Izdvojeno

Binotto: Dokazali smo da je naš motor legalan

Piše: Ante Vetma

Prije 3 godina, 21 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Ferrari je odlučan oko toga da je njihov motor bio u potpunosti legalan ove sezone, te da bi bilo kakvo kršenje pravilnika bilo “otkriveno na prvom pregledu”.

Talijani su u drugoj polovici sezone drastično poboljšali bolid i nakon apsolutne dominacije Mercedesa uspjeli pronaći ritam u kvalifikacijama. Tako su nanizali šest pole positiona, a posebno je impresivna bila maksimalna brzina na pravcima.

Rivali su odgovore najprije tražili putem medija, a onda su prema FIA-i uputili nekoliko upita, da bi oni odgovorili s novim tehničkim direktivama koje se tiču protoka goriva i korištenja ulja za poboljšane performanse. U SAD-u i Brazilu je Ferrarijeva snaga bila skromnija pa su konkurenti požurili sa zaključcima, a sve to dovelo je do nekih porušenih odnosa. Primjerice, direktor Ferrarija je poručio da Max Verstappen nikad neće voziti u njihovoj ekipi.

Mattia Binotto je odlučan:

“Ako pogledate cijelu sezonu – mi smo bili jedna od ekipa koje se najviše provjeravalo, i to prije tehničkih direktiva.”

“Kad imate prednost u performansama, a mi smo je sigurno imali kroz sezonu – najviše vas se provjerava.”

“To je normalno jer kroz takve provjere dokazujete svoju legalnost.”

“Nakon tehničkih direktiva broj provjera na našim bolidima se još povećao. Rezultati su predočeni FIA-i i o detaljima se raspravilo.”

“Što god smo mogli napraviti da bismo surađivali s FIA-om – mi smo napravili. Nikad nismo mijenjali način kako funkcionira naš motor u zadnjem dijelu sezone, što pokazuje da je naša pogonska jedinica bila u potpunosti legalna.”

“U protivnom to ne bi bio slučaj. Da je bilo kršenja pravila – to bi se pokazalo na prvim provjerama.”

Binotto je sretan što je Ferrari uspio prestići Mercedes u ovoj turbo-hibridnoj eri, iako je Njemačka ekipa do prije godinu dana imala značajnu prednost.

“Provjeravalo nas se i prije i poslije. Mi smo nakon svega ponosni na svoje performanse, odnosno na prednost motora.”

U posljednjoj utrci, VN Abu Dhabija, FIA je kaznila Ferrari s 50 tisuća eura zbog pogrešno deklarirane količine goriva u bolidu Charlesa Leclerca. Binotto kaže:

“Bilo je tu puno mjerenja i sva su bila dobra. Samo jedno mjerenje se nije podudaralo, a mi toga nismo bili svjesni, nismo to vidjeli i informaciju smo dobili kad smo čitali dokument nakon kraja utrke.”

“U tom trenutku više ne možete provjeriti ništa jer je gorivo potrošeno. Te nedjelje svi podaci su se podudarali osim tog jednog. Nitko ne može objasniti što se tu dogodilo.”

Komentiraj

21 komentara

  1. Vi ste rodjeni nelegalano!



    6

    30
  2. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Cilj je bio osvojiti “nešto” a ne dokazati legalnost?
    Binotto idi odmori malo pa zasučite rukave i pljuni u šake i pripremite se kako treba jer ovako izgleda kao da se pravdate za propuste?
    Nema potrebe, sve znamo.



    12

    2
    • Kimi Raikkonen 7
      Kos Prikaži

      Baš to, ne razumijem šta misli postići sa ovakvim izjavama. Bilo bi mu bolje da to vrijeme što troši na glupe i nepotrebne komentare utroši na razvoj bolida i rješavanje međuljudskih odnosa unutar momčadi, koji mi se ne čine baš idealnim.



      6

      1
  3. Samo se nadam da nisu i ostali upoznati u tom dokazivanju kako sto radi kod Ferrarijevog motora. Ja da vodim takvu kompaniju kao Ferrari, i da naprave ovi u Fia sto su napravili lani kada su bile podjeljene baterije u pitanju bi ih sve redom tuzio. Cure informacije navelike iz kontrole legalnosti bolida jer za svaku stvar koju je netko preispitivao svi saznamo kako sto funkcionira sto nije u redu nikako. Netko je u to ulozio trud, rad , novac da bi stekao nekakvu prednost i onda necija nevjerica da je netko bolji u necemu to pokopa. To bi trebalo posteno naplacivati kada se ispostavi da je sve po pravilima.



    14

    1
  4. Charles Leclerc
    Leclerc1978 Prikaži

    A dobro i sta sad? Koliko sam procitao planirate napraviti jos jaci motor od konkurencije i bolid sa najvise downforce, mislim da ce Verstapen posijediti prije reda, a Hamilton bi mogao prebjeci u ferrari….
    Uglavnom, moglo bi biti zanimljivo.
    Uf, ko ce docekati testiranje u Barceloni…



    5

    1
    • Iz tvojih usta u Božje uši, ali samo nekoliko testova Pirellija i Merca i za džabe im sve to…

      Dodajmo tome još i otkrivene tajne ovogodisnjeg Ferrarijevog motora i eto ti opet lagana sezona za Merc…

      Nego hoce li se i ove godine mijenjati arhitektura pneumatika usred sezone kao sto je bilo i onda u korist Merca?



      7

      6
  5. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Hoće se sad kaznit Verstappena i Red Bull za lažne optužbe?



    8

    4
  6. Znaci, legalni smo bili jer mi tako kazemo, pad performansi je slucajan. Stvarno trebas bit vjernik da te to objasnjenje zadovolji ;)



    4

    8
    • ne, ovo je objašnjenje:
      Binotto pointed out that Ferrari had matched Mercedes in the corners and said that this was because they were running more downforce, which would affect their speed on the straights. :D



      3

      0
      • Aha, zato Charles “whoooo, 6 tenths” Leclerc ima takve komentare na zadnji sektor u ADu.



        2

        0
        • A kakve veze ima zadnji sektor Abu Dhabija sa snagom motora?


          0

          0
        • Ferrari je nakon spa i monze gdje im je odgovarao njihov bolid poceo dodavati downforcea za staze koje dolaze jer nereaono je bioo ocekivat uspjeh sa low drag bolidom da ce biti uspjesan na stazama tipa brazila, mexica, japana itd. A ujudno dodavanjem downforcea gubis brzine na pravcima jer je veci otpor zraka. Ja od pocetka sezone sam tvrdio da zbog takvog bolida i je takva brzina ferrarija na pravcu a ne zbog daleko jaceg motora. Siguran sam poprilicno da imaju identican bolid mercedesa da bi po ubrzanju i max brzinama bili u egalu s mercedesom ili bi imali neku sitnu prednost.



          3

          0
        • Opet, koncentrirate se na top speed, a jacina motora se vidjela na ubrzanjima na pocetku ravnica, gdje su samo odlazili. drugim autima. A tad jos nema velikog draga od ‘vise downforcea’


          0

          0
  7. Ne mora Ferrari dokazivati, neka dokazuje Red Bull i Mercedes. Ako ne dokažu onda tužba zbog medijskih izlajavanja.
    Iduće godine želim super ilegalni Ferrari koji će doći do naslova, a nek Horner i Toto popuše… lulu mira.



    6

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni