Ferrarijev šef kaže da je njegova ekipa izgubila 2019. sezonu još prošle godine kad su dizajnirali bolid.
Talijani su predsezonska testiranja započeli izuzetno uvjerljivo, da bi posljednjih dana ipak pali kad su Mercedes i Red Bull podignuli tempo.
U sezonu su ušli izuzetno loše, a nakon prvih nekoliko utrka je izgledalo kao da će Mercedes do kraja sezone pobjeđivati na svim utrkama.
“Mislim da smo ovu godinu izgubili još prošle godine kad smo dizajnirali bolid. Na kraju krajeva – nismo bili kompetitivni na početku sezone i za to postoje razlozi.”
“Mislim da ovaj projekt nije bio dobar od samog početka.”
“Gledajući naš razvoj kroz sezonu – nismo bili jednako dobri kao naš glavni rival. Mislim da je to to.”
Ferrari je već u Bahreinu bio blizu pobjede, ali je onda Charles Leclerc imao problem s pogonskom jedinicom zbog kojeg je vodstvo predao Lewisu Hamiltonu. Nove probleme s pouzdanosti imali su u Austriji i Njemačkoj, a onda i u Rusiji, Brazilu i SAD-u.
“Bila je to intenzivna sezona. Bilo je puno posla. Promijenili smo strukturu i organizaciju ekipe.”
“U međuvremenu smo uvijek htjeli poboljšavati bolid i rješavati probleme koji se javljaju. Mislim da smo u tome uspijevali, barem do neke mjere.”
“Sad kad je sezona gotova – fokusiramo se na iduću.”
Binotto nije htio raspravljati u kojim će područjima Ferrari tražiti napredak za 2020.:
“Znamo koje su nam neke slabosti u odnosu na konkurenciju i radimo na tome da ih riješimo. Ne znam kakva će situacija biti na početku iduće sezone, to nitko trenutno ne zna.”
“Imat ćemo 22 utrke, tako da ćemo još vidjeti kako će sve izgledati. Važno je da ekipa ostane ujedinjena, fokusirana, marljiva i motivirana.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
“Imat cemo 22 utrke” , vec se krece od starta s tim :D.
Poslije prve ce biti “Imamo jos 21 utrku do kraja”
20
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
A dje prica da koncept nije promasen…
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Predomislio se, jbga :chill:
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ta izjava dovoljno govori o njima, niti 2020. ne očekujem ništa. Čak i da bolid bude dobar oni su previše šlampavi i neozbiljni.
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Bitno da su oni promjenili strukturu i organizaciju ekipe a to kaj im taktika i dalje slabija strana ga ne zamara hahahahaha nema sta dobro ste to reorganizirali jos ste gori po tom pitanju
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Treba njih na centritanje kod doktora ante pavlovića
10
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
odličan vic
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
…to vrijedi za sve ‘ferrari powered’ momčadi, s razlikom što ferrarijeva vreća nema dna pa su se malo prilagodili tijekom sezone ali opet nedovoljno…’run&gun’ staze sa malo ili manje zavoja na kojima je aerodinamika bitna su pokazale kako stoje stvari tijekom cijele sezone i po meni se ništa bitno nije mijenjalo…reklo bi se da su dizajnirali bolid za monzu kad bih htio biti zločest…sve tri ‘ferrari’ momčadi su išle u izrazit ‘low drag’ bolid i najgore je prošao haas koji se cijelu sezonu mučio s gumama tj. njihovom temperaturom…kako i zašto je merc gotovo jedini išao u drugom smjeru (uz mclaren ali oni su išli na suprotno od lani kad su bili na dnu) to je druga priča…koliko je merc zapravo ‘znao’ kako će se gume ponašati najbolje pokazuje brazil i drag race sa kvyatom…isto tako pogledajte usporedni krug lewisa i charlesa u abu dhabi-u q3…to sve govori…opet kapa do poda za mercedes u monzi, prilagoditi bolid za brzu stazu od gotovo potpuno suprotnog dizajna je po meni jedan od highlights-a ove sezone…jedina nepoznanica za ferrari mi je singapur ali valjda mora biti i malo iznenađenja ili su i drugi kiksali…uglavnom gume su problem a nebi trebale biti…i tako već 7-8g…ja bi volio iako znam da je to nemoguće da netko analizira javno ( nema tog djeda mraza koji to može ali eto da kažem) prošlogodišnja (2018) testiranja guma u abu dhabi-u i barceloni prije sezone sa podacima od merc-a i ferrari-a…ne razumijem jednostavno kako se može toliko krivo interpretirati podatke, jednostavno mi to ne ide u glavu kako god si pokušam objasniti (istini za volju uzmite u obzir i da sam izrazito subjektivan i slijep samim time)…
13
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Drag race sa Gaslyem*
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
da, lapsus…ispričavam se ali poanta je nadam se shvaćena…
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zanimljivo. Uvijek ista priča ” kako je to mercedes znao”. Možda imaju najbolje ljude? Ma ne pa ferrari po defaultu mora imati najbolje ljude jer su najdulje u f1. Eto to je taj mentalni sklop. Zaboravlja se na rb koji eto NIJE promašio koncept i još bolje čuva gume od mercedesa. Oni su vidjeli da su bez razloga smanjili df na prednjem krilu. Nakon te dorade vidimo koliko su zaoravo konkurentni.
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
…kako to misliš nijje?…oni su se najbolje prilagodili to stoji ali da su krenuli u low drag smjeru to definitivno jesu…uostalom pogledaj mađarsku ponovno, španjolsku, francusku, kinu…pa i sam monako…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Razvoj kroz sezonu nije bio dobar?
Ja bi rekao da je razvoj bio fenomenalan kad se pogleda period drugog dijela sezone.
6 PP za redom, pobjede…moglo je biti jos vise toga da vozaci, momcad nije usrala dio toga. Smatram da je razvoj bio odlican i skok koji su ostvarili u usporedbi s prvim dijelom. Binotto ocigledno ne zna sto prica, zato jer je prica do prije 2 tjedna bila da oni nisu falili filozofiju i sad jos kaze da je razvoj bio loš. Odjel za motor je odradio vrhunskih posao, sad jel to sve u okvirima legalnosti nije ni bitno, donijeli su motor koji se popisao po konkurenciji i nisu ni znali sto ih je snaslo.
Binoto je napredovao do razine svoje nesposobnosti i to cijelu godinu pokazuje.
7
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Meni se upravo zbog toga sto si naveo cini da podvaljuje patku. Imali su vrlo dobar razvoj kroz sezonu i odlican motor po snazi, a sad tu prica da je sve bilo lose.
Iskreno, ne vjerujem da je toliko glup. Ako stvarno to misli, onda je i sljedeca sezona propala – ne znam vise koja za redom… ?♂️
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da su imali razvoj kao ove godine u 2017. vjer bi bili prvaci.
Tada je koncept bio vrhunski, nadogradnje shit.
Sad je koncept shit, nadogradnje odlicne.
Mozemo samo cekati kada ce se te 2 stvari poklopiti, a pod Binottom mislim da nece.
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
to sam vam i ja napisao u ponedjeljak i dobio hrpetine minusa…otkad je marchionne umro prošle godine, miševi napravili fijasko od bolida ali sa ponekim genijalnim rješenjem
a ovom geniju od šefa valjda jopš nije jasno da trebaju razvijati 3-4 aero paketa pa koristiš inačice za određenu stazu pojedinačno. kako su staze u nekim grupama od 4-5 sličnih karakteristika fizike, dakle treba razvijati barem 4 paketa neovisno oko iste šasije. ista priča je sa ovjesom i svim ostalim dijelovima za koje se ne dobija kazna.
djeco, ne žvačite GMO i sigurno ćete biti oštroumni , a ne oblutakumni kao ovaj šefek koji je već trebao dati ostavku.
6
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
A tko to razvija 4 paketa istovremeno? Pa momcadi imaju problema da razviju jedan paket kako treba a ne 4. Taj jedan paket koji naprave pojede vrijeme i budzet usudio bi se reci svima osim prvim triju momcadi i po tebi je pametno u svaki paket ulupati brdo vremena i novca iako svijesno ides u to znajuci da su u 70posto vremena ostala 3 paketa potpuno neupotrebljiva? Osim toga sasija koju napravis i prijavis ne moze nikad pasati na 4 potpuno razlicite stvari. Npr veci medjuosovinski razmak nije jednako dobar u spa ili monacu i eto ti vec problema. Rijesenje je naci paket koji podjednako dobro radi svugdje a ti onda sa setupom i mijenjas downforce i dr. Nije Binotto tako glup i znao je jako dobro da promijeniti radikalno bolid u tijeku sezone da je gotovo nemoguce a ti predlazes skoro pa 4 razlicita bolida?
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
očito nikad nisi crtao u cad 3d objekte pa ti to izgleda jako komplicirano. binotto nije mjera ničeg osim dugogodišnjeg prisustvovanja uz teške face, pa ono po komunistički, došao red na njega-po dospijeću.
nisam rekao ništa o međuosovinksom razmaku već o aero paketima.
ako neki tim ima toliko inženjera, resursa i novca, o kalupima i jeftinom carbonu u današnje vrijeme nije vrijedno spomena a kamoli stotine miliona….primjer ti je rimac.
evo ti primjer tvoje tvrdnje…ako ujednačiš inteligenciju čovječanstva na prosječnu, nisko inteligentni će napredovati, a visoko inteligentni nazadovati…ukupno? GUBE SVI. e sad prebaci to na F1. neki nove pakete donose kao upgrade i ne govore o drastičnim promjenama ili zamjeni cijelog aero paketa. Uglavnom, ako razvijaš više paketa, nisi ništa izgubio jer ta znanja možeš koristiti odmah ili u budućnosti…ili je bolje ništa ne razvijati pa biti loser-kao po našoj državnoj prepametnoj strategiji koja vlada desetljećima…i zato smo uvijek budale i takvi ćemo ostati kad više skoro nitko nema tko koristi mozak za napredak.
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Razviti vise od jednog aero paketa da savrseno radi na barem pola staza je jako zahtjevan posao, a kamoli vise.
To sto netko moze u cadu nacrtati x varijanti necega u dozvoljenim uvjetima sto se dimenzija tice nema veze sa stvarnim situacijama kad ti treba svaka desetinka.
Uzmimo npr prednje krilo, po samim brojkama iz cada i zraznog tunela vrlo lako bi bilo zakljuciti koje od tih varijanti daje najvise downforcea, najmanje draga, najbolji utjecaj na ostatak sasije.
Problem u tunelu i jest taj sto nitko ne moze napraviti krilo koje ce biti najbolje u sve tri te kategorije i samim time je skoro nemoguce napraviti vise paketa koji ce savrseno odgovarati bolidu, jer pri 300 kmh dovoljno je da pogodis komarca i ode sav izracun naopako.
Sjetite se samo koliko je puta neka momcad donijela nadogradnje i pricala o velikim pomacima pa ono corak. Nije samo merc sposoban a svi ostali tupavi.
Stvar je ocita da merc ima bolje ljude za ovakvu vrstu pravila i zbog godina prednosti PUa su mogli stalozenije i s manje pritiska traziti nadogradnje, sto su savrseno radili.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ZJ11
to već rade kad čuješ: donijeli su novo prednje krilo…jer se vidi i da se uspoređivati jednostavnom fotometrijiom.
što se tiče sidepodova-tu možeš vidjeto “škrge” na vručim stazama a generalno ne možeš vidjeti krivulje (da li su “više ili niže”) jer se radi o kompleksnim surface-ima.
zar zaista misliš da se prvo uvjeravaju na sporijoj stazi pa da rade krilo za brzu stazu po iskustvu koje sam naveo ili ih rade mjesecima unaprijed?
ferrari ove godine je donio čini mi se samo jedno novo krilo, za razliku od red bulla koji ih je donio 4, a mercedes 3
o tome govorim i isključivo o ferrariju, jer je najgluplje moguće je da ćeš polučiti bolji rezultat istim načinom. tamo negdje u 7 mjesecu sam napisao da ferrari ne zna za koje je staze (spori, srednje i brzi zavoji), a ispalo je da su radili auto za monzu i ništa više….toliko o genijalnom šefu ferrarija.
problem zračnog tunela je samo frontalni vjetar na testovima za razliku od realnih uvketa i promjenljive dinamike istog, što si također mogao čuti od vozača na nekim vjetrovitim stazama
dobro rezoniraš ali sa stotinama miliona uloga i broja inženjera…napraviš desetke krila, imaš krila iz prošlih godina…to se zove R&D i sastavni dio je svake proizvođačke industrije a inženjeri ne čekaju neko posebno vrijeme kad izlaze iz pozicije hibernacije jer je nastala neka panika…oni moraju stalno raditi na novim rješenjima za te plaće, a ne stajati u praznom hodu
ovogodišnji problem je bio pomicanje centra vozača prema prednjoj osovoni zbog težišta i tu su nastali svi problemi i to je uslijedilo zbog kompenzacije lowdrag “filozofije”. zadnji kraj je postao prelagan i trošile su se gume zbog proklizavanja na svakom zavoju.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Slazem se u tome da ferrari samo reagira i ocito ne mogu ispravno protumaciti podatke, mislim u rangu merca. U tim slucajevima vecinom promase sa nadogradnjama. Od 3 jedna valja.
Nakon par utrka sam ironicno napisao da ce sa ovakvim paketom ferrari barem u monzi moci pobijediti.
Donijeli su u francuskoj prvu verziju krila (promasaj), u spa drugu (low drag) a trecu u singapuru (koja je radila), gdje im se posrecio pole i onda su vozili utrku u tempu russela a nitko ih nije mogao obic na pravcu. Zato je lec ispusio undercut od vettela.
Mene kod njih najvise iritira sto od 2009 kad su zabranili testiranja oni nisu na razini, a i razislo se tad staro drustvo iz schumacherove ere.
A tad su nudili neweyu bianco cek al englezi vise vole radit u engleskoj.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ZJ11
slažem se!..Čak sam u emotivnim impulsima mislio kako “papak vettel”…hoće li se i treći put izvrtiti na istoj stazi u 3 dana, koliko pirueta je frajer imao? kao sanda dubravčić u umjetničkom klizanju…ali ne, to je bio totalni inženjerski promašaj. nakon smrti marchionnea. došao novi lik i odličan bolid (samo je seb ubio sam sebi prošlu sezonu) odlučio ne razvijati dalje na osnovi odlične šasije, odličnog nagiba podnice koji je možda trebalo u međuosovinskom razmaku produljiti za 2-3 centimetra i bili bi bolji u brzim zavojima što im je jedino falilo 2018. došao papak i on ima filozofiju!
osobno pratim F1 iz razloga tehnike, odličnih vožnji bilo koga i sigurno ne pripadam kolektivističkoj svijesti i idolopoklonstvu na bazi statističkih rezultata. a kako volim ferrari još od pokojnog laude imam svijest reći kad je nešto loše.
binotto, rueda moraju u nadolazećem tjednu dobiti nogicu jer greške takvih “provučenih ispod radara” su skupe i loše za ferrari. Jedan sa IQ 160 im treba a ne šaka jada koja je tamo sada.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Binotto je meni isti Plenković. Laprdanje bez granica, ne vidi se očito, a na kraju svega upitnik iznad glave.
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Čak mu je i slican,po naočalama :)
0
0