F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Stigla nova direktiva FIA-e: Od sljedeće godine dodatna kontrola protoka goriva

Filip Petković

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nastavlja se niz tehničkih direktiva koje pristižu iz vrhovne svjetske motorsport organizacije. Nakon što je za vrijeme VN SAD-a iz FIA-e pristiglo pojašnjenje pravila vezano za dotok goriva u motore, a prošlog tjedna slično pojašnjenje vezano uz druge zapaljive tekućine u motoru, sve kako bi se otklonila sumnja u nedopušteno korištenje dodatnog izgaranja za više snage u motoru, sada je stigla i izravna naredba za sljedeću sezonu.

Sve F1 momčadi su od iduće sezone obavezne ugraditi i drugi FIA-in senzor za kontrolu protoka goriva u motor. Za sada nije potvrđeno je li ta odredba povezana s FIA-inom zapljenom tri pogonske jedinice nakon VN Brazila, iako je za pretpostaviti da je to imalo utjecaja na nju.

Trenutna pravila određuju kako svaki bolid mora imati FIA-in senzor za kontrolu protoka goriva ugrađen u spremnik s gorivom te da on mora biti korišten samo u skladu s FIA-inim uputama. Određena je maksimalna količina protoka goriva u motor od 100 kilograma goriva po satu te su strogo zabranjeni bilo kakvi uređaji koji bi povećavali protok goriva ili skladištili gorivo u drugom dijelu bolida nakon prolaska senzora.

FIA je očito stava kako treba sanirati sva moguća “siva područja” pravilnika prije početka iduće sezone te se svim silama pokušava boriti protiv nedozvoljenog povećanja snage motora koje su momčadi mogle pokušati do sada koristiti.

Objava nove direktive ponovno će baciti sumnju na stanje trenutnih pogonskih jedinica u F1, posebno kada se zna da je upravo Ferrarijev motor bio jedan od zaplijenjenih poslije Interlagosa, a moguće nedopuštene radnje Talijana bile su tema i nakon objava prethodnih FIA-inih pojašnjenja. Za očekivati je da na odgovor konkurencije nećemo trebati dugo čekati.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Filip Petković
Pulsmedia autor
38 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

15 komentara

  1. Nigel Mansell The Simpsons Prikaži

    Sistem spojenih posuda od sada zabranjen. ;)
    Pretakanje iz praznog u šuplje od strane FIA-e.
    Znači Ferrari bolid, ustvari njihova PU se ponaša kao hrčak?
    Skuplja žito u usta, ne jede ga, pa kad mu se žuri na pravcu prema kući, malo gricne da prije stigne?



    23

    0
  2. lukarak Donator Prikaži

    Hehe, Fovcima ce se senzori pocet pricinjavat :D:D



    1

    5
  3. Kimi Raikkonen 7 Vordas Prikaži

    Kompliciraju, imaš toliko goriva za utrku i sad se snađi. Kako je nekad bilo, specificirana su svojstva i sastav goriva, temperatura kod točenja i skladištenja.



    9

    0
  4. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Malo je kasno sada mijenjati pravila za motore. Pa oni za 2020. su već u izradi.



    1

    2
  5. Ferrari AMG Prikaži

    Ma napravit ce Ferrari sad u inat svima najjaci motor ikad! Sasija? Koja sasija?



    3

    11
  6. Pravo je pitanje zasto nisu isle ikakve direktive oko motora kad je Mercedes imao uvjerljivo najbolji motor. Njih 3 godine na ravnom u utrci nitko nije prestigao. Sad kad se pojavila jedna ekipa sa nesto jacim motorom se uvode senzori direktive jedna za drugom. Pitam se tko je tu lud i s kojim ciljem se zeli ustopati konkurenciju Mercedesa. Mercedes je imao daleko najbolji motor koji je papao ulja do monze 2017 daleko vise nego sto bi smio i jos su imali tokene da ih nedaj boze netko sustigne. Sada kad su motori relativno tu negdje ( ferrarijev kocept bolida doprinosi vecoj razlici na ravnim djelovoma staze) pkkusava se opet nekome naci nesto , a ne znaju ni sami sto traze. Ove direktive jasno daju do znanja da je ovo borba protiv Ferrarijevog motora bez oanova jer da je nesto ilegalno to bi bilo pronadeno i zabrabjeno a ne bi fia uvodila direktive na neke djelove koji bi mogli utjecati na perfomase motora. Ovako dirrktivama nabadaju dio po dio dok ne pogode gdje je Ferrarijeva prednost. Ono sto je meni smjesno je da se preispituje Ferrari koji u 6 godina ima koliko ima manje pobjeda nego Mercedes u ovoj sezoni. Smjesno mi je takoder da kad Mercedes rasturi konkurenciju kao na nekim utrkama nikog ne zanima odakle je ta prednost. Nikog ne zanima kako je Honda na ciljnom pravcu u gaslyevom bolidu lagano bjezala mercedesu. Ali ferrari vara , njih treba kontrolirati. Ovo zadnjih godina meni lici ovako, britanski lobi s hrpom ljudi sudaca , momcadi i firmi pozeanih sa f1 kao i vozaca koji je potencijalno “najbolji ikad” zele skinuti pod svaku cijenu Ferrarijeve i Schumijeve rekorde. Ocito su im komplexe talijani nabili tamo jos prije 15 godina i pece ih to jos dan danas. Zasto to mislim? Pa svaki potez koji se z madnjih 10 godina napravio napravio je stetu ferrarija. Svaka odluka koja je donesena od strane sudaca je bila neutralna ili kazne za vozace ferrarija. Gume su uvijek stimali drugima kao rbu 2013 ili mercedesu jer eto oni au svoje gume unistavali ili radi ” sigurnosti” su ih mjenjali. Bas me zanima da ulove ferrari u nekakvom tajnom testu kako bi ferrari prosao i kakva bi kazna bila. Zasluzio je mercedes titule s bolidom kojeg su razvijali godinama prije ali ovo sto rade kada netko nesto napravi bolje od mercedesa je pomalo ogavno i meni kao osobi koja prati sport 23 godine jedoslo do te mjere da poneku utrku jednostavno preskocim. Da ne pricam o tlaku u gumama, felgama, pustanju sc na stazu kad nrkome pase ili obrnuto itd. Najbolji primjer je vsc u rusiji. Mogli su ga pustiti u opticaj kada bi leclerc bio blizu boksa kao sto su to napravili u kini kada su bottas i vettel prosli boks da pase drugima nakon 2 kruga i onda dobije utrku netko drugi. Pricam o tome da kad mercedesu pase sc ili vsc ide na stazu kada bi potencijalno paslo ferrariju nema sanse da ga puste a dokaz je ta kina i 2 kruga vjecanja hoce li ga poslati ili ne. I onda ga posalju na stazu kad vodeci bolidi ne mogu uci u boks. Sto je to nego pogodovanje? Zar ima potrebe za time kraj i ovako odlicno poslozene ekipe kao mercedes koja dominira 6 godina. Kod ferrarija je najveci problem sto nemaju covjeka koji ce svima njima uredno uterati na isti nacin kad god ima priliku odnoso odgovoriti tuzbama za neosnovane optuzbe i iznosenje ferarijevih rijesenja na bolidu u javnost.



    16

    10
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Koliko netočnih podataka na jednom mjestu to je strašno.
      Svaki potez unazad 10 godina se napravio kontra Ferrarija? Ferraija koji jedni ima pravo veta od svih ekipa i koji dobiva najviše novaca iako nisu naslov vidjeli od 2008.?
      Znači kad MB pošalje upit i iza toga FIA donese tehničku direktivu onda je to belosvetska urota protiv jadnog Ferraria, a kad Ferrari napravi istu stvar za prednji ovjes MB i RB pred 2017.sezonu onda je to ok? Onda nisam čitao komentare da FIA nekome pogoduje.
      Ajmo dalje Honda je bježala MB zato jer :
      1) imaju veći turbo od MB (kao i Renault), pa na stazama sa velikom nadmorskom visinom (Brazil i Mexico) MB gubi puno u odnosu na njih
      2) Honda je na 5-6-7 motoru ove sezone, dok je MB na 3. tako da i svježina motora igra ulogu.
      Za felge od MB su se odmah žalili svi živi, među ostalima i Ferrari i MB je odustao od istih nakon 2 utke. Baš im je pogodovala FIA.
      Uostalom Binotto i svi odgovorni u Ferrariju tvrde da nije do protoka goriva. Onda u čemu je problem? Ako nije do protoka mogu staviti 322784 senzora i neće ništa promjeniti. Ako pratiš F1 već 23 godine trebao bi znati da je slanje upita i to da FIA nakon istih izda tehničku direktivu najnormalnija stvar u svijetu F1 tako da ne vidim čemu čuđenje.
      A što se tiče VSC-a MB je izgubio nekoliko utrka u zadnjih par godina na račun VCS-a (Australija 2017. i Austrija 2018.) mi padaju na pamet ovako iz glave tako i to što govoriš jednostavno nije istina.



      6

      7
      • Ferrari AMG Prikaži

        Tocno tako kolega smr201

        Jos bih dodao da je odluka o tokenima pala prije nego je itko pa i sam Mercedes mogao znati koliko je bolji od konkurecije, i uostalom nisu tokeni sprijecavali totalno razvoj nego su ga kontrolirali a time i troskove. Zamisli da je u igru dosao neki novi mali proizvodjac PU npr. cosworth i da su prije pocetka hibridne ere oni napravili najbolji motor i na to potrosili sav novac, a razvoj motora dozvoljen, Ferrati ulozi dodatnih 200mil. i jednostavno pojede cosworth, ovako s tokenima su mogli to uraditi jedino ako su puno pametniji a ne bogatiji…

        Zao mi je od svega samo sto su u Mercedesu varali s Pirellijem i tako sami sebi napravili ranu za debilne teorije zavjere, a na kraju im taj test vjerojatno nije donio nista! Nista osim sti je pokazao da su ozbiljna ekipa i pod svaku cijenu zele u F1 biti netko i nesto, ne Renault…



        5

        9
      • Netocnih informacija je svakako vise kod vas samo je pitanje stajalista i subjektivnosti. No pogledaj samo sudacke odluke u incidentima u npr zadnjih 5 godina pa mi reci koja je pogodovala ferrariju. Necu pricat dalje….. naravno da vama dvojici je sve bajno dok vas ham pobjeduje. Da je obrnuto pricali bi ove iste price.



        1

        2
        • Tako je isto i kod Vas….sve i svi su protiv ferarija…od FIA..pa nadalje….a kako nikom nije čudno da ste dobili više od sekunde poslije Mađarske…jel stvarno mislite da u Hondi i Mercu rade idioti…još je prošle sezone Wolf rekao da su s pogonskom jedinicom na maximumu…sve posle toga je riskantno….a sad koliko je za vjerovati Wolfu se isto da razgovarati..🤔🤔


          0

          3
        • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

          Koja je to netočna informacija u mojem postu molim te?
          A suce sa utrke nisam ni spominjao, a ni ti u svom orginalnom postu, tako da ne vidim kakve to veze ima sa bilo čim.
          Naravno da mi je bajno kad vozač za kojeg navijam uzima naslove, ali i kad nije bilo bajno (2009-2013) nikad nisam pričao da je RB najbolji zato jer im FIA pogoduje. Nego sam šutio i pizdio na McL što ne mogu napraviti dovoljno konkurentan bolid, a i na Hama one 2010 dok je izvodio gluposti.



          2

          3