Što se tiče današnje situacije, dva su problema.
    1. FIA ima svoje zahtjeve za koje niko ne zna koliko glavobolje stvara proizvođaču guma. Vidim da i neki korisnici ubacuju svoje zahtjeve kako bi to Pirelli trebao napraviti. Ukoliko je već odlučeno da će biti samo jedan proizvođač guma, zahtjevi bi trebali biti svedeni na to da je Pirelli dužan dostaviti tri komponente guma za vikend. Kvalifikaciona, primarna i opciona komponenta. Ostalo ostaviti njegovim inžinjerima da naprave gume koje su najbolje.
    Naravno jednom kad se definišu sve komponente (recimo 6 vrsta guma koje će pokriti sve konfiguracije staza) one se ne mijenjaju sve dok ne dođe do nove promjene pravila npr. (5-6 godina).
    Mora se ostaviti opcija unapređenja gume kao i mogućnost izmjene zbog sigurnosnih razloga. Taj dio nisam siguran kako riješiti. U slučaju izmjene IMO odluka treba biti donesena na relaciji FIA – Pirelli bez uplitanja timova.

    2. Pored FIA-e štetu također rade i novinari koji kreiraju ili prenose clickbait afere/ vijesti. Čak i nakon nekog vremena kad prave informacije isplivaju na površinu, oni se ne pospu pepelom i ne priznaju grešku, već ostavljaju te vijesti zapisane po raznim internet ćoškovima. To većinu korisnika koji su ograničeni na vijesti prevedene na njihov maternji jezik još uvijek drži u ubjeđenju da Pirelli pravi komponente guma prema receptu jednog proizvođača.

    Pirelli radi posao onakav kakav jeste. Nema logike da namjerno prave sranje od guma. IMO trebaju i moraju se jasnije odrediti prema smjernicama koje su dobre za utrkivanje, a koje će napraviti još gore sranje.



    3

    3
  13. Ayrton Senna FerrariF1 Prikaži

    Da!! Još jedan dobavljač.. Ako se želi raznolikost i veća uzbuđenja definitivno da..



    3

    2
  14. malo glupo mozda ali mislim da bi kad vec uvode 18 colne,trebalo polako uvoditi i vise gumara i to barem cetiri i onda pustiti momcadima da nemaju naredbe kakve gume koristiti nego produziti utrku na stotinjak krugova ili neka odrdena kilometraza i onda posljedicno ekipe bi morale ulaziti u boks par puta.



    2

    5
  15. Ross Brawn 27Ferrari28 Donator Prikaži

    Prvenstveno, pravila poput obaveznog korištenja dviju komponenti gume tijekom utrke ili start sa gumom iz P2 je direktno miješanje u parolu “Brže, više, jače”. Formula 1 nisu kečeri., a “Liberty” bi se mogao malo više ponašati u skladu sa svojim imenom.
    Kod dobavljača ja sam za sistem slobode odlučivanja. Ako postoji jedan dobavljač onda nemamo puno odluke osim odabira komponente gume. Ako postoji više dobavljača tada bi ekipe imale pravo izbora. Svaki dobavljač dostavlja ekipama svoju gumu, ekipe testiraju na gumama svih dobavljača i na kraju se odlučuju za dobavljača (uz ugovornu opciju kako ga mogu promijeniti tijekom sezone). U takvom slučaju svaka ekipa uzima najbolju gumu za sebe.



    2

    0