Honda o odnosu s Verstappenom: “Kao da gledamo mladog Sennu”

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 4 godina 2 min 19 komentara

Velike riječi pohvale Maxu Verstappenu uputio je direktor Hondina F1 programa Masashi Yamamoto usporedivši njegov odnos s kompanijom s onim kojeg su imali s Ayrtonom Sennom.

Red Bull i Honda udružili su snage prošle sezone, a zahvaljujući Verstappenu japanski proizvođač stigao je do prve pobjede nakon 13 godina, odnosno prve pobjede nakon povratka u sport 2015. godine. Nizozemac je prvi put slavio u Austriji, a do kraja sezone prvi je ciljem prošao u kaotičnim utrkama u Njemačkoj i Brazilu. Pored toga, imao je još šest podija, od kojih je prvi bio već na otvaranju sezone u Australiji, a osvojio je i dva pole positiona.

[vozac broj=”33″ ime=”Max Verstappen” momcad=”Red Bull” sezona=”2019″]

Verstappen je tijekom sezone često javno hvalio Hondu, a Japanci nisu ostali dužni:

“Vidimo ga kao vrlo važan faktor Hondina projekta. On je mlad, ali njegove vožnje su stvarno impresivne. S obzirom na odnos s Hondom, kao da gledamo mladog Sennu.”

“Max vjerojatno iskazuje poštovanje Hondi, osjeća da smo obiteljski nastrojeni. Znak kojeg je pokazao na podiju u Austriji također je dokazao da je sretan.”

“To potiče našu želju da mu isporučimo dobar motor. Naravno, vrlo su nam važna sva četvorica vozača.”

– Masashi Yamamoto

Ayrton Senna donio je Hondi najviše pobjeda u Formuli 1 – od njegove 41 pobjede, 32 pobjede ostvario je s Hondinim pogonom. Također, sva tri svoja naslova osvojio je s Hondom. S njima je surađivao od 1987. do 1992. godine, vozeći za Lotus i McLaren.

Yamamoto je nastavio hvaliti 22-godišnjeg Nizozemca i njihov međusobni odnos koji su izgradili tijekom prošle godine:

“Strast prema pobjeđivanju koju smo pokazali ojačala je naš odnos s njim. Također, on je posjetio naš centar za istraživanje i razvoj te naš pogon masovne proizvodnje.”

“Tamo postoje mnogi, mnogi ljudi i on ih je stvarno vidio. Prošao je kroz tunel ljudi dajući im ‘pet’, kilometarski dug!”

“Tako nešto mu je možda dalo jači dojam o Hondi i jaču predanost Hondi.”

Verstappenov tekući ugovor s Red Bullom istječe krajem ove godine.


Odgovor

19 komentara

  1. Rolex
    nebum kopiral Prikaži

    već prije 6 mjeseci sam napisao da je max kombinacija sene, mansella i alonsa u jednoj osobi. u prijevodu, znalac po kiši kao sena ( na suhom je to još lakše), mansela kao neustrašivog te alonsa kao prgavog uz jasno vozačke stilove svih navedenih



    19
    13

    6
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Još da je u nekim situacijama proračunat (i da “ima mozga”) kao Prost…



      8
      5

      3
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      To što si napisao prije šest mjeseci, uz dužno poštovanje, nije ni malo veći promašaj nego što je danas.

      OK, mali ima talent … onaj pravi killerski. Treba biti poseban hejter pa ne htjeti to vidjeti.
      Međutim, porediti njega sa Mansellom, Alonsom i Sennom i to još u kontekstu gdje se izvlači neki mix kao najbolje od najboljih … ma daljte, odvadite malo.
      Mali se ne zna ni popišati kao što je to radio Mansell, kakav Alonso, kakav Senna, glupost na kvadrat.

      Evo sve i nek nije titula najbitnija .(za prepoznati talenat i nije) … trebalo mu je skoro 100 utrka da osvoji PP.
      Od 102 utrke ima 21 odustajanje, sa tim se omjerom se malo ko može pohvaliti u modernoj F1, a da nije vozio McLaren Hondu. Usporedbe radi, Hamilton ima 26 odustajanja u 250 utrka, a Hamilton je bio u koži Maxa.

      Mali je brz, jako brz, ali je još uvijek i jako nepuzdan. Ova sezona je zaista bila dobra, njegova najbolja do sada, mada je i u njoj pokazivao svoj stari nagon. I sad nakon jedne dobro odvezene sezone njega treba svrstavati u neke visine F1??? Zato što ima muda?? Pa ima ih sve i jedan vozač u F1. Neko više, neko manje, ali nisu oni tu daleko od Maxa.

      Ja se sjećam dosta priča o nekim vozačima, koji su vozili F1 koji su imali pored muda i brzinu i upravljanje, ali nisu imali jednu ključnu osobinu, a to je kontrolu nad samim sobom. I znaš šta … većina od njih nikad nisu osvojili WDC ili pomogli ekipama da osvoje WCC. Neki čak nisu ni preživili F1 cirkus…

      Max treba prvo da odveze sezonu bez ijednog sudara ili izlijetanja sa staze. Zatim da osvoji nekoliko naslova, (recimo bar dva) pa tek onda možemo da seciramo njegove elemente vožnje i da ih poredimo sa Sennom i ostalom ekipom.

      Do tada, nama navijačima koji volimo ovakve vozače, ostaje samo nada da će konačno odrasti i početi da vozi kako mu i dolikuje.

      Još nešto, njemu jako mu šteti ovaj pokroviteljski odnos Hornera. Imam osjećaj da ga previše štiti kad zabrlja. Vremenom onda vozač može naučiti da je to i ispravno tako raditi. Jednom kad se ulozi podignu na veći nivo, bit će kasno za ispravljanje krive Drine.



      18
      11

      7
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        Koliki je post pomislih da je avalon ?
        U potpunosti se slazem ?



        5
        5

        0
      • Rolex
        nebum kopiral Prikaži

        harki
        to ćemo gledati ove sezone



        4
        2

        2
      • Max Verstappen
        DaveGilmour Prikaži

        @Har

        Moram se malo osvrnuti na tvoj komentar.
        Prvo, nije mi jasno što je tako sporno u usporedbi Maxa s nekim prijašnjim vozačima. Forumaš nebum kopiral nije rekao da je Max na razini Senne, Alonsa ili Mansella, nego je samo istaknuo kako Max u svojoj vožnji pokazuje neke njihove karakteristike. Max je u F1 već odvozio preko 100 utrka što je sasvim dovoljno za stjecanje dojma o njegovom stilu vožnje i za povlačenje paralela s nekim drugim vozačima kroz povijest. Mogu se čak i složiti s navedenom usporedbom, ali bi ju ja malo drukčije formulirao: Max ima strašnu brzinu u jednom krugu (kao Senna), jako je brz, ali i jako nepromišljen (kao Mansell) i prgav (kao Alonso, makar se to može reći za skoro sve malo bolje vozače).

        trebalo mu je skoro 100 utrka da osvoji PP.

        Ne znam što pokušavaš reći s ovime. Je, trebalo mu je jako puno utrka da osvoji PP, ali za to je najzaslužniji nedovoljno brzi RB. Istina, dva puta kad je RB bio bolid sposoban za PP, Max je radio blesave greške u FP3 i Q1.
        No svejedno, ne vidim kakav se pametan zaključak može izvući iz ovog podatka. Možda pokušavaš reći da je brzina u jednom krugu Maxova ahilova peta, ali kvalifikacijski omjer protiv Riccija lako demantira takvu tvrdnju.

        Od 102 utrke ima 21 odustajanje

        Ovime si me natjerao da malo prosurfam wikipedijom i usporedim Maxove brojke sa Senninim i Hamiltonovim.
        Max je imao 21 odustajanje (tu vjerujem tebi na riječ), ali ”samo” 10 od njih je bilo uzrokovano sudarima ili izlijetanjima. U tih 10 ubrajam i utrke tipa Španjolske 2017., Singapura 2017. i Japana 2019. gdje Max nije bio glavni ili jedini krivac. Sve skupa, Max je iz 9.8% utrka odustao zbog sudara ili izlijetanja.
        Senna je u prvih 5 sezona odvozio 78 utrka i u njih 8 je odustao zbog sudara ili izlijetanja. Budući da sam samo manji dio tih utrka gledao, ne mogu dublje analizirati tko je bio krivac u tim situacijama pa neka me netko nadopuni ako zna više. No, ako isključivo gledamo brojke, Senna je u 10.3% utrka odustao zbog incidenata
        Hamilton ima najbolji omjer, ali ni njegov se ne razlikuje previše od prethodnog dvojca. U prvih 5 sezona je odvozio 92 utrke od čega je 8 puta odustao zbog incidenata (u to ubrajam Kinu 2007., ali recimo ne ubrajam Španjolsku 2010.) Ispada da je Hamilton u 8.7% utrka odustao zbog sudara ili odustajanja.

        Dakle, što se tiče odustajanja zbog incidenata, sva tri vozača imaju slične brojke u svojih prvih pet sezona, tako da prozivanje Maxa zbog velikog broja odustajanja baš i ne drži vodu. No pretpostavljam da je poanta tog komentara ipak bila da ukažeš na Maxovu sklonost izazivanju nevolja i tu se nažalost moram složiti s tobom. Ipak, čini mi se da si, kao i većina ljudi, sklon preuveličavanju tog problema. Jedini stvarno loši periodi Maxove karijere po pitanju incidenata su bili sredina 2016. i početak 2018. U drugim dijelovima karijere nije ni približno radio takve gluposti iako ljudi vole njegove prve četiri sezone svrstavati u isti koš.

        I sad nakon jedne dobro odvezene sezone

        S ovime se ne mogu nikako složiti. Maxove prve dvije sezone su bile vrlo dobre (iako, ako se uzme u obzir njegova dob i iskustvo onda bi se mogle svrstati i u odlične), no nakon toga je odvozio 3 sjajne sezone u kojima je jedina mrlja početak 2018. Stoga se nikako ne mogu složiti da je tek 2019. bila njegova prva dobra sezona.

        Još nešto, njemu jako mu šteti ovaj pokroviteljski odnos Hornera.

        Trenutno Markovo i Hornerovo maženje je ništa naspram Josovog drilanja Maxa u djetinjstvu. Internetom kruže razne priče, od ignoriranja Maxa tjedan dana zbog izgubljene utrke, do napuštanja Maxa na karting stazi zbog neke greške u utrci. Istina, fali mu doza samokritičnosti kad su incidenti u pitanju, ali mislim da je tu on glavni krivac, a ne Horner ili Marko. Valjda će i ta samokritičnost doć kad još malo sazrije.

        Eto, malo je poduži odgovor, ali jedino tako sam se mogao osvrnuti na tvoj komentar :D



        7
        4

        3
        • Rolex
          nebum kopiral Prikaži

          DaveGilmour
          plješćem… iako ne čuješ

          ante, imaš novog kolumnistu ovdje…”dejv” ga odsvirao bolje nego itko do sada na temu maxa



          5
          4

          1
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          @Dave, ne mogu ti replicirati na sve (i ovo će biti previše :) )… možda nekad na forumu. Mi se u biti slažemo u 90%,
          Pitaš šta je sporno u poređenju … Pa sporno je to što se ne može porediti vozač koji ima 8 pobjeda sa vozačima koji su osvajali prvenstva. Drugačije je kad voziš u situaciji boli me briga za sve oko mene i kad se boriš za svaki bod. A Max je upravo tako i vozio veći dio svoje karijere, vjerovatno po savjetu starog. Da je nebum kopiral ubacio riječ “eventualno” onda bi to imalo smisla.
          21 odustajanje sam pokupio sa wiki. Nisam provjeravao tačnost.
          Što se tiče 8 odustajanja, pretpostavljam da je to podatak preuzet sa statsf1. Međutim taj podatak ti ne govori šta se desilo u Brazilu ili Monako 2018. Tako da se ne slažem nikako sa tobom da je on odvezao 2018. na visokom nivou. Kako god, nadam se da je to sve prošlost, slijedeće sezone se najavljuju velike stvari. Vidjet ćemo … Ja se nadam da će prenijeti formu u 2020.

          Je, trebalo mu je jako puno utrka da osvoji PP, ali za to je najzaslužniji nedovoljno brzi RB

          Ovo nije tačno. RB 2016. bio jednom a 2018. dva puta na PP.
          Pokušavam reći da njegove vožnje nisu bile na nivou šampionskih do ove godine. Vjerovatno je premlad ušao u F1. To je super za njega, stekao je veliko iskustvo i već sad je “metar” ispred svojih vršnjaka. Ali ipak treba pokazati i neke brojke da bi se mogao porediti sa tako velikim imenima.

          Što se tiče Josa, njega nisam spominjao, jer mu je to otac. Roditelje ne možeš birati. Međutim treba biti objektivan pa reći da se on ne bi ni našao u ovoj situaciji da mu nije bilo tate Jos-a.
          Međutim Horner je taj koji mu je šef …

          @nebum kopiral, ne bih imao ništa protiv, da ga vidimo ove sezone u aktivnoj borbi za naslov. Mislim da će RB Honda biti spremna za bitku slijedeće godine.



          1
          1

          0
        • Honda
          I2oni Prikaži

          Sllazem se. Brojke oko odustajanja su uglavnom frizirane nepouzdanoscu a manje greskama. Pricamo jos uvijek o jako mladom vozacu koji ima jako fin broj utrka i iskustva u f1. Misljenja sam da njegovo tek dolazi. A kako sam stariji, gledao sam i pratio senu prosta mensela miku sumija, i sjecam se jako puno gluposti tih velikana, a koje danas, pored njihovih uspjeha i pobjeda, padaju u zaborav i brojimo samo titule i pobjede. Nadam se jacem bolidu ove godine pa da vidimo sta mali zna



          2
          2

          0
  2. Clay Regazzoni
    Ber Prikaži

    Zasad samo ODNOS uspoređuju..


    0
    0

    0
  3. Kimi Raikkonen 7
    Kos Prikaži

    Max je jedan od najboljih ako ne i najbolji temelj za bilo koju konkuretnu momčad da bude višestruki svjetski prvak ( samo da bude malo pametniji u nekim situacijama npr. na početku trke da nejde toliko na glavu i izbaci se iz utrke ), ali mislim da njega ili bilo kojega vozača, ne samo današnjih nego i iz povijesti F1, uspoređivati sa Sennom je van svake pameti. Zna se šta je Senna ne samo za F1 i Brazil nego i za sve ljubitelji oktanskog cirkusa jedan jedini i neponovljivi.
    Bar ja tak nekak razmišljam.



    12
    4

    8
  4. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Koje bogohuljenje. Zločin je staviti njih dvoje u istu rečenicu.



    7
    -2

    9
    • Ferrari
      Boris_CRO Prikaži

      Max je pravi primjer modernog hypa. Kada se klinji od prve utrke tepa da je legenda i budući svjetski pravak. Njemu treba 3-4 šamara i nekoga sa autoritetom iznad sebe. Prebalav je došao u F1 za takav ego.



      10
      2

      8
      • Rolex
        nebum kopiral Prikaži

        ti si očito moja generacija hehehe…balavcima pokoja edukativna triska ne bi trebala biti ništa loše več korektivno i korisno…ali u maxovom slučaju je da je 2018 konačno prvi put piknul i od tada je bolji



        3
        2

        1
  5. Williams
    Webmaster Donator Prikaži

    Pa sad…istina da ima nešto,ali usporediti sa Sennom iz mladih dana..nebi išlo,nije ni blizu,ima samo 8 pobjeda za sad.



    3
    3

    0
  6. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Max vec ima 100 utrka a Senna je u cijeloj karijeri imao 165, dakle Max ima jos 3-4 sezone da se priblizi brojkama brazilca!.

    Aludurao sam na stalne vapaje da je Max mlad , zelen, novak i sl, 100 utrka na kontu pokazuje da je vec odavno trebao sazrijeti.



    2
    1

    1
    • fjaka Prikaži

      brojkama? aludiraš na rezultate?
      a kad je to max vozio space shuttle poput senne da ima rezultate? usporedba njih dvojice je po načinu vožnje marijo, rezultati su totalno zanemarivi…



      3
      3

      0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.