F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Honda će odluku o ostanku u F1 temeljiti na visini troškova za 2021.

Filip Petković

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Japanski proizvođač motora bilježi svoju najuspješniju sezonu u Formuli 1 od povratka u sport 2015. godine te nakon mnoštva neuspjeha s McLarenom sada ima temelje govoriti o statusu jednog od tri najbolja proizvođača motora, što je bio njihov glavni cilj pri povratku. Tri pobjede i dvije najbolje startne pozicije u prvoj sezoni s Red Bullom veliki su napredak u odnosu na “GP2 engine” iz Hondinih godina suradnje s McLarenom, na što su se i sami šaljivo osvrnuli ovoga ljeta.

Međutim, s obzirom na postojanje nesigurnosti oko Hondine kvalitete nakon godina McLarenovog mučenja, usprkos dobrim rezultatima s Toro Rossom 2018. Red Bull i Honda potpisali su tek dvogodišnji ugovor o suradnji, imajući u vidu reviziju njihovog dogovora prije temeljitih promjena koje čekaju F1 2021. godine. Kako su nova pravila predstavljena, a već se bliži i polovica njihove suradnje, došlo je vrijeme kada obje strane moraju odlučiti o daljnjim koracima.

Generalni menadžer Hondinog motorsport odjela, Masashi Yamamoto, u razgovoru za Autosport pričao je o ambicijama japanskog proizvođača u budućnosti, ali i o mogućnosti da Honda na kraju sljedeće sezone napusti Formulu 1:

“Počeli smo računati koliko će nas ostanak u F1 koštati imajući u vidu nova pravila. Primijetili smo da je svim proizvođačima motora iznimno teško u trenutnoj situaciji, s obzirom na pokrete za zaštitu okoliša i tendenciju poticanja razvoja električnih motora. Zbrajamo troškove razvoja i vodimo interne razgovore.”

“Istina je da su troškovi naš najveći problem. Nama je prvi i glavni prioritet pobjeđivanje, jer kada smo odlučili sudjelovati, samo smo htjeli pobjeđivati. Dobri rezultati su pozitivna stvar, ali važnije je imati financijsku ravnotežu. Uložili smo mnogo sredstava kako bi ubrzali naš razvoj i dostigli vodeće momčadi.”

“Sada planiramo kako zadržati postojeću formu te istovremeno smanjiti troškove. S obzirom na nova pravila, jedna od ideja bila je korištenje više zajedničkih dijelova motora (eng. common parts) u proizvodnji. Ipak, kako još uvijek zaostajemo za vodećima, to bi nam bilo malo teže izvesti. Ako FIA pokaže da će određene dijelove voditi kao zajedničke i u daljoj budućnosti, to će možda utjecati na našu odluku o nastavku sudjelovanja u sportu, jer ćemo tada moći preciznije predvidjeti dugoročne financijske zahtjeve.”

Određen dio fanova F1 zasigurno će biti nezadovoljan Hondinim prioritiziranjem financijske ravnoteže nad rezultatima, ali Yamamoto je naprosto izrekao ono što svi proizvođači pogonskih jedinica misle te je vrlo otvoreno pričao o motivima ostanka u sportu. Ipak, nakon uspješnog uzdizanja forme, gubitak japanskog proizvođača značio bi loše vijesti kako za Red Bull i Toro Rosso tako i za čitavu Formulu 1, jer smo ove sezone nakon dugo vremena svjedočili koliko-toliko ravnopravnoj borbi tri različita proizvođača motora te nam uzbuđenja nije nedostajalo.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Filip Petković
Pulsmedia autor
38 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

22 komentara

  1. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Common parts nisu obični nego zajednički dijelovi. Dakle dijelovi koji bi bili zajednički kod svih proizvođača motora.

    Eto zašto su svi proizvođači goli k u odnosu na Ferrari.

    Ako je sudjelovanje u F1 tema o kojoj redovito odlučuje upravni odbor, onda će prije ili kasnije odlučiti da neće sudjelovati.



    9

    5
  2. Kimi Raikkonen 7 Iceman Donator Prikaži

    Koga nema bez njega se i moze. Skupo? Pakiraj kofere i sretno.



    3

    5
  3. Ne bi im bio prvi put… a niti zadnji vjerojatno



    3

    0
  4. Mislim da će rezultati uvjetovati ostanak. Jer ako počnu nizati pobjede, povećat će se omjer uloženo-dobiveno.



    2

    0
  5. Ayrton Senna Hr1982 Prikaži

    Ma Honda ostaje RB nema izbora u najgorem slucaju ce im placat motore za RB i TR ko kak su placali Renaultu



    1

    0
  6. Mclaren KERS Prikaži

    Mučiš se godinama..konačno napravis dobru stvar pa odeš…facepalm



    1

    0
  7. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Mogla bi se ponoviti 2009. naprave sve kaj treba za naslov i onda se povuku. Nadam se da ostaju, jer f1 sa i bez honde nije ista.



    1

    0
  8. Neznam šta reći.treba FIA gledat kako smnjit te troškove tako da može uči još koji proizvođač i koji team.a ne ovako ili kao Toyota



    1

    0
  9. Ubit ce Japanci Hondu ako se sad misle povuc :) Krenulo nakon toliko godina i oni bi van. Nadam se da ce dobro razmisliti.

    Ali buducnost F1 je opcenito upitna zbog fokusa proizvodaca na elektrifikaciju.
    Gustoca energije/kg je za faktor 50 do 100 veca kod benzina nego kod litijskih baterija. Dakle umjesto ~100 litara po utrci, bolid bi morao vuci 5 tona baterija da se dobije ista snaga za jednako trajanje utrke.



    1

    1