Pulsmedia odsad ima još jedan portal - NBA.pulsmedia.hr!

Otvori u novom prozoru!
Ne zanima me.

Mad Max

Pulsmedia portal

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Vjerujem da vas je većina upoznata s ovim kultnim australskim filmom iz 1979. godine u kojem Mel Gibson u nekoj bliskoj distopijskoj budućnosti lovi skupinu okorjelih bandita da bi osvetio smrt žene i djeteta. A za nas petrol-manijake, Maxov Ford Falcon XB GT V8 presretač kultniji je i od samog filma. Proročanstva iz filma o kolapsu civilizacije se nisu obistinila (mada, mnogi će reći kako je kolaps našeg društva odavno započeo te kako još traje, ali to su već neke socijalno-političke intrige kojima ovdje nije mjesto).

40 godina nakon tog filma, danas opet imamo ”Mad Maxa”, ali on dolazi iz zemlje tulipana, vjetrenjača i marihuane, a za razliku od Gibsona, vozi Red Bullov RB15 pogonjen Hondinim V6 turbo motorom. Baš kao i Mel Gibson, tako i naš Max bijesno i odlučno juri stazom rušeći sve što mu se nađe na putu, ne mareći pretjerano ni za vlastitu sigurnost, a ni za sigurnost drugih vozača. I zbog tog suludo agresivnog stila vožnje, Nizozemac je često bio na udaru kritika, kako šire tako i uže F1 javnosti. Njegova brzopleta sposobnost da drugim vozačima uništi utrku u svojoj prevelikoj želji za trijumfom, od Maxa je napravila svojevrsnog negativca. A niti njegov off-track karakter mu ne ide baš u prilog. Max je postao definicija nadobudnog i buntovnog klinca, čija nadobudnost vrlo često preraste u aroganciju ili nepoštovanje prema drugima. Max se valjda više ugleda na Al Pacina i njegovu čuvenu parolu iz jednog drugog filmskog klasika:

”Ja sam uvijek u pravu, čak i onda kada nisam”

– Tony Montana, Scarface

Kakav otac, takav sin

Njegov otac Jos Verstappen dobro je poznato lice u svijetu F1, no pamtimo ga uglavnom po neslavnim događajima. Jedan od onih vozača koji ostaje zapamćen kao nevolja na cesti, opasnost za sve ostale bolide na stazi, u rangu najvećih troublemakera poput Andree de Cesarisa ili Pastora Maldonada. Ova pomalo već istrošena floskula ”kakav otac takav sin” nikad nije imala više smisla nego u slučaju vesele obitelji Verstappen. Ferštapenski genom tako je jak, da se nije oslikao samo na fizičkim sličnostima, nego i karakternim. Adrenalin je valjda u krvnoj slici ovoj nizozemskoj obitelji. Ali, s jednom bitnom razlikom – Max je jebeno brz! Brži nego je njegov otac ikad bio.

Max, kao i većina drugih vozača, prve vozačke korake je napravio u kartingu. Nema sumnje u to da je imao punu podršku roditelja, a činjenica da mu je otac F1 vozač znatno je olakšala Maxov put do vrha. Također, nema nikakve sumnje ni u to da je Max imao donekle preferencijalan status u ekipama gdje je vozio, upravo zbog činjenice iz koje obitelji potječe. Ali nema ni sumnje u to da je Max od malih nogu pokazivao sjajan talent, osvajao razna karting prvenstva, a zanimljiv podatak dolazi iz 2010. kada je u juniorskom karting prvenstvu završio drugi, odmah iza nekog tamo Alexa Albona. Ubrzo je počeo testirati i formule, nastupati na raznim serijama, da bi 2014. nastupio u Europskoj F3. Sezonu je završio na trećem mjestu, a prvak je bio Esteban Ocon (ime koje će se još jednom pojaviti u tekstu). Max je pokazao neosporan talent, pokazao je i ogroman marketinški potencijal. Ubrzo je priključen Red Bullovom juniorskom timu, da bi već 2014. odradio prvi trening na VN Japana za momčad Toro Rossa. Sa samo 17 godina, Verstappen postao je najmlađi vozač koji je sudjelovao u nekom GP vikendu. Najmlađi – pridjev koji ćemo još nebrojeno puta naći uz ime Maxa Verstappena.

Najmlađi u svemu

2015. godine Max je postao i najmlađi vozač u povijesti F1. Za momčad Toro Rossa debitirao je sa samo 17 godina i 166 dana. To je rekord koji vjerojatno nitko neće srušiti, obzirom da je od 2016. pravilo 18+ stupilo na snagu. U skladu s tim, uspostavio je i rekord najmlađeg osvajača bodova u povijesti F1, završivši na sedmom mjestu u Maleziji. Potez kojim je Max zadobio moju pažnju dogodio se te godine na Spa, kada je s vanjske strane napao i pretekao Sauber Felipea Nasra na zloglasnoj krivini Blanchimont. Potrebna su velika muda i manevar šampiona za ovakvo nešto, a Max je u svojoj debitantskoj sezoni uradio upravo to. Da se radi i o inteligentnom vozaču sa sjajnim osjećajem za grip dokazao je iste sezone u SAD-u kad je u promjenjivim uvjetima napredovao od devetog do četvrtog mjesta.

Narednu 2016. započeo je u Toro Rossu, kada mu se ukazala nevjerojatna prilika koju je Max objeručke prihvatio. Red Bull je poznat kao momčad koja nema previše strpljenja sa vozačima (što su pokazali i ove sezone). Daniil Kvyat je vraćen nazad u Toro Rosso, a promociju u glavni tim dobio je upravo Max. Ali malo tko je mogao očekivati da će već u prvoj utrci za novi tim Max već ostvariti i svoju prvu pobjedu. No upravo to se dogodilo u Španjolskoj. Naravno da je toj pobjedi kumovao sudar Rosberga i Hamiltona, koji je oba Mercedesa izbacio iz utrke, te loša strategija Ricciarda. Ali to nikako ne umanjuje činjenicu da je Max pobijedio u svojoj prvoj utrci za Red Bull, pritom zadržavši iza sebe Ferrari Kimi Raikkonena, koji je pokušavao na sve načine zaprijetiti Maxu. Ako je netko prije utrke i žalio Kvyata, vrlo brzo su ga zaboravili, okrenuvši se novoj zvijezdi, najmlađem pobjedniku F1 utrke, koji je tu titulu ukrao Vettelu.

Zvijezda je rođena

Pobjeda u Španjolskoj se može okarakterizirati kao splet s(p)retnih okolnosti, ali utrka u Brazilu iste sezone nije ništa drugo nego Maxova briljantnost. Izvrtio se na mokrom Interlagosu zbog čega je pao na 16. poziciju, ali u samo 14 krugova koliko je preostalo, Max je odvozio sjajnu recovery utrku te završio na podiju, kao trećeplasirani, čime je zasjenio i eventualnog pobjednika utrke, Hamiltona. Iduće 2017. ostvario je još dvije pobjede (u Maleziji i Meksiku), ali se i profilirao kao ekspert za kišne uvjete, što je potvrdio sjajnom izvedbom u Kini. Kažu kako vozačko umijeće najbolje do izražaja dolazi u kišnim uvjetima, a sjetimo li se i sjajne ovogodišnje pobjede u kaotičnom Hockenheimu, možemo onda opravdano Maxa nazvati vrhunskim vozačem. U Meksiku je već na startu preuzeo vodstvo od Vettela i sjajno kontrolirao utrku do nove pobjede. Još jedna dobra karakteristika Verstappena – sjajan je na startu. Godina 2018. donijela je Maxu još dvije nove pobjede (u Austriji i Meksiku), ali pokazala i neke izrazito negativne strane njegove vozačke tehnike, koju smo ranije mogli opravdati neiskustvom. Ali, 4 godine nakon debija, Max je i dalje radio iste stvari i postalo je jasno kako je to sastavni dio njegove vozačke tehnike.

Magnet za nevolje

U prvih šest utrka sezone, Max je u svakoj utrci bio upleten u neki trkaći incident, a većinom je krivac bio on. Njegov agresivni stil vožnje svi vozači su jako dobro poznavali. Kimi se još 2016. uvjerio u to izletivši sa staze nakon Verstappenovog izrazito agresivnog branjenja pozicije. Te godine je i jako neoprezno uletio u Raikkonena u Belgiji, te upropastio utrku i njemu i Vettelu. Najčešće je Vettel bio žrtva Maxovih gluposti (tek mu je Vettel naplatio dug ove sezone u Silverstoneu). U Mađarskoj 2017. se zaletio u timskog kolegu Ricciarda i izbacio ga iz utrke. U Singapuru je sudjelovao u sudaru sa starim mušterijama, Kimijem i Vettelom. Mada krivica ide na dušu Vettelu, to ne mijenja činjenicu da se Max opet našao upleten u incident. Ni Hamilton nije ostao pošteđen Maxovih vratolomija, u Bahreinu ga je Max zakačio i tako sebe izbacio iz utrke. A u Kini je još jednom stradao Vettel, nakon zaista glupog i bespotrebnog Maxovog presijecanja krivine. U Brazilu 2018. vozio je sjajnu utrku i išao prema pobjedi, samo da bi mu već ranije spomenuti Ocon, koji je kasnio za krug, upropastio slavlje. Max je bio razumljivo bijesan, te se u pit-laneu čak i obračunao sa Oconom, ali s obzirom na Maxovu povijest uništavanja tuđih utrka, ovaj događaj je možda klasičan primjer karme na djelu.

Njegovu dosadašnju karijeru uglavnom su obilježili sitni i krupni incidenti na stazi. Nakon nekog vremena, toliko je postalo prirodno da Max napravi neko ”sranje”, da smo više bili iznenađeni kada utrka prođe bez ikakvog incidenta. Euforija koja se u početnim godinama karijere bila digla, možda je malo splasnula nakon 2018. godine. Maxovu sirovu brzinu nikad nitko nije ni dovodio u pitanje, ali ono što smo često dovodili u pitanje je Maxov racecraft. Može li vozač koji nije u stanju preteći bolid ispred sebe bez da napravi neki incident uistinu biti šampion jednog dana? Naravno, imao je Max u karijeri i sjajnih pretjecanja, ali činjenica je da je od svih vozača na gridu Nizozemac najčešće radio pizdarije. U kvalifikacijama je uglavnom bio dobar, ali Max nikako nije uspijevao uhvatiti taj jedan savršeni brzi krug (kakav često viđamo kod Hamiltona) i uzeti pole poziciju. Sve do ove aktualne sezone.

Sadašnjost i budućnost F1

Aktualna 2019. sezona dala je puno odgovora na upitnike koji su visili iznad Maxove glave. Konačno je Verstappen sazrio. Doduše, samo kao vozač. U glavi još uvijek mora sazriti, što je dokazao ignoriranjem žutih zastava na kvalifikacijama u Meksiku, a potom se dugačkim jezikom zamjerio i sucima. Tako je zaradio kaznu, a pole prepustio Leclercu i upropastio si potencijalno dobru utrku. U Austriji je odvozio sjajnu utrku i ostvario pobjedu, ali ostaje zapamćen i njegov kontakt sa Leclercom. Suci su mu tada progledali kroz prste, ja se neću baviti regularnošću tog poteza, ali mišljenja sam da se Max trebao samo malo strpiti i kasnije napasti Leclerca. I sam Horner je izjavio kako je Maxov najveći nedostatak manjak strpljenja. Ponekad se kao bezglava kokoš zalijeće u gužvu, bez imalo promišljanja.

No, Max je odradio sjajnu sezonu. Cijelu sezonu je vozio iznad realnih mogućnosti Red Bull Honde. Konačno je uzeo i tri pole pozicije (dvije ako mu oduzmemo Meksiko). Imao je i nekoliko loših utrka u drugom dijelu sezone, što su opet više rezultat različitih kazni. Sezonu je u Brazilu okrunio i trećom, sjajnom pobjedom, čime je učvrstio treću poziciju u prvenstvu. Uzmemo li u obzir da je Red Bull Honda, po svemu prikazanom, ipak inferiorna u odnosu na Mercedes i Ferrari, to čini Maxovu sezonu još impresivnijom. Nameće se pitanje – što bi tek bilo da Max vozi konkurentniji bolid?! Odgovor na to pitanje ćemo, nadam se, doznati već iduće sezone. Možda još uvijek nismo ni svjesni kakvog sjajnog vozača je F1 dobila u Maxu Verstappenu. Sa svim svojim manama i nedostacima, mangupskim ponašanjem i bezobraznom agresivnošću na stazi, Max je ono za čime F1 čezne već godinama. On je onaj mesija koji sport mora izbaviti iz kolapsa i vratiti ga na stare staze slave. Leclerc, koji je nešto drugačiji od Maxa, a opet sjajan vozač, bi mu trebao biti glavna prijetnja. Potencijalno imamo jedno od najvećih rivalstava ako bi sve išlo svojim prirodnim tijekom. A što se Maxa tiče, za njega ne brinem. Baš kao i Mel Gibson, tako će i naš Max još dugo juriti stazama rušeći sve ispred sebe. Radit će još puno sranja, izazivati euforiju kod narančaste armije, a frustrirati ostale. Jer to je on; hrabar i lud, brz i neukrotiv. To je naš Mad Max.

Antonio Lončarević

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donator je: Serviser .
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

21 komentara

  1. Australija Multi 21 Prikaži

    Dobije li pravi bolid, njušim još jednu “dosadnu” eru F1.
    Vrlo lijep tekst :thumbs:



    11

    5
  2. antonio, svaka ti dala, odličan članak, neutralan i odmjeren



    17

    4
  3. Sebastian Vettel VettelFerrari Prikaži

    Odlična kolumna, tvoje i Ivanove kolumne su najbolje, nastavite sa dobrim radom.



    4

    2
  4. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Tony Montana ;)



    2

    2
  5. Max Verstappen F1ST Prikaži

    Samo zamislite da nema Maxa koliko bi dosadnih utrka gledali…



    15

    2
  6. Izvrstan članak, na najboljem portalu, bravo Antonio, bilo je uživanje čitati osvrt na dosadašnju karijeru Maxa iz ugla strucne i objektivne osobe. Želim više ovakvih članaka …naročito u pauzi dok čekamo narednu sezonu.



    5

    4
  7. Začinio je ovu sezonu.bez njega bi bila malo dosadna,ali imam neki filing da neče dignut nijedan naslov osim u superiornom bolidu ko hamilton(nedaj bože).jer nikad neče sazrijet i ako se bude borio za vrh ne budu mu se više micali i ostavljali više mjesta jer je to on.itd…jer kad je borba za vrh onda druge ekipe će zatvarat taman po cijenu sudara i karma če ee vratit.Ne sviđa mi se nikako netnam ni sam zašto i to od prvog dana.možda i baš zbog tog prezimena i tih privilegiranih stvari.



    3

    10
    • …Pardon slučajno stisnuo prijavu komentara, molim da se ignorira.

      Inače se slažem s komentarom. Nažalost, fali mu još puno strpljenja, jer kad se bori za prvenstvo onda nema bezglavih ulijetanja nego se pažljivo skupljaju bodovi. Također će se i svi oko njega kad budu u borbi s njim vozili agresivnije jer će znati da su njemu bitni bodovi, a sada svi voze s više opreza jer su oni ti koji skupljaju bodove, a on samo pobjedu pokoju.



      4

      4
  8. Fernando Alonso 14 Interceptor Prikaži

    Poslije Monze prošle godine, malo je ublažio svoju agresivnost i nepromišljenost te postigao dobar niz lijepih rezultata. Super članak., pogotovo zbog Mad Max-a.👍😉



    4

    2
  9. Ross Brawn 27Ferrari28 Donator Prikaži

    Mad Max je netko tko je potreban F1 isto kao što je F1 potrebna njemu. Mi navijači volimo bezuvjetno voljeti ili mrziti nekog od vozača. Braniti svoje stavove izvlačiti podatke iz arhiva i zglavnom krv će nam proključat. Grid traži zakve vozače, a ne one koji niti smrde niti mirišu. Vjerujem da bi ih migli nabrojsti barem 13,14 takvih



    9

    4
  10. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    pritom zadržavši iza sebe Ferrari Kimi Raikkonena, koji je pokušavao na sve načine zaprijetiti Maxu

    Ne sjecam se da je Kimi pokusao ista, doduse staza je šranje..

    Cijelu sezonu je vozio iznad realnih mogućnosti Red Bull Honde

    Smatram da nitko ne moze voziti iznad mogucnosti necega.. Ako ides iznad mogucnosti, ides van staze..

    U Singapuru je sudjelovao u sudaru sa starim mušterijama, Kimijem i Vettelom. Mada krivica ide na dušu Vettelu

    :zubo:

    Nadam se spektaklu sljedece sezone pa onda opet hard reset :zubo:

    Napredak Honde, stabilizacija Ferrarija i mislim da bi moglo bit svega izmedju Lewisa,Maxa i Leclerca (mislim da najslabije kotira od trojke) – kolege im ne vidim u nekoj ozbiljnoj utrci, Vettel ili ce uskrsnut ili ce jos vise ic prema dolje, izglediji je nastavak silazne putanje ..

    Mad Max u borbi za naslov, to ne moze bit dosadno :)

    Svakako odlicna sezona za Maxa ..



    8

    3
  11. Voljeli ga ili ne
    Max je trenutno najbrži na gridu



    8

    6
  12. Petronas robif Prikaži

    Super clanak…. A Maxa voljeli ili ne,neke stvari mu nitko nemoze porec…i veci su radili pizdarije



    9

    1
  13. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    dobar. bravo Antonio



    2

    1
  14. on mene neopisivo podsjeća na sennu, ali baš neopisivo. da igramo f1 spajalicu po načinu vožnje ja bi njih dvojicu spojio :top:



    5

    1
  15. Williams DoDo13 Prikaži

    BRAVO… odlično opisan karakter jednog od budućih prvaka u ovom sportu, samo mu daj prvoklasni bolid i biti će neuhvatljiv


    0

    0