Iz FIA-e priznali kako proces stvaranja guma za 2020. nije savršen

Izdvojeno

Filip Petković

Prije 4 godina 3 min 7 komentara

Nastavlja se neizvjesnost oko novih komponenti guma za sljedeću F1 sezonu. Prvotni rok za finalizaciju guma za 2020. bio je 1. rujna, kako bi momčadi imale dovoljno vremena napraviti sve aerodinamičke prilagodbe na bolidima zbog novog oblika gume. Međutim, tada je odlučeno kako su potrebna dodatna testiranja, pa je taj rok prebačen za listopad.

Novi problemi javili su se nakon što su te gume testirane na prvom slobodnom treningu u Austinu. Dojmovi su bili toliko loši da su neke momčadi zahtijevale da se za iduću sezonu zadrži ovogodišnja specifikacija guma, a da se razvoj nove specifikacije obustavi. FIA i momčadi su na kraju došle do kompromisa, pa će konačna odluka biti donesena nakon novog testiranja koje će uslijediti u Abu Dhabiju, po završetku posljednje utrke sezone.

Ukoliko momčadi ne budu zadovoljne ni dodatnim podacima o novim komponentama, odnosno preciznije, ukoliko barem 7 od 10 momčadi zatraži da se zadrži ovogodišnja specifikacija, razvoj novih guma bit će obustavljen. Tehnički šef FIA-e za bolide jednosjede, Nikolas Tombazis, komentirao je manjak organizacije vezan uz predstavljanje i razvoj novih guma:

“Kao što sam objasnio šefovima momčadi u Brazilu, ne želim sugerirati da je način na koji smo ovoga puta odradili taj proces bio najbolji i da je sve bilo savršeno. Ne očekujem da nam plješću, ali prošle godine se dogodilo da su mnogi htjeli promjenu guma već u lipnju ili srpnju, i to na temelju glasovanja.”

“Kako bi izbjegli moguće žalbe dogodine, smatrao sam kako je bolje da radimo stvari kako treba sve do kraja studenog ili do prosinca, nego da se i ove godine to spominje dok traje prvenstvo, u svibnju ili lipnju. Ljudi stalno mijenjaju mišljenje na temelju njihove natjecateljske pozicije u tom trenutku. Takve stvari nisu savršene, ali je ovo manje neugodan način rješavanja problema.”

“Ako ishod posljednjeg testa bude takav da momčadi zbilja kažu da ne vide nikakav benefit u razvijanju i prihvaćanju novih guma, moći će ih odbaciti sa 7 od 10 glasova. Ako se gume pokažu kvalitetnima, ostaje nam veliki dobitak za naš sport.”

“Promjena guma mora biti potaknuta od strane FIA-e. Ukoliko vidimo da postoji puno žalbi, zatražit ćemo glasovanje. Ukoliko vidimo da su momčadi zadovoljne, da se gume manje pregrijavaju i da postižu sve performanse koje bi trebale, glasovanja neće biti.”

Momčadi već neko vrijeme izražavaju frustraciju procesom stvaranja guma za 2020. te im ovako kasni rokovi zadaju još više posla u ionako malom vremenskom periodu za dizajniranje novih bolida tijekom zimske stanke. Za vjerovati je kako će sve osim savršenih performansi nove specifikacije momčadi teško prihvatiti, a na FIA-i je da izvuče lekcije iz ovogodišnjeg procesa i prilagodi se zahtjevima onih koje te gume i koriste.


Odgovor

7 komentara

  1. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …opet zanimljivo, trenutno mi se po glavi vrti pregršt špekulacija o FIA-i, F1, Pirelli-u, Mercedesu…btw merc ima 4 momčadi slijedeće godine tako da 6/10 može glasati protiv…jače od veta 500 puta ali kome to objasniti…da mi se bar vratiti u doba kad nisam ovako gledao na F1….



    7
    6

    1
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      3 ;)
      Međutim, opet može biti 6/10 ili i manje, nebitno….
      A postavlja se pitanje za milion (čega god hoćete).
      Zašto se opet mijenjaju gume?
      Zašto gume ne mogu biti konstantne 4-5 godina.
      Znači, 2017. uvedene su nove gume (ove veće).
      Za 2 godine bi svi (valjda) skontali te gume i više ne bi bile faktor.
      Jbga, ko ih za 2 godine ne bi skontao, njegov problem.
      Naravno, opet ljudima pada na pamet Mercedes……
      I onda te gume (uvedene 2017.) promijeniš 2021., kada idu 18-colne i tjt.



      6
      5

      1
      • Ferrari
        ferrari1984 Prikaži

        Stvar je jednostavna, Mercu odgovaraju sve promjene jer ionako ce dobiti sve podatke kako se uspjesno adaptirati na nove gume, dok je svima ostalima cilj zadrzati stare gume jer su ih vec nekako i prokuzili kroz sezonu…

        Pogodovanje Mercedesu je razlog svake promjene…



        8
        5

        3
  2. gidra Prikaži

    Koliko je samo Moto GP organizacijski miljama iznad F1.



    8
    5

    3
  3. Rolex
    nebum kopiral Prikaži

    bemti sličicu…pa ove sve zadnje-aktualne generacije koje su zadužene u pirelliju kao da su pali s marsa. toliko su loši da bi svi trebali dobiti nogicu…od pogodovanja mercedesu što je javno objeliodanjeno do najvjerojatnijih tajnih pogodovanjima istima.

    u toj konstalaciji i pirelli bi morao biti diskvalificiran za nepoštene radnje uz to što su gume čudnovato loše. naime, gume im se razlijeću i pri najmanjem bočnom dodiru, podfrkavaju se po zavojima zbog premekane bočne strukture previše., trajnost je nepredvidljiva kod istog tipa gume…reklo bi se da je to do sada najgori proizvođač guma koji smo gledali



    8
    6

    2
  4. Bmw
    EnoEno Prikaži

    Koja glupost svake sezone nove gume!!.
    Ostavite gume kakve jesu trenutno i gotovo.



    2
    1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.