Vettel: Momčadske odredbe su različite u Ferrariju i Red Bullu

Izdvojeno

Filip Petković

Prije 4 godina 3 min 3 komentara

Multi 21 je izraz koji je dobro poznat svim fanovima Formule 1 i koji je jedan od glavnih podsjetnika na turbulentan unutarmomčadski odnos Sebastiana Vettela i Marka Webbera u Red Bullu na početku ovog desetljeća. Vettelovo ignoriranje navedene naredbe i pretjecanje momčadskog kolege u Sepangu 2013. godine donijelo je novu eskalaciju sukoba i velike rasprave o čestoj temi u svijetu F1, momčadskim odredbama.

Sebastian Vettel i ove se godine našao u sličnoj, iako nešto manje kontroverznoj situaciji. Ferrarijeva politika je vrlo jasna – postoje momčadske odredbe i mogućnost kontrole obojice vozača može samo pomoći momčadi. Međutim, nakon što je na startu utrke u Sočiju Charles Leclerc “povukao” Vettela omogućivši mu da ga prestigne, Vettel je odbio uzvratiti uslugu u nastavku utrke, što je razljutilo mladog Monegažanina.

Iako je Vettel neposredno nakon završetka te utrke negirao bilo kakvo nepoštivanje momčadskog dogovora, u kasnijim razgovorima s momčadi priznao je kako je bio u krivu. U intervjuu za Autosport Nijemac je komentirao pojam momčadskih odredbi i usporedio različite situacije u svojoj karijeri:

“Nekada je teško znati baš sve kada ste unutar bolida, jer ne možete sve vidjeti. Sve ovisi o situaciji i ne možete nikada na to gledati tako da je jedan vozač potpuno u pravu, a drugi potpuno u krivu.”

“Ako se prisjetimo mog vremena s Markom, to je bila drukčija situacija. Radili smo zajedno unutar momčadi mnogo godina, ali ne mislim da smo baš dobro surađivali! I onda kada je došao trenutak momčadske naredbe, a ja prije toga nikada nisam dobivao nikakve usluge, ne vidim zašto sam trebao ikome učiniti uslugu.”

“Bila je to nešto drukčija situacija, ali na kraju se uvijek morate brinuti za sebe. Morate se zauzeti za sebe i za ono što vjerujete da je pravedno. Jeste li nakon toga u pravu ili u krivu, to je druga priča.”

Vettel je također komentirao razvoj unutarmomčadskih odnosa u Formuli 1 kroz povijest:

“Teško je danas biti sebičan. Ako usporedite današnje vrijeme sa 70-im, 80-im i ranim 90-im godinama, tada je vozač bio glavna figura momčadi. I tada ste trebali momčad oko vas, ali danas je odgovornost nas vozača za ljude oko sebe i za momčad mnogo veća.”

“Posebno je to izraženo u Ferrariju. Pošteno je reći kako je momčad veća od vozača, veća od bilo čega drugoga.”

Mnogi su se ove godine, nakon nekoliko napetih trenutaka između Leclerca i Vettela, prisjetili visokih tenzija iz Vettelovog vremena u Red Bullu i prognozirali kako bi i ovaj sukob mogao eskalirati do razina netrpeljivosti između Sebastiana i Marka Webbera. Također, vrlo je lako usporediti Charlesa sa tadašnjim Sebastianom, kao mladog, talentiranog i ambicioznog vozača koji se želi dokazati na najvećoj svjetskoj motorsport pozornici.

Ipak, zasad se čini kako su nesuglasice izglađene, kako su oba vozača u stanju priznati pogrešku te kako opasnosti od većih sukoba nema. Na kraju, najsretniji s takvim ishodom mogu biti Mattia Binotto i ostatak Ferrarija, koji bolju momčadsku atmosferu mogu iskoristiti za unapređenje ostalih segmenata koji su rezultirali još jednom razočaravajućom sezonom za uvijek maksimalno ambicioznu momčad iz Maranella.


Odgovor

3 komentara

  1. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Team orders nije momčadska odredba nego naredba ili zapovijed



    6
    6

    0
  2. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Najbolji primjeri zdravog razuma su Massa i Kimi. Jedan drugome su pomagali 2007. tj. 2008. bez ikakvog problema i zamalo su obojica okrunjeni titulom.
    Felipe je imao manje sreće.
    Većina ostalih prvaka ponekad ispadnu šupci i to je činjenica i nikakva njihova opravdanja to ne mogu ispraviti



    8
    7

    1
  3. Ferrari
    vekinator Prikaži

    “Ako se prisjetimo mog vremena s Markom, to je bila drukčija situacija. Radili smo zajedno unutar momčadi mnogo godina, ali ne mislim da smo baš dobro surađivali! I onda kada je došao trenutak momčadske naredbe, a ja prije toga nikada nisam dobivao nikakve usluge, ne vidim zašto sam trebao ikome učiniti uslugu.”

    “Bila je to nešto drukčija situacija, ali na kraju se uvijek morate brinuti za sebe. Morate se zauzeti za sebe i za ono što vjerujete da je pravedno. Jeste li nakon toga u pravu ili u krivu, to je druga priča.”

    Take notes, Valtteri.



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.