Pulsmedia odsad ima još jedan portal - NBA.pulsmedia.hr!

Otvori u novom prozoru!
Ne zanima me.

Sebastian Vettel: Na putu prema dolje

Pulsmedia portal

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Iza četverostrukog prvaka Sebastiana Vettela jedna je prilično turbulentna sezona. Neki bi rekli i katastrofalna. Neodoljivo podsjeća na onu 2014. kada je Vettel dobio novog timskog kolegu, mladog i brzog Daniela Ricciarda. Ta sezona je označila i kraj Red Bullove dominacije, te početak dominacije Mercedesa. Ali suprotno svim očekivanjima, Vettel je izgledao neprepoznatljivo, a novopridošlica Ricciardo ga je nadmašio u svakom pogledu. Sličnu situaciju imamo i ove sezone, doduše u nešto drugačijim okolnostima. U Ferrariju ne cvatu ruže. Vettel već neko vrijeme ne odaje dojam da se radi o šampionu, a u prilog mu ne ide ni činjenica da za timskog kolegu ima nevjerojatno talentiranog Charlesa Leclerca. Monegažanin je veoma brzo postao miljenik Ferrarijevih tifosa, a napravimo li kratak rezime sezone, jasno je i zašto. Leclerc je uistinu ove sezone pokazao više od Vettela. Čini se kako se Ferrarijev duo baš i ne slaže najbolje, a na sinoćnoj utrci u Brazilu rivalstvo je eskaliralo kolizijom pred sam kraj, koja je izbacila oba Ferrarija iz utrke. Većina navijača su za sudar okrivili Vettela, što je možda više rezultat frustracija tijekom cijele sezone, nego isključivo ove utrke. Kontakt je bio jako mali, krivnja je bila obostrana, tako da bi najpravednije bilo svrstati ga pod trkaći incident. Međutim, posljedice tog incidenta su ogromne. Vettel se opet našao u nezgodnoj situaciji. U javnosti prevladava mišljenje da je Vettelovo vrijeme prošlo, da je budućnost Ferrarija mladi Leclerc. A i Vettelove četiri titule osvojene za vrijeme Red Bullove dominacije sve češće se diskreditiraju. I sve više ljudi počinje vjerovati kako su te titule više rezultat genijalnosti Adriana Neweya, nego Vettelovog vozačkog umijeća. O tome bi se dalo raspravljati, ali najbolje je krenuti od početka da bismo shvatili Vettela kao vozača i kao osobu.

Rane godine karijere i prva pobjeda za Toro Rosso

Sebastian je rođen 1987. godine kao treće dijete u obitelji Vettel. Njegov otac Norbert je bio stolar po zanimanju, što jasno govori kako Seb, za razliku od većine F1 vozača, nije imao bogate roditelje koji bi mu priuštili sve što je htio. Ali Seb je imao bezuvjetnu podršku roditelja koji su ga još kao dijete usmjerili ka utrkivanju, onoliko koliko je bilo moguće. Kao i većina vozača, Vettel je svoju karijeru započeo kartingom. Njegov talent nije prošao nezamijećen, pa je kao 11-godišnjak priključen juniorskom timu Red Bulla, gdje je osvojio nekoliko juniorskih karting titula. Ubrzo je počeo voziti i auto utrke, a 2004. je osvojio i Njemačku BMW Formulu, sa samo 17 godina. Zahvaljujući tim uspjesima dobio je mjesto i u F3 Euroseriji, gdje je odradio jako dobru rookie sezonu, a iduće sezone je zaradio i mjesto testnog vozača za F1 momčad BMW Sauber. Paralelno sa testiranjem (gdje je na treninzima postavljao i brža vremena od Heidefelda i Kubice), Vettel je vozio i svoju drugu sezonu u F3, koju je završio kao doprvak, iza Paula Di Reste. Godine 2007. vodio je u Formuli Renault 3.5 seriji, kada je dobio stalno mjesto u F1, prvo kao testni vozač za BMW, a nakon stravične nesreće Kubice u Kanadi, njegovo mjesto je pripalo mladom Vettelu. Već u svojoj prvoj F1 utrci, u SAD-u, Vettel osvaja i svoj prvi bod, ali ga ubrzo BMW šalje u Toro Rosso, gdje je Vettel odvozio sezonu 2007. do kraja. U sjajnoj utrci u Kini, Vettel je sa 17. startnog mjesta završio četvrti, što je bio najveći uspjeh za Toro Rosso u to vrijeme. Tek iduće sezone će Vettel nadmašiti samog sebe i Toro Rossu donijeti prvu i jedinu pobjedu u povijesti.

Toro Rosso nije bio bolid za pobjede. Na početku sezone se Vettel dosta mučio, ali taj povjesni trenutak za njega i za momčad desio se u kišnoj Monzi. Vettel je u subotu uzeo svoju prvu pole poziciju, a u nedjelju je u teškim kišnim uvjetima odradio savršenu utrku, vodeći od početka do kraja. Tako je sa samo 21 godinu i 74 dana postao najmlađi pobjednik utrke (rekord koji je držao sve do pojave Maxa Verstappena). Bolid Toro Rossa se čitav vikend ponašao neobjašnjivo dobro, čemu najbolje svjedoči činjenica da je timski kolega Bourdais ostvario četvrto vrijeme u kvalifikacijama. Ali to ni najmanje ne umanjuje činjenicu da je Vettel odradio strašan posao i pobijedio u bolidu koji objektivno ne pripada pobjedničkom postolju. (Dugo vremena je to bio jedini podij za Toro Rosso, sve do ove sezone kada je u Hockenheimu Daniil Kvyat završio treći, te Gaslyevom drugom mjestu sinoć u Brazilu). U posljednjoj utrci 2008. u Brazilu, Vettel je zamalo oduzeo titulu Hamiltonu preticanjem u predzadnjem krugu. Po završetku sezone dobio je nagradu ”rookie of the year” i mjesto u Red Bullu za iduću sezonu. Već te iduće 2009. Vettel je bio blizu tituli, ali prednost koju je Button na početku sezone ostvario u Brawnu, pokazala se nedostižna. Ali iduća 2010. nije samo označila početak novog desetljeća, nego i početak dominacije relativno mlade momčadi Red Bulla i njihove mlade uzdanice Vettela.

Najmlađi prvak u povijesti

Nova sezona donijela je i neke drastične promjene u odnosu na prethodnu. Zabranjeno je nadolijevanje goriva za vrijeme utrke, ali je povećan spremnik goriva i dimenzije bolida. Također, uveden je i novi bodovni sustav, kakav poznajemo i danas (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Red Bull, pogonjen Renaultovim motorom, imao je sjajan aerodinamički paket, što ga je činilo najbržim bolidom na gridu. Vettel je relativno lagano uzeo pole na prvoj utrci sezone u Bahreinu, ali u letargičnoj nedjeljnoj utrci je doživio kvar na motoru, te pobjedu odnosi Ferrarijev novi vozač, Fernando Alonso. U drugoj utrci sezone, u Australiji, Vettel opet ima kvar, ovaj put na kočnicama, zbog čega ne završava utrku. Pobjedu je odnio McLarenov Button. Bilo je jasno kako će sezona biti duga i neizvjesna. U kvalifikacijama je Red Bull suvereno dominirao kao najbrži bolid, ali uskoro su prestali i kvarovi na bolidu. McLaren se nametnuo kao glavni konkurent, a Ferrari je izgubio kontinuitet. Zanimljivo, vodstvo u prvenstvu je uskoro preuzeo iskusniji Red Bullov vozač, Mark Webber. A u Turskoj se desio incident koji neodoljivo podsjeća na sinoćni sudar Vettela i Leclerca. Vettel je napao Webbera za vodstvo u 39. krugu te dolazi do kontakta, nakon kojeg se Vettel izvrće (nešto u čemu se Vettel profilirao kao ekspert), probija gumu i odustaje. Webber završava treći i učvršćuje svoje vodstvo u prvenstvu. Ali u Turskoj su se strasti između Vettela i Webbera počele zahuktavati, pojavile su se priče o favoriziranju Vettela u Red Bullu, posebno nakon što su Vettelu dali Webberovo prednje krilo, jer je Vettel oštetio svoje na kvalifikacijama u Silverstonu. U utrci je ipak Webber prestigao Vettela i odnio pobjedu, izgovorivši čuvenu rečenicu punu ironije: ”Not bad for number 2 driver’. Problemima u Red Bullu i Ferrariju najviše se okoristio Hamilton u McLarenu koji je preuzeo vodstvo. U Hockenheimu je Massa poklonio pobjedu Alonsu, a u Monzi i Singapuru je Alonso zasluženo odnio pobjede sa pole pozicije i približio se Webberu u konačnom poretku. Vettel je konačno odvozio dobru utrku i pobjedio u Japanu, ali u Koreji je opet bio loš dan za Red Bull. Webber završava u zidu i odustaje. Vettelu se opet kvari motor te odustaje, a Alonso preuzima pobjedu i vodstvo u prvenstvu. U predzadnjoj utrci Vettel odnosi svoju četvrtu pobjedu u sezoni, te u zadnju utrku sezone ulazi sa 15 bodova manje od Alonsa i 7 manje od Webbera. Šanse za titulu su postojale ali su bile jako male. Ali u zadnjoj utrci sezone, Vettel koji nije niti jednom vodio u prvenstvu tijekom sezone odnosi pobjedu u dramatičnoj završnici u Abu Dhabiju. Alonso je zaglavio iza Renaulta Vitaly Petrova i 39 krugova je na sve načine pokušavao prestići ga, bezuspješno. To je Vettela učinilo najmlađim ”weltmeisterom” u povijesti, nakon čega se Nijemac rasplakao preko radija. Suprotno mišljenju kakvo prevladava danas, titula nije bila nimalo jednostavan zadatak za Vettela, bez obzira na najbrži bolid.

Za razliku od prethodne sezone, iduća 2011. je prošla u potpunoj dominaciji Vettela. Red Bull je imao najbrži i najpouzdaniji bolid, a Vettel je vozio gotovo bez greške. Ostvario je čak 15 pole pozicija i 11 pobjeda, osiguravši titulu u Japanu, 4 utrke prije završetka sezone. Za ovu titulu se može reći da je osvojena više zbog bolida, iako ne treba ignorirati ni činjenicu da je Webber sezonu završio sa oko 150 bodova manje od Vettela i samo jednom pobjedom. Prema tome možemo zaključiti da najbolji bolidi zahtjevaju i najbolje vozače, Vettel je u tom trenutku to nesumnjivo bio i suvereno odnio i svoju drugu titulu.

U idućoj 2012. Vettel se opet dobrano namučio i u zadnjoj utrci, senzacionalnom Brazilu, osvojio i svoju treću titulu. Red Bull te sezone jeste bio konkurent za titulu, ali razlika između Red Bulla i McLarena bila je minorna. Štoviše, McLaren se pokazao bržim, ali i nepouzdanijim. Alonso u Ferrariju je opet zaostajao u brzini za njima, pa čak i za Lotusom, ali su imali pouzdan bolid koji se čitavu sezonu nije kvario. Uvedene su neke nove tehničke regulative, a Red Bull je tijekom cijele sezone pronalazio rupe u zakonu, nakon čega bi FIA mijenjala pravila. U prvih sedam utrka sezone imali smo sedam različitih pobjednika, a Vettel je pobjedio tek u četvtoj utrci sezone, u Bahreinu. Alonso je u međuvremenu ”isplivao” kao glavni favorit za titulu, učvrstivši vodstvo. U Monzi je Vettel imao problema sa alternatorom, zbog čega ne završava utrku. Ali onda slijedi niz od 4 pobjede za Vettela i još dva podija, koji ga kao favorita odnose u Brazil na utrku odluke. U Brazilu smo vidjeli jednu od najzanimljivijih utrka iz novije F1 povijesti, gdje je Vettel još na startu imao kontakt sa Brunom Sennom koji ga je bacio na kraj poretka. Ali Vettel je onda odvozio sjajnu utrku na Interlagosu u nepredvidljivim vremenskim uvjetima, te dogurao do šestog mjesta, dostatnog za titulu. Alonso je još jednom ostao bez titule, unatoč sjajnoj sezoni u Ferrariju koji je, treba biti iskren, bio znatno sporiji od Red Bulla.

Posljednja titula za Sebastiana Vettela došla je iduće, 2013. sezone u još jednoj dominantnoj sezoni za Red Bull. Sezona koja će ostati zapamćena i po kontroverzi sa Pirellijevim gumama koje su timovima omogućavale različite strategije, ponekad i jedan pitstop manje od drugih. Hamilton je otišao u Mercedes, McLaren je doživio drastičan pad iz kojeg se tek sada polako izvlače. Webber je trebao biti glavni konkurent Vettelu, ali već u drugoj utrci sezone, u Maleziji, dolazi do čuvenog ”multi 21”, kada je Vettel prekršio dogovor i prestigao vodećeg Webbera. Strasti su se između njih dvojice zakuhale do vrhunca, Webber je izgubio živce i strpljenje, a i volju za utrkivanjem, zbog čega se na kraju sezone povukao iz F1. Svoju četvrtu titulu je bez većih poteškoća opet osvojio Vettel, izjednačivši se na vječnoj listi sa Prostom. Činilo se kako Vettelovoj dominaciji nema kraja i da bi ovim tempom mogao ozbiljno ugroziti i Schumachera, a onda je iduće sezone uslijedio kraj te dominacije. Mercedes na krilima Hamiltona i Rosberga je vodio glavnu riječ. Vettel je imao užasnu sezonu u kojoj nije ostvario niti jednu pobjedu, za razliku od novog timskog kolege Daniela Ricciarda, koji je vozio odlično. Očito je bilo da su misli Sebastiana Vettela te godine bile negdje drugo. Po prvi puta je postao otac, a i nesreća koja je u komu bacila Vettelovog prijatelj i uzora, velikog Michaela Schumachera, vjerojatno je ostavila traga na njemu. Imao je problema i sa razumijevanjem Pirellijevih guma. Bilo je jasno kako Vettel na kraju sezone odlazi iz Red Bulla, a nova destinacija je Ferrari. Tamo je trebalo doći do velikih stvari, ali one se nikad nisu dogodile.

Godine u Ferrariju, rivalstvo sa Hamiltonom, pad u formi

Dolazak Vettela u momčad iz Maranella popraćena je uz podjeljene osjećaje. S jedne strane, momčad je bila u ozbiljnoj krizi nakon katastrofalne prethodne sezone, i dolazak četverostrukog prvaka je svakako bio korak naprijed. S druge strane, čini se kako Vettel nikad nije uživao punu podršku navijača, kakvu fanatični tifosi većinom daju. Vjerojatno je razlog tome i činjenica da im je Vettel u Red Bullu ”ukrao” dvije titule ispred nosa, nešto što mu mnogi nisu oprostili. Ali Vettel je prvu sezonu odradio i bolje nego očekivano. Zasjenio je novog timskog kolegu Raikkonena (koji već duže vrijeme nije bio onaj stari Kimi). Ostvario je tri pobjede, ali ozbiljnija prijetnja Mercedesu nije mogao biti. Iduća sezona 2016. je bila razočaravajuća za Vettela i Ferrari. Novi SF16-H nije bio na razini zadatka. U prvoj utrci sezone je Vettel vodio utrku, ali je u pitstopu izgubio previše vremena zbog čega gubi vodstvo. Te sezone nije uspio uhvatiti ni jedan pole niti je ostvario pobjedu u utrci. Raikkonen je bio bolji u kvalifikacijama (11-10), ali bodovno je Vettel završio ispred Finca. Nakon tako loše sezone, malo tko je očekivao da će Ferrari iduće sezone biti konkurent za titulu, ali upravo se to dogodilo. Nakon VN Mađarske (i Vettelove četvrte pobjede u sezoni), Nijemac je vodio prvenstvo sa 14 bodova prednosti ispred Hamiltona. Ali nakon nešto slabijih izdanja u Belgiji i Italiji, došla je po Vettela kobna utrka u Singapuru, gdje je odmah na startu prouzročio sudar sa Verstappenom i Raikkonenom, koji ga je izbacio iz utrke. Nakon toga je imao i kvarove na bolidu u Maleziji i Japanu, koji su ga udaljili od potencijalne titule. Ali naredne 2018. godine, Ferrari je konačno konstruirao dobar bolid. Podjednako brzi kao i Mercedes, ako ne i brži. Vettel je sezonu odlično otvorio sa dvije pobjede, a u Kini mu je Verstappen uništio utrku. U Austriji je iskoristio odustajanja Hamiltona i Bottasa da bi preuzeo vodstvo u prvenstvu, te ga dodatno podebljao pobjedom u Silverstonu. Sljedeća utrka je bila Hockenheim. Seb je uzeo pole poziciju i uvjerljivo išao prema novoj pobjedi, kada u 52. krugu radi grešku i izlijeće sa staze te odustaje. Izravni konkurent Hamilton odnosi pobjedu. Vettelovo razočarenje, kao i razočarenje Ferrarijevih navijača je bilo ogromno, a Vettelovo samopouzdanje počelo je sve više tonuti. Do kraja sezone radio je još neke glupe pogreške, a Hamilton je vozio još bolje nego ranije i svoju petu titulu osigurao već u Meksiku. Ali bilo je jasno kako je upravo taj Hockenheim, Vettelova domaća utrka, presudila njegovim šampionskim ambicijama. I čini se kako se Sebastian ni dan danas nije oporavio nakon tog debakla.

Na putu prema dolje

Preostala je još jedna utrka aktualne 2019. sezone, koja je za Vettela, blago rečeno, užasna. Dok je u Ferrariju imao povjerenje i podršku tima i navijača, te manje ambicioznog timskog kolegu, Seb je pružao dobre utrke. Kada je Kimi zamijenjen sjajnim monegaškim vozačem Leclercom, bilo je jasno kako se u momčadi sprema veliki okršaj između četverostrukog prvaka i buduće zvijezde. Leclerc nije došao u Ferrari biti vodonoša Vettelu, a Vettel se našao u situaciji da mora braniti svoj ugled i čast. Leclerca su tifosi jako brzo prigrlili kao budućeg prvaka, polako digavši ruke od Vettela koji muku muči sa demonima iz prošlosti. Leclerc je jednostavno brži i bolji u kvalifikacijama, Vettel i dalje radi početničke greške, pada pod pritiskom i izvrće se na stazi. U kontroverznoj Kanadi je konačno uzeo pole i vodio 48 krugova, samo da bi izgubio kontrolu nad bolidom i izletio na travu, odakle se vratio ispred Hamiltona, nakon što je Hamilton prikočio da bi izbjegao kontakt. Na kraju je Vettel kažnjen, a pobjeda je otišla Hamiltonu. Je li Vettel zaslužio takvu kaznu; o tome bi se dalo naveliko raspravljati, ali činjenica je da je ta kazna proizašla opet iz njegove greške. U Njemačkoj se donekle iskupio za prošlogodišnju grešku, te završio drugi nakon starta sa začelja u kaotičnoj utrci. Ali Vettel još uvijek nije imao ni jednu pobjedu, a mladi Leclerc je ostvario čak dvije (Belgija i Italija). Konačno je u Singapuru došla i prva pobjeda za Vettela, u pomalo kontroverznim okolnostima, kada je neplanski završio ispred Leclerca nakon obavljenih pitstopa. Vettel je imao dobar tempo i nije želio vraćati poziciju. Tenzije između njega i Leclerca još su više porasle. U Rusiji je bila nova prilika za Vettela, ali ovaj puta kvar na MGU-K pobjedu predaje Hamiltonu. U Japanu je Vettel uzeo drugi pole, ali utrku završava iza Bottasa. Više jednostavno nije išlo. Čini se kako je i sam Vettel izgorio u prevelikoj želji da se iskaže kao glavni vozač u timu. A jedino tragičnije od Vettelovih grešaka, bile su greške koje su radili u stručnom štabu Ferrarija, strateške i inženjerske. Kao šlag na tortu došao je onaj sudar sinoć na Interlagosu. Možemo okriviti Vettela kako je krenuo u napad tamo gdje nije bilo dovoljno mjesta. Možemo okriviti i Leclerca jer nije učinio ništa da se taj kontakt izbjegne. Na kraju krajeva, kontakt je bio minimalan. Možda je glavni krivac Binotto koji je izgubio konce u momčadi u kojoj se više ne zna tko pije, a tko plaća. Možda je za Ferrari najveća greška bila upariti Vettela i Leclerca, jer to je u startu mirisalo na nevolje. Leclerc je nesumnjivo budućnost ovog sporta, a Vettel netko čija karijera ide nizvodnom putanjom i koji na sve načine mora dokazati drugima, a prvenstveno sebi, kako još uvijek ima što ponuditi ovom sportu.

Iduća sezona će po mnogo čemu biti uzbudljiva. Nakon nje dolazi do novih promjena o kojima se ne zna puno. Razlike između tri vodeće momčadi su sve manje, te se očekuje neizvjesna borba za titulu naredne sezone. Za Leclerca ne brinemo previše, jer njegovo vrijeme tek prolazi. Ali za Sebastiana, ovo bi mogla biti sezona odluke. Sebastian Vettel nije neki nižerazredni vozač koji se u Ferrariju našao slučajno. Sebastian Vettel je četverostruki F1 prvak, još uvijek najmlađi F1 prvak, netko tko je ovim sportom vladao četiri godine. Jesu li njegove titule najvećim dijelom plod genijalnosti Adriana Neweya? Možda i jesu. Ali u sezonama kada je Vettel imao respektabilnu konkurenciju, ostao je hladne glave, te uz pomalo sreće ipak zasluženo odnio titule. Gerhard Berger je jednom izjavio kako postoje vozači koji ne dopuštaju vanjskim faktorima da utječu na njihove performanse, te oni koji dopuštaju. Vettel je po svemu sudeći ova druga vrsta vozača. Netko čije izvedbe uveliko ovise o tome kako se osjeća u momčadi. U Ferrariju se Vettel nikad nije osjećao tako prihvaćeno i voljeno kao u Red Bullu, ma koliko se trudio i koliko istinski želio uspjeti. Nije lako biti vozač najveće F1 momčadi, to je i sam Berger potvrdio. Danas si najveći, sutra već zaboravljen. I mladi Leclerc bi to trebao imati na umu. Jako mi je teško donijeti neki konačni sud o Vettelu, gdje bih ga svrstao na vječnoj listi prvaka. Njegove četiri titule aludiraju na to kako mu je mjesto pri samome vrhu. Ali okolnosti u kojima je dolazio do tih titula, te sezone u Ferrariju daju nešto drugačiju sliku. Možda bi Seb opet vratio staru formu i redao dobre rezultate u Mercedesu ili Red Bullu. Ali u Ferrariju očito ne ide, a čeka ga vatrena sezona u kojoj mora dokazati kako se radi o četverostrukom prvaku. Van staze karizmatičan, sa sjajnim smislom za humor, a i glazbeni ukus mu je odličan (veliki je fan Beatlesa). Jedan od onih posljednjih staromodnih vozača koji drži do tradicije, i nesumnjivo veliki zaljubljenik u ovaj sport. Nekako sam dojma da se Seb našao u krivo vrijeme na krivom mjestu u Ferrariju, baš kao što se ranije našao u pravo vrijeme na pravom mjestu u Red Bullu.

“Na putu prema dolje,
Mornari ti mašu, žene te vole,
Na putu prema dolje,
Jedino što trebaš više nemaš.”

Tako počinje jedna sjajna pjesma Pipsa, Chipsa & Videoclipsa koju sam jutros čuo na radiju, a prvo što mi je prošlo kroz glavu je sinoćnja utrka i Vettel. Zaista se nadam da će Seb iduće sezone konačno naći ono što je u Hockenheimu prošle godine izgubio.

Antonio Lončarević

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donator je: Serviser .
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

86 komentara

  1. Ne kaže se bezveze da sa svakom godinom više izgubiš jednu stotinku, a kad dobiješ dijete gubiš sekundu u automotosportu.
    Svejedno će Seb ostati ikona ovoga sporta. #5 seb



    38

    0
  2. Ferrari laky614 Prikaži

    Vettela sam doslovce mrzio dok je bio u red bullu, narocito ona dernjava na radio poslje pobjede, bas antipaticno. I kad je presao u Ferrari prvih jedno sezonu i pol ga nisam mogao smisliti i onda pomalo mi je postao sve simpaticniji. I sad kad mu nis ne ide od ruke, bas mi ga je zao. Znam da bi Ferrariu najbolje bilo da se njega rijesi i donese nekog bottasa, ali bi i s druge strane htio da ostane i osvoji vise titulu s Ferrariem. Nekako mislim da je zasluzio.



    41

    0
  3. Ferrari nelinjo Prikaži

    Seb je vrhunski vozac! Ne znam cemu podcjenjivacki komentari svo ovo vrijeme za cetvorostrukog sampiona!? Za 4 titule koje je apsolutno zasluzio!? Sad neko dovodi u pitanje njegovo vozacko umjece, koje nije sporno ni jednog trenutka!

    Navijac sam Ferrarija 25 godina i sjecam se kada su i Schumija na pocetku osporavali “strucnjaci” i “pametnjakovici”, pa znamo sta je bilo posle. Medjutim ovo sad je jedna druga situacaija… Ferrari je svo vrijeme u kanalu. Treba biti realan i reci da Ferrari nema kvalitetan bolid i da su zbog toga i velikog pritiska javnosti i unutar ekipe vozaci pod “stresom” svo vrijeme. Pogotovo Seb od koga se ocekuje najvise!

    Pricamo o Hamiltonu koji je 6ostruki sampion, kao o najboljem svih vremena, a u stvari u nedjelju je tako izgledao Verstapen, a Ham kao neki prosjecan vozac koji kuka na team radiou! 😄 i ne prestaje… 😄

    Ja sam siguran da Seb ima bolid za kontinuirane pobjede da ce to iskoristiti. To Ferrari ni u jednom trenutku hibridne ere nije imao. Bilo je prividno 2018 i 17te jer je Seb izvlacio vise od maximuma iz tih bolida, a ova sezona je realnost Ferrarija.

    Ko se bavio bilo kojim sportom koji zavisi iskljucivo od individue, zna kako je tesko drzati formu, a da ne pricamo o tome kad ta forma zavisi od neceg drugog (od bolida). Nadam se da ce sledeca sezona biti bolja i sampionska i da ce Seb, u sampionskom bolidu, pokazati bar jos jednom u karijeri da je istinski sampion i da ce donijeti scuderiji toliko iscekivani trofej.

    Ne bih se bunio ni da Charles to uradi, ali bi mi bilo draze zbog Seba. I zbog njega i zbog kritike. Ali godine polako cine svoje…

    Forzza Ferrari!!!



    38

    6
    • Slažem se. I mišljenja sam i da nije bilo one greške u Hockenheimu Ferrari nije imao šanse jer je u drugom dijelu sezone Mercedes toliko unaprijedio bolid da je s lakoćom bio ispred Ferrarija. I to je bio najveći izvor frustracija za Seba.



      14

      2
      • Ferrari nelinjo Prikaži

        O tome i govorim. Znamo da su od Singapura unapredjenja bila nazadna, dok se nisu vratili u Austinu.

        Bolid je taj koji vozacu daje sigurnost i pobjede. Od 20 vozaca na gridu, bar njih 7 ima sampionske i prave vozacke gene u sebi. Sa sampionskim bolidom, svaki bi od njih bio prvak. Pa ko bi ikada pomislio da bi Button bio sampion!? 😄 ja iskreno ni u snu me bih to mogao pretpostaviti, ali u sampionskom bolidu sve je moguce! 😄



        5

        1
      • Ferrari AMG Prikaži

        Upravo bi visestruki prvak trebao znati kontrolirati frustracije, mislim svaka casta Sebu i njegovom super karakteru ali vozackog naslova on ne bu vidjel vise, Ricciardo je bio bolji u istom bolidu sada i Leclerc, njegovo vrijeme je jednostavno proslo i svojim sadasnjim nastupima samo jos vise ozivljava cinjenicu da je u Red Bullu vozio s Weberom.



        8

        12
        • zašto bi morao kontrolirati frustracije uopće? zašto svi drugi mogu biti frustrirani i dapače, svima je to simpa, svi čekaju to frustriranje? npr leclerc ima 20tak godina a frustriran je ko stara baba,.. pa svima je bilo simpa kad je alonso imao raznorazna komentiranja preko team radia.. joj super, alonso opet ljut, super… pa i lewis svaku utrku nekaj kenja.. a ima 6 naslova…



          9

          0
    • lukarak Donator Prikaži

      Pa ocito je sporno kad ga ljudi dovode u pitanje. 2017., 2019, a pogotovo 2018. nije izvukao maksimum iz bolida. Ove sezone je realnost Ferrarija bila da je u prve 4 utrke trebao imati 2 pobjede. A ne da se Merc prosetao kao Brawn zbog gresaka F vozaca.

      Inace, Verstappen je u nedjelju izgledao nedodirljivo, ali je bome nedodirljiv bio i Red Bull, tj Honda, a to se najbolje vidi kako je Gasly u TRu bjezao Hamiltonu taman pred kraj.



      10

      13
    • Sebastian Vettel VettelFerrari Prikaži

      Slažem se. Vettel je vrhunski vozač, ali još uvijek mislim da je Alonso na mjestu Vettela, Ferrari bi bio prvak i 2017. i 2018. godine, ali Hamilton ne bi bio ništa bolji od Vettela, vjerojatno bi bio još i gori.



      15

      17
  4. Legenda u svakom smislu – sumnjam da je itko povezaniji sa sportom od njega (nije čudo da mu je Schumi bio uzor), moglo bi se reći da da je kao umjetnik, da svaki trenutak osobno proživljava (govorim iz vlastitog iskustva, iako iz drugog sporta).
    Ipak mislim da što se tiče njegovih performansi dosta ovisi o postavkama bolida – Red Bull je sa slabijim motorom harao stazom zbog downforcea (tj. aerodinamike općenito) kada je prednji kraj savršeno držao stazu (sjetimo se čuvenog fleksibilnog prednjeg krila) – to je potpuno odgovaralo Sebovom stilu vožnje (uvijek je volio izlazak iz zavoja kada se zadnji kraj malo zanese). Bolid iz 2014 je bio čista suprotnost i očito veliki šok, a Ferrari je dobro krenuo (za Seba), a onda je ove sezone napravio upravo suprotno od onoga što on želi (tj. bolid koji je brz na pravcima, a “nikakav” u zavojima) i otud mislim da izviru frustracije (ne zaboravimo da je cilj bio pobijediti Mercedes, a ne “marljivo osvajati bodove”). Kao potvrda te “teorije” su i Sebove znatno bolje izvedbe kada se downforce povećao.
    Nakon svega, potrebno je vratiti motivaciju, više nego samopouzdanje. Jer, kako kaže Antisha, pojavili su se neki novi prioriteti u životu koji se nikako ne mogu ignorirati…



    13

    1
  5. “Na putu prema dolje,
    Mornari ti mašu, žene te vole,
    Na putu prema dolje,
    Jedino što trebaš više nemaš.”

    Tako počinje jedna sjajna pjesma Pipsa, Chipsa & Videoclipsa koju sam jutros čuo na radiju, a prvo što mi je prošlo kroz glavu je sinoćnja utrka i Vettel.

    Mislim da bi prikladnija bila od Azre – Ravno do dna :P



    6

    14
  6. Sebastian Vettel sf16-h Prikaži

    Ne mogu reći da nisam subjektivan u ovome jer sam Vettelov veliki navijač još od početka 2010. kada sam aktivno počeo pratiti ovaj sport (dakle, prije nego je osvojio ijednh titulu). Njegova povezanost sa Schumijem i osobnost su bili dosta da mi postane najdraži (uz Schumija naravno koji je i onda vozio). Nadam se već godinu dana da će vozit ponovo svaku utrku na limitu bez grešaka, al nikako da uhvati duži niz. Mislim da je i dalje jedan od najbržih na stazi i konačno to vidimo nakon nadogradnji iz Singapura da parira Leclercu, ali nikako da prođe 5 utrka bez s*anja. Puno se previše o njemu piše, puno ga se previše kritizira, a zbog čega… zbog kontakta manjeg od onoga za koji je Ricciardo priznao da ga je izazvao namjerno u Kini 2017., pa nije bilo nikakvih posljedica, a sad – peh. Koliko je u nekim stvarima sam kriv, toliko ima i pehova zbog kojih je krajnji rezultat razapinjanje u medijima. Mislim da imamo još što šta za vidjet od Vettela i iskreno se nadam da mu sljedeća sezona neće biti zadnja jer. Koliko god ga voljeli ili ne voljeli, ima on u sebi još elana za napravit show 😊



    22

    0
  7. Tko god da je osvojio naslov, taj je dao sve od sebe tj. najbolje od sebe. Činjenica koja govori da se radi o nekome tko je kalibar za naslov bez obzira na dominaciju bolida jer je tu i momčadski kolega koji može poslužiti i kao netko mjerilo.

    Vettela sam slavio kada je pobijedo u Torro Rossu. Cijelu utrku sam bio na “iglama”. Iduće godine sam ga pratio skupa s Red Bullom kako rade odličan posao i to me činilo sretnim.

    Veliki sam fan Renaulta i Alonsa. 2005. i 2006. su mi najdraže sezone u F1. Ferrari mi nije nikad bio nešto posebno drag zbog svoje napuhanosti (nije da ih ne cijenim). Odlazak Alonsa u Ferrari mi je bila (subjektivno) izdaja, a ujedno i propast mog najdražeg tima. Tako da sam zapravo navijao za Red Bull i njihove vozače te navijao za Petrova da zadrži Alonsa… I da, bio sretan zbog najmlađeg prvaka iako je strategija (namjerna ili ne) žrtvovala Webera.

    Veselio sam se novoj sezoni, ali s vremenom Vettel mi je postajao sve antipatičniji. Totalna protekcija momčadi se nastavila od tog Abu Dhabija što Weberu nije išlo na ruku.
    U svakom sportu volim skidanje rekorda, divim se probijanjima granica…, ali kako je vrijeme sve više odmicalo Vettel mi je sve više bio omraženiji. Već tada sam prijetio da puca pod pritiskom i griješi (Turska s Weberom, Canada s Buttonom na kiši…. i masu drugih primjera), ali kada bi to napisao bivao sam “kamenovan” s reakcijama drugih fanova. Nisam govorio da je loš, nego da ima tu manu. Ta mana je bila nebitna kada bi startao prvi i sam se vozio do cilja. Tako je skidao rekorde, a fanovi su ga uspoređivali sa Sennom što je meni bila koma jer je Senna istaknut kao borac, ne kao borac koji pod pritiskom radi greške… a najviše su mi priču o Vettelu zgadili njegovi fanovi, a ne sam Vettel.
    Vettelova izjava u zadnjoj šampionskoj sezoni – U našoj garaži su svjetla cijelu noć upaljena – aludirajući na to da drugi manje rade od njih mi je stavilo točku na “i” njegovih bahatih izjava u to vrijeme. Pa sam se dogodine pitao – Što više ne radite cijelu noć? – kada ga je Ricciardo išamarao na stazi te u pola sezone okrenuo leđa momčadi koja ga je mazila više nego što će iti jedna momčad ikad.
    Ferrari jednostavno nije za takve likove. Seb je tu stvarno dao sve od sebe. To ne sumnjam niti milimetra, ali zajebani su. Nisu postrojeni i posloženi kao npr. Mercedes, ali zato se neće libiti stvarati pritisak na vozači, ni momčad ni navijači.
    Vettel je ove sezone pokazao svijetle trenutke kada je postalo jasno da više nije u borbi za naslov, drugim riječima kada je nestao taj pritisak. Pa je navalio na onoga koji je uspio ono što je on trebao – pobjeda u Monzi.
    Ipak, za njegova vremena u Ferrariju posao mi je opet drag kao osoba. Uvijek nasmijan, pun pošalica.. za razliku od nekih egomanija (da, tu je i moj Alonso). Na kraju mi ga je žao iako hladnokrvno krši dogovore s momčadskim kolegama.

    Meni je nepojmljivo da bude br. 2 u Ferraruju, ali LeClerc je takva prilika za Ferrari, pored svih talenata, bori se s prvacima jako dobro, onako kako bi trebao. Zeznu li dogodine LeClerca, mogli bi zeznuti budućnost momčadi idućih 10 godina.

    Sve u svemu, previše je tu varijabli da bi mogli nešto konstatirati, zato je dobar sport :D



    12

    6
  8. Tag Heuer tifosoante Prikaži

    Smatram da se puno i previse pljuje po Vettelu jer iako je za dosta toga i sam kriv, najvecu krivnju za ovo stanje imaju talijanski mediji i sam Ferrari. Talijanskoj javnosti i Talijanima je Ferrari ravan Bogu i ako je Ferrari los, kritke su zestoke i neumjerene, ali Ferrari kao momcad nikad nije kriv, nego vozaci, ali u biti su Ferrari i njegov nesposobni menadzment krivi za ovo stanje i to vec 10 godina unatrag. Ferrari ne zna napraviti bolid dostojan borbe za naslov vec 10 godina, a u godinama kad su se borili za naslov, zasluge za to imaju Alonso i Vettel, a ne Ferrari. Isto tako, Ferrari nikad nije stao na Vettelovu stranu i branio ga od kritika, a Vettel uvijek je, nikad mu nije bio podrska u teskim trenucima i nikad mu nisu pokusali pomoci oko vracanja samopouzdanja. Ali najvecu krivicu su napravili kad su doveli Leclerca. Trebali su dovesti nekog vozaca koji je brz i koji ce biti pravi wingman Vettelu, kao sto je Hulk ili Kvyat. Umjesto toga, doveli su Leclerca te su time stvorili kaos koji ce eskalirati sljedece sezone. Znam da cu vjerojatno pokupit brdo minusa, ali misljenja sam je Leclerc mozda trebao ostati u Alfe ili u Haasa jos jednu sezonu da jos malo psihicki sazrije, jer po team radiu vidimo da nije jos skroz sazrio. Znam da je mnogo ljudi izgubilo nadu u Vettela, ali ja nisam i uvjeren sam da ce sljedece sezone, koja mu je biti ili ne biti, pokazati svima da nije zaboravio voziti i da ce svojim voznjama svim kriticarima zacepit usta.

    Forza Seb!



    20

    2
    • Na jednom drugom portalu sam napisao odavno, da je općenito Lec trebao ostat još barem godinu u alfi, upravo zbog sazrijevanja i kao osoba i kao vozač (generalno mislim da su dečki koji dolaze još uvijek premladi za f1)… drugo, nisu tebali hulka niti kvyata dovoditi jer jsu imali kimija (bez obzira na njegove slabosti), al kimi je i kvalitetniji od te dvojice, drugo, svjetski prvak koji zna pobjeđivati , i dobrim odnosima je bio sa sebom, a to je najvažnije … (btw hulk u 170 i sitno utrka nije bio na podiju a takav vozač ne treba ferrariju)… imaš pravo po sebu se previše pljuje, i po njegovim titulama, nitko, ali nitko nije postao prvak a da nije imao jako kvalitetan bolid (npr button i rosberg bi teško postali prvaci da nisu bili u mercedesu ili brawn gp, pogotovo merc dominantan, a brwan gp-dvostruki difuzor;i a obojica su itekako manje kvalitetni vozači i od seba, i od kimija i dobrog djela vozača na gridu, osim bottasa koji je panj)… problem ferrarija je što talijani vode ekipu, todt, šumi, brawn, tek su oni podigli ekipu i složili ju kak treba… arribavene je više manje ok vodio momčad, dok je binotto (ne gledajući ga kao inženjera..nego kao vođu momčadi)… panj… i on snosi veliku krivicu za odnose između seba i lec-a, i općenito za stanje u momčadi… npr arribavene je emotivno reagirao na sve i to mi se sviđa (nekima ne) jer takav temperament podiže cijelu ekipu, od mehaničara i svih… daje jedan naboj, dodatno izvlači energiju, a kad je loše, svu negativu preuzima preko sebe.. dok je binott…njonjo, ponekad mi izgleda kao da će plakat počet…



      6

      3
      • Tag Heuer tifosoante Prikaži

        Pa već sam prije spominjao da Arrivabene nije bio ni toliko loš, samo mu nisu dali dovoljno vremena jer Ferrari je tad bio u procesu povratka u ozbiljnu borbu za naslov(2017 i 2018 nisu baš bile neke borbe). A vezano za wingmana Sebu, Kimi nije baš puno pomagao Sebu, zato je dobar potez što je otišao iz Ferrarija. A za wingmana ne bi bio loš niti Perez jer je brz, konzistentan, izvlači maksimum u kaotičnim situacijama i na kraju ima ponešto podija, što je sasvim dobar CV za nekog vozača. I na kraju, vezano za Talijane, kad mi netko kaže da su loši i šlampavi, samo se sjetim Montezemola i Forghierija koji su vratili Ferrari na pobjedničke staze 70ih godina, a Montezemolo je kasnije Ferrarija od autokompanije s velikim gubicima napravio jedan od najsnažnijih svjetskih brendova svijeta, ne samo automobilskog te je on bio taj uz Todta koji je doveo Schumija, Brawna i Byrna u Ferrari. A Ferrarijev problem nisu Talijani nego njegov menadzment koji dolazi na čelne pozicije na temelju gena i nekih zasluga iz prošlosti, a ne sposobnosti(Elkann i Binotto). Kad sposobnost nadvlada gene, tek će onda doć rezultati.



        3

        1
        • Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

          Perez bi bio dobar wingman u situaciji da je ocigledno sporiji od seba nesto ala bottas, ali bottas je mirni temperamentni finac kao i kimi. Ako bi perez namjusio da je po brzini li la sa sebastianom, ne bi se on okrenuo da to sve ide preko njegocih leda, nego bi zagorca zivot maksimalno sebu.
          Perez je fajter koji ce dat sve od sebe da brzeg, jaceg, boljeg ostavi iza sebe, makar to bilo na rubu kazne i svega sto ide uz to.
          Kimi mi je ostavio dojam ovu hibridnu eru da je kao duh, nit mirise nit smrdi, ni blizu brzine vettla i misljenja sam da bi ili perez ili hulkenberg ostavili puno bolji dojam od njega.
          Steta sto nismo vidili pereza barem jednu sezonu u konkurentnijem autu, za sad najbokje sto ke vozio bio je FI iz 2017.
          Ferrari iz 2017 je bio bomba auto, da je dnasnji motor u njemu bilo bi drugacije.
          Ali i to ostaje na tome stavbi bilo kad bi bilo.



          1

          0
    • Kvjat bi bio brutalan wingman. 5 utrka u sezoni torpedira Hamstu i problem rješen.



      6

      0
  9. Ne bih se složio s dijelom kolumne kada se kaže da nikad nije imao punu podršku.
    Djetinjasto od mene, ali mrzio sam Vettela iz RB dana. Kada je prešao u Ferrari postao mi je jako simpatičan i mislim da je to bilo velikom broju navijača Ferrarija i sporta općenito. Sjećam se i članaka na motosportu o tome kako Seb postaje miljenik navijača itd. Ono što želim reći je to da je imao punu i veliku podršku, mislim da to nije upitno. I izvan i unutar Ferrrarija. Ali druga je stvar što je to povjerenje iznevjerio. Tužno je što mu je najbolja sezona u Ferrariju bila zapravo prva.
    Želim mu više sportske sreće dalje. Talenta ima i iskustva da još uvijek uspije nadmudriti Leclerca. Nije toliko star. Ne zaboravimo, mlađi je od Hamiltona dvije godine.



    8

    4
  10. David Croft Ferrari Prikaži

    Nepotrebna, dramatična kolumna koju kada čitaš, uopće ne vidiš gdje je taj neki “na putu prema dolje”…

    WOW, dogodilo se što se dogodilo u Brazilu…i eto odmah opet “da li je njegova karijera gotova” članaka i mišljenja.
    A onda čitaš ovu kolumnu i vidiš da osim određenog perioda kada se neke stvari dogode, o kojem “padu” mi govorimo?

    Činjenično je čovjek startao ZADNJIH 6 UTRKA u prvom redu. U jednoj u kojoj je vodio (Rusiji) Ferrari zbog svojih gluparija i bespotrebnih dogovara mijenja poziciju dva vozača, nakon čega mu krepa MGU-K. -25 bodova

    Onda u SAD-u opet izbori prvi red i ovjes pukne…opet bio bi sigurno na podiju. U Japanu prije toga izbori pole position, ima lošiji start, ali očito je Mercedes brži, ali brani drugu poziciju 10-12 zadnjih krugova pod velikim pritiskom i uzma drugo mjesto.

    Mexico opet zbog okolnosti starta drugi (max sjebao) i rasteže gume na kojima je startao duže nego se očekuje na Ferrariju i opet uhvati maximalnu drugu poziciju na kraju.

    U Italiji ko zna šta bi bilo da je dobio zavjetrinu u kvalama…vjerojatno pole + možda pobjeda jer je IMO bio najbrži taj vikend…napravio je onu grešku i izvrtio se. ŠBKKB.

    U Belgiji prije toga brani Hamiltona (a efektivno i Leclerca) cijeli prvi dio utrke, propušta Leclerca i onda brani Hamiltona opet i taman na kraju bude dovoljno da Hamilton ne uhvati Leclerca…

    Mislim ono…da li je to zbilja “izrauban” vozač? Ne…pa i u Brazilu je imao dobre kvale i utrku i vjerojatno bez onog glupog SC-a bi završio na podiju. Bio je brži od Bottasa i Albona (u boljim bolidima objektivno) + bio je brži i od Leclerca na gumama koje nisu toliko osjetljive na degradaciju (Medium-Hard)…kasnije Max, Albon, Leclerc idu u boks tijekom SC-a dok on ostaje vani na starijim gumama…i onda se ono (kao što i autor teksta kaže) jako nesretno dogodilo.

    Mislim možeš nešto prebaciti liku, ali sad nešto kopati nekoga u grob nakon što je imao realno pozitivni trend u trećem dijelu sezone (u prvom je bio bolji, dok je u srednjem dijelu sezone Leclerc bio bolji) je po meni jako nerealno…pogotovo stavljati neke upitnike na nečije titule. Pa nije Villeneuve da je osvojio jednu već 4x puta.

    Smiješno.



    24

    9
    • Ferrari AMG Prikaži

      “izrauban” nije definitivno ali nije ni pokazao neki veliki kalibar poslje 2013. ili mozda je?

      Mislim da je jasno svima da nije bilo nekih tehnickih problema da bi njegovo bodovno stanje izgledalo bolje, ali bi i Leclercovo.

      A njegova 4 naslova su najbolji argument da ne treba sumnjati u Hamiltonovih 6…



      8

      14
      • David Croft Ferrari Prikaži

        “izrauban” nije definitivno ali nije ni pokazao neki veliki kalibar poslje 2013. ili mozda je?

        Znači 2015, dio 2016 (ali jako loš bolid),2017, dio 2018 pa čak i “jako loša” 2019?

        Ništa? Ok.

        A njegova 4 naslova su najbolji argument da ne treba sumnjati u Hamiltonovih 6…

        Apsolutno nitko ovdje (pogotovo ja) nisam spomenuo Hamiltona. Čemu to?



        8

        2
        • Ferrari AMG Prikaži

          Pa sto je to tako odlicno pokazao u tim godinama? Tko je jos imao isti bolid kao on – Kimi, koji po meni ne bi trebao biti mjerilo za Vettela.

          Spomenuo sam to jer si ti napisao “pogotovo stavljati neke upitnike na nečije titule” (misleci na Vettelove 4), a znamo svi koliko se umanjuje Hamiltonovih 6, pa sam napravio sitnu usporedbu… 😉



          2

          12
        • David Croft Ferrari Prikaži

          Pa sto je to tako odlicno pokazao u tim godinama? Tko je jos imao isti bolid kao on – Kimi, koji po meni ne bi trebao biti mjerilo za Vettela.

          Kimi? Koji je prvak? Dobro.
          Kakvo je mjerilo Bottas primjerice za Hamiltona?

          a znamo svi koliko se umanjuje Hamiltonovih 6, pa sam napravio sitnu usporedbu…

          Ja nisam. Uostalom, ako želiš vući usporedbe prije i poslije (Ham vs Vet poslije RBR-a i prije Mercedesa) evo ti slobodno:

          Hamilton pozicije u prvenstvu: 2,1,5,4,5,4,4 (znači to je u McLarenu prije Mečke)
          Vettel nakon RBR-a: 3,4,2,2,5

          Što je to nekakva katastrofa? S obzirom na raspored snaga u ovim godinama.



          11

          2
    • Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

      Vettel je u RBa radio greške, radi ih i u Ferrariju.
      Pritisak mu je glavni neprijatelj i često srlja u gluposti poput rookia.
      Neke pogresne procjene su mu postale svakodnevnica.
      Bolid nije na razini i ne pase mu i srlja u greske.
      Potrošen nije, ali da je mogao puno bolje ove i prosle sezone, mogao je.
      Ne govorim sada u usporedbi sa Mercedesom, Mercedes bi svakako bi prvak, nego govorim o njegovim akcijama na stazi koje je u zadnjih 2 sezone imao podosta, izvrtanja, okretanja, sudari.
      Kimi u hibridnoj eri je truba. Vozio je po ps bez problema, bez drama, ali oni ima drugi problem, sto je spor. Njegova pomoc Sebu je bila minorna, svako 2. Utrku je bio van utrke, te je Seb ostavkjen sam sebi i timu ‘strucnjaka’ na zidu. A kad vozis n grenici mogucnosti bolida i pokusavas nadoknadit nenadoknadivo onda srljas u gluposti i eksces.
      Nadam se da sljedece godine nas ceka redemption vettela i da cemo vise pricati o spektakularnim pretjecanjima nego ovako u kolumnama gdje ga usporeduju sa haisenbergom i kako postoje sve losiji i losiji.



      3

      2
  11. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Osobno mislim da se previse napumpala ova prica oko Vettela i “losih” performansi. Ova sezona mu sigurno nije jedna od najboljih, bolid mu ne odgovara uz njegov stil voznje, a ujedno ne moze parirati konkurenciji za pobjede na vecini utrka, navijaci i mediji prate svaki njegov korak i svaku njegovu gresku te od Leclerca rade klasu od vozaca naspram Vettela i jos povrh svega toga Ferrarijev tim je u malom “raspadu” i njihov se glavni sef vise cini kao dvorska luda, a ne kao sef najtrofejnije momcadi. Puno je tu stvari koje gadno mogu utjecati na ovakav razvoj dogadaja. Zadnjih nekoliko utrka Sebovi rezultati su izvanredni. Singapur P1, u Rusiji je putovao do jos jedne pobjede, Japan i Mexico dva druga mjesta i SAD izvanredne kvalifikacije i nazalost problem na bolidu koji ga je usporavao i na kraju udaljio iz utrke. Greska u Brazilu je nazalost udaljila oba bolida iz utrke i neodoljivo podsjeca na Tursku 2010., no dogada se kada tim pusti svoje vozace da se utrkuju. Koliko bi tek toga bilo da je tim pustio Bottasa/Rosberga i Hamiltona da se na svakoj utrci kolju za pobjedu. I sad neka netko kaze da je tu Ferrari bio u pravu. Bitno da su na pocetku sezone izmjenjivali pozicije izmedu vozaca za P4 i P5. Ova sezona se nastavila na Vettelove proslogodisnje greske i greske Ferrarija. Vettela nikad nisam smatrao kao nekim tko ce napraviti nesto veliko u Ferrariju unatoc najavama (stovise smatrao sam greskom kada je Alonso otisao). Ako je suditi po Turskoj 2010. Seb je postao cetverostruki prvak nakon te nesrece, a tko zna sto li nas ceka sada nakon ove 😀



    10

    3
  12. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Sa činjenicama se nemam kaj ne slagat, ali s interpretacijom u ovoj kolumni imam puno problema.

    Ako Vettel nije 2019. u formi (pogotovo u drugom dijelu sezone) ne usudim se pomisliti kaj bi bilo da je u formi.



    17

    0
    • David Croft Ferrari Prikaži

      Ako Vettel nije 2019. u formi (pogotovo u drugom dijelu sezone) ne usudim se pomisliti kaj bi bilo da je u formi.

      U drugom dijelu sezone je definitivno poboljšao formu…nije to još prava stvar, ali je bio bolji nego u onoj sredini sezone.
      Generalno nitko neće kazati (a ni ja) da je ovo bila forma kao 2015, 2017 i dio 2018 koje su bile na razini iz RBR dana.

      Ali da…po meni je malo smiješno imati ovakve članke nakon ovakvog freak incidenta…ili taj netko samo želi klikove ili ne gleda F1 dovoljno dobro.



      17

      4
  13. Kao i svi ostali komentari. Žao mi je Seba iako je znao biti đubre u prošlosti. Stvarno zaslužuje naslov u Ferrariju više nego 4 naslova koja ima iz Red Bulla. Jedan naslov pa u mirovinu. Idealan kraj.



    3

    3
  14. Mercedes QFlash82 Donator Prikaži

    Damon Hill današnjice.Na njegovu sreću ima četri naslova a ne jedan.

    Nikad nije bio top klasa vozača i sad je to evidentno.
    U izjavama i PR-u fin i uljudan ali na stazi bio i ostao prgav, često na svoju štetu u zadnje vrime
    .
    Ova ili sljedeća sezona mu je zadnja u F1, jer nitko ne želi plaćati prvaka koji ne može.



    13

    14
  15. Meni je samo drago da su konacno mnogi ljudi progledali da Vettel nije top klasa, smatrali su ga kao najboljeg svih vremena, a nakon ovakvih godina u Ferrariju to normalna osoba ne moze reci, daleko je od Schumachera, Hamiltona, Alonsa i tako dalje..
    Ostalo me ne zanima, sto se mene tice nek uzme naslov iduce godine, svejedno mi.
    Ja sam svoje odgovore za njega dobio.



    11

    16
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Alonsa?!? Pa taj nije znao preteći Petrova kad je bilo zaista važno. :)



      16

      11
      • Jesi ti vidio tu utrku tada i koliko se Alonso borio da ga prestigne?
        Jel znaš da tada nije bilo DRS-a? Da je Bridgestonova guma bila puno konstantnija od Pirrelija tj. da vozač sa starijom gumom ne bi bio sporiji. Nisu niti KERS imali tada. Tamo se jedva pretječu i s DRS, a kamoli bez.
        U tim uvjetima bi u Monzi gledali neki dvoboj 30 krugova dok bi ugledali pretjecanje.
        I u svemu tome je morao paziti na sudar jer je prvenstvo u pitanju…

        Mnogi danas nostalgično gledaju unazad 10-20 godina, ali ja bi uredno zaspao čekajući neko pretjecanje.



        4

        6
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Gledao trku. Imao je dva ozbiljna pokušaja i neuspjeh. Poslije se samo vozio. To je situacija u kojoj se ili sudariš ili pretekneš. Ostati iza nije sluźilo ničemu.



          4

          0
      • Alonso je fighter, ali Petrov nije dao niti 1 mm. Kada je Alonso pokušao ovaj je pokazao da je spreman umrijeti da ga ne prestigne. I još nešto… “Abu Dabi” staza je teški shit.



        3

        3
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Slažem se da je Abu Dhabi teški. Alonso je također trebao biti spreman “umrijeti” ničemu ne služi ostati otrga.



          1

          0
      • I meni to nikada nije bilo jasno i nikako to ne mogu niti danas shvatiti.


        0

        1
      • A neki bas pozorno 0rate ovaj sport… izgleda da nitko nema pojma sto je renault pripremio za tu utrku i koja je svrha bila f ducta….



        2

        3
    • Bernie Ecclestone Dani Prikaži

      Kako nije top klasa? Njegov je problem Hamilton koji je kao saliven u taj mercedes. Da nije, imao bi Vettel već taj naslov sa ferrarijem.


      0

      1
  16. Zašto veliki broj ljudi stalno umanjuje Vettelove titule i preispituje je li među najvećima ikad, a Hamiltona se gura u najvećeg, a ako pogledamo brojeve..

    Vettel ima 4 titule, dvije osvojene dominantnim bolidom, dvije borbom, plus dvije sezone gdje se borio za titulu, i sezone gdje bolid nije ni bio za borbu za titulu. Greške je radio upravo u ovim zadnjim sezonama, plus druga polovica prošle godine.

    Hamilton ima 6 titula, od čega je dominantan bolid imao u barem 6 sezona (2007, 2014, 2015, 2016, 2017, 2019), s tim da u dvije takve sezone nije osvojio titulu..jednom zbog borbe s Alonsom, jednom mu uzeo Rosberg..i ima dvije titule gdje je protivnički bolid bio sposoban uzeti naslov a on je uzeo (2008, 2018)..i da nadodam da je također radio masu greški i sudaranja u sezonama kad nije imao dominantan bolid (prije turbo ere).

    Uzevši sve to u obzir, brojevi nisu toliko daleko jedni od drugih, istina Hamilton ima bolje, ali ne toliko da ga se smatra najboljim ikad, a Vettela ni među ponajboljima. Jednostavno Hamilton je imao duže dominantniji bolid i bolid za pobjede (8 (9) naspram 5 Vettelovih). Pod pravim pritiskom je vozio sličnije Vettelu sad nego sebi s ovakvim Mercedesom.



    13

    8
    • Ferrari AMG Prikaži

      Dok nije dosao Leclerc i nismo znali koliko je Ferrari zapravo brz tako da mozda i nisi u pravu ;)



      5

      6
      • Brz bolid i bolid za naslov su dvije različite stvari. Ovaj Ferrari jest brz, ali Mercedes je bolid za naslov. Brzina je samo jedan od faktora. Čuvanje guma, pouzdanost, race pace…da ne spominjem team bossa, taktiku, uigranost ekipe. Vozač je trešnja na vrhu te torte. Uostalom, filozofija Ferrarijevog bolida je drugačija u odnosu na prošlu godinu, tako da ne vidim što je Leclerc pokazao, osim da je odličan i brz vozač.



        7

        1
        • lukarak Donator Prikaži

          Nesto slicno imao je i Mclaren u par navrata u dva zadnja desetljeca, ali brz auto nije isto sto i najbolji auto. Kimi je 2005 prosuo 36 bodova u odnosu na Alonsa samo u situacijama kad je odustao iz vodstva utrke (-30), a Alonso pobijedio (+6). Razlika je na kraju bila manja. Pa jos Hamilton jedno dvaput u mcl.



          1

          2
    • Bernie Ecclestone Dani Prikaži

      Opravdavati Vettela, a tvrditi da je Hamilton imao dominantan bolid 2007. može samo neupućena osoba koja nije gledala utrke te sezone. 2017. je Vettel imao velo izgledne šanse za naslov, samo je opet radio previše grešaka. Pogotovo jer je taj mercedes 2017. bio pretežak bolid do sredine sezone.



      2

      2
      • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

        Gledao 2007. MclM je definitivno bio najbrži bolid na gridu. To bi pokazalo bodovno stanje da im nisu oduzeti zbog……
        Nikad nije imao bolid za van postolja.



        2

        0
      • Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

        Daj molim te, samo preuvelicavas Hamiltonove strasne borbe koje on vodi u svom dominantnom bolidu… salji CV mercedesu bio bi dobar social manager, oni inace vole uvelicavat lujine tesko stjecene pobjede i titule u izjavama nakon utrke



        3

        2
  17. Ne slazem se sa velikom vecinim napisanog u tekstu iznad . Slab pokusaj neke poluanaliza sa navijackim strastima . Bez uvrede,nemam volju da obrazlazem sada ali puno toga i verovatno je najvise napisano na ovom portalu i analizirano apsolutno sve u vezi Vettela u prethodne 4-5 godina sto na forumu ili ovde i vecina tih diskusija su bile dosta dobre i realne i ova kolumna sada je kvalitativno jako daleko ispod svega toga …



    9

    2
  18. Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

    Kolumna kao Rosbergov youtube kanal sa prikladnim thumbnailsima, cinjenice okej napisane ali zakljucak pad prema dolje mi nikako ne odgovara, podijeli dosadasnju sezonu na 3 dijela, prvi dobar, drugi ne toliko ali treci(zadnjih 4-5 utrka) vozi vise nego solidno…ovaj incident na zadnjoj utrci je produkt laktenja izmedu timskih kolega ali i nesrece, puno veci kontakti nisu rezultirali dvostrukim DNF-om. Ovo je tek uvod u borbu za ferrari i ja mislim da ce se jos vise zakuhat :thumbs:



    8

    0
  19. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Ne bih puno komentirao kolumnu, pohvalio bih samo trud za sažimanje Vettelove karijere, pa i života, barem onog javno poznatog, u tih nekih 18min za čitanje.

    Složit ću se s autorom da Vettela čeka vatrena sezona 2020. na osnovu svega ovog napisanog, naročito zadnjih 2-3 turbulentne godine za njega.

    Jedna sitnica mi je baš zaparala uši, ona da je u je u Belgiji 2017. imao slabu izvedbu, pogotovo što je stavljena u isti kontekst kao i utrka u Italiji tad, na kojoj je stvarno imao slabu izvedbu. U Belgiji je imao solidnu, ako ne i jako dobru izvedbu, ali mu bolid nije nudio dovoljno da prestigne Hamiltona. Godinu nakon u obrnutim performansama bolida, ali u jako sličnoj situaciji, priča je bila potpuno drugačija :)



    2

    1
  20. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    super kolumna.. super osvrt



    4

    7
  21. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Prikaži

    Njegovo vrijeme je gotovo, otići će sa četiri naslova u penziju i dobro. Sad je vrijeme za Leclerca.



    3

    8
  22. Australija Multi 21 Prikaži

    Nikako da se smiri, staloži spoji 5-6 finih utrka. I to traje od polovice prošle sezone.
    Najbolja verzija Vettela se može boriti s Leclercom, pa i Verstappenom i Hamiltonom. Ali on već duže vrijeme nije svoj.
    Niti vidim kraja ovome, sve trenutno radi protiv njega (ne pomažu mu ni njegove gluposti), a Ferrariju postaje jasnije da im je Leclerc vrjedniji dugoročno, a što onda ostaje Sebu? Max vlada Red Bullom, jedino neki suludi swap sa Lewisom a to ne očekujem.



    1

    3
  23. F1puls ivanh Prikaži

    Na kraju..Vettelov cilj sudarom je postignut tj. nakon sudara nitko neće spominjati da bi Lec. sa 14. og mjesta završio ispted njega….



    3

    5
  24. “Vettelove četiri titule osvojene za vrijeme Red Bullove dominacije sve češće se diskreditiraju. I sve više ljudi počinje vjerovati kako su te titule više rezultat genijalnosti Adriana Neweya, nego Vettelovog vozačkog umijeća. ” ove 2 rečenice su me “ubole” u oko jer … bi li isto tako , istim metrom mjereno mogli govorit o uspjesima LH ? posli titule 2008. 5 sezona je završava prvenstva na 4. i 5. mistima . npr 2011. ga je button pobjedija , završija na 2. , a lewis na 5. mistu . te sezone se LH desilo nešto slično onome šta i sebu 2014. ali niko nije to uzima za “ozbiljno” kad se to lewisu dogodilo , a u pitanju seba to je bija neki indikator ?!?! isto ka šta mnogima nije bija nikakav indikator šta je 2015. novo pridošli kvyat pobjedija pobjednika nad sebom ;) to je valjda stavljeno pod slučajnosti , a ricci Vs seb nikako nije bila slučajnost zar ne ? da je 2015. situacija bila obrnuta , da je npr ferrari umisto merca uša “najspremniji” u turbo eru kako bi se onda pisalo o sebu , lewisu ? možda bi seb nastavija dominirat , a LH bi bija ponovno plasiran na kraju pri vrhu ali ne i na vrhu . naravno , ovo je špekulacija ali sa nekakvom osnovom . jer istina da seb ima problema ali niko od nas ne zna kakvih , zbog čega i šta uvjetuje njegov “pad” ? ispada da je seb zaboravija vozit ( isto ka npr MS kad je doša u mercedes ) i da su titule plod genijalnosti AN , a ne njegove vještine . bolid je zaslužan za titule zar ne ? a ko je zaslužan za titule LH ? njegova genijalnost koju je trenutno izgubija ( 4 sezone u McL i jednu u “starom” mercu = 5 uzastopnih sezona ) , a onda je opet pronaša u turbo mercedesu ? u bolidu koji je najdominantniji ikad ? dominantniji nego RB u svoje vrime ? RB je funkcionira , a virujem da i danas funkcionira slično ka i mercedes , a ferrari ? oni ne mogu dostić takvo recimo savršenstvo u nekim segmentima i vjerovatno dijelom zato seb ima problema . pokazalo se da je pristup “hladne glave” (mercedes , RB ) učinkovitiji od pristupa “vruće glave” , strasti koju “prakticira” ferrari . virujem da s e seb tu od početka nije najbolje snaša + želja da ponovi uspjeh svoha uzora MS koji je ferrari doveja na pobjedničke staze . možda je to razlog “pada” ? jer ferrari je zna bit uspješan u npr šasiji ali je PU “štekala” pa bi sljedeće sezone bilo obrnuto , želja seba je uzrokovala greške . opet ću parafrazirat MS kad su ga upitali za greške koje je radija ( a nesvostvene njemu ) u mercedesu … objasnija je da se to događa u želji da iz bolida izvuče više nego je ovaj sposoban dati . možda se to događa i sebu ? CL je akše jer je iz lošijeg saubera doša u ferrari koji je za njega sada ka svemirski brod u komparaciji sa sauberom . osim toga nema šta izgubit jer je mlad , a svi vide i neupitan talent . zbog toga on može riskirat za razliku od seba koji je etabliran pa se stoga svaka njegova greška ( a ima ih ) gleda povećalom i osuđuje . tifozi to ne opraštaju , a to stvara dodatni pritisak . oni sada “slave” CL , sebu bi vjerovatno “dali nogu” kad bi oni odlučivali . uostalom virujem da ga mnogi ne vole i zbog toga jer je 4 sezone “meja pod” sa ferrariem i alonsom koji zbog toga nije pokaza , dokaza klasu koju ima , a nije se sumljalo kako su njegove 2 titule plod bolida nego vještine . a učinak u ferrariu im je vrlo sličan ;) uostalom ako bi mnoge ( sve ? ) titule gledali kroz povećalo možda bi ispalo da niko nije bija baš top vozač i da su titule osvajane zbog najboljih ili dominantnih bolida koje su pobjednici vozili . ili je neko osvojia više titula u bolidu koji nije bija najbolji jer jednom se može desit da se nekom vozači nasmiješi srića , poklope zvijezde ka npr keke rozbergu 1982. mislim da će se seb teško izvuč iz ove “gabule” , da je malo vjerovatno da će osvojit bar još jedan naslov ali ne treba podcjenjivat njegovu vještinu vožnje i mislit kako su titule samo plod genijalnosti AN jer sitimo se …. nije bilo lako sa TR ostvarit pobjedu i skoro “ukrast” titulu u kišnom brazilu sa tim istim TR kad je 3 kruga prije kraja seb preteka lewisa . za to je trebalo znanja . tada nije bilo “pomoći” genijalnog AN koja je sebu to omogućila . adrian je tada bio u RB , a ne TR ;)



    6

    5
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      ‘taj’ tr je dizajnirao an. ;)



      3

      1
      • David Croft Ferrari Prikaži

        Taj TR je bio midfield bolid.



        4

        3
        • Bernie Ecclestone Dani Prikaži

          Taj tr je bio identičan rb- u samo sa boljim , ferrarijevim motorom.



          1

          7
        • Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

          @Dani kakve to veze ima, bio je midfield bolid i nije bio za pobjedu, to nije bio RB kakvog danas poznajemo

          Avalon :thumbs:



          2

          0
        • Bernie Ecclestone Dani Prikaži

          Taj je bolid dijelo Neweya. Isti dna kao i mclaren 2007. i 2008.


          0

          6
        • David Croft Ferrari Prikaži

          @Dani

          Dragi moj…taj RBR nije bio isti RBR iz kao iz 2010 ili 2011…o čemu ti?

          Pa TR je bio MIDFIELD bolid…isto kao i RBR.

          Jel ti to ozbiljno želiš kazati da je to bio top bolid?



          4

          1
        • pokuša sam prevariti svekoliko pučanstvo lažući kako AN nije “tvorac” TR STR2B/STR3 iz 2008. ali su me “lovci” zekohonda i Dani razotkrili :( zna se da iako je u RB AN doša 2006. on je paralelno radija ka dizajner u TR i RB , a to šta negdje piše kako je dizajner TR STR2B/STR3 nekakav anonimus giorgio ascanelli je tipičan način da talijani ukradu tuđe tj zasluge AN , supermena koji je malo dizajnira u faenzi , malo u milton keynesu . evo , posipam se pepelom zbog laži . da nije TR bija identičan RB samo sa bolim motorom nikad seb ne bi u japanu prestiga LH jer svi pravi znalci F 1 znaju da je već i 2008. RB bija dominantan u odnosu na McL samo šta je ima lošu vozačku postavu pa je zato prvenstvo završija na 7. mistu ( iza TR ) sa tek 143 boda manje od McL ;) katkad mi dođe slabo kad vidim neke recimo blef komentare ( ako prođe , prođe ) tipa “Taj je bolid ( TR STR2B/3 ? ) dijelo Neweya. Isti dna kao i mclaren 2007. i 2008.” jer možda su MP4 – 21 ( 2006. ) i MP4 – 22 ( 2007. ) “posthumno” djelo AN ( mada je on tada već bija u RB ) i lažno “potpisani” od paddy lowea /tim gossa ( 2006. ) i neil oatleya / mike coughlana ( 2007. ) jer je AN radija za McL do kraja 2005. . mada je evidentnna razlika u dizajnu prednjeg dijela , nosa bolida u odnosu na adrianov MP4 – 20 to je skoro sve isto ako pitate npr Danija . nos vamo , nos tamo …. iako nema logike jer za razliku od rada u McL adrian NIKAD nije radija za TR ipak virujem Daniju ( a i drugi bi to trebali ) da je TR STR 2B/STR3 djelo ruku AN . zbog toga paralelnog dizajniranja AD i TR i RB su već tada bili među najdominantnijim bolidima F 1 samo …. katastrofalni vozači ! da je npr LH vozija za jedan od tih timova već bi ima bar 10 titula . vjerovatno i danas AN radi na 2 kolosjeka , a TR = RB … da nije tako ne bi gasly završija uz maxa na postolju . LH ulaže nadljudske napore da sa lošijim bolidom pobjedi dominantne RB i TR i samo zbog svoje genijalnosti to uspjeva . idem sad pogledat ko je bija taj lažljivko giorgio ascanelli koji je navodno dizajnira TR STR2B/STR3 ….



          5

          2
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          breaking news:
          avalon se odrekao wikipedije!



          2

          1
        • zeko
          …mojne nas batje…to je nemoguće…zbog njega se zovem kak se zovem…šmrc….više ništa, nikad više neće biti isto !



          2

          2
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          @nebum
          ne priznaje https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toro_Rosso_STR3 . *
          duboko sam zabrinut.
          *i masu drugih respektabilnih linkova.



          1

          0
  25. Todt dobro placa blacenje Vettela po cijelom ‘internetu’. Jest da je stariji pa nije toliko “ostar” kao nekoc, ali i dalje vozi dobro.

    A kako to Leclerc napreduje? Od Suzuke ga bas i ne vidim u nekoj formi, od Singapura nema pobjede (makar kontroverzno tada), sudara se po gridu i snosi dio tereta za sudar sa Sebom.



    6

    3